Welk soort kattenvoer voer jij?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Keet

Re: Welk soort kattenvoer voer jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-07 11:36

mijn dame van 2 krijgt fit32 van Royal Canin en daar doet ze het super op

soms krijgt ze wat tonijn bij

Milly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-07 11:38

en blik wil ie ook niet. Daar likt hij gewoon aan, maar eet het niet op. Allen die doosjes zo ui de aldi, weet het merk niet meer, die lust hij SOMS wel nog eens..
Volgens mij is die van de aldi(ui vershoudzakken) nog zo slecht niet.
gewoon neutraal bruine brokjes. kleurstof zal er dan toch niet veel bijzitten...

Emori

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-07 11:40

Vers vlees vangen de mijne trouwens zelf wel Clown

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-07 11:47

Kat 1 (nierprobleem): Trovit. Nierdieetvoer van de dierenarts
Kat 2 (darmprobleem): Purina One, indoor (is het enige waar ze tegen kan)
Kat 3 (kitten): kittenvoer van Purina, zodat hij straks makkelijk over kan stappen op de One indoor.

En 1 dag in het weekend krijgen ze vlees. Een maaltijdzakje van Gourmet of Whiskas, verdeeld over alle 3, gemengd met de brokken. Puur omdat ze het lekker vinden Knipoog

Draakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-07 20:18

Onze poes krijgt Felix brokjes en vind de vis variant het lekkerst.
daarnaast krijgt ze elke dag een zakje Gourmet Perle, die ze erg lekker vind.

oOoKellyoOo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-07 20:21

Wij hebben momenteel 16 stal katten die we bij voeren s'ochtens krijgen ze een bak lammetjes melk en s'avonds een bak vol brokken
merk brokken de goedkoopste die er zijn 6 star mix van de aveve, ook de lammetjes melk is van aveve. Ze doen het er super op...

Demone

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-07 20:34

De ene kat heeft veel problemen met haaruitval en korstjes op zijn huid, die krijgt Royal Canin (sensible33) maar ik ga hem overzetten op EcoStyle (care).

En de andere kat krijgt brokjes van Gourmet, hij doet het er super op, maar gaat misschien ook over op EcoStyle.

mirriejj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-07 15:39

De orijen brok is net binnen gekomen, zijn niet al te klein brokken. kat wou ze eerst niet eten omdat ze niet al te lekker ruiken, maar heeft net toch geprobeerd en volgens mij viel de smaak wel mee Haha!

Amigos_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-07 15:56

Mijn dametje krijgt brokjes van tom poes & elke dag een heel klein beetje vlees van Felix (uit een zakje) gewoon omdat ze het lekker vind.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-07 11:32

persoonlijk vind ik supermarktvoer voeren gelijk aan zelf elke dag MacDonalds eten Lachen smaakt prima maar is niet zo best voor je.
Dus ik voer alleen premiumvoeders en af en toe vers ernaast.
Mijn katten poepen minder en beter en stinken ook minder hard, ze verharen normaal zoals het hoort en niet meer het hele jaar door. Haha!
Voor kwaliteitsvergelijking tussen de diverse brokken kijk eens hier: http://home.versatel.nl/Elfquest/kwalit ... rokken.htm
de 1e vijf ingrediënten van een voer zijn de belangrijkste, kijk maar eens op het supermarktvoer hoeveel vlees er werkelijk in zit. Vaak is het hoofdbestandeel granen, in de natuur eten katten geen granen (anders dan de granen die de muizen en vogels die ze vangen hebben gegeten).
Barfplaats is inderdaad ook een goede site!

blackpegasus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-07 17:30

mijn shaded silvers krijgen alleen maar van hill's, sience plan light chicken. 1 van mijn poezedames heeft een hele zwakke darmstelsel en verdraagt geen enkel ander voer.

Inge_83

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 23:54

Wuis schreef:
Royal Canin natuurlijk. Knipoog

En als 'vlees' vers vlees van prins.

Whiskas, Felix en dat soort zooi komt er hier niet in. En blikvoer uiteraard al helemaal niet.

Waarom als ik vragen mag?
Ik vind je antwoord een beetje kort door de bocht.
Als je dan zo afgeeft, zet er dan een reden bij.
Chubby schreef:
Ik heb zelf porties gemaakt bestaande uit o.a. konijnenbouten, eendenfilet, haas en maagjes. Voor vanavond ligt er een kwarteltje (geplukt) te ontdooien. Elke zaterdag krijgen ze een eendagskuiken en binnenkort wil ik ze laten kennis maken met muizen Vork

Meen je dat?
Brrrrr, ik moet er niet aan denken.
Als mijn katten dat buiten vangen oke, maar niet als ik het moet geven.

Mensen die meedere katten hebben en verschillende soorten voer geven:
Hoe doen jullie dat?
Want mijn kittens wisselen nogal eens van bakje, die eten echt niet steeds uit het zelfde bakje.

O ja, mijn kittens zijn nu 10 weken oud en krijgen momenteel een mengeling van Topkat (C1000) kittenbrokjes en Carocat kittenbrokjes.
Waar ze geboren zijn kregen ze altijd Topkat, en ik ben ze nu aan het wennen aan Carocat.
Over een tijdje eten ze dus alleen nog carocat.

Yess

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-07 00:04

die van mij hebben de hele dag brokken van Purina One, en af en toe voor de lekker een zakje, blikje oid. Hoef echt niet te proberen om ze apart eten te geven, dan wordt de kater nog dunner en het poezebeest nog dikker..

PienZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-07 00:07

Mijn katten krijgen soms verse vis en normaal altijd droogvoer ligt er maar net aan waar ik boodschappen doe maar over het algemeen is mn ene kat gek op de perfect brokjes van de deen die eet hij het allerliefst.
En smorgens altijd 1 plakje kaas voor de lekker blikjes krijgen ze bij mij een enkele keer maar niet elke dag aangezien mn kat snachts binnen is en nog op de kattenbak gaat en hij van die blikjes gaat stinken krijgt hij die niet zo vaak Vork

Koortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-07 00:23

Onze 2 poezen Whiskas droog, en meneer CD van Hill`s ivm gruis.
En zo nu en dan een zakje Whiskas nat voor de lekker!

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-07 00:26

Marchador schreef:
Tom Poes, heet het geloof ik. Een gele zak met groen. Voor de zekerheid zal ik zometeen even moeten kijken.
Dit is het enige wat de kat lekker vind Haha!

Die van ons eten ook Tom Poes, en ze zijn er gek op Haha! . Overigens wisselen wij het wel eens af met ander eten. Dan krijgen ze weer brokjes van whiskas en dan weer van Felix, maar meestal van Tom Poes

Onze peozen krijgen elke avond blikvoer.. ook heel afwisselend. Dan weer van Whiskas, dan weer van Felix en soms van gourmet. Als wij ze elke dag hetzelfde geven dan hoeven ze het mooi niet meer.

Overigens krijgen onze katten vaak ook een ontbijt dat bestaat uit Brinta. En natuurlijk krijgen ze weleens catmilk (of koffiemelk) en snoepies! (overigens eet onze kat ook vla Bloos )

Tja..niet zo uitgebalanceerd als jullie allemaal. Maar ze zijn vrolijk, leven goed, nooit ziek... dus het is mij prima Haha!

paardje2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-07 00:35

mijn je-weet-wel kater krijgt purina cat chow. eerst kreeg hij hair ball controll, maar het kreng wast zich toch niet dus nou krijgt hij urinary bla bla..

blikvoer krijgt hij zelden tot nooit. wel eens witvis.

whiskas kreeg hij als kitten, maar dat werd mij ten zeerste afgeraden door da. ze zei dat ik nog beter eigen merk kon voeren. dit omdat whiskas (te)veel zout bevat. dit heeft vermoedelijk ook zijn blaasproblemen veroorzaakt die hij als kitten had.

PienZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-07 00:40

zap schreef:
Marchador schreef:
Tom Poes, heet het geloof ik. Een gele zak met groen. Voor de zekerheid zal ik zometeen even moeten kijken.
Dit is het enige wat de kat lekker vind Haha!

Die van ons eten ook Tom Poes, en ze zijn er gek op Haha! . Overigens wisselen wij het wel eens af met ander eten. Dan krijgen ze weer brokjes van whiskas en dan weer van Felix, maar meestal van Tom Poes

Onze peozen krijgen elke avond blikvoer.. ook heel afwisselend. Dan weer van Whiskas, dan weer van Felix en soms van gourmet. Als wij ze elke dag hetzelfde geven dan hoeven ze het mooi niet meer.

Overigens krijgen onze katten vaak ook een ontbijt dat bestaat uit Brinta. En natuurlijk krijgen ze weleens catmilk (of koffiemelk) en snoepies! (overigens eet onze kat ook vla Bloos )

Tja..niet zo uitgebalanceerd als jullie allemaal. Maar ze zijn vrolijk, leven goed, nooit ziek... dus het is mij prima Haha!

haha je bent niet de enigste want die van mij vinden vla ook heerlijk en gek op brinta en bakje melk en inderdaad ze hebben beide nog nooit iets gemankeerd.

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-07 00:45

Ik voer 2x per dag carnibest, en verder verdeeld over de dag muizen, kippenekken, kuikens, runderhart enzovoorts.

Hiervoor had ik ze op royal canin met ook af en toe blikvoer maar merk nu echt duidelijk verschil. Katten lijken fitter, betere vacht, nog minder ontlasting, en ruikt amper meer. Clown

Inge_83

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-07 00:46

@ Alle mensen die hun kat(ten) Brinta voeren.
Ik heb wel eens gehoord dat iemand Brinta gaf aan jonge puppy's, maar nog nooit aan katten.
Waarom brinta? waar is dat goed voor? (serieuze vraag, niet l*llig bedoeld)

zobras

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-07 00:53

Melk is goed voor jonge dieren, maar niet meer voor volwassen dieren en dus ook niet voor volwassen katten. Dus ook geen brinta.

Zelf voer ik Iams, HIlls of vergelijkbaar. Wat je alleen in een goede dierenwinkel kan kopen. Sinds ze dit krijgen zien ze er stukken beter uit dan het voer uit de supermarkt. Alle drie de volwassen katten eten brokjes uit een voerautomaat en hebben dat de hele dag tot beschikking naast een bak water. Zo heb ik ook geen zeurende katten in de keuken omdat er geen vaste voermomenten zijn. De jongste, 2 mnd oud, krijg kittebrokjes en nog wel kattenmelk. Maar na een maand of 3 a 4 stop ik met de melk.

Musetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-07 00:59

Onze poes en kater krijgen natvoer van het merk Carrefour, alhoewel ze af en toe ook Sheba krijgen. Qua droogvoer mag je echt van luxe spreken, daar krijgen ze Royal Canin voor, wat geschikt was voor de kater die een zwak spijsverteringsstelsel heeft. De poes heeft dus geluk. Ze zijn het heus wel waard. Lachen

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-07 14:41

Sterker nog, katten moet je of van kitten af aan gewone melk geven, of na het spenen niet meer. Volwassen katten kunnen niet tegen lactose meen ik..

Vandaar kattenmelk: dit is aangepast..

Austria

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-07 15:02

hier krijgen de katten rauw vlees van kip, konijn, lam, eend...zowel spiervlees als orgaanvlees. Heel af en toe krijgen ze ook vis.
Ik geef nooit kant en klaar voor uit de handel, geen droogvoer en geen blik.

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-07 15:09

Krijgen jouw katten ook botvlees Austria? Dit hebben zij wel nodig volgens de onderzoekers!

Mijn katten zijn nog maar net over op volledig vers, maar knagen supergoed de dunne botjes weg..

Zie ook de site die ik eerder in dit topic gaf..