hoeveel brok? (cavia's)

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

salsaentango

Re: hoeveel brok? (cavia's)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-07 18:00

WildWings schreef:
salsaentango schreef:
cavia's stoppen echt wel als ze niet meer hoeven hoor.. met soms zo'n 120 cavia's weten we echt wel wat een cavia doet, want een caaf als die eten krijgt eet het niet altijd hun bakje in een keer leeg die laten ook wat staan nou dan stoppen ze toch als ze vol zitten.? hier ligt er ook vaak groent over hoor, weet niet hoe het met jou'n cavia's gaat maar hier stoppen ze iig wel met eten. (en dat alle caafs die ik gezien heb) tuurlijk heb je er wel een bij die alles op eet maar 9 van de 10 niet

Ze stoppen niet altijd als ze vol zitten, ze eten ook gewoon nog wel eens door.. dat betekent NIET dat ze het hele bakje dan meteen zouden leegeten. Meer eten dan nodig is en ALLES opeten is wat heel anders. Dat jij die conclusie nou trekt na >120 cavia's...

De fokker waar mijn cavia's vandaan komen heeft ook gezegd dat ze in principe geen biks eten tot ze overvol zitten, maar niet altijd stoppen als ze in principe al 'genoeg' zouden hebben en dat ze dus beter onbeperkt hooi en onbeperkt groentes kunnen krijgen en dat je biks ook gewoon iedere dak een bakje mag geven, maar wel moet opletten dat als je cavia's te dik worden je het biks wat inperkt en niet de groenten of het hooi.
En ik vertrouw toch wel een beeeetje op het verstand van de fokker van mijn cavia's Clown

Als ik mijn cavia's de bak smorgens volledig vol doe met biks, dus echt tot de rand, is er beduidend meer uit savonds dan wanneer ik er bijv. 3 eetlepels biks in doe. Dan ligt er altijd nog wel 1,5 eetlepel in (en vul ik gewoon weer bij tot 2-3 eetlepels). In principe hebben ze dus niet onbeperkt, want als ze die 3 eetlepels smiddags al opeten krijgen ze niet dan nog eens erin en savonds weer, maar zouden ze smiddags weer een eetlepel krijgen en savonds 1-2 dan, zodat ze totaal weer op hetzelfde uitkomen. (En als ze daar nou toch te weinig aan zouden hebben wordt dat uiteraard opgevoerd tot meer biks; maar dat is iets anders dan de bak altijd volledig vol houden zoals ik met hooi en groente wel doe).

naja dat is jou'n keuze dat je fokkers meer vertrouwd.. ik vertrouw mijn eigen en als mijne genoeg hebben gehad stoppen ze.!