Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
kjoetie schreef:Ja officieel heet het ook popcornen, maar ik vind het eruit zien alsof ze ontploffenmijn vriend noemt ze dan altijd 'kamikavia's
Candorlover schreef:Ja ben ik het mee eens. Daarom ben ik door blijven zoeken naar een grote kooi, en die heb ik nu!Maar ik zit nu een beetje te zoeken naar speeltjes enzo. Ik heb een soort mandje waar ze in kunnen liggen en een huisje. Maar wat vinden ze nou eigelijk echt leuk? Want ik kan daar niet echt veel over vinden op internet enzo. Ze zeggen wel welke cavia speelgoedjes er zijn maar niet welke ze echt leuk vinden.
_Mars_ schreef:Ohh de pvc buizen, die vinden ze heerlijk, en we hebben ook zo'n zoutblok maar daar zitten ze dan op.
Inge_83 schreef:Ik heb 2 cavia's.
Een gladharige zeug van 3 jaar, Omayra, en een borstel zeug van 1 jaar, Nikita.
*klik voor foto* (is foto van vorig jaar, Nikita is nu groter dan Omayra, maar ik heb geen nieuwere foto)Candorlover schreef:Ja ben ik het mee eens. Daarom ben ik door blijven zoeken naar een grote kooi, en die heb ik nu!Maar ik zit nu een beetje te zoeken naar speeltjes enzo. Ik heb een soort mandje waar ze in kunnen liggen en een huisje. Maar wat vinden ze nou eigelijk echt leuk? Want ik kan daar niet echt veel over vinden op internet enzo. Ze zeggen wel welke cavia speelgoedjes er zijn maar niet welke ze echt leuk vinden.
Dingen waar ze in/onder/doorheen kunnen kruipen vinden ze vaak leuk.
Soms dingen op te klimmen zoals trappetjes enz zijn minderm geschikt voor een cavia, en een looprad of -bal is zelfs levensgevaarlijk.
Met een katten-balletje zou ik ook oppassen, als ze met hun tandjes in de gaatjes blijven hangen..._Mars_ schreef:Ohh de pvc buizen, die vinden ze heerlijk, en we hebben ook zo'n zoutblok maar daar zitten ze dan op.
Zoutblokken zijn gevaarlijk voor een cavia, kunnen ze aan dood gaan.
Knaagstenen zijn ook gevaarlijk, deze veroorzaken blaasgeruis.
Iemand zei iets over cavia's samen met (dwerg)konijnen houden.
Dit kan dus niet omdat cavia's een hele andere voeding nodig hebben dan konijnen.
Het konijn maakt zelf vitamine C aan, een cavia doet dit niet en moet het via zijn voeding krijgen.
Caviavoer is weer te vet voor een konijn, hij groeit dan dicht.
Btw: in de huiskamer hebben we een "groot" cavia-topic. (loopt alleen niet echt)