Bevroren drinkflesje..

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

paardje2005

Re: Bevroren drinkflesje..

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-07 23:15

_LoutJ_ schreef:
Ik deed er vroeger altijd een 'snufje' zout in, dan bevroor het niet en volgens mij is het ook niet zo heel slecht..

ja zout kan idd ook. maar van zout krijg je dorst.

polbo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-07 23:26

Ik vulde de flesjes altijd met wat warm water zodat de konijnen langer de tijd hadden om te drinken.

_Astrid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-07 18:42

sommige zeggen 2 flesjes en als die bevroren is wisselen, dat is niet nodig want als het flesje bevoren is ontdooi ik hem binnen een paar minuten en is die weer z.g.a.n.
maar het probleem is niet overdag, maar juist 's nachts, dus dan gaat flesje wisselen als die bevroren is ook niet werken Knipoog

zout erin doen ga ik niet proberen, want idd van zout krijg je dorst, en lijkt me nou ook niet zo gezond.

met warm water vullen; hoe warm is het water dan?
en dan is de vraag natuurlijk of ze warm water wel drinkt.

maar ik ga dat van het washandje eromheen zeker proberen als het echt gaat vriezen, maar dan is eigenlijk het probleem dat het balletje dan vast vriest, denken jullie dat als ik folie om de helft van die 'tuut' (waar ze uit drinken) doe misschien helpt?
dat natuurlijk niet te ver zodat ze er geen last van heeft als ze drinkt, maar bedacht me dat het misschien kan helpen dat het balletje minder snel vastvriest en ze dus langer water heeft.

en ik heb nou al 2 winters gehad met haar, maar elke winter opnieuw vond ik het geen prettige gedachte dat ze zonder water zat 's nachts als het vriest, en op vaste tijdstippen water verschonen doe ik sowieso altijd. want dat doe ik als ik voer en hooi geef en dat doet ik altijd op vaste tijdstippen Knipoog

Fennaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-07 18:53

_Astrid schreef:
sommige zeggen 2 flesjes en als die bevroren is wisselen, dat is niet nodig want als het flesje bevoren is ontdooi ik hem binnen een paar minuten en is die weer z.g.a.n.
maar het probleem is niet overdag, maar juist 's nachts, dus dan gaat flesje wisselen als die bevroren is ook niet werken Knipoog

zout erin doen ga ik niet proberen, want idd van zout krijg je dorst, en lijkt me nou ook niet zo gezond.

met warm water vullen; hoe warm is het water dan?
en dan is de vraag natuurlijk of ze warm water wel drinkt.

maar ik ga dat van het washandje eromheen zeker proberen als het echt gaat vriezen, maar dan is eigenlijk het probleem dat het balletje dan vast vriest, denken jullie dat als ik folie om de helft van die 'tuut' (waar ze uit drinken) doe misschien helpt?dat natuurlijk niet te ver zodat ze er geen last van heeft als ze drinkt, maar bedacht me dat het misschien kan helpen dat het balletje minder snel vastvriest en ze dus langer water heeft.

en ik heb nou al 2 winters gehad met haar, maar elke winter opnieuw vond ik het geen prettige gedachte dat ze zonder water zat 's nachts als het vriest, en op vaste tijdstippen water verschonen doe ik sowieso altijd. want dat doe ik als ik voer en hooi geef en dat doet ik altijd op vaste tijdstippen Knipoog

mijn konijnen knagen dat geheid op Knipoog

ladynaomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-07 18:59

hey,

warm water heeft geen zin, heb namelijk met mijn
natuurkunde lessen Schijnheilig geleerd dat warm water
eerder bevriest dan koud water....

grtz ladynaomi

CxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-07 19:00

Knikker in leggen Knipoog

Dana01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-07 21:33

leg eens uit CxX

dlientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-07 21:35

ladynaomi schreef:
hey,

warm water heeft geen zin, heb namelijk met mijn
natuurkunde lessen Schijnheilig geleerd dat warm water
eerder bevriest dan koud water....

grtz ladynaomi

is inderdaad zo je moet het gewoon vullen met koud water , warm water bevriesd eerder dan koud Lachen

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-07 21:39

Gewoon het bevroren flesje binnenshuis halen, ontdooien, opnieuw vullen en weer ophangen. Konijnen hebben er helemaal geen problemen mee, als ze een aantal uren niet kunnen drinken. Je kunt ook 2 flesjes nemen en ze steeds omwisselen. Ik zou er geen zout of suiker in doen, lijkt me toch niet zo gezond, en ze krijgen er extra dorst van.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-07 21:41

je kan beter een bakje neerzetten, dan krijgt hij toch nog een beetje vocht binnen als het bevroren is, je kan er idd suiker indoen, zout kan ook, maar dat zou ik persoonlijk niet indoen.
dit leren wij op school, dus het zal wel niet zo schadelijk voor je nijn zijn Lachen

CxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-07 21:47

Dana01 schreef:
leg eens uit CxX

Als je er een knikker (of een balletje) in legt bevroest het water niet of minder snel omdat beweegt.
Net zo als je een bal in de water ton van je paard kan toen. dan bevriest het niet.
Zo deed ik het altijd bij mijn nijntjes Knipoog en hielp prima.
het probleem dat ik alleen altijd hat was dat het kogeltje in het vlesje vast vroor.

_Astrid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-07 22:23

dees_daan schreef:
je kan beter een bakje neerzetten, dan krijgt hij toch nog een beetje vocht binnen als het bevroren is, je kan er idd suiker indoen, zout kan ook, maar dat zou ik persoonlijk niet indoen.
dit leren wij op school, dus het zal wel niet zo schadelijk voor je nijn zijn Lachen

zoals er al stond in mn beginpost, heeft een waterbakje neerzetten geen nut want mn konijn houd nogal van verbouwen en dan zit binnen een uur het bakje vol met zaagsel en stro en dan heeft ze nog geen water.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-07 22:25

je hebt ook drinkbakjes die je op kan hangen, dan staan ze dus niet op de grond, en kan hij hem niet omgooien..

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-07 22:27

ik deed er altijd een dikke laag zilverfolie omheen t flesje was wel een beetje bevroren maar hij kon wel wel drinken

Inge_83

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 01:51

Je kunt ('s nachts) ook een jute zak voor de open kant van je konijnenhok hangen (neem aan dat daar je flesje ook hangt).
Dat houdt de warmte een beetje binnen en beschermt zo je konijn én zijn flesje een beetje tegen de kou.