Heeft iemand een Heilige Birmaan?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Chichiba

Re: Heeft iemand een Heilige Birmaan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 13:56

Dat is apart...misschien is hij gewoon niet mooi doorgekleurd...Dat wil nog wel eens gebeuren...
Maar seal hoort toch echt donkerder te zijn (zwart dus) dan chocolate...Heb je een fotootje van die kat? ben nu wel erg nieuwsgierig...

Dit even voor de TS...

Chocolatepoint (foto van site SaintProCat)
Afbeelding
Afbeelding

Mijn sealpoint...
Afbeelding
Afbeelding

Natascha

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 14:40

Ook wij hebben 2 birmanen. Verharen doen ze vooral in het voorjaar, de rest van het jaar heb ik er nauwelijks last van. Klitten hebben ze ook nooit en kammen mag ik ze het liefst iedere dag. Ze zijn er gek op en komen er echt opdringerig om vragen Haha!
Allebei zijn het geen schootkatten maar willen wel altijd aan mijn voeten liggen of naast me op de bank liggen.
We hebben er 3 coons bij en wat me bij de birmanen opvalt als ik ze met de coons vergelijk is dat ze niet zo idoot speels zijn en ook niet zo dwaas. Ze zijn erg bescheiden, maken nooit wat stuk en wensen alles te doen wanneer het hun uitkomt. En met die blauwe ogen krijgen ze dat nog voor elkaar ook Knipoog
Beiden kunnen ze heel idioot hard mauwen. Ze doen het zelden, alleen als ze de rest van de katten niet meer zien, dan volgt er zo'n maffe roedel roep.
Diesel het mannetje is heel erg spraakzaam, die houdt 1 keer per dag "spreekuur" op de wc. Hij gaat dan op de wc pot zitten en kletst je dan de oren van de kop. Hij kan heel goed "mekkeren" (dat geluid dat katten maken als ze vogeltjes zien voor het raam).
Onze Diesel is super arrogant en gek op aandacht. Fotosessies vindt ie heerlijk Haha!
Afbeelding

Dies is blue point maar persoonlijk vind ik het meer leverkleurig net als de Weimaraner.

Roxy het vrouwtje is echt een dame en meer op zichzelf dan Diesel.
Afbeelding
En een vraag voor de andere birmanen-mensen: die van ons gaan altijd met hun kontje omhoog liggen als ze aandacht willen. Ze vinden het heerlijk als ik ze dan tegen de kont aan tets met mijn handen en zachtjes aan de staartwortel omhoog til. Ja, klinkt behoorlijk maf, ik weet het maar allebei onze birmanen doen het Bloos Haha!

Chichiba

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 15:23

Citaat:
Ze zijn erg bescheiden, maken nooit wat stuk en wensen alles te doen wanneer het hun uitkomt. En met die blauwe ogen krijgen ze dat nog voor elkaar ook Knipoog

Dat vind ik ook...al kunnen ze (vooral het kitten)hier veel op snoertjes kauwen...wat ik toch ook veel van Birmaneneigenaren hoor...Maar echt slopen nee...niets eigenlijk...Kijken die van jou je dan ook recht in de ogen? en dan mauw....Dat heb ik nog nooit bij enig ander ras gezien...Vind ik zooo gaaf...Zo krijgen ze idd alles voor elkaar...

Ik weet niet of het hetzelfde is als wat jij bedoeld...Maar als ik pixel aai doet hij altijd zijn kont omhoog...Bij zijn staartaanzet vind hij gekriebel heerlijk...Zoals een krolse poes haar staart en kont omhoog doet zeg maar (zonder het getrappel en staart opzij)

Natascha

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 15:54

ja, dat bedoel ik "birmaans kontje" noemen wij dat thuis omdat alleen de birmanen dat doen Haha!

Snoeren kauwen doen ze gelukkig niet. We hebben ze als volwassenen in huis gehaald (ze waren toen 2.5) dus waarschijnlijk goed afgeleerd.

Ze kunnen je inderdaad heel erg doordringend aankijken met hun blauwe kijkers. Diesel is zelfs zo erg dat hij net naast zijn favoriete speeltje gaat zitten en dan van mij naar zijn speeltje kijkt met een arrogantie van "zeg personeel, zou je niet eens rap dat speeltje pakken" Haha!

En wat ik ook erg typisch vind van onze birmanen: ze willen altijd mee naar boven als ik ga douchen. Dan mogen ze eindelijk mee, gaan ze keihard lopen blèren omdat de rest van de katten er niet bij is. Raar volk die birmanen Knipoog

Chichiba

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 16:16

Citaat:
En wat ik ook erg typisch vind van onze birmanen: ze willen altijd mee naar boven als ik ga douchen. Dan mogen ze eindelijk mee, gaan ze keihard lopen blèren omdat de rest van de katten er niet bij is. Raar volk die birmanen Knipoog

Whahahahahaha...Maffe katten kunnen het toch zijn...Heerlijk ras...

PinkyBubble

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 16:34

Chichiba schreef:
Dat is apart...misschien is hij gewoon niet mooi doorgekleurd...Dat wil nog wel eens gebeuren...
Maar seal hoort toch echt donkerder te zijn (zwart dus) dan chocolate...Heb je een fotootje van die kat? ben nu wel erg nieuwsgierig...

Dit even voor de TS...

Chocolatepoint (foto van site SaintProCat)
Afbeelding
Afbeelding

Mijn sealpoint...
Afbeelding
Afbeelding

haha jou sealpoint lijkt een beetje op 1 van de onze Haha! De pappa van mislukte bolle sealpoint

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-07 23:21

Ik heb ook een Birmaan poesje, echt een scheetje maar best eigenzinnig, ze doet lekker haar eigen dingetje samen met onze maine coon kater. Ik vind het karakter geweldig, ze zijn hardstikke lief en ze heeft altijd veel gespeeld, doet ze nu nog wel eens. Die van ons is ook helemaal gek op gekriebel bij dr staart, en je kan nooit normaal de krant lezen want dan komt ze voor je neus langs lopen en ploft ze echt neer op de krant.
Soms wil ze ook ineens kroelen en dan blijft ze kopjes geven, maar na een tijdje bijt ze even in je vinger, en dan wil ze weer knuffelen.
Oh ja en ze wil altijd mijn vader zijn kale hoofd aflikken. Oh en ze verzuipt haar speeltjes altijd. Oh en ze wil het liefst uit de kraan drinken.
Mja gekke familie, gekke katten he.

Kelpla

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 14:32

Natascha schreef:

Haha, die van mij doet echt precies hetzelfde!

Floepie86

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 14:46

Wij hadden een paar jaar geleden 2 Heilige Birmanen.
Maar die hebben we laten ingeslapen ongeveer 3jaar geleden Boos!
de 1 was hetzelfde als Diesel van Natascha ..
En de ander was met bruin..
Het waren 2 zusjes en me ouders hadden ze voor hun huwelijk gekregen, wel apart leuk cadeautjee Tong uitsteken
De bruine heette Nancy.. en de blonde Twiggy
Van Nancy hebben we ongeveer 16jaar lang mogen genieten.
En van Twiggy een paar jaartjes langer: 19jaar lang Lachen
En tot op de dag van vandaag mis ik ze nog !
Het waren prachtige poezen om te hebben Haha!

Kelpla

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-07 11:02

Helaas heb ik die van mij gisteravond in laten slapen op 17e jarige leeftijd. Hij was helemaal op..

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-07 09:53

Heb ook birmanen.

Heb 2 sealpoints, allebei 2 zeer felle karakters Ja

Heb gehoord dat de meeste seal point bijzonder fel kwa karakter zijn ook tegen andere katten Lachen

Misschien om in gedachten te houden Haha!

foto's staan in mijn profiel Vork

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-07 09:54

Kelpla schreef:
Helaas heb ik die van mij gisteravond in laten slapen op 17e jarige leeftijd. Hij was helemaal op..

Aaah veel sterkte met het verlies Verdrietig

Chichiba

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-07 14:01

Mijn sealpoint (zie foto) is een enorm watje...Heel gevoelig voor stemmen...bewegingen...Laat! het kaas van zijn brood eten door het kitten...Niets fels aan hem hoor...Echt een watje...en een heerlijke knuffel...