Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
annepanne schreef:marleendv_88 schreef:Ik geef ze gewoon Kenner brokken voor konijnen. Koop je een 20 kg zak voor nog geen 10 euro. Alleen het oude mannetje krijgt elke dag wat extra russelrabbit.
Verder gewoon onbeperkt hooi
Ze doet het er prima op
Kijk maar eens op http://www.konijnen.nl en dan bij voeding, dan zie je een héél groot verschil in konijnenvoer en helemaal met Kenner... Dat is helaas niet zo goed als ze beweren!www.konijnen.nl schreef:NB. Kenner bevat Robenidine, wij vinden het geen goede zaak om een huiskonijn voer te geven waar een coccidiostaticum (soort antibioticum) aan toegevoegd is.
Dinopino schreef:even een vraag. Zijn jullie konijntjes dik?
Dinopino schreef:even een vraag. Zijn jullie konijntjes dik?
LiSSy schreef:het lijkt mij toch dat een DA wel weet wat ze zegt... ik volg gewoon haar adviezen op.
ik heb ooit eens afgewogen hoeveel een klein glaasje is, daar gaat 140 gram in en daar krijgt ze elke dag een bakje van.
Rosita schreef:lucerne met gemengd graan, net als mijn paarden. Als extra een klein beetje konijnenbix (lokaal eigen merk, géén idee wat er eigenlijk inzit......). Verder natuurlijk dagelijks iets vers.
Dinopino schreef:Oh mijn konijnen eten ook lucerne waarneer ze dat vinden en ze hebben onbeperkt toegang tot mijn hooiberg en mijn silage en nu sinds een paar weken ook aan mijn wortels. En nu genieten ze vooral van lekker knapperige bladerene die van de bomen vallen. Daar zitten ze echt voor als een grote lekkernij. Ze krijgen twee keer per dag nog gemengd granen voer van de kip erbij. Maar dik zijn ze absoluut niet. Denk toch wanneer ze veel bewegen je ze niet dik kunt krijgen. Nu vraag ik me af wanneer je je konijnen zo"n energierijk voedsel geeft en ze kunnen hun energie niet kwijt ben je dan niet net zo verkeerd bezig dan wanneer je je paard vol met energiebrokken zou stoppen.
LiSSy schreef:als ze niet buiten komt is ze zwaar sjaggieik heb nog nooit gemerkt dat ze ziek werd of er last van had... voor haar werkt het, dus vind ik het prima.
het is een enorm uitgevallen dwergkonijn. is mijn vriend als dwegkonijn verkocht, maar dat is ze dus absoluut niet
Citaat:moet naar het zuidoosten staan, en bij extreme kou worden afgedekt met een wollen deken.