HELP! Wat te doen? Nog steeds geen paspoort gekregen van fok

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

assie

Re: HELP! Wat te doen? Nog steeds geen paspoort gekregen van fok

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 19:36

Citaat:
5.1.17
PROTOCOL
PITBULLTERRIËRS & BIJTINCIDENTEN
1. WETGEVING.
In 1993 is de ministeriële Regeling Agressieve Dieren ("Pitbullregeling"), zoals bedoeld in artikel
73 van de Gezondheids- en welzijnswet voor dieren in werking getreden. Deze regeling houdt in dat
honden van het Pitbullterriërtype met ingang van deze datum, in Nederland niet meer mogen worden
gehouden, gefokt of verhandeld.
1.1 Pitbullachtigen.
Aangezien de Pitbull in ons land geen erkend ras is, werden uiterlijke kenmerken en eigenschappen
vastgelegd. Iedere hond die voldoet aan deze "standaard" wordt beschouwd als Pitbullachtige. In de
Regeling Agressieve Dieren (RAD), die tot op heden uitsluitend van kracht is voor wat betreft de
Pitbull
, worden nog vijf andere rassen genoemd, te weten:
American Staffordshire Terriër;
Fila Brasileiro;
Dogo Argentino;
Mastino Napolitano;
Rottweiler.

LEZEN jongens!

De Dogo Argentino, Fila, Mastino, Rottie en AST mogen dus wél zonder papieren worden gehouden. Hij zal vast nog wel een keer van kracht gaan voor deze 5 rassen, maar is dat nu nog NIET.

Of het verstandig is is natuurlijk een tweede. Hoe wil je anders bij bijv de AST bewijzen dat het geen Pittje is?

Debsey

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 08:34

Dat is nu al vaker gezegt in het topic assi Knipoog
jij ook even goed LEZEN he! Haha! Haha! Haha!

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 10:47

TS mag ik weten welke fokker het is??(mag ook per pb)

op de stamboom van mijn dogo teefje heb ik ook bijna een half jaar moeten wachten,dus het gebeurd wel vaker dat stambomen langer op zich laten wachten.

baroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 12:10

kimmie261 schreef:
TS mag ik weten welke fokker het is??(mag ook per pb)

op de stamboom van mijn dogo teefje heb ik ook bijna een half jaar moeten wachten,dus het gebeurd wel vaker dat stambomen langer op zich laten wachten.

waarom wil jij dit weten?

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 13:06

omdat ik nogal wat dogo fokkers ken (zit al een jaartje of 10 in de argentijnen).

of mag ik het van jou niet weten?? Clown

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 13:54

Er lijkt me niets mis mee om ervaringen uit te wisselen? Lachen
Ik ben niet bekend met deze rasvereniging, maar mijn 1e idee zou zijn om contact op te nemen (en te blijven onderhouden) met hen over deze gang van zaken, omdat het via hen loopt als het goed is?

BibicheB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-07 16:05

kimmie261 schreef:
omdat ik nogal wat dogo fokkers ken (zit al een jaartje of 10 in de argentijnen).

of mag ik het van jou niet weten?? Clown

Bedankt voor je reactie! Je hebt een pb! Groetjes Bibiche

BibicheB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-07 16:27

assie schreef:
Citaat:
5.1.17
PROTOCOL
PITBULLTERRIËRS & BIJTINCIDENTEN
1. WETGEVING.
In 1993 is de ministeriële Regeling Agressieve Dieren ("Pitbullregeling"), zoals bedoeld in artikel
73 van de Gezondheids- en welzijnswet voor dieren in werking getreden. Deze regeling houdt in dat
honden van het Pitbullterriërtype met ingang van deze datum, in Nederland niet meer mogen worden
gehouden, gefokt of verhandeld.
1.1 Pitbullachtigen.
Aangezien de Pitbull in ons land geen erkend ras is, werden uiterlijke kenmerken en eigenschappen
vastgelegd. Iedere hond die voldoet aan deze "standaard" wordt beschouwd als Pitbullachtige. In de
Regeling Agressieve Dieren (RAD), die tot op heden uitsluitend van kracht is voor wat betreft de
Pitbull
, worden nog vijf andere rassen genoemd, te weten:
American Staffordshire Terriër;
Fila Brasileiro;
Dogo Argentino;
Mastino Napolitano;
Rottweiler.

LEZEN jongens!

De Dogo Argentino, Fila, Mastino, Rottie en AST mogen dus wél zonder papieren worden gehouden. Hij zal vast nog wel een keer van kracht gaan voor deze 5 rassen, maar is dat nu nog NIET.

Of het verstandig is is natuurlijk een tweede. Hoe wil je anders bij bijv de AST bewijzen dat het geen Pittje is?

Bedankt voor je bericht!

De hond is veel te groot (of eigenlijk wordt veel te groot) om aan de omschrijving van een pittbull te doen (deze is volgens wikipedia 35-50 cm, en de hond is nu als 6 maanden oude pup al bijna 66cm).
Desondanks wil ik natuurlijk erg graag de stamboompapieren die bij de hond horen. Ik wil absoluut geen kans lopen dat ik mijn kleine baby hondje door zo iets als het ontbreken van de stamboom kwijt raak.

Je hecht je zo ontzettend snel aan zo'n hondje! Bovendien is het zo'n lief ding.. Met alles en iedereen spelen, altijd lief en ze schrikt als je boe zegt .. Oeehh stoere hond Clown , haha maar daar heb ik haar ook niet voor! Ik heb nog nooit een hond gehad waar de omgeving zo dol op was! (en ja ze is al aan het puberen..) *LOL* Go jij! Go jij!

BibicheB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-07 17:53

Ann schreef:
Er lijkt me niets mis mee om ervaringen uit te wisselen? Lachen
Ik ben niet bekend met deze rasvereniging, maar mijn 1e idee zou zijn om contact op te nemen (en te blijven onderhouden) met hen over deze gang van zaken, omdat het via hen loopt als het goed is?

@Ann: Bedankt voor je reactie! Ik ga in ieder geval even contact opnemen met de rasvereniging en daar eens vragen wat zij van deze gang van zaken vinden. Het krijgen van de papieren loopt niet via de rasvereniging omdat deze fokker haar honden bij het stamboek uit Spanje ingeschreven heeft. Haar moeder, die met de fokkerij begonnen is 21 jaar geleden, woont inmiddels ook weer in Spanje met een deel van de honden (is van origine spaanse).

Groetjes!