zieke pup gekocht, wat zou jij doen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

SuperQuinta

Re: zieke pup gekocht, wat zou jij doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-07 22:22

corinne bedankt voor de tips!
ja van die hypo heb ik al meer gehoord!
vooral toen ze zo ziek was, toen kreeg ik haar niet meer wakker en waren ze er al bang voor.. erg eng zoiets!

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-07 22:28

ThePast03 schreef:
anneliesdj schreef:
Dus nu is iedereen die af en toe eens een nestje wil fokken ineens broodfokker...

En waar haal jij dat vandaan?
Iemand die een af en toe een nestje rashonden fokt sluit zich gewoon aan bij de rasvereniging en fokt volgens de regels van die rasvereniging.

Als je je aansluit bij de rasvereniging moet je met honden fokken die ook ggk zijn als fokdieren, allerlei testen moeten ondergaan en bij veel stamboeken moeten ouderdieren ook bepaalde resultaten hebben gehaald op show's.
Als je dat niet wilt als fokker dan doe je dat toch niet? Dat wil niet zeggen dat je geen gezonde honden hebt.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-07 22:46

anneliesdj schreef:
Als je je aansluit bij de rasvereniging moet je met honden fokken die ook ggk zijn als fokdieren, allerlei testen moeten ondergaan en bij veel stamboeken moeten ouderdieren ook bepaalde resultaten hebben gehaald op show's.
Als je dat niet wilt als fokker dan doe je dat toch niet? Dat wil niet zeggen dat je geen gezonde honden hebt.

Als je dat niet doet weet je dus ook helemaal niets over de eventueel aanwezige erfelijke gebreken bij je hond (die je dus niet altijd gelijk hoeft te merken) en ook niet of je hond minimaal voldoet aan de rasstandaard van het ras. Je weet dus helemaal niet dat je gezonde honden hebt.
Niet bepaald in het belang van de honden om dat toch te gaan fokken, meer risico op erfelijke gebreken en niet bepaald een verbetering van het ras.
Het zijn juist dit soort fokkers die een ras een slechte naam geven....

Overigens zijn de eisen bij de rasvereniging van de Chihuahua nu niet bepaald erg zwaar te noemen.
Als een ouderdier daar niet aan kan voldoen zal een mens met een gezond stel hersenen daar niet mee willen fokken.

Wat jij stelt is dat je het overdreven vind dat je aan minimale gezondheideisen en eisen vwb uiterlijk moet voldoen met je honden en dus gewoon maar raak moet fokken.
Je kunt niet weten of je a.s. fokdier gezond is als je hem/haar daar niet op hebt laten testen.

Mag ik weten hoeveel jaar ervaring jij hebt met de Chihuahua en de rasvereniging en fokkerij van Chihuahua's?

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-07 23:07

tuurlijk weet je wel van de gezondheid van je hond, erfelijke gebreken zijn erfelijk dus als de ouderdieren dat niet hebben hebben de jongen het zeer waarschijnlijk ook niet. Anders zou het geen nut hebben om erop te testen.
En een hond kan prima voldoen aan de rasstandaard maar toch geen kampioen zijn. Als een particulier een hondje wil, gewoon als gezelschapshond dan maakt het toch niet uit of de hond een perfekte rasvertegenwoordiger is of gewoon een doorsneehond? Als hij perfekt zou zijn maakt dat het alleen maar duur en daar zitten de meeste particulieren ook niet op te wachten.

Ik zeg absoluut niet dat het overdreven is om aan gezondheidseisen te voldoen, ik zeg alleen dat allerlei certificaten en showresultaten een pup duur maken en dat veel kopers daar niet op zitten te wachten.

Ik heb geen ervaring met chihuahua's, wel voldoende met andere honden Knipoog

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-07 23:13

Broodfokker of niet, dat is niet de discussie.
Ik zou proeberen te regelen dat hij de DA kosten wil betalen, wil hij echt niet probeer dan iig of hij het wil delen met je!

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-07 23:18

Fokker via rasvereniging zegt geen barst. Heb pup bij fokker vandaan via de vereniging. Ben op bezoek geweest met 4 en 6 weken en gehaald bij 8 weken. Pupjes waren die week aan de dunne geweest maar die van mij was prima. Rende de tent door. Nou 's avonds begon de ellende. Gillende pup met koorts. Om een lang verhaal kort te maken: pup is bijna overleden, had 4 soorten parasieten en nu anderhalf jaar later blijven zijn darmen een zwak punt. 2 soorten kwamen door onvoldoende ontwormen. Heb contact met de fokker opgenomen en die deed net of haar neus bloedde. Wilde de pup wel tijdelijk terugnemen, maar infectie zat in het nest dus DA raade het me af. Andere pup is wel teruggegaan. Heb geen enkele vorm van interesse gemerkt bij de fokker, ook niet toen het nest gekeurd moest worden heb ik niets gehoord. Heb een een ander aangegeven bij rasvereniging maar kreeg nul op het rekest. Naderhand hoorde ik via via dat er al vaker klachten over geweest waren Dus verwacht ook maar niet alles van een rasvereniging, houden elkaar het hand boven het hoofd.
Zou ook kijken of je de kosten kan delen.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-07 23:29

Nikka schreef:
Fokker via rasvereniging zegt geen barst. Heb pup bij fokker vandaan via de vereniging. Ben op bezoek geweest met 4 en 6 weken en gehaald bij 8 weken. Pupjes waren die week aan de dunne geweest maar die van mij was prima. Rende de tent door. Nou 's avonds begon de ellende. Gillende pup met koorts. Om een lang verhaal kort te maken: pup is bijna overleden, had 4 soorten parasieten en nu anderhalf jaar later blijven zijn darmen een zwak punt. 2 soorten kwamen door onvoldoende ontwormen. Heb contact met de fokker opgenomen en die deed net of haar neus bloedde. Wilde de pup wel tijdelijk terugnemen, maar infectie zat in het nest dus DA raade het me af. Andere pup is wel teruggegaan. Heb geen enkele vorm van interesse gemerkt bij de fokker, ook niet toen het nest gekeurd moest worden heb ik niets gehoord. Heb een een ander aangegeven bij rasvereniging maar kreeg nul op het rekest. Naderhand hoorde ik via via dat er al vaker klachten over geweest waren Dus verwacht ook maar niet alles van een rasvereniging, houden elkaar het hand boven het hoofd.
Zou ook kijken of je de kosten kan delen.

Als je dan eerst de rasvereniging had gebeld had je een waarschuwing gekregen over deze fokker, dat bedoel ik met voorbereiden.
Persoonlijk ken ik geen (goede) fokkers die hun Chihuahuapup wegdoen voordat ze 12 weken oud zijn.
Triest verhaal wat ik eerlijk gezegd nog niet gehoord heb binnen de rasvereniging, ik weet wel dat ze absoluut elkaar niet de hand boven het hoofd houden. Integendeel zelfs Haha!
Zou je mij de naam van deze fokker willen pb-en?

Gaat dit wel over Chihuahua's want daar komen helemaal geen nestkeuringen voor????

Maar daarom zeg ik ook zoveel mogelijk info winnen en zoveel mogelijk fokkers bezoeken, je bent altijd beter af dan de dure pups op marktplaats.

Anneliesdj: Iets meer leren voordat je iets zegt. Een erfelijk gebrek hoeft niet altijd zichtbaar bij de ouders aanwezig te zijn om toch te kunnen vererven bij de pups. Knipoog
De ouders kunnen dus supergezond lijken maar toch een erfelijk gebrek doorgeven, daarom wordt juist getest.

Verder hoeft een ouderdier geen kampioen te worden op een show, ken geen ras die deze eis heeft.
Bij de Chihuahua moet je 3x een ZG behaald hebben en als je hond dat niet haalt dan staat hij/zij toch echt niet in het rastype en zou ik zelf absoluut niet willen fokken met zo'n dier.
Het zijn echt minimale eisen bij de Chihuahua en aangezien dit topic over de Chihuahua gaat lijkt het me handig dat je je daar op richt en niet alles op een hoop gooit waardoor je verkeerde informatie geeft.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-07 23:39

Nee dat klopt.
Tosca heeft ook HD terwijl der ouders kerngezond en super actief eruit zagen
(HD is ook erfelijk)

Bij onze hond zagen we het ook pas toen ze 3 werd.
Het was voor het oog een super gezonde hond en nu ze 11 is zie je dat zelfs niet altijd.
Als vreemde zie je niet dat ze HD heeft, want ze is altijd vrolijk als er mensen komen, dan gaat ze door haar pijn heen en zie je niks.
Het is dan net een jonge pup zo speels..

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-07 23:40

ThePast03 schreef:
Anneliesdj: Iets meer leren voordat je iets zegt. Een erfelijk gebrek hoeft niet altijd zichtbaar bij de ouders aanwezig te zijn om toch te kunnen vererven bij de pups. Knipoog
De ouders kunnen dus supergezond lijken maar toch een erfelijk gebrek doorgeven, daarom wordt juist getest.

Verder hoeft een ouderdier geen kampioen te worden op een show, ken geen ras die deze eis heeft.
Bij de Chihuahua moet je 3x een ZG behaald hebben en als je hond dat niet haalt dan staat hij/zij toch echt niet in het rastype en zou ik zelf absoluut niet willen fokken met zo'n dier.
Het zijn echt minimale eisen bij de Chihuahua en aangezien dit topic over de Chihuahua gaat lijkt het me handig dat je je daar op richt en niet alles op een hoop gooit waardoor je verkeerde informatie geeft.

3x een ZG halen, dat is bij de meeste stamboeken zo en bedoelde ik dus ook, wat als een hond niet beter haalt als een G? Is hij dan niet geschikt als ouderdier? Voor een particulier die gewoon een gezelschapshond wil wel, voor een kenner als jij waarschijnlijk niet.

Wbt die erfelijke gebreken; als je 2 ouderdieren hebt die daarop getest zijn heeft het kind het niet, kruis je 2 van die kinderen aan elkaar dan zullen de kinderen daarvan het ook niet hebben. Dat bedoel ik met dat een hond niet perse getest hoeft te zijn om te weten of hij vrij is van bepaalde ziektes. Het zijn meer de ziekte's die je niet kunt testen waar ik bang voor ben.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-07 23:52

anneliesdj schreef:
3x een ZG halen, dat is bij de meeste stamboeken zo en bedoelde ik dus ook, wat als een hond niet beter haalt als een G? Is hij dan niet geschikt als ouderdier? Voor een particulier die gewoon een gezelschapshond wil wel, voor een kenner als jij waarschijnlijk niet.

Wbt die erfelijke gebreken; als je 2 ouderdieren hebt die daarop getest zijn heeft het kind het niet, kruis je 2 van die kinderen aan elkaar dan zullen de kinderen daarvan het ook niet hebben. Dat bedoel ik met dat een hond niet perse getest hoeft te zijn om te weten of hij vrij is van bepaalde ziektes. Het zijn meer de ziekte's die je niet kunt testen waar ik bang voor ben.

ZG is heel minimaal, een hond die daar niet aan voldoet staat gewoon niet meer in het rastype en daar wil je niet mee verder fokken, je wilt toch het ras verbetern.
Dat wil niet zeggen dat er geen pups geboren worden die niet aan die norm voldoen (gebeurd ook uit kampioensouders *LOL* en die worden dan bij goede fokker voor een lagere prijs verkocht als gezinshond.
Maar voor fokken wil je toch met goed "uitgaansmateriaal" aan de gang anders hou je natuurlijk uiteindelijk geen rastype meer over.
Waarom wil je een Chihuahua als het je niet uitmaakt of hij op een dwergpincher lijkt om maar een voorbeeld te noemen?

Jouw theorie over de erfelijke gebreken gaat helaas niet op. Was het maar zo simpel.
Verdiep je eens in de manier van vererven van de verschillende erfelijke gebreken en je zal begrijpen wat ik bedoel. Bij sommige rassen is er inmiddels een DNA test voor bepaalde erfelijke gebreken en dat zijn dan meestal erfelijke gebreken die zich reseccief vererven, dan kun je wel aantonen wat de dragers, lijders en vrije honden zijn.
Bij een van de rassen die ik heb is er inmiddels een DNA test voor PRA een oogziekte waar honden blind van worden. Meestal openbaart deze ziekte zich pas rond het zesde jaar een leeftijd waarop de meeste ouderdieren al veel nakomelingen hebben. Lekker als daar dan niet op getest wordt en men denkt dat zijn hond wel gezond is....
Tot de DNA test kwam moesten de ouderdieren daar ieder jaar opnieuw op getest worden, geen overbodige luxe.

Helaas geldt voor de meeste erfelijke gebreken dat elk ouderdier er op getest moet worden wil je de fokkerij zo gezond mogelijk houden. Maar op zich ook een kleine moeite als je van honden houdt en er alles voor wilt doen om ze zo gezond mogelijk te worden.

Ziektes komen bij elke hond voor, ras of geen ras en dat heeft niets met erfelijke gebreken te maken.
Op erfelijke gebreken kan altijd getest worden: Geeft geen 100% garantie maar het is een stuk beter dan fokken met ouderdieren waar je helemaal niets van weet. Of nog erger: Denkt te weten dat ze gezond zijn terwijl er helemaal niet getest is.

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-07 00:01

Hier stond laatst een verhaal die er precies op leek, volgens mij ook met een chihuahua

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-07 00:08

imaudy schreef:
Hier stond laatst een verhaal die er precies op leek, volgens mij ook met een chihuahua

Helaas heb ik de laatste 3 jaar tientallen van dit soort verhalen meegemaakt/gehoord. De Chihuahua is een rage en iedereen met een kleine hond die enigszinds op een Chihuahua lijkt gooit er een reu op en verkoopt de pups via marktplaats voor absurde prijzen.

Ook de broodfok/handel heeft zich massaal op de Chihuahua gestort en verkoopt pups van kleine hondjes meestal veel te jong (en zeggen dan dat ze ouder zijn) met het verhaal dat het op mini Chihuahua's gaat.
Iemand die zich in het ras verdiept heeft weet dat er geen mini Chihuahua's of zogenaamde Teacup Chihuahua's bestaan, maar het verkoopt als een gek.

Met de rage zijn er ook een hoop mensen uit het niets gekomen die ineens heel veel verstand hebben van de Chihuahua en die de raarste adviezen geven. Het voorbeeld dat een Chihuahua zogenaamd kleren nodig zou hebben met koud weer is daar maar eentje van.

Als een ras in de mode is moet je dubbel zo hard oppassen met de aanschaf van een pup en zul je altijd meer van dit soort verhalen gaan horen omdat mensen niet willen wachten op een pup maar hem het liefste vanavond al ophalen. En dan kom je per definitie niet bij een goede en betrouwbare fokker uit.

Bij de rasvereniging zitten mensen die al meer dan 40 jaar Chihuahua's fokken (dus al lang voor deze belachelijke rage Haha!), die je dag en nacht kunt bellen met vragen (zelfs al heb je niet eens een pup bij hun gekocht) en die super begaan zijn met de door hun gefokte pups.
En die fokker vraagt minder voor haar pups dan degene die op marktplaats adverteren.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-07 00:13

je hebt het nu over teacup's, hoe komen ze dan bij dat soort hondjes?
Is dat net zoiets als een boomer maar dan wél met ras?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-07 00:16

Ik wil eigenlijk al heel lang een chi,al voor de hype begon.Maar het is gewoon heel moeilijk een goede hobby fokker te vinden die geen uitzinnige prijzen vraagt.

Ik denk dat dit hondje gewoon bij een broodfokker vandaan komt.Ook bij broodfokkers worden juist kleine hondjes binnenhuis gefokt.dat is net zo makkelijk als het fokken van katten ,je stopt ze gewoon in kleine hokjes.Ik ken schrijnende gevallen van dwergtekkels die in kattenhokjes(vervoerbenches) gefokt werden op een flat in amsterdam.

Dus ik denk dat je naar je dierenartsrekening fluiten kunt.Die betalen ze nooit,zijn ze wettelijk ook niet verplicht als ze je aanbieden de hond terug te nemen.De hond terug geven is verstandelijk gezien ook het wijste.Alleen krijg je dat over je hart???

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-07 00:18

anneliesdj schreef:
je hebt het nu over teacup's, hoe komen ze dan bij dat soort hondjes?
Is dat net zoiets als een boomer maar dan wél met ras?

Ze bestaan gewoon niet. Het is een kreet die de handel heeft verzonnen.
Wat ze doen is hele jonge pups verkopen en zeggen dat ze 12 weken oud zijn waardoor ze dus erg klein lijken en mensen denken dat ze een teacup hebben gekocht.

Af en toe komt er wel eens een te kleine Chihuahua voor in de fokkerij (die blijven dan op volwassen leeftijd zo'n 1 tot anderhalve kilo) maar daar zit niemand op te wachten want dit soort hondjes worden over het algemeen niet zo oud.
Met dit soort honden wordt dus ook absoluut niet gefokt.

Teacup en mini-Chihuahua's bestaan dus niet. Het is verzonnen door handel/broodfok omdat mensen blijkbaar denken: hoe kleiner hoe beter en het dus voor de handel/broodfok beter verkoopt.

Ook hier wijs ik weer naar de rasvereniging, die dit soort informatie geheel belangeloos (dus zonder enige verplichting) en gratis geeft. Lachen

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-07 00:20

silvana schreef:
Ik wil eigenlijk al heel lang een chi,al voor de hype begon.Maar het is gewoon heel moeilijk een goede hobby fokker te vinden die geen uitzinnige prijzen vraagt.

Bij de rasvereniging zitten alleen maar hobbyfokkers, er is er niet een die er de kost mee verdiend.
De prijzen liggen gewoon hetzelfde als bij andere rassen.
De enkele fokker die (aangesloten bij de rasvereniging) absurd hoge prijzen vraagt zou ik vrolijk links laten liggen, die probeert ook gewoon extra te verdienen aan de hype en dat noem ik geen rasliefhebber.

De prijzen die op marktplaats staan zijn vaak een stuk hoger dan de prijzen van de fokkers die bij de rasvereniging aangesloten zijn.
Je zult alleen vaak bereid moeten zijn om een tijdje te wachten op je pup want ze hebben ze niet op voorraad liggen zoals de broodfok.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-07 00:21

maar een pup van 8 weken verkopen als zijnde 12 weken gaat toch niet op als je de ouderdieren ook wilt zien?
Daarbij, een chihuahua is al zo klein...

maar wat kost volgens jou een pup dan?

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-07 00:27

anneliesdj schreef:
maar een pup van 8 weken verkopen als zijnde 12 weken gaat toch niet op als je de ouderdieren ook wilt zien?
Daarbij, een chihuahua is al zo klein...

maar wat kost volgens jou een pup dan?

Hoezo? Kan jij aan de ouderdieren zien hoe oud de pups zijn dan?
Bovendien worden er vaak dieren getoond die de ouders niet eens zijn, soms is het niet eens de moederhond en de a.s. pupkopers zien dat niet eens.

Een pup via de rasvereniging kost minder dan de meeste kleine pups die op marktplaats als Chihuahua worden aangeboden.
Iemand die echt geinteresseerd is raad ik aan zelf contact op te nemen met de rasvereniging en diverse fokkers te benaderen, want iemand die alleen op pupprijs selecteert ga ik liever niet helpen. Knipoog

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-07 00:33

ik selecteer niet op pupprijs, sterker nog, ik wil helemaal geen chihuahua. Ik weet alleen hoe de prijzen op marktplaatst liggen en dat bij de meeste stamboeken de erkende fokkers net zo duur of duurder zijn, dus vraag ik me af wat jij dan betaald voor een pup.

Over die ouderdieren, als een fokker een pup verkoopt als zijnde een mini maar de ouders zijn wel van normale grootte dan zouden er belletjes moeten gaan rinkelen. Mits het uiteraard de echte ouders zijn maar aangezien jij zegt dat er niet zulke kleine bestaan heeft het dus ook geen nut om er een andere hond bij te zetten en te zeggen dat dat de moeder is.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-07 00:38

anneliesdj schreef:
ik selecteer niet op pupprijs, sterker nog, ik wil helemaal geen chihuahua. Ik weet alleen hoe de prijzen op marktplaatst liggen en dat bij de meeste stamboeken de erkende fokkers net zo duur of duurder zijn, dus vraag ik me af wat jij dan betaald voor een pup.

Over die ouderdieren, als een fokker een pup verkoopt als zijnde een mini maar de ouders zijn wel van normale grootte dan zouden er belletjes moeten gaan rinkelen. Mits het uiteraard de echte ouders zijn maar aangezien jij zegt dat er niet zulke kleine bestaan heeft het dus ook geen nut om er een andere hond bij te zetten en te zeggen dat dat de moeder is.

Niet zo moeilijk om er een jong teefje en reutje bij te zetten en te zeggen dat het de ouderdieren zijn en het gebeurd echt! Als je niet echt in de hondenwereld zit zie je blijkbaar niet eens aan de teef dat ze niet zoogt. Knipoog

Er komen af en toe nog wel te kleine Chihuahua's voor in de fokkerij zoals ik al eerder poste hier, maar dit is niet bepaald gewenst. Hoe aandoenlijk ook, die kleintjes (1 a 1,5 kilo) worden een stuk minder oud dan de wat zwaardere Chihuahua's en zijn meestal niet gezond.
Met die kleintjes wordt door een serieuze fokker dus ook niet gefokt en gelukkig komt het al een stuk minder voor. Op shows kom je er ook niet ver mee, toch niet zo'n slechte regeling die minimale ZG dus Knipoog
De goedgefokte Chihuahua is een gezond ras en Chihuahua's van 15 jaar zijn absoluut geen uitzondering.

Ik heb nu al meerdere keren aangegeven dat de prijzen van de meeste fokkers die aangesloten zijn bij de rasvereniging lager liggen dat de prijzen die op marktplaats gevraagd worden voor kruisingen die ze Chihuahua noemen.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-07 00:46

ThePast03 schreef:
Niet zo moeilijk om er een jong teefje en reutje bij te zetten en te zeggen dat het de ouderdieren zijn en het gebeurd echt! Als je niet echt in de hondenwereld zit zie je blijkbaar niet eens aan de teef dat ze niet zoogt. Knipoog

Eh, ik denk dat je nu veel mensen onderschat, hoewel ik ook denk dat ze er wel zullen zijn.

Wbt die prijzen; waarom zou je als koper niet mogen selecteren op prijs? 800-1000e voor een hond is niet niks. Zou je kunnen zeggen dat je dan beter een kruising kunt nemen maar dan ben je een stuk minder zeker van uiterlijk en karakter. Ik kan me dus voorstellen dat iemand die gewoon een huishond wil op zoek gaat naar iemand die eens voor de gein een nest fokt en het niet uitmaakt of er papieren bij zitten, die honden zijn over het algemeen toch goedkoper.

Daarom heb ik ook een Duitse Dog, is een hele hoop meer hond voor je geld! Knipoog

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-07 00:56

anneliesdj schreef:
Eh, ik denk dat je nu veel mensen onderschat, hoewel ik ook denk dat ze er wel zullen zijn.

Wbt die prijzen; waarom zou je als koper niet mogen selecteren op prijs? 800-1000e voor een hond is niet niks. Zou je kunnen zeggen dat je dan beter een kruising kunt nemen maar dan ben je een stuk minder zeker van uiterlijk en karakter. Ik kan me dus voorstellen dat iemand die gewoon een huishond wil op zoek gaat naar iemand die eens voor de gein een nest fokt en het niet uitmaakt of er papieren bij zitten, die honden zijn over het algemeen toch goedkoper.

Daarom heb ik ook een Duitse Dog, is een hele hoop meer hond voor je geld! Knipoog

En dat is het hem nu juist, die honden zonder papieren zijn dus over het algemeen een stuk duurder.
Voor de prijs die jij nu noemt ken ik genoeg serieuze en goede fokkers dus dat moet het probleem nite zijn.

Niet uitmaken of er wel of niet een papier bijzit is een flauwe smoes, wederom afkomstig van de handel/broodfok.
Als de twee ouderdieren een stamboom hebben kost het bijna niets om een stamboom aan te vragen bij het nest. Geen reden te verzinnen om dat niet te doen.

Er zijn ook fokkers die de pups die niet voldoende in het rastype staan voor een lagere prijs weg doen en de rasvereniging heeft ook een herplaatsing. Als het alleen om het geld gaat zijn er dus mogelijkheden genoeg.

Als het niet uitmaakt dat er papieren bijzitten prima, maar dan praat je ook niet meer over een Chihuahua. De honden die via marktplaats aangeboden worden en die Chihuahua's genoemd worden zijn allemaal kruisingen, sommigen lijken niet eens op een Chihuahua.
Zoek dan gewoon een kleine kruising, als je http://www.dierenasiels.com in de gaten houdt zul je zien dat daar vaak genoeg nesten opstaan van kleine kruisingen en dan sponsor je de handel/broodfok of op geld beluste particulieren tenminste niet.

Een Duitse Dog een hoop hond voor je geld? Kwa formaat wel, maar helaas gaat een Duitse Dog gemiddeld een stuk korter mee dan de Chihuahua en kost per maand ook een stuk meer. Haha!
Ik vind ze allebei leuk maar om nu te zeggen dat de een meer waard is voor zijn geld dan de ander?
Bovendien heb ik geen idee wat een Duitse Dog gefokt door een goede fokker (aangesloten bij de rasvereniging) kost.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-07 01:05

Alle rashonden kosten ongeveer hetzelfde, vanaf 800e. Uitzonderingen daar gelaten.

Met mijn opmerking bedoelde ik dat een Duitse Dog meer hond is in gewicht/omvang, niet dat een Chihuahua minder zou zijn dan een dog. En idd gaan ze een stuk korter mee Verdrietig

Overigens heb ik van verschillende fokkers gehoord dat de prijzen voor papieren, lidmaatschap rasvereniging ed wel aardig op kunnen lopen en dat daarom de meeste rashonden ook minimaal 800e kosten. Ik ga me daar zelf niet over uitlaten maar dat is wat ik gehoord heb van erkende fokkers van 3 verschillende rassen die dus aangesloten zijn bij de rasvereniging.

baroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-07 06:15

anneliesdj schreef:
Alle rashonden kosten ongeveer hetzelfde, vanaf 800e. Uitzonderingen daar gelaten.

Met mijn opmerking bedoelde ik dat een Duitse Dog meer hond is in gewicht/omvang, niet dat een Chihuahua minder zou zijn dan een dog. En idd gaan ze een stuk korter mee Verdrietig

Overigens heb ik van verschillende fokkers gehoord dat de prijzen voor papieren, lidmaatschap rasvereniging ed wel aardig op kunnen lopen en dat daarom de meeste rashonden ook minimaal 800e kosten. Ik ga me daar zelf niet over uitlaten maar dat is wat ik gehoord heb van erkende fokkers van 3 verschillende rassen die dus aangesloten zijn bij de rasvereniging.

nou er zijn toch best wat uitzonderingen dan hoor.. Knipoog

papieren, lidmaatschap ed, nee hoor dat kost je de kop niet, daar hoef je geen 800 of meer voor een pup voor te vragen

er zijn fokkers die heel veel showen, en dat in een pup prijs doorberekenen, ik vind dat onzin, buiten de benodigde kwalificaties blijft het eigen keus om te showen ( en zegt dat ook niet veel over de puppen) , er zijn fokkers die het onderhoud van al hun honden doorberekenen in een pupprijs, vind ik ook onzin, kies je als fokker zelf voor. en zegt wederom niks over de te verkopen pups, ik fok zelf ook, ik weet wat het kost, veel kennisen die fokken, vele diverse rassen ( ja verschillende mensen dus allemaal he Knipoog ) het verhaaltje dat een pup echt 800, 1000, 1200, 1500 euro moet kosten omdat ze anders verlies maken, is gel*L .
van mij mogen fokkers vragen wat ze willen hoor en als mensen het willen betalen? mij een zorg, alleen is het dus niet zo, dat die "hoge" bedragen moeten om de kosten eruit te halen.

soms speel ik quite met een nestje, soms heb ik verlies en heel soms hou ik iets over.. ik show ook, ik fok ook met stamboom, ik ben ook lid van de rv, ik heb ook jaarlijks onderzoeken bij de specialist met de honden, ik heb ook meer honden thuis dan waar ik mee fok. en ik vraag 600,- euro voor een pup... als ik daar bij een nest van 4/5 al iets aan over houd, dan klopt hun praatje zeker niet.
( en ja er zijn risico rassen ivm keizersnede enz enz, maar goed, ook dat is eigen keuze dat mensen met zulke rassen willen fokken, daarbij, kan mij dat net zo goed ook een keer gebeuren, moet ik dan op dat moment ook maar meer voor de pups gaan vragen?)

nogmaal, ik vind het allemaal prima hoor, zou het alleen prettig vinden als fokkers die gewoon een pittig bedrag vragen ( ik vind 600 ook al pittig hoor) er ook gewoon eens voor uit durven komen dat ze er dan ook wat aan over houden en daar is ook niks mis mee, waarom zou dat ook niet mogen, verantwoorde fokkers verdienen dat in mijn ogen ook absoluut wel Knipoog

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-07 16:03

Watvoor honden fok jij dan?

De enige uitzonderingen die ik ken zijn de meeste herderrassen. Voor de rest, bulldoggen, duitse doggen, vizla, weimaraner, dobermann enz, het kost je allemaal zo'n 800e.

Overigens hoor ik ook nog weleens dat die prijzen worden vastgelegd door de rasvereniging en dat ze er dus niet onder mogen zitten, klopt dat dan wel?