Maanling schreef:Voor het volledige chocopoesverhaal kan ik naar dit topic verwijzen:
http://www.kattenplaza.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=44499
Ik heb net even alle vijf de pagina's doorgelezen en het spijt me dit te zeggen, maar wat jij gedaan hebt, vind ik absoluut niet goed te praten. Zonder ook maar één keer te overleggen met jouw buren, zet je Chocopoes op internet (met foto's nota bene) of iemand hem wil overnemen, met de boodschap erbij:
Citaat:
Mocht zich toch nog iemand geroepen voelen om het beestje op te nemen: dan hoor ik dat nog altijd graag! Daarvan zeg ik niets tegen de buren, dan is Chocopoes gewoon ineens 'verdwenen'. Wat dat betreft heb ik weinig scrupules. Hadden ze vanaf het begin maar beter voor het beestje moeten zorgen.
Dit is niet jouw kat! Dus hoe slecht je ook vind dat jouw buren voor hem zorgen, jij hebt niet het recht het beestje op internet aan te bieden. Uit het verhaal blijkt wel dat de buren het diertje ook maar opgescheept hebben gekregen van iemand anders, dus waarschijnlijk als je gewoon overlegd had, hadden ze wel meegewerkt. Maar dit te doen, zonder hun medeweten, vind ik ronduit asociaal.
Vervolgens zet je dan op het forum dat hij van je buren 's avonds binnen mag komen vanwege de kou. Vervolgens een paar posten verder zet je:
Citaat:
Vanacht weer de hele nacht buiten geweest denk ik.
Denk je. Je weet het dus niet. Maar vervolgens maak jij wel de beslissing om hem die dag naar het asiel te brengen, wederom zonder overleg met jouw buren. Dit terwijl hij niet zodanig ziek was dat enkele uren wachten op de buren hem het leven zou hebben gekost. Sorry, maar ik vind dit absoluut niet kunnen. Ik snap dat je het beste met hem voor hebt, maar dit had je zeker anders moeten aanpakken.