Kat gevonden

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Charaz

Re: Kat gevonden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-07 17:40

Ik denk niet dat hij al bij de DA is geweest, hij is nl. nog geen jaar en ongecastreerd, maar het is natuurlijk altijd het proberen waard.

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-07 17:42

Charaz schreef:
De kat die mijn zusje (Valentijn) heeft gevonden staat daar niet als vermist op en wij hebben hem er als gevonden op gezet. Ik zie het nut er niet van in om het dier naar het asiel te brengen, hij heeft het hier prima naar zijn zin en als zijn eigenaar zich niet meldt mag hij straks met mij mee.

ik vind het een hele goede keuze! Pling

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-07 17:42

Nog geen jaar en ongecastreerd. Het is geen zwerver?

Dan is het dus waarschijnlijk een puberende kater die zn grenzen aan het verkennen is. Hij kan nu niet terug naar huis omdat jullie hem binnen houden en zn familie mist hem vreselijk.

Dat is een beetje het risico als je hem maar op 1 plek aanmeld.

Sowieso ook de dierenbescherming en het dierenasiel inlichten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-07 17:55

Heb je hem nou nog niet naar het asiel gebracht??!

Denk toch eens aan zijn eventuele baasje die zich vreselijke zorgen maakt!!

Zucht..

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-07 17:59

Wuis schreef:

Zucht..

Nee en dat gaat hij niet ook.

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-07 18:01

Apple schreef:
Nog geen jaar en ongecastreerd. Het is geen zwerver?

Dan is het dus waarschijnlijk een puberende kater die zn grenzen aan het verkennen is. Hij kan nu niet terug naar huis omdat jullie hem binnen houden en zn familie mist hem vreselijk.

Dat is een beetje het risico als je hem maar op 1 plek aanmeld.

Sowieso ook de dierenbescherming en het dierenasiel inlichten.

Ohja nou dan mag zijn familie weleens wat beter zoeken!

Beest is toen mn zus hem vondt tot 3 keer tot bijna onder een auto gekomen en absoluut geen buitenkat, hij heeft nl. een heel kort binnenvachtje in tegen stelling tot onze katten die buiten komen.

Het asiel zal ik in gaan lichten zodat die ook weten dat hij hier is, maar nogmaals dier gaat niet naar het asiel toe.

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-07 18:04

Charaz schreef:
Ohja nou dan mag zijn familie weleens wat beter zoeken!

als ik mijn huisdier kwijt zou zijn zou ik heel internet afzoeken en overal advertenties plaatsen en ophangen!! maar goed zo ben ik Knipoog

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-07 18:08

Wuis schreef:

Zucht..

Er is meer dan alleen een asiel hoor, zo zou ik meteen op amivedi gaan kijken Ja
Denk toch eens aan al die katten die al aandacht tekort komen is asiels...

Zucht.......

Myrdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-07 18:09

Als ik mijn kat kwijt zou zijn zou ik verwachten dat degene die hem gevonden heeft hem naar het asiel heeft gebracht, daar zou ik als eerste zoeken...

En ja, ik ben mijn kat al eens kwijt geraakt, dankzij de dierenambulance heb ik hem tenminste wel kunnen begraven, zij hadden een telefoontje gehad, hij was aangereden... Huilen

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-07 18:10

sronnie schreef:
Denk toch eens aan al die katten die al aandacht tekort komen is asiels...

zo denk ik dus ook! de eigenaar mag toch ook nog wel een beetje moeite doen toch Haha!
en nu heeft de kat tenminste nog een fijn logeerplekje en als de eigenaar niet gevonden word krijgt ie tenminste een fijn thuis! in een asiel is dat nog maar afwachten want daar zitten er al veel te veel... Ach gut

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-07 18:15

Heb net nog diverse site's afgespeurd of iemand deze kat kwijt was maar helaas niets gevonden.

Greentea01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-07 18:18

toen ik mijn kat kwijt was heb ik meteen het dierenasiel en ambulance gebeld. Na een paar dagen werd ik gebeld dat mijn kat was gevonden. Deze mensen hadden mijn kat gevonden en die hebben het het asiel gebelt, doordat ik een melding had gemaakt en deze mensen gebeld hadden wist het asiel te kat aan mij te koppelen.

deze mensen hadden mijn kat wel gewoon bij hun thuis en ik heb hem daar opgehaalt.

Dus ik vind dat jullie de kat prima bij jullie thuis kunnen houden maar ik vind wel dat jullie het asiel moeten bellen om te vertellen dat jullie een kat gevonden hebben en een beschrijving moeten geven van het dier. Stel dat de eigenaren heb zoeken kunnen ze hem vinden.

Mijn mannetjes worden in mei een jaar en zijn ook niet gecastreerd dus dat de kat niet gecastreerd is wil niet zeggen dat het diertje geen eigenaar heeft. De mijne worden ook pas met 8 tot 9 maanden geholpen. Reden: als je ze castreerd groeien ze niet meer en de mijne zijn nu nog heel hard aan het groeien dus wil ze de gelegenheid geven om uit te groeien en voor het krols seizoen gaan de ballen eraf

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-07 18:19

Het asiel zal ook zeker ingelicht worden.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-07 18:20

zet advertenties op marktplaats en speurders,
dat vin d ik ook hele doeltreffende methodes

dat je m niet naar het asiel brengt snap ik op zich wel
maar een asiel stelt de eigenaar die de kat is kwijtgeraakt wel terecht, door als deze m komt halen, de kater eerst gecastreerd word , kijk en dat is een goede zaak.dat voorkomt nog meer zwerfkatten.
ik denk stiekum dat je hem wilt houden en eigenlijk niet kwijt wilt... of heb ik dat mis ?

zet m in elk geval ook op MP en op speurders en evt in de vondst

streekblad , kan ook gratis
en hang in de supermarkten ook een biljet met een foto van de kat.
misschien is er ergens een hele verdrietige eigenaar,,,,,

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-07 18:25

Het is een hele lieve kat, dus hij zou zeker mogen blijven als zijn eigenaar hem niet op komt halen.

De hele verdrietige eigenaar heeft zelf nog geen advertentie op marktplaats gezet of in de supermarkt gehangen vind het zo raar als je je kat kwijt bent zoek je hem toch overal?

Dat asielkatten eerst gecastreerd worden is zeker een goede zaak, maar ik vindt het niet nodig om deze naar het asiel te brengen. Er zitten al zoveel katten in het asiel die allemaal een fijn plekje zoeken.

MP en Speurders is wel een tip ja!

Valentijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-07 18:28

Sorry, maar ik ga hem niet naar het asiel brengen.
Ik zal ze wel inlichten en ik kan evt. ook een briefje bij de dierenarts ophangen als ik er heen ga.
Hij staat op meerdere sites, ik neem niet aan dat het baasje alleen dierenasiel belt, amivedi is enorm bekent.

Dus om nou direct te roepen dat hij naar het dierenasiel moet, dat snap ik niet.
Als ze er van op de hoogte zijn er iemand belt er naartoe, dan kunnen die, diegene naar ons verwijzen.

Greentea01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-07 18:36

wat mij betreft hoef je hem ook niet naar een asiel te brengen. Opzich vind ik dat onzin. als jullie de kat willen houden als de eigenaar zich niet meld kan je hem best gewoon thuis houden. Als je maar wel een melding maakt dat jullie een kat hebben gevonden. Je moet de eigenaar wel een kans geven om zijn kat te vinden en dat kan je doen door een melding te maken en een beschrijving aan het asiel te geven.

Dat dat dier in een asiel gestopt moet worden vind ik ook onzin. Zo werkt het toch prima. De eigenaar kan zijn kat vinden als ie naar het asiel belt want die weten dat jullie een kat hebben gevonden en meld de eigenaar zich niet dat heeft het diertje meteen een nieuw huis.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-07 18:37

Valentijn schreef:
Ik zal ze wel inlichten en ik kan evt. ook een briefje bij de dierenarts ophangen als ik er heen ga.
Hij staat op meerdere sites, ik neem niet aan dat het baasje alleen dierenasiel belt, amivedi is enorm bekent.

Dus om nou direct te roepen dat hij naar het dierenasiel moet, dat snap ik niet.
Als ze er van op de hoogte zijn er iemand belt er naartoe, dan kunnen die, diegene naar ons verwijzen.

Daar kunnen ze toch een chipreader over hem heen halen!! Rolleyes
En dáár gaat het nou juist om.

Trouwens, jullie doen net alsof katten het verschrikkelijk hebben in het asiel, terwijl de meeste van jullie er waarschijnlijk nog nooit ook maar één dagje hebben meegedraaid. Lips are sealed

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-07 18:38

De chipreader wórdt ook over hem heen gehaald.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-07 18:39

nou wuis er zijn goede asiels maar ook drastisch minder goede...

polbo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-07 18:41

Morgen gewoon even langs de dierenarts gaan. Ik heb al keer een hond gevonden waarmee ik langs de dierenarts ben gegaan. Even met een aparaatje er langs en klaar wordt gewoon door de asistente gedaan en kost (hier teminste) niks. Met een beetje mazzel heeft de kat een chip en kunnen ze zo de eigenaar vinden.

Succes er mee!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-07 18:42

crossmonster schreef:
nou wuis er zijn goede asiels maar ook drastisch minder goede...

Dat zullen dan waarschijnlijk asiels zijn die niet bij de dierenbescherming aangesloten zijn..

Valentijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-07 20:02

Wuis schreef:
Valentijn schreef:

Daar kunnen ze toch een chipreader over hem heen halen!! Rolleyes
En dáár gaat het nou juist om.

Trouwens, jullie doen net alsof katten het verschrikkelijk hebben in het asiel, terwijl de meeste van jullie er waarschijnlijk nog nooit ook maar één dagje hebben meegedraaid. Lips are sealed

Volgens mij heb ik al eens gezegd dat ik deze week nog naar de dierenarts ga, ik heb ook een school waar ik heen moet én je hebt spreektijden die ik ook niet altijd haal.
Kortom, chipreader wordt gewoon gedaan, er worden briefjes opgehangen, advertenties op internet e.d

Dus wat is het probleem?!

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-07 20:27

Als een van mijn katten kwijt zou zijn dan zou ik het dierenasiel bellen en de dierenambulance. Dat lijken mij de belangrijkste kanalen.

Ik heb toevallig thuis twee stuks zitten die nog niet gecastreerd zijn, ook geen bandje om. Nu ruim een half jaar. Wel gechipt.

Dus stel, eentje ontsnapt. Ik ga dan eerst zoeken in de wijk, dan dierenasiel en ambulance bellen. Geen kat.

Ik zou dan toch flink over mn theewater raken als hij bij mensen thuis zou blijken te zitten die niet alle kanalen ingeseind hebben.

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-07 20:50

Apple, het dierenasieli + ambulance (zit bij elkaar) verwijst mensen die bellen ook door naar de site van amivedi. Wij zijn zelf ook ooit onze kat kwijt geweest.