Ook nagaan of er in de pupklas ook aandacht gaat naar de opvoeding thuis, naast de algemende training (zitten, wandelen, ..)
Nagaan of de instructeurs een goed certificaat of diploma hebben ! Er zitten veel 'wannabe's tussen !

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Kyno schreef:Update:
We hebben een puppycursus voor haar besproken voor 20 lessen.
Hopelijk helpt dat...
(deze start alleen pas op 19 januarie)
Verder zit ik er aan te denken om een adresje voor haar te vinden waar ze misschien 2 tot 3 weken kan verblijven. (tegen betaling) Dan kunnen wij misschien wat tot rust komen want wat er nu gebeurd levert ons vreselijk veel stress op.
Dus als iemand zich geroepen voelt?
Kyno schreef:BraveSpots:
Hij komt van een fokker in Zwaagwesteinde.
Het is niet onze eerste hond. We hebben ook nog een stabij x bordercollie. Hiermee hebben wij nooit problemen gehad, deze was erg makkelijk op te voeden blijkbaar.
Het is ook niet onze verwachting om hem een tijdje weg te doen zodat hij keurig netjes weer afgeleverd wordt. Het is meer even voor mijn vriend om tot rust te komen, want hij wordt er horendol van.
Het is op zich ook even een ongunstige samenloop van omstandigheden. (niet dat ik het daarmee goed wil praten)
We hebben haar genomen in een periode dat ik 3 weken achter elkaar vrij was. Na die periode zou mijn stage beginnen, voor 8 uren in de week. Naast mijn schooltijden zou dat betekenen dat ik 2 dagen in de week vrij zou zijn (woensdag en vrijdag) en dat ik op dinsdag en donderdag vroeg uit zou zijn op school. Maandag zou ik een lange dag hebben, maar mijn vriend was toen op maandag altijd vrij omdat mijn schoonzusje dan in zijn winkel werkte.
Op stage bleek ineens na 2 weken dat ze mij voor 16 uren in de week wilden hebben, waardoor al één vrije dag uitviel. Daarna werd mijn schoolrooster aangepast, zodat ik op vrijdag 3 uurtjes les had. (dat is kort, maar toch kan ik dan niet de héle dag bij de hondjes zijn)
Mijn schoonzusje raakte overwerkt met haar andere baan erbij, zodat mijn vriend nu nog alleen op maandagochtend vrij is.
Al met al vallen zo heel wat uurtjes samen met de honden weg, iets waar wij niet op gerekend hadden en wat nu zijn tol eist.
Natuurlijk regelen wij wel mensen die als wij weg zijn om de 2 uur even bij ze gaan kijken en ze in de tuin laten, maar opvoeden moeten wij toch echt zelf doen.
Nu er zoveel tijd is weg gesnoept valt dit toch wel tegen.
Ik heb vandaag gehoord dat mijn rooster wéér aangepast gaat worden, maar dit keer gelukkig, vanaf januarie, weer naar 2 dagen vrij in de week. Het duurt nog even, maar dan heb ik eindelijk weer meer tijd voor de honden, en ik hoop dat het dan beter gaat.
Pollewoppy schreef:EDIT:
Daarbij wil ik nog even noemen dat een Beagle wel even heel wat anders is dan een Stabij X Bordercollie... Ik denk dat je daar makkelijk achter had kunnen komen als je je van te voren een beetje meer in het ras verdiept had.
dees_daan schreef:wat betrefd zindelijkheid, zou je ook kunnen proberen om haar met een riem aan je broek vast te maken, zodat je haar in de gaten kunt houden, maakt ze aanstalten om haar behoefte te doen, metteen naar buiten en belonen. mischien is een clicker een idee. maar ik heb idd het idee dat je haar niet aan kan.. metteen weg doen zou ik ook niet doen, mischien een afspraak maken met een gedragstherapeute die bij jou thuiskomt, die kan het best beoordelen wat er veranderd moet worden..
Pollewoppy schreef:dees_daan schreef:wat betrefd zindelijkheid, zou je ook kunnen proberen om haar met een riem aan je broek vast te maken, zodat je haar in de gaten kunt houden, maakt ze aanstalten om haar behoefte te doen, metteen naar buiten en belonen. mischien is een clicker een idee. maar ik heb idd het idee dat je haar niet aan kan.. metteen weg doen zou ik ook niet doen, mischien een afspraak maken met een gedragstherapeute die bij jou thuiskomt, die kan het best beoordelen wat er veranderd moet worden..