Hond springt op bank

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Cassidy

Re: Hond springt op bank

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-07 15:04

Lelanie schreef:
Cassidy schreef:
Hmm, een TE intelligente hond.

Hier werd al eerder een band genoemd, ik zou dat proberen. Lijntje rond de bank of het gedeelte waar de bank staat zo afschermen, en de elektrische band om de hals zodat hij een schok krijgt als hij het wel probeerd. Voordeel is dat je hem dan niet hoeft te betrappen...de correctie volgt vanzelf.

Hoe bedoel je,deze methode heb ik nog niet gehoort.
Wel van een blafband.

Er is een in ground radio systeem waarmee je je tuin kunt omheinen en de hond een halsband heeft waarmee hij een stroomschok krijgt als hij van het terrein afgaat.
Dit zou je kunnen proberen met de bank. Ik weet niet op welke afstand van de bank hij een signaal krijgt en of dit ook werkt als je het op de grond legt ipv erin. Is ook vrij kostbaar, dus of je dit echt wilt proberen ligt aan jezelf.

Kijk even hier: http://www.agradi.nl/product?sc=Kleindi ... nd+%26+Kat

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-07 15:06

Lelanie schreef:
Jeannine schreef:
de bank in zijn geheel omkeren ROFL

Je zal het bijna doen Haha! Vork

Maar dan blijf ik liever wel elke ochtend met mijn duffe
hoofd gelijk stofzuigen.Ipv eerst normaal wakker worden Vork

Lara_silver,wij zeggen niets tegen de hond dat hij iets fout doet.
we kijken hem alleen streng aan en knippen in onze vingers.
Hoe meer je tegen een hond gaat praten,hoe leuker hij het vind

En de 1e nacht doet hij het na een uur als we slapen.
En de andere keer pas ochtends vroeg erop.
Want ik word regelmatig wakker nachts dat ik even naar de wc moet.
En dan kijk ik of die al op de bank gelegen heeft maar soms wel en soms niet.

Ja ook goed. Verward
Ik gaf maar een voorbeeld, ik gebruik namenlijk 1 enkel woord dat altijd op precies dezelfde intonatie uitgesproken wordt.
Dat van dat spreken is echter ook maar gedeeltelijk waar, dieren begrijpen onze taal niet. Ze luisteren echter wel heel veel naar de intonatie en de klank van de woorden. Als ik iets tegen mijn hond zeg en ik verander van opgewekte (aandachtgevende) toon naar een norse toon of kwade toon, merkt ze dit meteen en loopt weg in onderdanige houding. Veel praten is dus niet altijd aandacht geven. Knipoog

Lelanie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-07 15:10

Mijn hond is heel slim,nergens bang voor of wat dan ook.
En met ze 2 jaar weet die bijna alle truckjes wel.
Zelfs de martin Gauws opleiding had die zo uit Haha!

Cassidy,
Hm zal dit ook nut hebben.Wij wonen niet groot.Totaal 65 4kantemeter.Hems kleed ligt bij het raam in de hoek naast de tv.
4 stappen en hij staat bij de banken.Dus erg klein.
Plus dat ik nog een man heb met lenzen en die nachts regelmatig wat moet pakken in de woonkamer.Niet erg leuk als hij er tegen aanloopt Clown haha.

Lara_silver,ons is geleert dat een hond net een klein kind is.Dus negative aandacht is ook leuk,evenals positive aandacht!
Wij negeren de hond dus volledig als hij iets fout doet.Hij krijgt geen enkel woord.
Het zelfde geld met kinderen,als je een kind negeert is het leuke er snel af.

Onze hond weet dit dus,maar nachts denkt hij zo iets van ''he ze slapen tot zien''
Ook als ik heel de nacht op de bank blijf zitten doet hij dit niet.

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-07 15:18

Door kinderen te vergelijken met honden kom je niet ver. Een hond is niet in vergelijking met een peuter of kleuter ..dom. Kinderen denken inderdaad zo. Maar om bij honden zo te gaan denken duid op niet al te veel kennis van deze diersoort. Een hond is veel gevoeliger als een kind, vele malen! Dat fabeltje van alle aandacht is aandacht zal niks uitmaken omdat een hond dondersgoed aan jou stem kan onderscheiden in welke gemoedsstand je je bevindt. De minst kleine ondertoon van irritatie wordt opgemerkt door de hond en hij zal binnen de kortste keren doorhebben wat er aan de hand is.

Jeannine

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-07 15:19

Een wassen beeld van je zelf laten maken misschien Vork Neeh das flauw, jeetje ik kan niets bedenken, het enige wat zou kunnen werken is iets zoeken wat hij wel eng vind en dat op de bank leggen, net als mijn hond en zijn ballon Tong uitsteken

Lelanie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-07 15:33

Dat is ons zo geleert hoor,op de opleiding van Martin Gauws.Dan doet hij dat toch echt verkeert.
En we snappen heus wel dat een hond geen kind is,en vergelijken dat ook helemaal niet.

Maar onze hond weet het duidelijk wel dat hij er niet op mag,de hond is veder heel normaal opgevoed.En weet precies wat hij wel en niet mag.Alleen de bank blijft een probleem voor nachts

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-07 15:53

en de deurknop vervangen voor een gladde ronde draaiknop die redelijk stroef gaat??

roylinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-07 16:00

Tja bij dit soort problemen is voorkomen beter als genezen,
hem van de bank af houden lukt écht niet meer in deze fase als hij al door heeft waarneer jullie écht niet meer de kamer in komen, inderdaat een slimme hond Lachen

ik zou het tog proberen om hem of ergens te laten waar geen bank staat, en achter een deur zit die hij echt niet open kan krijgen (b.v. klink naar boven of klink los laten dat je de klink er snachts uit kunt halen... )
Een bench heb je geprobeert lees ik.. maar t klinkt niet echt of je er vol achterstaat. Je moet wel weten dat een hond het niet als straf ziet als je een hond goed aan een bench laat wennen
natuurlijk zet de hond een keel op als hij de eerste keer meteen opgesloten wordt in een bench. laat hem eerst overdag in de bench (gewoon deurtje open ) voer hem in zijn bench en geef hem elke keer wat lekkers als hij er in gaat, leg ook zijn favo speeltje er in.
na een week doe je 1 minutje het deurtje dicht, (wel belonen als hij stil is natuurlijk)
dat bouw je zo rustig op. kijk dit kost wat tijd Lachen maar je bank is nu ook al vies dus dat moet je dan maar even voor lief nemen denk ik.
dus niet de hele dag opsluiten, maar allen als je weg bent, en geef hem dan een lekkere kluif. binnen een maand wil hij niets liever als in zijn bench Lachen

ik hoop dat je wat aan de tips hebt.
succes
groetjes roylinde

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-07 17:02

meggiemeg schreef:
en de deurknop vervangen voor een gladde ronde draaiknop die redelijk stroef gaat??

Dit zou een goede kunnen zijn. Is te glad voor zijn mond en ze hebben geen handjes.

Pfoe anders zou ik het ook niet weten hoor

Trieske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-07 17:10

Ik heb een mat in mijn bank gehad en als er gewicht op kwam ging het heel hard piepen wat voor iedere hond ondraaglijk is dus zijn ze zo van de bank af..
heb deze toendertijd (3 jaar terug) bij de kijkshop gekocht, geen idee of ze dat nog hebben maar het werkte echt fantastisch..
De batterij was al een jaar leeg en onze hond dacht er nog niet over om in de bank te gaan als die mat erin lag...
Nu is ie helaas kapot maar onze hond gaat de bank niet in...

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-07 17:50

Zo een mat zou een goed idee zijn...

Trieske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-07 17:52

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-07 18:34

Lelanie schreef:
Plus dat ik nog een man heb met lenzen en die nachts regelmatig wat moet pakken in de woonkamer.Niet erg leuk als hij er tegen aanloopt Clown haha.

Dat snoer ligt op de grond, desnoods werk je hem onder het vloerkleed weg?
Als je man geen band omheeft zal hij er geen last van hebben. Het is de hond die een band omkrijgt en via het radiosignaal de schok krijgt. Daar hoef je niet voor in de buurt te zijn.
Dat jullie klein behuisd zijn is dan weer wel een probleem. Ik heb op de site van Agradi gelezen dat de band tot op 1 meter af te stellen valt, de hond eerst door een geluidsignaal gewaarschuwd wordt en als hij dat negeert die schok krijgt. Maar goed, dat ding is en blijft prijzig.

Ronde deurknop is ook een optie. Verder zou ik geen oplossing weten die 100% werkt en die niet inhoudt dat je zelf in de buurt blijft of de hond via camera blijft volgen.

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-07 18:42

Serieus en shockhalsband? Sorry maar dat van ik dus dierenmishandeling. Waarom moet het altijd lichamelijk worden? Zo een mat met geluid is een veel beter oplossing, dat is niet prettig voor een hond maar een shock doet pijn! Scheve mond

Lelanie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-07 18:57

Ik ga even de tip van meggiemeg opvolgen Ja

Daarna als het nog niet werkt deschels tip doen.
En als dan niet weet ben ik ten einde raad

Roylinde,zoals de bench heb ik uitgelegt.
Huizen zijn erg gehoorig en de buren hebben een baby.
Om nou de heledag een hond of een uur laat piepen/janken is niet fijn voor de buren.DUs dit wil ik niet,wil de buren wel als vriend houden.

Debsey

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-07 19:40

Jeannine schreef:
Een wassen beeld van je zelf laten maken misschien Vork Neeh das flauw, jeetje ik kan niets bedenken, het enige wat zou kunnen werken is iets zoeken wat hij wel eng vind en dat op de bank leggen, net als mijn hond en zijn ballon Tong uitsteken

whahaha ja dat is wel een idee!!

Een hele grote foto van jezelf inlijsten en op de bank zetten...
Daarachter verstopt je een recorder die constant een bandje afspeeld met jou stem erop Haha!
kijken of ie dan nog zo slim is hahaha
Oh sproei er wat parfum van je over zodat ie je ook nog ruikt anders komt zijn intelligente kant naar boven en trapt ie er nog niet in Haha!

http://nl.gizmodo.com/2006/12/01/geen_h ... _bank.html

tadaaaaa
oplossing???
*edit* stupid me had niet gezien dat deze al gemeld werd

fojoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-07 19:50

Jeannine schreef:
de bank in zijn geheel omkeren ROFL

hoef je niet zo voor te lachen, dit deed ik dus Pling

iets dat een vervelend geluid maakt zoals die piepende mat lijkt me wel wat.
andere ideetjes: aluminiumfolie, blikjes met muntstukken, ...

Meliaforever

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-07 23:52

Gewoon op de bank gaan slapen Ja

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-07 01:11

Waarom niet gewoon iets op de bank leggen ? Hier gaan er savonds ook stoelen op de bank omdat ze er anders op gaan ...

natasja50

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-07 01:33

Onze hond deed het ook. Gewoon dikke boeken op de bank leggen. Dan is er geen plaats voor 'm en zo leert ie het vanzelf af. Haha!

Jeannine

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-07 09:42

Babsiej schreef:
Waarom niet gewoon iets op de bank leggen ? Hier gaan er savonds ook stoelen op de bank omdat ze er anders op gaan ...

omdat hij dit er allemaal afgooid. Een uitgekookte hond Duivel

Goh, ben wel benieuwd geworden naar het beestje! Haha!

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-07 10:21

Lara_Silver schreef:
Serieus en shockhalsband? Sorry maar dat van ik dus dierenmishandeling. Waarom moet het altijd lichamelijk worden? Zo een mat met geluid is een veel beter oplossing, dat is niet prettig voor een hond maar een shock doet pijn! Scheve mond

Er van uitgaande dat de hond onder de indruk is van geluid, en de buren er geen last van hebben als de hond wel tegen het geluid kan en gewoon blijft liggen, is de mat een mogelijke oplossing. Wil je de buren niet tot last zijn, en zelf midden in de nacht ook niet rechtop in je bed zitten omdat meneer 's nachts op die bank kruipt, lijkt me de halsband toch de betere oplossing.
De hond wordt ook in dat geval via een - door mensen niet te horen - akoestisch signaal gewaarschuwd en krijgt, als hij toch doorgaat en de grens overschrijdt, dan pas die schok. Dus de hond kan er ook voor kiezen om die schok niet op te lopen. Versterking van de fases, wie niet luisteren wil moet voelen. Toch?

AstraGirlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-07 10:57

En misschien eens aluminiumfolie op de bank spreiden? Dit las ik in een boek over opvoeding.

Lelanie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-07 11:31

Meneer is nergens van onder de indruk.
Dus trekt alles eraf.Sloopt touwtjes als hij nergens door heen kan oid.

Ik ga igg even ronde deurknoppen proberen.
Werkt dat niet.(laat dit aub werken Clown )

Dan gaan we zo'n mat oid proberen.
En werkt dat niet,tja dan word het maar aan de lijn.

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-07 13:16

Traphekje in de deuropening monteren ?