Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Meetje22 schreef:Ja maar ze worden ook maar niet dik![]()
Er is uberhaupt geen enkele vis die in mijn bak jongen krijgt.
salsaentango schreef:Havanna__ schreef:Met guppies kan het opzich goed gaan, maar in principe alleen als ze ook in koud water geboren zijn...
mee eenswij hadden ook altijd guppies in koud water maar die baby's zijn er ook in geboren.. het is niet erg om ze in koud water te doen alleen krijgen ze dan lang niet zo snel jongen.. (heb namelijk al 15 jaar guppen in koud water gehad
)
maar het is idd beter om ze in warm te doen maar heb nu zelf ook 26 guppen baby's en die zitten met een filter in koud wateren ze leven alle 26 nog
ik zou ook een beetje goudvis soorten nemen.. die kunnen beter tegen koud water
Meetje22 schreef:Mijn bak bestaat uit: zwaarddragers,maanvissen,guppen,neontetra's,algeneter,poep etertjes, kersenbuiken.
anneliesdj schreef:mannen alleen kan wel, guppen zijn vrij vreedzaam tegen elkaar. Mannetjes onderling geven elkaar alleen soms wat kopstoten maar dat alleen als er vrouwtjes bij zijn geloof ik.
Maar ik hoor altijd, óf alleen mannen óf 2-3 vrouwtjes per man en vraag me dan af waarom het er dan weer perse 2 of 3 per man moeten zijn.
Overigens; wat zijn poepeters en welke algeneters eten ook echt algen? (ik heb ze weleens gehad maar volgens mij waren die lui want die aten nauwelijks algen)
anneliesdj schreef:Overigens; wat zijn poepeters en welke algeneters eten ook echt algen? (ik heb ze weleens gehad maar volgens mij waren die lui want die aten nauwelijks algen)
Meetje22 schreef:anneliesdj schreef:Overigens; wat zijn poepeters en welke algeneters eten ook echt algen? (ik heb ze weleens gehad maar volgens mij waren die lui want die aten nauwelijks algen)
Poep etertjes zijn die kleine lelijke ( ik noem ze altijd bart de graafvisjes) witte doodskop visjes die op de bodem vertoeven.
Ze eten de poep van de overige vissen op,zo hou je dus een redelijke schone bodem.
Algeneters zijn die grijs/groen/bruinachtige vissen,ook niet moeders mooiste en zitten altijd vastgeplakt aan iets waar alg op zit en eet dit ook daadwerkelijk op.
Ik heb nog nooit een algeneter iets anders zien doen of eten als alg.
Ik zal kijken of ik een plaatje kan vinden van beide vissoorten.