Moet een kat op jou letten, of jij op hem?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Nerwen

Re: Moet een kat op jou letten, of jij op hem?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 17:32

Tja, ik vind katten altijd een beetje een verhaal apart... Ik vind dat je bij katten niet echt kan spreken van een rangorde o.i.d. Katten zijn van huis uit solitair levende dieren en dus niet echt bekend met het begrip rangorde.
Nu zit daar wel een grijs gebied, het is niet de bedoeling dat de kat de dienst uit gaat maken, dus in zekere zin staan wij boven de kat qua rangorde. Zo mogen ze bijv. niet op het aanrecht, naar boven of rotvervelend gaan lopen doen in huis (keihard rondrennen, in de gordijnen etc. Clown ), dan hebben ze gewoon maar te luisteren.

Maar voor wat betreft het voor je voeten lopen, nja, ik let altijd op de kat. Als ze erg in de weg lopen geef ik ze wel een zetje (krijg dan een luid verontwaardigde mekker te horen *LOL* ), maar in principe kijk ik gewoon uit waar ik loop.

Bij paarden en honden vind ik het een ander verhaal. Dan hebben ze op MIJ te letten. Simpelweg omdat die dieren wel een rangorde kennen en ze van huis uit roedel- en kuddedieren zijn.

Dhani

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 21:57

goed gesproken Nerwen!

Zo gaat dat bij mij thuis ook, ik krijg ook altijd kommetaar op het geen wat ik zeg of doe bij de katten,
Zo is het bij mij thuis als ze in de douche zitten en ik wil dat ze eruit gaan is zijn het 2 woorden bijvoorbeeld " Poepsie HUP of Bijou HUP" dan krijg ik ook altijd een miauw te horen of een Prrr!

ik heb me wel is laten vertellen dat katten niet begrijpen wat je zegt, maar dit zijn gewoon nonsens! katten begrijpen wel degelijk wat je zegt! geen hele verhalen natuurlijk! maar gewoon die kleine woorden of zinnen, ik gebruik bijvoorbeeld de woorden en zinnen,
Lijst
- Poepsie of Bijou HUP!
- Hou is op!
- NEE of NEE HE!!
- Moet ik je pakken?? ( dan gaat mijn poes altijd op haar rug liggen en miauwen, omdat het bij mij betekend dat ik hun is flink ga knuffelen )
- ETEN!! of Moet je eten?? *LOL*
Verder gaan er wel is hele verhalen door de kamer tegen de katten haha Clown maar dat begrijpen?? ze vast niet Gestoord

Dus ja ik vind gewoon dat bijden moeten opletten, dat is wel net zo makkelijk!!
al heb ik ook wel vaak dat ik struikel over een kat, maar dat hoort er gewoon bij! zo zijn ze nou eenmaal!
ik heb nog geen kat gezien die dat niet doet haha Knipoog

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 22:15

Rock schreef:
Ik probeer altijd wel op te letten als ik de deur dichtdoe. Maar als ik al tegen de kat roep dat hij NIET door de deur mag, en hij doet het toch op het laatste moment, dan vind ik wel een beetje dat dat zíjn schuld is. (Die van mij heeft maling aan regeltjes dat hij bijvoorbeeld niet in onze slaapkamer mag komen).

Ik struikel ook regelmatig over onze kat, of hij krijgt een plens water over zich heen. Hij heeft namelijk de vervelende eigenschap om vlak voor mijn voeten te gaan lopen, zéker als hij eten en drinken krijgt. Of kopjes tegen de hand waarin ik de waterbak heb.

FLOESHHHHH *kat nat*.

Je zou toch verwachten dat ze daar wat van leren? Rolleyes

Onze oude kat sprong trouwens regelmatig op de stoel, nét op het moment dat je op weg was om te gaan zitten.

"Geen kat op de stoel?"
*check!*
*Gaat zitten*
"MRAUWWWWWWWWWWWWWWWWW!!!!!!!! Boos! "

denk je dat je kat je kan verstaan dan ofzo? Huilen van het lachen

Dhani

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 23:03

ik ben er zeker van dat katten wel degelijk kunnen begrijpen wat je zegt ja!
Ik merk het gewoon aan mijn eigen katten! mensen denken altijd dat katten nix snappen en altijd maar gewoon doen wat ze willen, maar mijn theorie wijst uit dat mijn katten wel degelijk begrijpen wat ik bedoel!

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 23:35

Hier en daar een beetje moeten grinnikken, herkenbare voorbeelden...
Natuurlijk hartstikke schattig als een kat zichzelf gebombardeerd heeft tot schaduw en zich daar dan ook netjes aan houd, wil niet zeggen dat ik ogen in mijn achterhoofd heb, en ja, dan gaat het wel eens mis.... JJJIIAAUUUW,oeps sorry poes...
Wel let ik op bij de combinatie deur/kat, dat kan desastreuze gevolgen hebben voor bepaalde lichaamsdelen zoals staarten. Als poes langs mijn benen loopt gaat het vanzelf; ik sta niet zo graag op katten. Staat ze achter me, tja, dan is het pech hebben; ik zie haar niet, dus moet ze mij maar zien. In het donker wil het ook nog wel eens misgaan, zo heb ik wel eens een kat de trap afgeschopt... Bloos
Wat letten op betreft denk ik dat het geven en nemen is, we letten op elkaar en dat gaat alweer een jaar vrij goed zo. Caitlin weet ondertussen dat ik in het donker vrij slecht zie, dus zorgt ze dat ze een beetje uit de buurt blijft als ik in het donker rondschuifel. Ik weet dat als ik de hele dag ben weggeweest, Caitlin graag naar buiten wil en dus voor de deur zal staan en er van tussen glipt, dus zorg ik ervoor dat ik even blijf staan en goed uit mijn dopjes kijk...
Dat katten begrijpen wat je zegt is niets nieuws voor mij, ik heb op dat punt al hele rare dingen meegemaakt. Dat ze woorden snappen is wel simpel; meestal houden die een interessante actie of vorm van beloning in dus is het handig om die op te slaan in je interne harde schijf, als kat zijnde...

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 23:40

ik ben van mening dat ELK dier op mij moet letten Lachen

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 23:46

Tja...ik denk dat een dier, net zoals een mens, soms gewoon even niet oplet. Aangezien wij toch meer hersens hebben dan een dier ( nou jaaaa....de meeste dan!) en een hele hoop dieren sterker zijn dan dat dat wij zijn, wij meer op zouden moeten letten dan het dier. ( beetje raar omschreven, maar hopenlijk toch duidelijk?)

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 23:57

breek me nek soms over mijn dieren Lachen Lachen maar zeg geen sorrie als ik ze overhoop loop Lachen

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-07 00:01

Das weer een ander verhaal natuurlijk! Je moet mij ook niet horen schelden als ze weer eens in de weg lopen, je opzij duwen of op je tenen gaan staan. Hihi..krijgen ze van mij ook wel eens( zeer onterecht) een mep, die dan meestal nog mis is ook, waardoor je nog bozer wordt!
Laatst bijgewerkt door aerdenhout1 op 01-12-07 00:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-07 00:06

Sommige katten hebben er ook echt een sport van gemaakt om zo vaak mogelijk ongezien voor je voeten te gaan lopen lijkt het wel...
Laatst bijgewerkt door Storm op 01-12-07 00:16, in het totaal 1 keer bewerkt

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-07 00:08

hahaha bij mij komt er ook een GVD uit, vooral bij de katten Hyper!

Tom van mij ligt graag in de keuken, als ik dan in de nacht naar de wc ga....... dan weet ik dat hij daar ergens ligt, en dan ga ik schuiffelend Hyper!

kijk dan hou ik er wel rekening mee, maar als alles wakker is en rondstruint, en ik kom met mijn boodschappen aangewandeld, dan ik het wel zaak dat ze uit de weg gaan Lachen

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-07 00:14

Het bekende verhaal van katten...en die is ECHT waar!...is dat ze, als je een huis vol hebt met mensen, ze er precies diegeen tussen uitpikken die een hekel heeft aan katten. Bij die persoon blijven ze dan rondhangen en willen eigenlijk maar een ding en dat is OP SCHOOT!! Wel weer een heel grappig gezicht hoe die mensen dan reageren door beide handen meestal omhoog te doen of ze willen bidden en in een soort van paniek, kalmte, je vriendelijk vragen om de kat weg te halen. Haha! Haha! Haha! Haha! Maar ik lach niet!!!
Deze mensen letten dan ook op de KAT de HELE avond zelfs!

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-07 00:17

hahaha daar heb ik wel een theorie over Lachen Lachen katten zijn net als paarden behoorlijk spiritueel Hyper!

die mensen zien al helemaal voor zich dat die enge kat op schoot gaat springen......... echt als in plaatjes zien ze het gebeuren......... kat vangt dat op...... en voelt, heeei bij die moet ik op schoot Hyper!:)

tis maar een kim bedenkseltje hoor Lachen

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-07 00:18

Haha klopt aerdenhout, mijn zwager is allergisch en de katten vinden juist HEM en niemand anders helemaal geweldig!

Nerwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-07 00:21

aerdenhout1 schreef:
Het bekende verhaal van katten...en die is ECHT waar!...is dat ze, als je een huis vol hebt met mensen, ze er precies diegeen tussen uitpikken die een hekel heeft aan katten. Bij die persoon blijven ze dan rondhangen en willen eigenlijk maar een ding en dat is OP SCHOOT!! Wel weer een heel grappig gezicht hoe die mensen dan reageren door beide handen meestal omhoog te doen of ze willen bidden en in een soort van paniek, kalmte, je vriendelijk vragen om de kat weg te halen. Haha! Haha! Haha! Haha! Maar ik lach niet!!!

Dat is zo ontzettend waar!!! Haha! Haha! Haha!

Zo heb ik ook nog wel een leuk verhaal...
Onze Minoes heeft een gloeiende hekel aan zwarte katten. Aangezien de buitendeur wel eens open staat komt er ook wel een vreemde kat binnen. Cyperse, rode, lapjes enz. katten doet ze niks, maar zwarte Bloos!. Wij hebben in de keuken een eiland staan (soort ladenkast) waar Minoes graag op zit. Nou, op een dag kwam er een zwarte kat binnensluipen, Minoes zat op het eiland, wat doet die muts? Doet ze bommetje bovenop die zwarte kat Bloos! Huilen van het lachen ROFL
Detail: Minoes was destijds in haar "zware" periode en woog een kilo of 7... Je begrijpt, die zwarte kat was zo plat als een dubbeltje Clown Het heeft jaren geduurd voor we die zwarte ooit weer gezien hebben Bloos
Ons Toetje maakt graag een onvergetelijke indruk geloof ik Clown

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-07 00:22

Lollige beesten.. katten! Ik heb er nog een...leg maar eens een heel klein stukje papier op een tafel en raad eens waar de kat gaat zitten???
Juist!!!!!!!

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-07 00:22

Hahah nerwen, ik zie het helemaal voor me "Kill and attack!!!!" en "Bommen lossss"!

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-07 00:24

Kathie van mij had altijd de neiging om op het dressoir te gaan zitten, net om het hoekje van mijn slaapkamerdeur........... en als ik dan in mijn blootje s'ochtends wakker wordt krijg ik standaard een tik op mijn arm......

In het begin schrok ik enorm, en een lol dat ze daarom had

Nerwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-07 00:27

Storm76 schreef:
Hahah nerwen, ik zie het helemaal voor me "Kill and attack!!!!" en "Bommen lossss"!

Exact! Haha! Haha!
Ze heeft wel meer van die rare dingen.... Grommen naar de postbode, deurtjes openmaken als ze wat wil (eten). Ik krijg ook wel eens het idee dat ze ons commandeert als ze tegen ons "praat"... Ze verdedigt je ook als je in de tuin bezig bent. Toet zit dan op de schutting en zodra er iemand aan komt lopen/fietsen gromt ze en krijgt ze een dikke staart Clown.
Zo heeft ze ook een ontzettende hekel aan één bepaalde herdershond. Die valt ze dus ook aan. Zo schuin dreigend met een hoge rug en dikke staart. De herder is doodsbang voor d'r ROFL
Ach ja, ze valt ook wel fietsers aan enzo Huilen van het lachen

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-07 00:30

Zie je wel...WIJ moeten op letten! Die katten nemen ons gewoon in de maling! Die doen of ze dom zijn, maar ondertussen!!

Nerwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-07 00:34

Oh, ze weten feilloos gebruik van je te maken Clown
Je dènkt wel dat je de baas bent, maar ondertussen maakt de kat de dienst uit.........

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-07 09:52

Onze Jos is dus zo'n type waar je eigenlijk nooit echt 'last' van heeft. Soms heeft hij een vrijdozenhalfuurtje en dan word je écht knettergek van hem, want hij gaat dan ook altijd 'klauwen' weet je wel?

Maar goed, het is avond, dan ligt Jos vaak achter de gordijnen, je ziet hem eigenlijk niet. Tot er visite komt.

Mènnnnnnnnnn dan is hij echt tot vervelens aan toe aan het mekkeren en draaien en wil hij met de visite knuffelen, etc.

En je krijgt hem dus mooi niet weg he?

Sluit ik hem in de keuken op (daar heeft hij een hangmandje waar hij soms de hele dag in ligt) dan hangt hij vervolgens krabbelend en miauwend aan de deur.

Loods ik hem vervolgens door naar eten + kattenbak, dan hangt hij daarna meteen wéér aan de andere deur.

En ik kan daar écht kwaad om worden, want het stoort verschrikkelijk, en soms kán het gewoon even niet dat hij bij visite komt.

Zo weet hij ook éxact dat hij NIET in de slaapkamer mag komen, maar het hoeft maar op een kiertje te staan en hij sluipt naar binnen en gaat op het bed liggen.

Echt niet leuk aangezien mijn man allergisch is voor zowel katten als huisstofmijt (en die vinden een plekje waar katten zitten wel lekker) en Jos het liefst op ZIJN kussen gaat liggen! Scheve mond

Elles

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-07 19:21

Ow mán, wat zou ik graag eens een kat hebben die op bed wil Scheve mond Haha!
Millie hóeft dat gewoon niet, da's helemaal geen schootkat, maar knuffelen vindt ze wel geweldig. Maar niet op schoot.
Mocca is een bangebroek, die heeft drie keer bij vergissing op schoot gezeten, heeft besloten dat het toch prettiger is om ernáást te liggen en komt al helemaal nooit op bed. Als je een kleine beweging maakt, vlucht ze Scheve mond

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-07 19:24

Elles schreef:
Ow mán, wat zou ik graag eens een kat hebben die op bed wil Scheve mond Haha!
Millie hóeft dat gewoon niet, da's helemaal geen schootkat, maar knuffelen vindt ze wel geweldig. Maar niet op schoot.
Mocca is een bangebroek, die heeft drie keer bij vergissing op schoot gezeten, heeft besloten dat het toch prettiger is om ernáást te liggen en komt al helemaal nooit op bed. Als je een kleine beweging maakt, vlucht ze Scheve mond

Nou tis wel gezellig een kat in bed (tenzij je ineens midden in de nacht nagels in je buik hebt omdat 'het' wil knuffelen Haha! )... Maar met allergie toch niet zo handig Knipoog

Ruilen? Haha!

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-07 19:34

kom je nog wel van terug Lachen die witte van mij ligt altijd boven mijn hoofd op mijn kussen Lachen Lachen