Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
LittleAnn schreef:Oeh een witte herder, dat klint fantastisch, heb je een foto?
LittleAnn schreef:Die witte herder is echt een droom, fantastisch mooie hond! Die ga ik hier nooit vinden op het eiland, die zal ik moeten importeren! Is het een bekende soort hond, ik heb nog nooit een witte herder gezien? Heb ji geen puppies in de maak
LittleAnn schreef:Baroen dit zal mijn eerste eigen hond worden, zelf hadden we thuis twee terriers, gekozen op innerlijk en uiterlijk die uiteindelijk allebei totaal anders bleken dan de rasinfo die we hadden opgezocht.....Daarmee wil ik zeggen dat karakteriesen leuk zijn, maar dat moet in de praktijk nog maar blijken...
Ik zelf heb die twee alles geleerd en naar de puppytraining geweest e.d.
Baroen zoveel eisen heb ik dus niet, dat is het hem nou juist. Qua innerlijk, ik heb alleen ervaring met terriers, meer niet dat maakt het er niet makkelijker op.
Het leek me handig als ik wat rasnamen zou kunnen krijgen om eens rond te gaan snuffelen op internet, dus qua innerlijk en uiterlijk. De herder stond bijvoorbeeld al als potentieel goed i.v.m. het karakter dat ik zoek, en die witte herder vond ik heel mooi.
Je verbaast je over dit soort topics? Waarom is me nog niet duidelijk, vind je dat ik specifieker moest zijn over de karaktereisen? Of wat is het dat je precies niet goed vindt?
Citaat:Daarnaast vind ik inderdaad dat je specifieker moet zijn over je eisen. Droom eens weg, binnen twee jaar is je hond volwassen.. Wat ga je dan met je hond doen en wat verwacht je van die hond??
-waken
-met kinderen omkunnen
-kortharig
-Wil je een hond om gewoon op je erf laten te lopen? Of wil je meer met die hond gaan doen?
-Moet het echt specifiek een gezins-knuffelhond worden?
-Wil je iets in de sport gaan doen? (gehoorzaamheid, doggydance, agility, schapendrijven, pakwerk, shows,...)
-Mag je hond een 'moeilijk' karakterkopje zijn, of wil je hond die supergraag luisterd naar al wat je hem wil leren en staat te springen als je er iets van vraagt?
-Wil je lange intensieve wandelingen gaan doen?
-Hoe gaat de hond zijn standaarddag eruit zien?
Begrijp je wat ik bedoel?