Hond: koud of ziek?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ojajoh

Re: Hond: koud of ziek?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-07 17:45

mijn onderbouwing ? ja hoor ik kan wel zeggen hoe ik het zie..(of dat nou juist is of niet)

honden zitten in de winter in een verwarmd huis de meeste uren van de dag..omdat de mens die warmte nodig heeft (een hond kan meer kou hebben)
maar...dan word de hond mee de kou in genomen (no probs) want daar heeft ie zijn vacht voor, net als paarden en mensen reageerd de huid op kou en gaat de vacht "open" staan om warmte vast te houden en zo kan de hond inclusief het "warmlopen" wat hij doet tijdens een wandeling het heel goed uithouden

een hond die je zijn vacht dus ook zijn protectie afpakt... ja vind ik not done
ik vind namelijk ook dat er een heel groot verschil zit tussen scheren en knippen
onze vorige hond had ook lange krullen maar wel in de zomer geschoren en in de winter "geknipt" (door trimster)
en dit verhaal zuig ik dus niet uit een duim maar heb ik van de trimster Knipoog

doom

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-07 18:41

naadje24 schreef:
mijn onderbouwing ? ja hoor ik kan wel zeggen hoe ik het zie..(of dat nou juist is of niet)

honden zitten in de winter in een verwarmd huis de meeste uren van de dag..omdat de mens die warmte nodig heeft (een hond kan meer kou hebben)
maar...dan word de hond mee de kou in genomen (no probs) want daar heeft ie zijn vacht voor, net als paarden en mensen reageerd de huid op kou en gaat de vacht "open" staan om warmte vast te houden en zo kan de hond inclusief het "warmlopen" wat hij doet tijdens een wandeling het heel goed uithouden

een hond die je zijn vacht dus ook zijn protectie afpakt... ja vind ik not done
ik vind namelijk ook dat er een heel groot verschil zit tussen scheren en knippen
onze vorige hond had ook lange krullen maar wel in de zomer geschoren en in de winter "geknipt" (door trimster)
en dit verhaal zuig ik dus niet uit een duim maar heb ik van de trimster Knipoog

Ik vind ook niet dat je een hond midden in de winter moet gaan scheren maar vlak voor de winter (herfst) zodat de hond weer wat kan opbouwen mijn bobtail van 13 jaar vind het niks om lang haar te hebben en met slecht weer wordt zijn vacht alleen maar zwaarder vanwege de troep die hij mee neemt in zijn vacht denk aan nat haar en zand.
Zodra hij geschoren wordt voelt hij zich een stuk jonger !! en het scheelt ons in huis een hoop bende in deze tijd van het jaar. want wij hebben een stinkende en zeiknatte hond de hele dag.
Ik vind wel dat als je een hond scheert je tijdens regen buien een regendekje moet hebben voor buiten ..
en geen uren wandelingen moet maken. dan is het gewoon te koud.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-07 19:04

doom schreef:
Ik vind ook niet dat je een hond midden in de winter moet gaan scheren maar vlak voor de winter (herfst) zodat de hond weer wat kan opbouwen mijn bobtail van 13 jaar vind het niks om lang haar te hebben en met slecht weer wordt zijn vacht alleen maar zwaarder vanwege de troep die hij mee neemt in zijn vacht denk aan nat haar en zand.
Zodra hij geschoren wordt voelt hij zich een stuk jonger !! en het scheelt ons in huis een hoop bende in deze tijd van het jaar. want wij hebben een stinkende en zeiknatte hond de hele dag.
Ik vind wel dat als je een hond scheert je tijdens regen buien een regendekje moet hebben voor buiten ..
en geen uren wandelingen moet maken. dan is het gewoon te koud.

idd korte wandelingen en een dekje....
dat is een oplossing, al zou ik nooit het fijne loopje van mijn honden af willen laten pakken voor een klein rondje Knipoog
jasje ok Haha! die krijgt mijn jack ook omdat zij van nature gewoon geen dikke vacht krijgt en zij ondanks een stevige stap toch niet warm genoeg blijft tijdens het wandelingetje

herfst scheren,winterscheren
wanneer is het nou nog echt herfts en echt winter in ons land?
winters zijn soms heel zacht en de herfst snerpend koud....zoals nu dus
ik vind dat je moet kijken naar het weer zelf..niet naar welk theoretisch jaargetijde het is Knipoog

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-07 21:05

Dat is idd een feit Lachen En verder zou ik ook mijn lange wandelingen nooit af laten pakken Lachen Vind dat zelf ook leuk, en vind dat lekkerder voor mijn hondjes Tong uitsteken

paardje2005

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-07 03:49

nou ik heb de breinaalden uit de kast gehaald, leuk kleurtje wol en ben een trui aan het breien. gelukkig klein hondje, dus zo klaar. alleen het moet dan niet regenen Lachen hondlief trilt al bijna niet meer. maar ik moet hem echt naar buiten sleuren(heeft hij sowieso met regen, met of zonder vacht) en wil amper lopen. dus geen lange wandelingen helaas. vind ik wel lekker met dit weer, lekker uitwaaien.