Blaffende honden bijten niet

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sabine_

Re: Blaffende honden bijten niet

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-07 22:48

inge_0rland0 schreef:
onze hond blaft ook tegen iedereen maar dan uit blijdschap, is er niet uit te krijgen denk ik

Mijn hond heeft dat inderdaad ook, waarschijnlijk omdat ze weet dat ze dan aandacht krijgt van de mensen die binnenkomen als er wordt aangebeld.
Alleen bij mijn vader weet ze dat ze stil moet zijn. Tong uitsteken

Sily

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-07 23:21

Onze hond blaft ook, maar net als met spelen, gek doen, springen en dat soort dingen hebben wij als unaniem stopteken : klaar.
Wat die ook doet stopt op dat moment en joepie de poepie, het blaffen dus ook Haha! soms Clown

Nee hoor meestal werkt dat bij ons en als ze toch doorgaat heb ik altijd het gekke idee dat er meer aan de hand is dan zomaar iets, want negeren doet ze niet snel.

Klaar betekend bij ons gewoon alles wat je doet is nu over en uit.
We hebben het geoegend met spelen en gek doen en toen ze de blafperiode inging (ze is nu een jaar) en het werd te heftig dan was het ook klaar en gelukkig stopte ze dan ook.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-07 23:34

[LZP] > [BB]

Flowerpull

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-07 23:45

Ik hoor meestal ook wel wanneer het wat voor blaf is. Als hij aandacht wil blaft hij heel anders dan als hij buiten iets ziet. Die eerste wordt altijd genegeerd/gestrafd. En hij weet wel dégelijk waarvoor hij straf krijgt hoor! Als hij bijvoorbeel iets van tafel heeft gejat rent hij gelijk naar zijn bench omdat hij dan wéét dat hij stout is. De bench is zijn beschermhokkie.

smillie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-07 18:09

Citaat:
* smillie_: Hij mag van ons op zich nog best blaffen naar bekenden, maar enkel als die op het erf komen. Dat is nog niet eens zo'n groot probleem. Maar blaffen naar een auto die hij langs ziet rijden dat is wel wat lastiger.. snap?

Jah, dat maakt eigenlijk allemaal niks uit.
Op die site staat uitleg over leertheorieen.
Je kan je hond alles leren wat je maar wil, bij wijze van spreken, als je die leertheorie consequent toepast.
Je kan via de site oefenen op en digitale muis.
Je zou hem dus moeten trainen.
Elke keer als er iemand op het erf komt, beloon je hem onmiddelijk.
Komt er een auto langs en hij blaft, negeer hem dan. Niet echt straffen, maar ook niet belonen.
Maar, consequent belonen als er wel iemand op het erf komt...

Je kan je hond ook sturen richting het gedrag.
Als hij maar 2 keer blaft wanneer een auto langs komt, belonen.
Tot hij dat wat doorheeft, daarna ga je een stapje verder, als er een auto langskomt en hij blaft maar 1 keer, belonen.
Blaft hij 2 keer, krijgt hij niks.
Daarna nog een stap verder, pas belonen als hij naar het hek loopt en niet blaft.
Als hij 1 keer blaft, dus niet belonen.
En zo verder tot je enkel maar beloont als hij niet meer reageert op een voorbijkomende auto...

Persoonlijk vind ik dat laatste iets moeilijker, dan leer je het blaffen naar auto's eigenlijk af.
Bij het eerste leer je het blaffen naar mensen op het erf aan. Je kan daarbij algemeen alle mensen nemen, maar je kan ook bijvoorbeeld onderscheid maken met gezinsleden.
Dan wordt hij enkel beloont bj het blaffen naar vreemden. Blaffen naar auto's en gezinsleden breng hem niks op.

Zoiets is geen snel proces, dat kan enkele weken tot maanden duren tot hij het helemaal doorheeft.
Je moet erop blijven oefenen.
Desnoods gebruik maken van een clickersysteem, zodat je niet elke keer met koekjes ed moet belonen...

K hoop dat het een beetje duidelijk is...
Anders mag je ook altijd pb'en met vragen ofzo als ik hier niet meteen reageer op vragen oid...

Vliendertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-07 18:11

leren dat als er iemand aan de deur komt / er iemand langs komt/ etc etc, dat ze naar hun mand gaan (of een speciale plek) eerst moet je daarbij even helpen (aanwijzen, commando geven) maar later gaat het vanzelf. De bel gaat: hond gaat in de mand en alles is goed Lachen