Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Wilawander schreef:Kennelhoest heerst ontzettend op het moment. we krijgen dagelijks nieuwe patienten in de praktijk.
Antibiotica is het beste in comb. met Bisolvon. Verder kan je je hond ijs of yoghurt geven. Zo raakt de keel minder geirriteerd. Het liefst ook nat voer ipv droge brokken. dit irriteert teveel.
Als de hond goed gezond is dan de Bordetella enting geven. Deze wordt in de neus gespoten. De normale kennelhoest en de Bordetella zijn beiden 1 jaar geldig. (nieuwe regels)
Wel oppassen met andere honden. Het is zo besmettelijk.
Ook heeft kennelhoest weinig met kennels en shows te maken. Vroeger kregen alleen die honden dat, vandaar de naam. Maar de meeste honden op shows zijn geeent hiertegen. Wij krijgen ook hoofdzakelijk de normale huis tuin en keuken honden met deze problemen. heb zelf twee honden in de africhting die dus ook volledig zijn geent. Elk jaar hoesten ze licht zo'n 2 dagen en dat is het. Dus de enting werkt naar mijn mening goed. Ook doordat ik snel wat mee kan nemen van het werk.
Edit: het is wel verstandig te enten als de hond goed beter is. Ze kunnen daarna zo weer besmet worden. Zeker als het immuunsysteem wat beneden peil is.
Je kan trouwens je hond ondersteunen door het immuunsysteem te ondersteunen. De dierenarts kan de hond daar wat voor geven.
annepanne schreef:Niet meerInformatie is een paar week geleden bij de dierenarts gekomen! De werkzaamheidsduur is terug gezet naar drie maanden...
pubelia schreef:annepanne schreef:Niet meerInformatie is een paar week geleden bij de dierenarts gekomen! De werkzaamheidsduur is terug gezet naar drie maanden...
Vind ik knap, heb er toch nog niks van gehoord, werk zelf in een dierenkliniek