hondenkleding..

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Arabian_Girl

Re: hondenkleding..

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-07 21:04

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-07 21:05

Wat een stoere hond heb je Arabian_girl!
(off-topic nu weet ik weer wie je bent, van dat Paloma gedoe Tong uitsteken )

Axel_Clauw

Vind het maar allemaal overbodige troep Bloos Clown , leuk voor iemand anders, maar zal het zelf niet kopen Clown

Ilzjuh

Die bontjas vind ik wel errúg hip. Huilen van het lachen Zou 'm m'n hond nooit aantrekken (mijn hondje heeft van zichzelf al een bontjas), maar het past wel bij de hedendaagse mode zeg. ROFL

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-07 21:24

Chihuahuas komen oorspronkelijk uit Mexico, geen land dat bekend staat om het koude klimaat. Knipoog[/quote]
kennis van mij fokt ook chihuahua's. die vind dekentjes, laarsjes e.d. de grootste onzin. zodra je de hond buiten in beweging houd (ja ook de kortharige) hebben zo'n dekentje helemaal niet nodig. Lachen[/quote]

Aangezien jasjes niet populair zijn, benadrukken fokkers graag, dat die hondjes geen jasjes nodig hebben. Dat verkoopt ook beter, de meeste mensen vinden toch dat ze voor schut lopen met een hond die een jas draagt.

En jasjes zijn niet altijd nodig, maar ja, als je een exemplaar hebt dat "de meeste brokjes al gegeten heeft" en blind en reumatisch is, dan valt er weinig meer te bewegen hoor. En dan krijgen ze het heus wel koud.
Ik heb fokkers gezien, die hun hondjes maar een paar meter buiten de deur laten, en dan gauw weer naar binnen, nee, dan heeft zo'n hond geen jas nodig.

Nannes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-07 21:40

Zoolgangster schreef:
Aangezien jasjes niet populair zijn, benadrukken fokkers graag, dat die hondjes geen jasjes nodig hebben. Dat verkoopt ook beter, de meeste mensen vinden toch dat ze voor schut lopen met een hond die een jas draagt.

ze fokt voor de hobby, niet om de verdiensten, dus ze zal het heus niet als smoes voor de verkoop zeggen dat ze het niet nodig hebben. ze verteld het uit jarenlange ervaring.
en ja van oudere hondjes kan ik het wel begrijpen, maar dat had ik in 1 vanm'n vorige posts ook al vermeld.

patatkraam

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-07 21:42

ik vind het echt lelijk
en ik zie nooit hondjes met een jasje aan

Ldev

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-07 21:47

Vrienden van mij hebben een hond die regelmatig geschoren wordt, en die doen ze dan wel kleren aan dat snap ik nog.
Maar sommige kopen complete setjes en gedoe omdat het er volgens hun mooi uitziet, maar ik vind het onzin en echt niet mooi.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-07 21:50

in mijn onderschrift staat mijn hondje met zijn jas, zonder jas zit hij te trillen van de kou..

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-07 21:53

Het spijt me voor degenen die het wel hebben voor hun hond maar ik vind het belachelijk! Vooral die barbiepakjes, batmanpakjes e.d.

Kijk een dekentje ofzo voor honden die het snel koud hebben dat is gewoon normaal, dat zou iedereen doen (denk ik) maar die jasjes met bont en die pakjes vind ik wel te ver gaan.

Vvincent

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-07 22:07

Zinloos.

_Anke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-07 22:08

Ik vind het geweldig Haha! Ik zag laatst bij de Bijenkorf een legerjasje, echt super leuk Haha! Jammer dat ze met z'n tweeën zullen slopen, anders had ik mijn hond(en) ook aangekleed Ja

Al vond ik de 50 euro ook wel een beetje veel geld Bloos

L_iek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-07 22:51

Ik vind het ook zo leuk. Wou een regenjasje voor mijn hondje, maar helaas hij is te dik hij kon nergens in Bloos

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-07 23:12

Echt afshuwelijk! Wat heeft die hond daar nou aan? En met al die kettingen en (zelfs!!) schoentjes kan dat beest toch niet meer fatsoenlijk lopen...

En oké als je hondje al oud is of erg kouwelijk dan kan ik er nog wel inkomen, maar dan nog kleed het beestje niet aan alsof het je barbie is!

Daarbij kun je ook al een hoop verhelpen door je hond niet te knippen, scheren, plukken in de winter en geen chihuahua te nemen (Of een die wel winterbestendig is, er zijn ook langharige chihuahuas voor zover ik weet!)

shavira

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-07 23:16

Ik vind het bij sommige rassen wel noodzakelijk dat je ze warm houd....
Nu heb ik een algemene vraag...Mijn dobbermann (ja je leest het goed het is geen kleintje) reu van 10 jaar gaat altijd een paar uren mee naar stal en ligt dan ook aan de lijn naast de bak. Ik heb ook het idee dat hij het altijd koud krijgt. Trilt en voelt zich erg ellendig...
Nu is het zo dat ik het belachelijk vind om zo'n stoere grote hond een jasje aan te doen en daarbij komt de kou dan vanaf de grond...Hij ligt op een tegelvloer dan. Zijn er geen dekens of manden die waterbestendig zijn aan de onderkant van de deken of mand?? Nu leg ik hem vaak op een paardendeken,maar die wordt nat en vies....Misschien weet 1 van jullie antwoord op mijn vraag...

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-07 23:19

Je hebt wel van die koeldekens voor honden, dus ik denk dat er ook wel dekens zijn die de hond warm houden (Meen dat ik laatst zoiets heb gezien, maar weet het niet meer zeker)

Of anders een plastic mand met een stuk zeil op de bodem en daarop een kussen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-07 23:26

shavira schreef:
Ik vind het bij sommige rassen wel noodzakelijk dat je ze warm houd....
Nu heb ik een algemene vraag...Mijn dobbermann (ja je leest het goed het is geen kleintje) reu van 10 jaar gaat altijd een paar uren mee naar stal en ligt dan ook aan de lijn naast de bak. Ik heb ook het idee dat hij het altijd koud krijgt. Trilt en voelt zich erg ellendig...
Nu is het zo dat ik het belachelijk vind om zo'n stoere grote hond een jasje aan te doen en daarbij komt de kou dan vanaf de grond...Hij ligt op een tegelvloer dan. Zijn er geen dekens of manden die waterbestendig zijn aan de onderkant van de deken of mand?? Nu leg ik hem vaak op een paardendeken,maar die wordt nat en vies....Misschien weet 1 van jullie antwoord op mijn vraag...

ja die zijn er wel Ja als je naar de dierenspeciaalzaak gaat, en vraagt om een waterafstotende hondendeken hebben ze die vast wel, ik loop zelf stage (en werk er soms) in een dierenwinkel, en wij hebben ze ook Ja

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-07 23:30

echt dat is toch niks voor een hond!?
kleertjes aan, en dan mag ie zeker ook niet meer lekker door de plassen lopen enzo..
nee sorry, bij mij blijft een dier gewoon lekker een dier, die dus ook vies mag worden enzo Tong uitsteken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-07 23:31

Marigold schreef:
kleertjes aan, en dan mag ie zeker ook niet meer lekker door de plassen lopen enzo..
nee sorry, bij mij blijft een dier gewoon lekker een dier, die dus ook vies mag worden enzo Tong uitsteken

als hij het echt koud heeft ook niet? dat heeft mijn hondje dus wel.. en ja, hij mag wel lekker door plassen rennen hoor, niet te diep, want dan is mijn hond weg, en is het nóg kouder voor hem Knipoog

blacklight

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-07 23:32

Ik heb voor mijn dwergkees ook een waterdicht gevoerd jasje. Omdat het zo`n klein hondje is hebben die vaak last van energiewisselingen en kunnen het dan opeens super koud krijgen. Aangezien ze vaak me gaat op wedstrijd enzo vond ik het wel een goede oplossing

(en als het dan gaat over dat het gewoon dieren zijn en dat die geen jassen aan horen te hebben, volgens mij staat het meerendeel van alle paarden ook met een "jas" aan.)

shavira

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-07 23:39

Marigold schreef:

Mijn hond mag juist lekker door de plassen banjeren...en doordat hij vaak wat nattig is en door de koude van de grond krijgt hij het dan toch echt koud!

@dees_daan. Bedankt voor je reactie..ik zal het eens vragen bij de dierspeciaalzaak.

Replay

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-07 23:45

Honden hebben van nature een vacht zoals die van bijvoorbeeld een Duitse Herder, die is lekker dik en vet met veel onderwol. Heel veel honden van tegenwoordig hebben maar één laag vacht, de deklaag. Als het echt koud is, kunnen deze honden zich heel moeilijk warm houden omdat ze geen onderwol in de vacht hebben.

Mijn hondje, B & T Jack R. zonder ondervacht heeft het nu super koud en wil de deur niet eens uit zonder een dekentje. Pak je het delentje, dan gaat ze er helemaal voor staan en is ze daarna helemaal vrolijk.

Idd bijna alle paarden op een normale stal staan met deken of met een hele dikke vacht, zelfde als met honden dus.

sabby

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-07 23:47

ik vind ze helemaal geweldig!!!!!!!
alleen dan weer niet bij een typische chihuahuas Bloos
maar wij hebben 2 'vuilnisbakjes' (20 cm hoog ofzo) ; mannetje en vrouwtje en dat vrouwtje staat het suuuuuuuuuuuuuuper!!
ik wordt er helemaal vrolijk van Haha! . ja inderdaad IK wordt er vrolijk van..so what?
ze heeft ze wel bijna nooit aan, maar het is nix sneu hoor..
ze piept niet, jankt niet en ze gaat er ook niet dood van. Ze heeft niet eens door dat ze iets aan heeft. het is in de verste verste geen dierenmishandeling hoor Knipoog
Nodig? tuuuuuuuuuuuuuuurlijk niet (altijd), maar so what? is het nodig dat ik 20 paar schoenen heb (of meer Bloos ); nope..maar wel leuk!
is het nodig dat je 30 dekjes/setjes hebt voor je paard? nope. maar wel leuk!
en als je er niet tegen kan koop je het toch niet en kijk je de andere kant op> mijn hondje is er nix sneuer mee hoor als ze hem wel ooit aan heeft. Tong uitsteken

maar ieder zn eigen mening he?!

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-07 00:11

Ik vind het echt afschuwelijk! Honden moet je geen kleding aan trekken. De grootste onzin ooit! Een hond is een dier en geen pop.
Alleen om een medische reden of hondje die het gewoon echt heel koud hebben in de winter zou ik het kunnen begrijpen. Maar dan een dekje en geen heus jasje.
Als je zonodig iets wilt aankleden en optutten koop dan een pop.

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-07 00:14

van die paarden met dekens, ja is waar,
maar ja ik heb zelf nog nooit een deken opgedaan bij 1 van de pony's die ik gehad heb,
uitzondering was tijdelijk mn shetlander die ziek was, en midden in de winter vanuit het land ineens geschoren op stal kwam.
maar oke, ik wist niet dat er hondjes waren die het echt koud krijgen, bij mij is een hond gewoon een hond, dus gewoon een hond met vacht zegmaar, die op zich ook in de kennel kan dag en nacht.