hoge kosten sterrilisatie wie weet....

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

_Susan_

Re: hoge kosten sterrilisatie wie weet....

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 13:03

Onze honden gaan in januarie onder het mes.
Het kan per DA redelijk schelen.
Wij hebben 2 jack russels niet te vergelijken met het gewicht en formaat van jou hond Clown
Hier in het dorp zou ik € 275 per hond kwijt zijn.
Bij onze andere Da waar we ook altijd de paarden heen brengen zijn de kosten € 165,00 per hond dus wel een aanzienlijk groot verschil.

aswas

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 13:06

Ik heb zo'n 230,- moeten betalen, maar daar zaten ook de jaarlijkse inentingen bij. Mijn hond is van middelgroot - groot formaat (Cane Corso).

Nakisha

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 13:11

Franse bulldogjes hebben extra controle nodig bij narcose, is mij verteld. Dit ras staat immers bekend om ademhalingsproblemen en schijnt hierdoor er gemakkelijker in te blijven. Er moet dus goed op worden gelet...

Mij werd zelfs verteld dat ze hier de bulletjes naar een grotere kliniek doorsturen voor operaties, omdat ze graag extra veiligheid willen die alleen kan worden gegarandeerd met meer mensen en betere apparatuur. Kan je nagaan.

Misschien dat hier het prijsverschil in zat.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 13:13

in het geval van de hond.

Grote_Beer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 22:16

aswas schreef:
Ik heb zo'n 230,- moeten betalen, maar daar zaten ook de jaarlijkse inentingen bij. Mijn hond is van middelgroot - groot formaat (Cane Corso).

Werd jouw hond tegelijk met de ingreep dan ook ingeënt? Dat zou toch niet mijn keuze zijn....

aswas

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-07 00:18

Oprtalj schreef:
aswas schreef:

Werd jouw hond tegelijk met de ingreep dan ook ingeënt? Dat zou toch niet mijn keuze zijn....

Nee, dat niet. Toen de hond gesteriliseerd werd, pakte mijn pinpas niet. Heb toen dus laterna mogen betalen, toen ik voor de inentingen ging. (Voordeel van een "dorpse" dierenarts)

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-07 00:22

op de kliniek waar ik stage heb gelopen(belgie) was het rond de 150. kon meer kon minder hing af van hoeveelheid narcose. maar kwam echt niet boven de 200

Grote_Beer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-07 01:06

aswas schreef:
Oprtalj schreef:

Nee, dat niet. Toen de hond gesteriliseerd werd, pakte mijn pinpas niet. Heb toen dus laterna mogen betalen, toen ik voor de inentingen ging. (Voordeel van een "dorpse" dierenarts)

Ah, op die manier! Vond het al zo vreemd. Knipoog

ikisik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-07 14:09

Het lijkt er toch op, dat Daisy blijvend incontinent is.. dat arme beest laat alles lopen..

jenneke1029

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-07 14:19

Franze bullen opereren is inderdaad duurder vanwege de narcoze.
Wij hebben ongeveer twee keer per jaar een nestje bullen en dan is de keizersnee ook erg duur omdat ze beademt worden, maar ja dat heb ik er graag voor over het moet goed gebeuren.

Shaienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-07 14:52

Bron: http://www.norwichterrier.nu/Gezondheid.htm
Als je een stukje naar beneden scrolt, staat er een artikel over castratie, heel interessant!
Daar komt dit stukje ook uit:

Incontinentie
Laten we maar beginnen met incontinentie door castratie. (Association in bitches between breed, size, neutering and docking, and acquired urinary incontinence due to incompetence of the urethral sphincter mechanism door P.E Holt en M.V. Thrusfiled, Veterinary Record (1993), 133, 177-180). Het onderzoek heeft zich gericht op incontinentie veroorzaakt door het niet meer goed werken van de sluitspier, die behandelbaar was met hormonen. Het onderzoek werd verricht in Engeland en vertegenwoordigt qua rassen de gemiddelde raspopulatie in Engeland. Lees je de uitkomsten, dan valt het aantal teven dat incontinentie kreeg best mee. Echter, de onderzoekers komen toch tot de conclusie, dat grote en reuzen rassen meer gevoelig zijn voor het ontwikkelen van incontinentie, dan middel grote en kleine rassen. Bovendien vonden de onderzoekers een relatie tussen het couperen van de staart in combinatie met castreren en het ontwikkelen van incontinentie. Toch willen de onderzoekers niet zonder meer stellen, dat couperen en het ontwikkelen van incontinentie een relatie met elkaar hebben, omdat de ontwikkeling van de incontinentie in de aanleg van het ras, waarvan couperen van de staart gebruikelijk is, aanwezig kan zijn. De rassen bij wie een verhoogd risico op incontinentie werd gevonden zijn: Dobermann, Bobtail, Springer Spaniel, Weimaraner, langharige Collies, Ierse setter, maar andere onderzoeken noemen ook de Boxer (65%) en de Bouvier. Rassen die weer zo goed als ongevoelig lijken te zijn voor het ontwikkelen van incontinentie na castratie zijn onder meer de Duitse herder en de Labrador. Daarbij moeten we in ogenschouw nemen, dat er meer dan 400 hondenrassen zijn en het dus onmogelijk is, dat al deze rassen zijn onderzocht. Of je hond dus incontinent wordt na castratie blijft gokken, maar wie op internet de plaatjes ziet van een incontinente teef zal niet licht geneigd zijn, zijn hond aan dat risico bloot te stellen. De eerlijkheid gebiedt dan weer te zeggen, dat deze vorm van incontinentie met hormoontoediening meestal succesvol bestreden kan worden. Maar is er al onderzoek gedaan naar de invloed van die hormonen op de lange termijn?

joozz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-07 16:25

ik heb het vorig jaar laten doen bij mijn hond van ongeveer 12 kilo en was 160 euro kwijt! Scheelt dus nogal... Is allemaal netjes gedaan

ikisik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-07 16:28

Mag ik vragen welke DA dit is geweest Joozz?

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-07 16:52

intresant dit aangien ik ook moet gaan kijken voor een steralisatie bij mijn hond

joozz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-07 17:11

james100 schreef:
Mag ik vragen welke DA dit is geweest Joozz?

Ik heb je zn adres en telefoonnr. ff gepb't

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-07 17:14

Ik denk dat dat de normale prijs is Lachen
Je betaald toch veel, t wordt wss ook nog n beetje in de gaten gehouden, hondje wordt toch opgengemaakt, dichtgemaakt, vastgehecht. Dan ben je dat al gauw kwijt. Toevallig dat ik vandaag mijn fret heb laten castreren, ik was 45,50 kwijt. Terwijl dat echt een werkje van niks is. Je betalld vooral de narcose, en daar gaat bij een hond redelijk wat inzitten. En dan heb je ook nog een teef, dat is dan helemaal een echte operatie zeg maar Lachen
Groetjes, mij

miekelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-07 18:23

mijn hond wordt over 2weken gesteriliseert. ik denk dat het ongeveer 255 euro is voor een hond van 15kg.

Deau

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-07 23:20

OPERATIES

incl. opname, (gas)narcose & bewaking, medicijnen, verwijderen hechtingen;
excl. kap

Castratie teef < 10 kg € 175,00

< 20 kg € 190,00

< 30 kg € 205,00

< 40 kg € 220,00

< 50 kg € 235,00

< 60 kg € 250,00

Tabel van ons dierenkliniek, Veterinair centrum someren
http://www.vc-someren.nl/index2.htm v

Allejandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-07 10:09

Bij ons was het 100 euro per teefje (2 tegelijk gedaan Haha! )

Dus dat is een stuk goedkoper. Wel gewoon 'castratie' dus alles eruit ipv 'sterilsatie'. (veelgemaakte fout Knipoog )