Buren laten dieren (te) lang alleen.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Amaris

Re: Buren laten dieren (te) lang alleen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-07 14:29

Ach het was maar ter illustratie. Ik haal ze wel weg.

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 14:30

Ter illustratie van wat? Het gaat hier om het welzijn van de dieren niet of jouw buren wel of niet netjes hun tuin bijhouden?!

Kattenbak

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 14:33

Kan er misschien een beetje rustig gereageerd worden op de topicstarter? Of moet dit het zoveelste reltopic worden hier? Rolleyes Nors opkijken

Ze wilde waarschijnlijk de foto's alleen maar laten zien om te illustreren hoe smerig het daar is...

Ben benieuwd hoe het afloopt Maanling!

En die tuin was inderdaad te walgelijk voor woorden!

Kattenbak

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 14:34

sronnie schreef:
Ter illustratie van wat? Het gaat hier om het welzijn van de dieren niet of jouw buren wel of niet netjes hun tuin bijhouden?!

Volgens mij toont deze tuin ook wel aan dat ze niet begaan zijn met een schone leefomgeving voor hun kat, konijn en honden aangezien deze hier allemaal leven. (!!)

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 14:40

Dat kan wel zo zijn, maar er is ook nog zoiets als privacyrechten Lachen
Wanneer een tuin er uit ziet alsof er slecht wordt gezorgd voor een dier, dan moet je de DB inschakelen, maar niet de foto's op een openbaar forum zetten. Dat heeft geen enkele toegevoegde waarde, en het is gewoon niet netjes.

Maar goed, het was ook niet bedoelt om te rellen. Op bokt mag je sowieso geen foto's van eigendommen van een ander zonder toestemming plaatsen Lachen De foto's zijn weg dus ik zie geen probleem meer.

Hopelijk valt de situatie in ieder geval mee Lachen

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-07 14:41

Tja, er stonden nou niet bepaald naw-gegevens, telefoonnummer en sofinummer bij genoemd. Het was gewoon een anonieme achterplaats ergens in NL waar niets uit op te maken was, behalve wat voor soort mensen het zijn.
Maar goed, omdat het schijnbaar zo onfatsoenlijk is, heb ik ze maar weggehaald.

Degene die ze wel gezien hebben: you get my point.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 14:42

Helaas niet gezien..maar ik heb wel een idee.

bellen maar met die handel kan nooit goed zijn zulke mensen zijn geen dieren waard.

welshje68

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 14:43

toch maar DB bellen denk ik

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 14:44

Wat een verhaal..
Ik zou ook de DB bellen en niet lang meer wachten, die beestjes kunnen echt niet lang zonder eten en drinken en om nou over de schutting te klimmen vind ik ook niet netjes. Succes !

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 15:29

Maanling schreef:
Voor het volledige chocopoesverhaal kan ik naar dit topic verwijzen: http://www.kattenplaza.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=44499

Ik heb net even alle vijf de pagina's doorgelezen en het spijt me dit te zeggen, maar wat jij gedaan hebt, vind ik absoluut niet goed te praten. Zonder ook maar één keer te overleggen met jouw buren, zet je Chocopoes op internet (met foto's nota bene) of iemand hem wil overnemen, met de boodschap erbij:

Citaat:
Mocht zich toch nog iemand geroepen voelen om het beestje op te nemen: dan hoor ik dat nog altijd graag! Daarvan zeg ik niets tegen de buren, dan is Chocopoes gewoon ineens 'verdwenen'. Wat dat betreft heb ik weinig scrupules. Hadden ze vanaf het begin maar beter voor het beestje moeten zorgen.

Dit is niet jouw kat! Dus hoe slecht je ook vind dat jouw buren voor hem zorgen, jij hebt niet het recht het beestje op internet aan te bieden. Uit het verhaal blijkt wel dat de buren het diertje ook maar opgescheept hebben gekregen van iemand anders, dus waarschijnlijk als je gewoon overlegd had, hadden ze wel meegewerkt. Maar dit te doen, zonder hun medeweten, vind ik ronduit asociaal.

Vervolgens zet je dan op het forum dat hij van je buren 's avonds binnen mag komen vanwege de kou. Vervolgens een paar posten verder zet je:
Citaat:
Vanacht weer de hele nacht buiten geweest denk ik.

Denk je. Je weet het dus niet. Maar vervolgens maak jij wel de beslissing om hem die dag naar het asiel te brengen, wederom zonder overleg met jouw buren. Dit terwijl hij niet zodanig ziek was dat enkele uren wachten op de buren hem het leven zou hebben gekost. Sorry, maar ik vind dit absoluut niet kunnen. Ik snap dat je het beste met hem voor hebt, maar dit had je zeker anders moeten aanpakken.

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 16:44

Laten we het nou gewoon on-topic houden!
Het gaat er nu over hoe het gaat met de dieren die in het huis zitten!

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 16:51

mylittlejoy gedane zaken nemen geen keer dit is gebeurd en jij kan het niet goed keuren.
Zat andere mensen zouden hetzelfde doen.

Hoe haar buren met dieren omgaan dat is in dit topic wel duidelijk geworden.
Dus als je mensen wilt afzeiken doe dat maar ergens anders..want het is hier niet relevant

Cayenne jammer dat jij zo moeilijk doet om de foto's.
Ik klaag hyves en schoolbanken toch ook niet aan omdat daar zomaar fotos van mij te zien zijn.

Dit is internet en je mag gewoon dingen plaatsen die van jezelf zijn ed.
Als ik morgen George Clooney tegen kom dan maak ik er ook een foto van en zet het op internet maar nee dan is het anders zeker

ts doen wat je hart je ingeeft

Falling

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 17:01

Als ik jou was zou ik niet te lang wachten met die dierenbescherming. Je hebt de buren al eens de kans gegeven om goed voor chocopoes te zorgen (ookal wisten zij dit niet) en dit hebben ze ook niet goed gedaan, niet waar? Ik vind het dan nu echt niet meer zielig voor de buren, maar zou die honden zo snel mogelijk uit hun eigen stront laten halen. Ik vind het zeker goed wat je hebt gedaan, ook met chocopoes maar daar gaat het nu niet over. Voor nu: maatregelen nemen.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-07 17:20

Eigenlijk wil ik niet meer ingaan op Chocopoes, maar dit wil ik er nog over zeggen:

Ten eerste heb ik een jaar moeten aankijken dat het beestje buiten moest leven. Zijn staart was zo vervilt dat ik die heb moeten kaalknippen. Hij kreeg aan de voordeur eten van de buren dus ik zag gewoon dat er de ene helft van de tijd niets in de bakjes zat, en de andere helft was het helemaal verregend. De buurvrouw heeft me gezegd: neem hem nooit in huis want hij pist alles onder! Waarop ik zei: en als je hem laat casteren? Ohnee, dat was teveel gedoe. Net zoals het teveel gedoe is om de twee hondjes uit te laten schijnbaar.

De buurvrouw heeft me twee keer vertelt dat ze destijds een keer de dierenambulance hebben gebeld om hem op te halen, maar dan moesten ze betalen voor de rit. En dat deden ze toch zeker niet! Dus lieten ze hem maar in zijn sop gaarkoken.

Ik heb gezíen dat Chocopoes bij de buren naar binnen wilde (hij wilde bij mij ook naar binnen, hij wílde helemaal niet buiten leven) en dat hij door de buurman met zijn voet naar buiten geschoven werd. Hij kwam er gewoon niet meer in.
Het beestje was het aller, allergelukkigst als ik hem oppakte en er wat mee rondsjouwde. Dan spinde hij de oren van je hoofd en kroop zowat in mijn jas.

Dus uiteindelijk heb ik de beslissing genomen om te doen wat goed was voor Chocopoes. En naar het asiel brengen en een warm huisje voor hem zorgen was het beste wat er voor Chocopoes gedaan kon worden. De buren boeit het dus duidelijk niet. Die hadden niet eens door dat ie weg was. Ook nu maakte ze zich geen enkele zorgen. Oh, je hebt hem niet meer gezien? Ohnouja, jammer dan. By the way: we gaan wellicht verhuizen blablabla rest van het gesprek. Geen woord meer over Chocopoes.

Iedereen heeft hier altijd zo'n hoge pet op als er iets van dierenmishandeling ter sprake komt, of als er krantenartikelen verschijnen: 'ik zou dit en ik zou dat' En nu onderneemt er eens iemand aktie en dan is het het domste wat je kunt doen.

Ik snap werkelijk niet wat er verkeerd aan is om te kiezen voor het welzijn van een dier, als de betrokken mensen daar niet door geschaad worden en er geen bal om geven.

Ik heb het beste gedaan voor het beestje, en dat mensen hier daar anders over denken: jullie goed recht, maar jullie hebben het beestje geen jaar zien rondlopen en zien 'wonen' in de voortuin van wat eerst zijn huisje was en waar hij zo zielsgraag weer naar binnen wilde.

Punt uit.

En kunnen we nu weer ontopic?

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 17:27

Het is ontopic, want nu staat ze op het punt om weer hetzelfde te doen. Ze weet niet zeker of er wel of niet iemand voor de dieren zorgt, maar wil wel alweer de DB erbij halen. Leuk dat ze het beste voor heeft met de beessies, maar op deze manier helpt ze niemand. De TS belt liever de DB dan dat ze over de schutting gaat kijken "want dan zien de andere buren dan misschien". Wees eerst zeker van je zaak (en niet alleen maar afgaan op vermoedens), en onderneem dan actie.

Hoe haar buren met dieren omgaan is wel duidelijk? Het enige wat duidelijk is, is dat er in de tijd dat zij thuis is en er op let, er niemand voor de dieren is. De TS gaat ook gewoon naar haar werk, wellicht dat er dan iemand komt. Iedereen op dit topic gaat er nu wel heel makkelijk vanuit dat die dieren verwaarloosd worden, terwijl niemand weet hoe het er in dat huis uitziet en of er nou wel of niet iemand komt.

Zoals ik al eerder zei, ik begrijp dat ze die dieren wil helpen, maar zoals ze dat met de kat heeft gedaan, is ze strafbaar bezig. Dat lijkt me ook niet helemaal de bedoeling. Ik zou het dus even anders aanpakken, voordat je straks een proces aan je broek hebt. Als de TS van mening is dat er wat moet gebeuren, goed. Maar wees dan ook zo dapper om over die schutting te kijken om te proberen te achterhalen of je vermoedens juist zijn of niet, ongeacht of buren dat kunnen zien of niet. Wordt het dan nog niet duidelijk, kan je alsnog de DB bellen.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-07 17:32

Hohohoho! Ik wil helemaal niet de db erbij halen. Ik ben dat gaan overwegen omdat dat hier veel gesuggereerd wordt. Liever bel ik natuurlijk helemaal niets. Ik heb namelijk helemaal geen zin in gezeik met de buren, en dat is toch wel te verwachten als ik ga bellen.

En dat ik niet en plein public over een schutting wil gaan klimmen om bij de buren naar binnen te gluren maar dat liever doe als het donker is: is dat vreemd?? Dacht het niet.

In de eerste post wilde ik gewoon mijn verhaal kwijt, omdat het me dwars zit dat er al dagen geen auto voor de deur staat en omdat ik wéét dat die hondjes daar alleen zitten. Als er iets geregeld was hadden ze me dat wel vrijdag aangegeven. Maar goed: dat moet gecontroleerd worden.

In het vervolg bedenk ik me wel 2x voor ik weer iets ga posten.

Falling

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 17:35

dat de beesten al teveel dagen alleen zitten is toch ook zo? Daar hoeft ze niet voor over de schutting te kijken want ze wist het, het was zelfs openlijk verteld door de buren. En ze haalt nu de honden niet door een kapot geslagen raampje om ze vervolgens te jatten en weg te brengen naar assiel, néé, ze haalt de DB er bij. Deze kunnen dan gaan kijken wat er aan de hand is, en mocht de ts het mis hebben over de slechte verzorging, oke prima..alleen maar fijn. Maar mochten haar bedenkingen wáár zijn, komen ze nu in ieder geval beter terecht dan dat ze zitten. Bedenk je wel even dat ze nu in hun eigen zijk en stront zitten, omdat buurtjes even weg moesten.

Mlies

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 17:38

Mensen die een weekend hun dieren alleen laten zonder eten, verzorging of wat dan ook, verdienen in mijn ogen geen dieren. Slaap dus ook niet minder van acties die jij hebt gedaan. Ook al is het misschien niet netjes, poes verdient beter. Die heeft zijn baasjes niet uit kunnen zoeken.

Hoop wel dat je de DB belt, die kunnen altijd een kijkje nemen..

Falling

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 17:38

Ts ik zeg het eerlijk, ik zou het zeer jammer vinden, mocht je deze buren hun gang laten gaan. Wat zij nu doen is misschien geen erge mishandeling, maar zeker wel absoluut slecht. En ik vind het ook jammer dat ik normaal mensen boos zie worden als ze merken dat de hond van een bokker drie uur alleen thuis moet zitten, en dat deze honden al bijna drie nachten alleen zitten maakt niets uit..tenminste, daar hoeft de DB niet voor te komen. Dat vind ik jammer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 17:43

Wat ben je nu vanavond van plan, DB bellen of over de schutting klimmen en kijken ? Lachen Neem iig aan dat je vanavond wel wat 'moet' ondernemen..

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 17:45

Als je je huisdier kwijt bent bel je het asiel. Dan kun je hem gewoon weer ophalen als hij er zit. Moet je hem wel binnen 2 weken missen.
Ik zou de dierenbescherming bellen. Die hebben toch ook een onderzoekende taak. Maw als de dieren er prima bij zitten dan ondernemen ze geen actie en is er verder niets aan de hand. Dan maar boos, de dieren kunnen tenslotte niet zelf bellen. Je kunt het ook nog van de naieve kant spelen alsje de buren weer ziet en zeggen dat je bang was dat ze een ongeluk hadden gehad omdat je ze al een paard dagen niet had gezien en de dieren thuis waren....

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-07 17:46

Ik ga:

1. hopen dat de auto er staat
Zo niet:
2. kijken of het lapje nog steeds thuisloos rondloopt in de achtertuin.
Zo ja:
3. op het raam kloppen, zien of er iemand is. En achter kijken of de ganglamp die al drie dagen brandt, nog steeds brandt.
4. indien er niemand is…. Zal ik met een zaklamp moeten gaan klimmen.
5. en dan maar hopen dat niemand de politie belt……..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 17:47

Waarom bel je niet gewoon de DB dan ? Of heb ik daar overheen gelezen ?

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-07 17:48

Omdat de iets minder leuke reakties hierboven wel één goed punt hadden: eerst zeker weten dat er iets niet in de haak is, en dan pas gaan bellen.
Dus een klein onderzoekje is wel op zijn plaats denk ik...

En ik ben véél te bang voor ruzie om "zomaar" de DB te gaan bellen.

En wat Juul zegt is natuurlijk ook zo: als ze ChocoPoes echt gemist hadden: een telefoontje naar het asiel, en ze hadden hem weer lekker buiten kunnen laten leven deze winter. Hoezee.
Mijn ouders hebben hun kat ook wel eens onterecht in het asiel op kunnen halen, dat heeft ze 50,- gekost aan het asiel én een bos bloemen naar de mensen die hem gebracht hadden en die alleen het goede dachten te doen.
Laatst bijgewerkt door Amaris op 26-11-07 17:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 17:49

Die arme dieren! Dat soort mensen mogen geen dieren hebben! Bel alsjeblieft de DB zometeen want dit kan zo niet langer. Ook al komen die mensen vanavond thuis... Wat vreselijk zeg!

Waarom trouwens al dat gedoe terwijl je met een simpel telefoontje naar de DB een einde kan maken aan deze onzin? Voor hetzelfde geld komen ze wel nooit meer terug ivm die problemen. Je hoort het vaak genoeg dat mensen op stel en sprong vertrekken en alles achterlaten, levend of niet.

[edit] Antwoord op mijn vraag staat al hierboven