Hamsterrat, wie wat en hoe?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

assie

Re: Hamsterrat, wie wat en hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-07 10:11

Nouja, als ze zo oud worden als wordt gezegd, dan zullen er nog niet zoveel generaties voorbij zijn gegaan en zal het domesticatieproces ook een stukkie langer duren Knipoog

Ik snap niet helemaal wat mensen leuk vinden aan een speciaal dier? Zeker als ze niet echt tam te krijgen zijn.
Ik vind mijn ratten ook geweldig om naar te kijken, maar zij hebben dan ook een flink grote kooi en dus eigenlijk weinig mensenaandacht nodig.
Heb je zo'n hamsterrat, dan heb je zó'n enorme kooi nodig... nee, lijkt mij niets.

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-07 17:35

Hier de ervaring van een eigenaar (oké, mede eigenaar, hij is eigenlijk van mijn mams).
Ze moeten in een hok van minimaal 1x1x1 meter. Mag niets van plastic bij zitten, want dat knagen ze door. Dus enkel metaal of glas.
Overdag zie je ze eigenlijk niet, ze beginnen pas actief te worden als jij naar bed toe gaat. Ze schijnen tam te krijgen te zijn, maar dan moet je ze denk ik haast met de hand opvoeden. Onze kun je wel heeeeeeeeel voorzichtig pakken, maar dan wil ze eigenlijk gelijk weer weg... Niet erg leuk dus...
Heb je vragen, stel ze maar!!

Meetje22

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-07 18:14

Wendy_Komen schreef:
Hier de ervaring van een eigenaar (oké, mede eigenaar, hij is eigenlijk van mijn mams).
Ze moeten in een hok van minimaal 1x1x1 meter. Mag niets van plastic bij zitten, want dat knagen ze door. Dus enkel metaal of glas.
Overdag zie je ze eigenlijk niet, ze beginnen pas actief te worden als jij naar bed toe gaat. Ze schijnen tam te krijgen te zijn, maar dan moet je ze denk ik haast met de hand opvoeden. Onze kun je wel heeeeeeeeel voorzichtig pakken, maar dan wil ze eigenlijk gelijk weer weg... Niet erg leuk dus...
Heb je vragen, stel ze maar!!

Heb je een foto ervan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-07 18:49

Wendy_Komen schreef:
Ze moeten in een hok van minimaal 1x1x1 meter.

Wow dat vind ik wel verschrikkelijk klein!! Zelfs als minimum. Knipoog

Als ik kijk naar de minimummaat die ik voor mijn hamsters neem, 80 cm...

miekelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-07 20:39

Pluttersput schreef:
Even voor de mensen die zich afvragen hoe groot ze worden:

Afbeelding

offtopic
toevallig haar ken ik. ik heb met haar samen gewerkt tijdens me stage in de antwerpense zoo

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-07 20:53

Wat leuk Haha! Of ja, wat toevallig Haha!

xdenisex

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-07 21:00

zooo wat zijn die beesten groot zeg! Lijkt me cool maar die is mij te groot hhihiiihi!

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-07 15:25

Niet echt duidelijke foto's. Ze zit meer en deel van de tijd verstopt onder de kranten...