[HK] Wie heeft er een hamster?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

just_kiki

Re: Wie heeft er een hamster?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 17:51

Ik heb ook een Russische Dwerghamster! Haha! de mijne gaat snachts om stip half 10 bij een gaatje staan ( daar moet het drinkflesje eigelijk door) en dan steekt ze der neus erin en krijgt ze een snoepje. Maar een hamster is bijvoorbeeld wat hier al werd gezegt een beetje saai vind ik zelf hij slaapt idd overdag en je kan er niet mee knuffelen enzo. Maar het ligt er Natuurlijk aan wat je met zo'n beestje wil doen! en idd hamster heeft eigelijk niks nodig goed voer/ drinken en speeltjes natuurlijk Clown Haha!

daNiielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 17:53

BrittKitt schreef:
Moet je je radje smeren, een rusje zou nog vooruit komen in mijn radje van 22 cm Tong uitsteken
Voor een syrtje moet je zowiezo een radje van 18, maar het liefste van 22 cm doorsnee hebben. Daar rennen ze fijner in en krijgen ze geen last van hun rug.

Al gedaan, had ik al eens als tip gekregen. Ja Hamster was alleen al zo dun en klein, en hij stopte het vol met eten, dan kom je dus niet meer vooruit. Clown

Koppeltjes zijn ook niet altijd handig, als je niet weet wat voor geslacht ze hebben.. Nagelbijten / Gniffelen

Up_to_Date

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 17:55

Ik heb ook een hamster gehad maar ik had er 's nachts alleen maar last van Tong uitsteken
Hij is 2.5 jaar oud geworden.
Ik had dan wel een extreem grote kooi, een kooi waar normaal konijnen in zitten.
En die had ik dan ingericht als hamsterkooi.
Je kunt er beter niet 2 in één hok zetten.

Maar als je beide 40uur werkt, kun je ook een kat nemen maar ik zou er dan 2 kopen. Dan hebben ze veel aan elkaar. Zo doet mijn vriendin dat ook.
En van die 'boerderij katten' zijn vaak nog gratis af te halen ook!

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 18:01

Met koppeltje bedoel ik man-vrouw Lachen

Hamsters waren voor mij het perfecte huisdier, overdag naar school en 's avonds thuis en dan waren zij ook wakker!

daNiielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 18:16

Ooh zo, oke. Lachen

Ik dacht dat je er mee bedoelde, gewoon 2 hamsters bij elkaar.

Voor mij ook om die reden, en je hebt er niet echt zo heel veel onderhoud aan.

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 18:18

ik heb vier hamsters gehad, (niet bij elkaar, en steeds na elkaar, nou ja 2 russen bij elkaar). Het zijn echt fantastische beestjes voor syrische. Alleen helaas zijn ze allemaal niet ouder geworden als een half jaar. Oorzaken niet duidelijk.

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 23:48

Wij hebben ook een aantal hamsters in huis. Ze zijn van mijn dochter en staan ook bij haar op de slaapkamer. We hebben ook een poes, dus vandaar ze bij haar op de kamer staan. Even denken: we hebben Molly dat is een syrtje en nog jong. Faya is ook een syrtje, overgenomen van iemand die ze weg deed. En ook nog redelijk jong (geloof ik). Toki is een campbelli en komt uit de opvang. De laatste is een bejaard heertje, Roe een roborovski van bijna 2 jaar oud. Ze zitten allemaal in aparte kooien. De allereerste hamster was er een uit de dierenwinkel die teruggebracht werd omdat hij niet met een andere hamster samen kon (gek he?!). Dit was een dwerghamster en daar hebben we maar een weekje van mogen genieten. Toen was tie dood. Verdrietig O ja, anouk had ook nog een heel lief syrtje, kay. Kay mocht maar 8 maanden oud worden Verdrietig Kay is afgelopen zomer onverwachts overleden.
Maar ik zou zelf kiezen voor een konijn, in plaats van een hamster. persoonlijk vind ik nijntjes wat leuker. Kun je een beter band mee krijgen dan met een hamster (denk ik).

Talonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 23:59

Heb toen ik klein was rusjes gehad en een goudhamster. Maar echt een band krijg je er niet mee. Nu heb ik voor m'n kinderen eerst een rusje gekocht, maar die is met 2 jaar overleden en wat voor ik nu heb is een vraagteken. Hij is grijs met een witte kraag en lijkt op een kruising hamster/rat want hij is onwijs groot en heeft lange plukken haar op z'n oren. Hij gaat regelmatig de kooi uit, bijt niet, maar gezien z'n snelheid kunnen de kinderen niet alleen met hem spelen. Zijn dan ook niet echt speelmaatjes voor kinderen. Ben veels te bang dat ze hem laten vallen.
Denk dat als deze dood gaat, ik een ratje aanschaf en tam maak. Hoorde dat die leuker zijn voor kinderen en je er best wel een band mee kan krijgen.

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 00:19

ik heb 2 russjes gehad..
de ene was een onwijs grappig dier, die ook los in de kamer liep.
had hij er dan genoeg van ging hij achter de kast zitten, klopte je op de zijkant van de kast kwam hij eronder vandaan Knipoog
dit ventje van mij (tijger genaamt) heeft 4 (!) jaar mogen worden

hierna nog een andere hamster genomen.
kon ook los in de kamer. en deed hetzelfde als hij er genoeg van had.
alleen toen hij door had dat het niet echt nodig was te komen als je klopte bleef hij nog wel eens zitten. dan probeerde ik t 10 minuten later en kwam hij vrolijk aan Knipoog
dit ventje (grumpie genaamt (van de 7 dwergen)) heeft 3 jaar oud mogen worden Lachen

ze hadden beide een mooie grote kooi die eigelijk voor een konijn was. maar helemaal ingericht voor een hamster
beide hadden ze een slaapplekje. en 2 plekjes met zaagsel waar ze eventueel zelf een slaapplekje van konden creeren Knipoog

1 keer per week werden ze helemaal verschoont.

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 09:30

Is Kay dood ja? Dat was zo'n mooitje, zonde zeg!

xXLiekeXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 20:55

Ik wil heel graag een hamster maar mam werkt nog niet mee.
Maar nu heb ik dus wel 2 vraagjes:

* Kan ik een hamster op een verscheurde krant zetten of is dit slecht (inkt).
* Ik heb ook een kat en een hond, hoe zal dit gaan?

Jinte

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 20:59

Hier hebben we 2 hamsters, een russische(van mij) en een chinese(van m'n broertje) dwerghamster. De chinese is wel een stuk rustiger dan de russische.
Die van mij hangt telkens aan de tralies en is bij elk geluid wakker, overdag dus ook. Die andere die is bijna alleen 's nachts wakker.
De mijne is nu al 3!!! jaar oud en houd het nog ontzettend goed, ziet er goed uit en is lekker actief(eet ook nog goed).
Vind het erg leuke beestjes als je niet veel ruimte hebt alleen moet je ze niet op je slaapkamer zetten Tong uitsteken

xXLiekeXx: Op je 1e vraag kan ik geen antwoord geven, op je 2e gedeeltelijk: Wij hebben 2 honden, een pup(4 1/2 mnd) en een oudere(8 jr). De pup die wil alleen maar spelen en gek doen dus dat lijkt me niks voor zo'n hamster. De andere hond vind het wel leuk. Alleen weet ik niet of alle hamsters grote dieren zo leuk vinden. Als mijn hamster in z'n kooi zit voelt ie zich veiliger met een hond in de buurt(logisch)

foetsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 21:00

Ik heb Russische dwerghamsters en een Chineese dwerghamster gehad.
Vind het wel lieve dieren, maar als je lekker wat vast wilt houden en wilt knuffelen zou ik geen dwerg hamster aanraden. Knipoog
Ook slapen ze veel (overdag). Zie ze dus ook niet vaak.
Ze worden ook niet zo oud. Met hond/kat gaat dat niet goed. Een kat zal het toch gauw als een lekker hapje aanzien en bij de hond zal de hamster ook het onderspit delven.
Als je weinig tijd hebt, waarom kies je bv niet voor 2 konijnen of 2 cavia's?

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 21:02

Niet op kranten zetten, idd vanwege de inkt. Ze stoppen alles in hun wangzakken en het is giftig Lachen
Katten pakken hamsters door de tralies heen. Honden maken veel lawaai voor een hamster!
Wil je de kranten voor de geur? Dan heb ik wel betere tips voor je Tong uitsteken

Dickie8

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-07 11:21

Ik hoor dat als je cavia's wilt dat je er 2 moet nemen...en daar zit ik dus niet op te wachten...Want dan hebben ze zo'n grote kooi nodig enzo...

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-07 13:21

Ik weet niet hoe jij een hamsterkooi voor je ziet maar die hebben ook redelijke ruimte nodig hoor. De minimummaten voor een dwerghamstertje zijn 50x30 en die voor een syrtje zijn 60x40 en dat is echt zooo ontzettend klein! Mijn hamsters zaten in 80x50x50 en dat is een algemeen geaccepteerde maat in de hamsterwereld wbt ruimte thuis en ruimte voor je hamster. Bij mij zaten de twee kleinsten in die maat en de twee grootste hamsters in 80x50x80 Tong uitsteken
Kan me indenken dat lang niet iedereen zoveel ruimte heeft, maar verlies alsjeblieft niet het welzijn van je hamster uit het oog voor je eigen plezier. Je ziet zovaak hamsters in een habitrail/crittertrail kooi zitten en ik wordt al bijna misselijk als ik er naar kijken. Wat een martelwerktuigen zijn dat zeg

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-07 13:29

Ik ben een hele grote fan van de Syrische hamsters, houd ze al vrijwel mijn hele leven. Haha!

Ik zou niet zonder Syren kunnen.

Die van mij wonen in terrariums van 80x50x50 en dat vind ik alweer aardig klein worden. Schijnheilig

Maarja ik woon nog thuis en heb erg weinig ruimte, helaas.

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-07 13:34

Idd, het wordt heel snel klein als je er maar lang genoeg naar kijkt en als je kijkt wat je hamsters allemaal kunnen..
Hamsters zijn langeafstanddieren en vinden het wel zo leuk om een sprintje te kunnen trekken in hun kooi. Zie jij jezelf al sprinten in een kamer van 2x3? In hun radje is ook niet echt de mogelijkheid voor sprinten, alleen voor lang en hard lopen Tong uitsteken

xXLiekeXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-07 18:28

Uhm, kranten dus niet. Nou, het leek mij gewoon een goede vervanger van de dure houtsnippers enz.

Mijn hond is erg rustig dus als de kooi op een tafeltje staat en de hond sjokt een keer langs is er toch niks aan de hand?
De kat zat wel zitten kijken in het begin maar anders dan doen we gewoon 's nacht (zitten bij elkaar) een deken over de kooi of op de kast.

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-07 18:48

No Smell is een hele goede optie, ik vind zelf Russell Bedding erg fijn. Ook beukensnippers vind ik fijn.
Je kan hamsters ook goed 'zindelijk' maken, geweldige uitkomst tegen geur!

foetsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 12:11

xXLiekeXx schreef:
Uhm, kranten dus niet. Nou, het leek mij gewoon een goede vervanger van de dure houtsnippers enz.

Mijn hond is erg rustig dus als de kooi op een tafeltje staat en de hond sjokt een keer langs is er toch niks aan de hand?
De kat zat wel zitten kijken in het begin maar anders dan doen we gewoon 's nacht (zitten bij elkaar) een deken over de kooi of op de kast.

Zelf persoonlijk ben ik altijd wel voorzichtig. Wat als de hond tegen de kooi aanspringt?
Katten zijn ook slim en dus vindingrijk. Ik zou ze nooit bij mekaar laten, ook al zit de hamster in de kooi. Katten zijn sterk, kunnen klimmen en zullen vast met hun pootjes proberen door het traliewerk te grabbelen. Ik zou de hamster verhuizen in een kamer waar de andere huisdieren niet kunnen komen.

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 15:14

Brittkitt: Ja Kay is inderdaad dood. Echt zonde, want het was zo'n lief en leuk beestje. Echt supertam en o zo lief. Hij had blaasontsteking en na AB-druppels werd hij niet echt beter. Bleef mager, at ook erg weinig, Anouk heeft allerlei lekkere hapjes geprobeerd en soms at hij weer een dagje goed. Zij was blij als tie weer een grammetje aankwam. En op een ochtend lag tie dood in de kooi Verdrietig gewoon in zijn slaap overleden.

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 17:44

Tja, altijd jammer als ze zelf opgeven. Hamsters weten veel te goed waar ze aan toe zijn
Bij jullie mogen ze tenminste nog nieuwe hamsters Tong uitsteken
Bij mij zijn ze nu in 3 maanden alle vier overleden, maar mag geen nieuwe zolang ik thuis woon haha. Ik baal dr wel van, mis het echt zo'n gezellig beestje om me heen!

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 17:47

Ik heb momenteel 9 hamsters, en daarvan 2 koppeltjes. Ik ben een hamster fokker in russiche dwerghamsters. Dus als je besluit om een hamster aan te schaffen, kan je altijd bij mij terecht voor een rusje. Ze zijn allemaal die ik verkoop handtam.

En ik heb momenteel speciale nieuwe kleuren, waarvan lilac RO en russich blauw.

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 17:51

BrittKitt schreef:
Niet op kranten zetten, idd vanwege de inkt. Ze stoppen alles in hun wangzakken en het is giftig Lachen
Katten pakken hamsters door de tralies heen. Honden maken veel lawaai voor een hamster!
Wil je de kranten voor de geur? Dan heb ik wel betere tips voor je Tong uitsteken

onze honden niet hoor, ik durf onze labrador wat bekend staat als jacht hond met gemak alleen te laten terwijl een hamster in de ren rond huppelt