Wie weet wat mijn hamster heeft..vieze kont...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Wie weet wat mijn hamster heeft..vieze kont...

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-07 08:55

FZ_Lin schreef:
Sorry maar hier heb ik niet echt respect voor. Ik snap dat je beetje naar voelt om je hamster, Maar dan hoor je nog niet zo over mensen te praten.

Nou moet het toch niet gekker worden. Sorry hoor maar een dierenarts die voor mijn dier die dringend mediche hulp nodig heeft, GEEN TIJD heeft...
Daar kan ik geen greintje respect opbrengen.

En sowieso heb ik een hekel aan mensen die altijd maar denken boven dieren te staan. WIJ ZIJN NIET SUPERIEUR. Wanneer zien we dat in godsnaam nou eens in...

xdenisex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-07 10:00

ja vind ik ook Wuis!

Even een updatje... hij heeft wonder boven wonder de nacht overleefd!!! Ik zag hem net bovenin zitten. Hij zat heel stil en hij was moe van het klimmen denk ik. Toen heb ik hem even op mijn hand genomen en beneden gezet. Ik heb hem de hele nacht niet gehoord en vanmorgen hoorde ik hem ineens weer.

Ik ga zo de dierenarts bellen en vragen of ze niet eerder kunnen.... ik hou t niet meer uit zo vind het echt zielig. Desnoods moeten ze hem maar in laten slapen maar dit vind ik helemaal zielig!!!

xdenisex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-07 10:15

Na net weer gebeld te hebben mag ik 11 uur komen!!

Vind het zo zielig voor m!! Ik hoop dat hij zo nog leeft als ik erheeen gaan!!

Paulusjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-07 10:21

Gelukkig dat je nog wat eerder hebt kunnen komen, het scheelt je toch weer 5 uurtjes!

Ik wens je heel veel succes bij de DA en de dagen erna. En sterkte met je hamstertje..

xdenisex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-07 11:49

Ik ben net terug en ze vond dat hij er wonderbaarlijk goed uit zag.... Zijn vacht is nog mooi en ze vond hem nog behoorlijk levendig.

Ze wilde hem dus niet in laten slapen en ik heb antibiotica meegekregen. Ik moet hem dwangvoederen met olvarit babyvoeding en hem elke dag medicijnen geven.

Ik hoop dat ik hem kan redden en dat hij nog wat jaartjes mee zal gaan.

Ze vond hem ook erg lief, hij heeft niet eens lelijk gedaan.

Pff ben wel opgelucht....zometeen maar even olvarit halen..

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-07 13:12

Het zal inderdaad natstaart zijn, toch wil ik nog een positief verhaal meebrengen. Bij ons in de winkel waar ik stage liep zaten 8 goudhamsters allen natstaart. Deze hebben geen kuur gegeven niks. Ik ga er verder niet over, dat terzijde. Hiervan hebben het 2 overleefd dus er is zeker kans dat hij er gewoon bovenop komt Lachen

xdenisex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-07 13:20

ja ik hoop het. Ik heb net een olvarit potje babyvoeding gehaald en ik vond hem al beter. Ik heb hem in een emmer gezet omdat dat makkelijker schoon te maken is en anders loopt hij steeds over die besmette dingen heen. Als hij weer wat sterker is dan kan hij weer terug in zijn kooi.

Hij vindt de worteltjes smaak van olvarit trouwens niet zo lekker haha. Hij ziet er wel wat beter uit na die spuit van de dierenarts. Ik hoop dat hij het overleefd want hij is echt een leuk hamstertje...

Paulusjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-07 14:42

Fijn dat ze hem er nog goed uit vond zien. Er ís dus nog hoop!!
Heel veel succes ermee! Hamstertje heeft maar geluk met zo'n eigenaar! Lachen

xdenisex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-07 16:59

Er is zeker nog wel een beetje hoop gelukkig!

Ik ben goed over hem aan het dokteren en net ging hij al wat hamsteren. Ik denk dat die spuit van de dierenarts wel geholpen heeft.. Hij vind dat worteltjes spul nog steeds nix hahaha dus hij dacht zeker van nou dan eet ik zelf wel....hihihi

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-07 19:22

Ik zou hem niet in een emmer zetten. Een rond hok is erg vervelend voor een hamsters, hij kan zich dan niet goed orienteren. Als je een curverbox o.i.d. hebt, kun je hem daar beter inzetten. Lachen

xdenisex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-07 20:34

Ik heb hem inderdaad al snel na de emmer in een afwasteil gezet, en welverstaan een vierkante hihi! Als je je hand erin doet gaat hij gelijk op je hand zitten.. Af en toe geef ik hem een paar druppels water met dat spuitje en dat gaat goed.
Ik ben benieuwd hoe hij de nacht doorgaat en hoe hij morgen is..

xdenisex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-07 14:46

Ze leeft nog steeds!!!! Ze hamstert al hier en daar en gister ging ze als een gek in der rat rennen!!! Haar kontje is ook niet meer nat...

Wie weet hoe snel dit virusje uit zo'n hamsterje kan zijn? Ik vind het wel heel snel.

Ik heb haar vanmorgen weer 1 druppel antibiotica gegeven haha, en dat ging best goed..

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-07 14:48

mm wat een rare dierenartsen

als het echt dringend is dan maken de dierenartsen tijd.
ook al is het midden in de nacht.

da is nou eenmaal het van van een arts.
dus ook een dierenarts.

dus hop hop snel bellen en gelijk erna toe.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-07 14:49

haha sorry beetje late reactie ..
het gaat dus gelukkig alweer goed.

xdenisex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-07 14:53

ja voor zover ik haar nu zie.. ze slaapt uiteraard nu.. maar tegen de avond wil ze steeds uit dat bakkie. hahahaa!

Niemand enig idee hoelang het duurt voordat het over is? Ik heb wel antibiotica meegekregen voor 5 dagen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-07 16:51

Geen idee, dat verschilt per virus. Ik denk dan dat ze het wel haalt nu. Lachen

Mocht ze toch nog overlijden dan zou ik in ieder geval een maand of drie incubatietijd in acht nemen en geen nieuwe hamster aanschaffen in die periode! Lachen

xdenisex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-07 00:32

Ja dat klinkt logisch maar hoe zit het dan met dit hamstertje? Ik heb vandaag de kooi helemaal met jif en een schuursponje behandeld en nu staat de kooi en toebehoren buiten, het vriest s'nachts immers dus de kou gaat er ook nog is overheen..

De hamster zit nu al 2 dagen in een afwastijltje en dat bevalt m wel prima geloof ik. Die maak ik elke dag grondig schoon incl ratje,huisje en drinkbakje en doe er nieuw zaagsel in.

Kan ik die hamster wel gewoon weer over een paar dagen in zijn hokje zetten of krijgt hij het dan misschien nog een keer??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-07 09:08

Je kunt hem er wel gewoon weer inzetten.

Maar zeep, jif en andere ontsmettingsmiddelen doden geen virussen. Die kunnen gerust een maand of drie in leven blijven, ondanks veel schoonmaakwerk. Bovendien zit het dan ook gewoon door je hele huis heen in niet alleen in de kooi.

Vandaar dat dat voor een nieuwe hamster de genadeklap zou kunnen zijn. Zou kunnen, want je weet immers niet zeker om wat voor ziekte/ bacterie/ virus het gaat.

xdenisex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-07 11:01

Dus als ik hem over een paar dagen terug zet, krijgt hij het niet nog een keer? Die kooi staat nu al sinds gister buiten..ff luchten...

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-07 22:47

dat zal wet tail zijn. Even langs de dierenarts gaan dus. Je hamster heeft dus last van een heel waterige diaree. zorgen dat je er snel bijbent en dat hij dus blijft drinken, op deze manier verliest hij veel vocht en kan hij uitdrogen.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-07 10:07

Even teruglezen. TS is allang bij de DA geweest en het gaat ook al stukken beter met de hamster Lachen

xdenisex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-07 16:07

Hij doet het wonderbaarlijk nog steeds goed!

Alleen zei de dierenarts dat hij zo tam was maar na dat dierenarts bezoekje bijt hij steeds in je vinger. Vandaag was de laatste dag dat ik een druppel ab in zijn bekje moest druppelen en dat is ook niet echt leuk voor hem.

Hij hing gister zo bij mijn vriend in zijn vinger. Dat deed hij hiervoor nooit. Denken jullie dat hij dit zal blijven doen? Ik druf hem amper meer op te pakken. Ik denk dat hij wraak neemt van zijn marteling Knipoog haha!

trustHim

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-07 16:11

geduld komt het denk wel weer goed, hij zal het niet fijn vinden dat je die druppels in zijn bekje moet doen, maar dat gaat wel weer over hoop ik.

mijn kat kreeg ook een week lang pillen en ik moch op laatst niet eens in zijn buurt komen. nu zijn we weer gewoon vriendjes