Laat jij je kat naar buiten?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

appiesjappie

Re: Laat jij je kat naar buiten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-07 14:02

Die van mij lopen alleen maar buiten maar we wonen op een boederij

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-07 14:30

ohw ja nog een punt vergeten

-jouw kat schijt altijd in de tuin van de buren,
oftewel als je in een volksbuurt woont is het voor de buurt alles behalve netjes.

noudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-07 14:36

Onze katten kunnen gewoon naar buiten in de zomer zijn ze heel veel buiten nu het kouder word zie ik ze wel steeds meer binnen.

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-07 14:39

Onze katten komen niet buiten. waarom:
ik wil niet dat andere mensen last hebben van MIJN dieren. vindt het zelf ook niet prettig als andermans kat in onze tuin zit te schijten en de vogels in de voliere op zit te jagen. daarnaast hebben wij aan het eind van de straat een drukke landweg waar regelmatig katten sneuvelen. nee, laat ze dan maar binnen. onze katten weten niet beter. wat je nooit hebt gekend kan je ook niet missen. Knipoog 's zomers kunnen ze aan een lange lijn de tuin in. als ik ooit een eigen huis met tuin krijg dan mogen ze de tuin in met een schrikdraadje.

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-07 14:40

Wij wonen op een boerderij, wel aan een redelijk drukke weg maar de katten (4) komen gewoon buiten... 1 komt af en toe is binnen maar derest zit in stal...

Cinderella

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-07 14:41

Onze kat mag altijd naar buiten.
We wonen in een rustige woonwijk en door hem binnen te houden pesten we hem alleen maar Lachen

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-07 16:08

Ik hou mijn 2 poezemeiden ook binnen hoor. Loopt een drukke en gevaarlijke weg achter mijn huis en in mijn buurt zit best wat tuig. Daar komt bij dat één een kruising Turkse Van/Turkse Angora is en best wel wat kostte. En ik hou niet van dieven. En ik ben anders veel te ongerust...ik moet echt ten alle tijden weten waar ze zijn.

marle

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-07 16:58

Als onze kitten ouder is mag zij ook naar buiten, we wonen op een boerderij en het is hier niet erg druk Lachen

FamBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-07 17:02

Ik heb 1 kat die is van mijn dochter (2) Dez komt niet buiten Reden onze vorige kat is Gestolen en hebben we ook nooit weer gezien.De pers die hem had heeft haar weg gegeven en reden 2 is dat onze over buurman op katten schiet zodra een kat bij hem in de tuin is Boos!

Ronja

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-07 17:09

Onze kat zit altijd buiten, maar we wonen dan ook op een boerderij dus heeft hij plek genoeg.

Vroeger thuis woonden we gewoon in een woonwijk, maar toen mochten onze twee katten ook buiten wanneer ze wilden. Nu was het wel een rustige buurt. Eén van onze katten is wel beschoten in zijn rechtervoorpoot (kattenhater?) en die moest geamputeerd. Maar verder waren het erg gelukkige en gezonde katten (allebei bijna 20 geworden)

Ik vind het altijd een beetje sneu als een kat binnen moet blijven. Soms kan het niet anders, maar volgens mij is het toch tegennatuurlijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-07 17:12

Onze kat komt wel buiten.. hij zou het echt niet binnen uithouden denk ik. Tong uitsteken Toen we hem uit het asiel haalden moest hij ook 6 weken binnenblijven, vond ie niet fijn. Knipoog Daarbij woon ik in een redelijk rustig dorp dus ik neem aan (klopt af) dat er niks gebeurt..

Targaryen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-07 17:24

Mijn beide poezenbeestjes mogen gewoon naar buiten wanneer ze willen. We wonen in een woonerf dus er is sowieso nauwelijks verkeer en als dat er wel is, rijden ze 20 km/h of zoiets? En aan de achterkant hebben we de tuin waar ze vaak zijn en daarachter een 'bosje' en een beek, waar ze kunnen jagen.

We hebben nog nooit klachten gehad van buren (ze hebben zelf ook katten Clown)of andere mensen uit de straat, dus zolang die er niet komen, ga ik ze écht niet binnenhouden.

salsaentango

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-07 17:33

[quote="Paoline"]Onze kat komt wel buiten.. hij zou het echt niet binnen uithouden denk ik. Tong uitsteken quote]
onze kat zit ook nog elke dag voor de achter deur te miauwen of hij naar buiten mag, maar het is een halve pers dus die krijg je zo 123 niet gratis Tong uitsteken en 2 van mij zijn in 1 jaar dood gereden ondanks toch een rustige weg alleen wat hier langs komt rijd supper hard..

maar vind het wel leuk als ze lekker buiten kunnen stoeien maar gelukkig mogen ze hier binnen supper veel Haha!

_Eveline

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 00:03

Onze katjes mogen gewoon naar buiten, ze zitten meer buiten dan binnen. Ik denk dat ze helemaal gek worden als ik ze binnen opsluit. Scheve mond

_Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 00:07

_Eveline schreef:
Onze katjes mogen gewoon naar buiten, ze zitten meer buiten dan binnen. Ik denk dat ze helemaal gek worden als ik ze binnen opsluit. Scheve mond

Ja dat is ook zo met mijn kat. mijn kat zou doodgaan aan verveling.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 00:08

Daarom heb ik er 2. Knipoog
Zo vervelen ze zich niet want ze kunnen met elkaar spelen.
En ik heb vrolijke, gezonde katten. Haha!

_Eveline

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 00:12

Ik lees trouwens dat de meeste dure katten binnen blijven, wij hebben kruising pers/ragdoll, ook best duur dus, en die gaan gewoon naar buiten. Dieven krijgen ze toch niet te pakken, daar zijn ze te snel voor. Clown

lieniminnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 00:15

mijn poes kan lekker naar buiten, ik heb een alleenstaand huis met een hele grote tuin (voor amsterdam vooral Knipoog ), naast mijn huis is aan de ene kant een hotel en aan de andere kant een speeltuin. Achter mijn huis is de tuin van het hotel. Mijn poes kan dus lekker rondscharrelen en daar ben ik heel blij mee, mijn poes is een echte buitenpoes, ze is als kitten nooit opgepakt en houd hier ook niet zo van, nu ze ouder word wel meer Lachen
Ze is ook ontzettend bang voor auto's e.d. daar ben ik zó ontzettend blij om! dus ze komt alleen achter mijn huis!

Ik denk dat als ik in jou situatie zat TS, dat ik mijn poes okneit buiten zou laten! En anders een katten ren maken denk ik zo.. Ja

Eveline: ragdolls mogen ook vaak niet naar buiten omdat ze zo lief zijn, maar ik vind een kat een kat, dus of hij nou 1 euro kost of 10000 ze mogen gewoon naar buiten Nagelbijten / Gniffelen tja ze kunnen ook allemaal enge ziektes oplopen heb ik gehoord, nou volgens mij komt dat nauwelijks voor, ik heb er nog nooit van gehoord Vork ja van mijn vriendin die het vertelde dan Nagelbijten / Gniffelen

Brammetje16

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 00:17

Ik woonde eerst op een flat daar kwamen mijn 3 katten eigenlijk niet buiten, nu ik op de begaande grond woon mogen ze dag en nacht naar buiten en ze vinden het heerlijk!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 00:25

crossmonster schreef:
ohw ja nog een punt vergeten

-jouw kat schijt altijd in de tuin van de buren,
oftewel als je in een volksbuurt woont is het voor de buurt alles behalve netjes.

onze katten komen niet bij de buren die jagen ze weg, de 1 heeft zelf een kat heel aardig mens, en van mij mag ze ze wegjagen Ja ik laat haar kat wel zitten, heb er niet zoveel problemen mee, zolang ze maar bij de voliere wegblijven, onze katten lopen vooral op het veld en de dijkjes Ja

miloetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 21:51

Ja mijn katten komen buiten.. Maar niet ver van huis, een kat die wil niet ver van huis Knipoog en de ander is nog kitten en blijft wel bij haar in de buurt..

We hebben niet zo'n groot huis dus om ze een beetje energie kwijt te laten raken mogen ze in de tuin.. kunnen ze dollen Haha!

CleovG

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 21:52

Mijn twee raskatten gaan niet naar buiten, de andere kat gaat wel naar buiten wanneer hij wil en als hij honger heeft krijgt hij het altijd voor elkaar dat iemand aanbelt bij ons Clown

Dewii

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 21:55

Mijn kat gaat no way naar buiten, om de volgende redenen:
-We willen niet dat anderen last van haar zouden kunnen hebben
-Ziektes
-Veel andere katten waarmee ze misschien zou kunnen vechten of rotzooien Knipoog
-Gevaar met overrijden

Carla_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 21:57

mijn kat blijft binnen!:P
alle 3 eigenlijk Bloos

MissPippin

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 21:57

mijn poezeltjes zitten binnen