Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
kjoetie schreef:ja, en daarom is het ook zielig om een paard alleen te houden, zonder sociaal contact
En of ze het best doet in haar eentje, tsja veel keuze heeft ze niet he? En gezelschap van vogels telt niet, daar kan ze niet tegenaan kruipen, poetsen en ander sociaal gedrag mee vertonen. Ik vind het echt not done2 cavia's is niet meer werk dan 1 en ze zijn er zoveel gelukkiger mee..
poekel schreef:kjoetie schreef:ja, en daarom is het ook zielig om een paard alleen te houden, zonder sociaal contact
En of ze het best doet in haar eentje, tsja veel keuze heeft ze niet he? En gezelschap van vogels telt niet, daar kan ze niet tegenaan kruipen, poetsen en ander sociaal gedrag mee vertonen. Ik vind het echt not done2 cavia's is niet meer werk dan 1 en ze zijn er zoveel gelukkiger mee..
het is ook echt niet voor het werk hoor dat ik er maar eentje heb.
had er 2 maar zij beet de ander dood. sorry dat wil ik niet nog eens meemaken.
jammer voor haar zeg ik dan maar...
kjoetie schreef:ja, en daarom is het ook zielig om een paard alleen te houden, zonder sociaal contact
kjoetie schreef:ja oke, maar dat is een ander verhaal. Zoals jij het neerzette had het geen bijzondere reden. En de verdediging dat paarden ook alleen gehouden worden vond ik nou niet echt een goed argument
LaraCroft schreef:Ik heb zelf 2 bij elkaar. Vroeger altijd eentje gehad steeds, maar nu toch 2. Het blijven groepsdieren he.
Vind eigenlijk wel dat dit gezegd moet worden in de dierenwinkel wanneer mensen een cavia willen kopen...gebeurt vaak niet volgens mij
Pam schreef:LaraCroft schreef:Ik heb zelf 2 bij elkaar. Vroeger altijd eentje gehad steeds, maar nu toch 2. Het blijven groepsdieren he.
Vind eigenlijk wel dat dit gezegd moet worden in de dierenwinkel wanneer mensen een cavia willen kopen...gebeurt vaak niet volgens mij
Hobbyfokkers zeggen het omwille van de diertjes, dierenwinkels willen alleen verdienen. Daarom komen mijn caafjes bij de fokkers vandaan, althans 4 van 1 fokker en nr. 5 komt pas later want dat is een raszuivere choco en die vind je niet overal
Pam schreef:Tenzij mensen er persé een willen, en als ze horen dat ze met 2 moeten afhaken?
poekel schreef:kjoetie schreef:ja oke, maar dat is een ander verhaal. Zoals jij het neerzette had het geen bijzondere reden. En de verdediging dat paarden ook alleen gehouden worden vond ik nou niet echt een goed argument
sorry had iets duidelijker moeten zijn![]()
ik vond het wel een goede vergelijking, maar goed ieder zijn ding...
Myra schreef:gijs schreef:cavia's zijn het liefst met zijn tweeen
als hij heel de dag alleen in dat hok zit is dat hartstikke zielig
kijk eens op nederlands caviaforum
staat mega veel info op
ps: ik heb er 4 bij elkaar zitten
Ik dacht ook al zoiets dat het gewoon sneu is om een cavia alleen te houden. Ik zou mijn leven lang ook niet alleen willen worden gehouden natuurlijk.
Waarom zijn er dan zoveel mensen die 1 konijn of 1 cavia houden?
LiNdA1986 schreef:Cavia's zijn echte groepsdieren, dus je moet ze minimaal met 2 houden!