Gerbils

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

TessaVB

Re: Gerbils

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 10:39

VeerenAshley schreef:
De gerbils heb ik gevonden via marktplaats, daar adverteren regelmatig fokkers!

Hee, daar heb ik ook mijn fokker vandaan gehaald. Tong uitsteken

Evel_Knievel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 12:42

VeerenAshley schreef:
Zeker weten! Ik heb sinds een paar weken twee nieuwe (vrouwtjes) en die zijn continu op en neer aan het rennen als ze los lopen. Overigens waren deze tam in een paar dagen, en ook mijn ervaringen met eerdere gerbil zijn zo: als je er even wat aandacht aan besteedt, worden ze snel tam. Verwacht alleen geen tam beestje in de zin van 'aaibaar'. Ook zijn ze niet zo rustig als bv. echte ratten die je rustig in je zak kunt stoppen en ergens mee naar toe kunt nemen; gerbils kunnen nl. niet goed stilzitten.

Mijn huidige kooi is ca. 65 bij 40, en 30 hoog.

De gerbils heb ik gevonden via marktplaats, daar adverteren regelmatig fokkers!

Merk jij ook dat ze erg zouden stinken ofzo? (vanaf een afstandje de dieren al kunnen ruiken? Of zijn het indd net als hamsters droge diertjes waar bijna geen luchte aan zit Knipoog ?

VeerenAshley

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 12:45

Nee, ze stinken helemaal niet, echt ideaal. Of je moet het hok heel erg lang niet schoonmaken natuurlijk! Ik heb ook geen verschil gemerkt tussen mannetjes en vrouwtjes.
Het zijn gewoon geweldige beestjes, met als enige nadeel dat ze alles slopen waar ze hun tanden in kunnen zetten en dat ze 's nachts nogal veel lawaai kunnen maken!

__Marloes__

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-08 13:52

Vanavond ga ik mijn twee dikstaartgerbils ophalen, heb net het hok klaar gemaakt. Ik heb alleen één vraag, hoe veel moeten ze eten? Ik heb al wel het speciale gerbilvoer, maar daar staat niet op hoeveel ze nodig hebben. Tong uitsteken

TessaVB

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-08 18:43

Gewoon wat in een voerbakje. Ik heb het ook nooit uitgelegd gekregen, ik zorg er gewoon voor dat ik altijd iéts in het bakje heb liggen. Lachen

__Marloes__

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-08 19:39

Ok. Zal wel goedkomen dan. Knipoog