kleine aquariumvissen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

anneliesdj

Re: kleine aquariumvissen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-07 16:12

Guppen eten hun eigen jongen op, misschien is dat het probleem?
Moet je de drachtige vrouwtjes in kweekbakjes zetten of anders zorgen voor veel beplanting waar de jongen in weg kunnen kruipen.

Meetje22

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-07 16:22

Ja maar ze worden ook maar niet dik Verward
Er is uberhaupt geen enkele vis die in mijn bak jongen krijgt.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-07 16:23

weet je wel zeker dat je vrouwtjes hebt? over het algemeen is het toch niet zo moeilijk te zien als je drachtige guppen hebt.

Meetje22

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-07 16:24

Ja heb 10 vrouwen en 5 mannen.
Nee dat is juist duidelijk te zien maar de mijne blijven dus slank.
Ze zullen wel erg gesteld zijn op hun slanke lijntje of iets Haha!

Pikeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-07 16:25

Meetje22 schreef:
Ja maar ze worden ook maar niet dik Verward
Er is uberhaupt geen enkele vis die in mijn bak jongen krijgt.

Test je je water weleens?
Langdurig in slecht water kan volgens mij onvruchtbaarheid veroorzaken, maar dit weet ik niet zeker.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-07 16:27

water testen deed ik vroeger ook nooit en die guppen fokten als konijnen. Maar goed dat er een goudvis in zat die de populatie enigzins in stand hield.
Ik gebruikte gewoon kraanwater en ververste elke week de helft, om de 2 á 3 weken maakte ik de bak schoon.

Pikeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-07 16:28

Nee, maar wie weet zit er bij Meetje22 in de omgeving wél iets in het water wat niet goed is.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-07 16:28

overigens; kun je guppen ook houden met meer mannen dan vrouwen? ik wil namelijk geen geboorte explosie's.

Meetje22

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-07 16:32

Ik maak mijn aquarium eens per half jaar echt schoon en dan is het eigenlijk nog niet nodig.
Er hangt een mega sterke pomp in die al het water zuiver houd,een algeneter voor schone ramen en poep etertjes om de bodem schoon te houden.
Heb er redelijk wat planten inzitten en de bak is ook niet echt aan de kleine kant Knipoog
Water is altijd op temperatuur en als ik er een staafje inhang om te zien of het biologisch evenwicht ( of weet ik veel wat) nog goed is geeft ie ook de goede kleur aan.
Heb al een aantal malen nieuwe guppen erbij gedaan maar niks helpt.
Mijn bak bestaat uit: zwaarddragers,maanvissen,guppen,neontetra's,algeneter,poep etertjes, kersenbuiken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-07 16:34

Ik zou wel eens willen weten hoe je dat dan doet, ik vind het juist lastig dat ze zoveel aanfokken.

Danio's kunnen ook in water op kamertemparatuur.

salsaentango

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-07 17:19

salsaentango schreef:
Havanna__ schreef:
Met guppies kan het opzich goed gaan, maar in principe alleen als ze ook in koud water geboren zijn...

mee eens Tong uitsteken wij hadden ook altijd guppies in koud water maar die baby's zijn er ook in geboren.. het is niet erg om ze in koud water te doen alleen krijgen ze dan lang niet zo snel jongen.. (heb namelijk al 15 jaar guppen in koud water gehad Tong uitsteken)

maar het is idd beter om ze in warm te doen maar heb nu zelf ook 26 guppen baby's en die zitten met een filter in koud water Tong uitsteken en ze leven alle 26 nog Tong uitsteken

ik zou ook een beetje goudvis soorten nemen.. die kunnen beter tegen koud water Haha!

als je zo'n kweekbaje hebt en je ziet dat de gup erg dik is kun je die daar in doen.. is die dan bevallen de mams er uit halen en dan heb je baby's..

ik weet niet waar je woont maar als wij meer krijgen kon je wel wat van ons krijgen Tong uitsteken (jong grut is wel altijd mooier om te zien opgroeien maar ja Tong uitsteken )

Ik hoop al drie jaar dat mn guppen een keer jongen krijgen,nou helemaal niks.
Heb in totaal iets van 15 guppen,daar moet toch wel een klikkend stelletje bij zitten Verward
Een zeer onvruchtbaar aquarium noemen we de mijne altijd Haha![/quote]

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-07 18:17

kan je trouwens ook alleen mannejes nemen? de ene stagebegeleider zegt van wel, de ander van niet..

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-07 18:53

mannen alleen kan wel, guppen zijn vrij vreedzaam tegen elkaar. Mannetjes onderling geven elkaar alleen soms wat kopstoten maar dat alleen als er vrouwtjes bij zijn geloof ik.

Maar ik hoor altijd, óf alleen mannen óf 2-3 vrouwtjes per man en vraag me dan af waarom het er dan weer perse 2 of 3 per man moeten zijn.

Overigens; wat zijn poepeters en welke algeneters eten ook echt algen? (ik heb ze weleens gehad maar volgens mij waren die lui want die aten nauwelijks algen)

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-07 18:55

Meetje22 schreef:
Mijn bak bestaat uit: zwaarddragers,maanvissen,guppen,neontetra's,algeneter,poep etertjes, kersenbuiken.

Volgens mij zijn guppen, tetra's en kersenbuiken allemaal vissen die hun eigen jongen opeten en ik denk dat iig de maanvissen ook lekker meeeten als er jongen zijn. Misschien moet je eens een paar guppen apart zetten en kijken wat ze dan doen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-07 19:36

anneliesdj schreef:
mannen alleen kan wel, guppen zijn vrij vreedzaam tegen elkaar. Mannetjes onderling geven elkaar alleen soms wat kopstoten maar dat alleen als er vrouwtjes bij zijn geloof ik.

Maar ik hoor altijd, óf alleen mannen óf 2-3 vrouwtjes per man en vraag me dan af waarom het er dan weer perse 2 of 3 per man moeten zijn.
Overigens; wat zijn poepeters en welke algeneters eten ook echt algen? (ik heb ze weleens gehad maar volgens mij waren die lui want die aten nauwelijks algen)

omdat het anders knokken om de vrouwtjes word Lachen
ik wil graag alleen mannen, omdat ik de vrouwen niet zo mooi vind..
dan worden het alleen mannen Ja vind de kleuren zo mooi Haha!

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-07 20:03

maar knokken doen ze dus niet, hooguit elkaar wat kopstoten geven.
Misschien dat het anders te stressy is voor de vrouwen, dat lijkt me logischer. De mannen zijn wel erg versierderig namelijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-07 20:05

kopstoten geven noem ik knokken. het is volgens mij om het 'vechten'

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-07 20:10

bij sommige vissen vechten de mannen met elkaar tot er 1 dood is of vreten ze elkaar de staart en vinnen op, dat doen guppen niet dus vind ik aardig vredelievend.

Meetje22

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-07 21:34

anneliesdj schreef:

Poep etertjes (Corydoras)zijn die kleine lelijke ( ik noem ze altijd bart de graafvisjes) witte,grijze,beige doodskop visjes die op de bodem vertoeven.
Ze eten de poep van de overige vissen op,zo hou je dus een redelijke schone bodem.
Algeneters( Ancistrus) zijn die grijs/groen/bruinachtige vissen,ook niet moeders mooiste en zitten altijd vastgeplakt aan iets waar alg op zit en eet dit ook daadwerkelijk op.
Ik heb nog nooit een algeneter iets anders zien doen of eten als alg.
Ik zal kijken of ik een plaatje kan vinden van beide vissoorten.
Laatst bijgewerkt door Meetje22 op 26-10-07 21:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Pikeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-07 21:39

Meetje22 schreef:
anneliesdj schreef:

Poep etertjes zijn die kleine lelijke ( ik noem ze altijd bart de graafvisjes) witte doodskop visjes die op de bodem vertoeven.
Ze eten de poep van de overige vissen op,zo hou je dus een redelijke schone bodem.
Algeneters zijn die grijs/groen/bruinachtige vissen,ook niet moeders mooiste en zitten altijd vastgeplakt aan iets waar alg op zit en eet dit ook daadwerkelijk op.
Ik heb nog nooit een algeneter iets anders zien doen of eten als alg.
Ik zal kijken of ik een plaatje kan vinden van beide vissoorten.

Réken maar dat er mooie algeneters zijn. Vingers aflikken
Afbeelding
Alleen jammer dat zo'n vis al gauw boven de 100 euro kost.

Afbeelding
Zelf heb ik deze. Deze moet je dus niet nemen, hij's agressief.
Daar kwam ik zelf later pas achter dat hij op latere leeftijd agressief word.
Deze zit hier in een aquarium van 1 meter dus hij heeft wel gewoon de ruimte, ik heb er dus niet echt last van Lachen

En poepetertjes? Clown Corydorasjes?

Meetje22

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-07 21:44

Nou als ik zo'n algeneter als de bovenste had gezien had ik die wel genomen.
En weet je zeker dat nummer twee een algeneter is?
Vind em er namelijk niet de snuit voor hebben.
Als je de mijne ziet schrik je jezelf dood,tis net een monster.
En waarin uit de agressie zich in vis nummer twee?

Had net mn stuk aangepast,namen erbij gezocht Clown
Als je er hier eentje zoekt noem je em poepetertje en iedereen weet wat je zoekt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-07 21:45

ik heb de bovenste algeneter in wildkleur Ja

Pikeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-07 21:47

Ja nummer 2 is een algeneter, ze eten graag van de slijmlaag van de vissen en jagen andere vissen weg zodra die in de buurt van 'zijn' hout komen...

Maar veel soorten zijn inderdaad van die monsters, al vind ik die ook wel wat hebben Lovers

Meetje22

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-07 21:53

Als ik mijn vissen uit de bak haal om de bak te verschonen pak ik het liefst de algeneter.
Tis een zeer vriendelijke vis,die ondanks zn luie voorkomen keihard kan zwemmen.
Ik pak de poepetertjes het minst graag omdat deze kunnen steken.
Ik krijg er ook echt grote rode bulten van.
Ze steken gewoon door het netje heen.

salsaentango

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-07 22:51

als 1 man gup 2 of 3 vrouwtjes moet hebben: de mannen zijn bijna allemaal hetzelfde haha (sommige dan Tong uitsteken ) die denken alleen maar aan de vrouwen en ook dus aan sex haha en als er 2 mannen zijn en 1 vrouwtje dan jaagt de man op den duur de vrouwtje dood en ook wel vaak het ander mannetje..