We willen graag een hond, maar welk ras?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Raja

Re: We willen graag een hond, maar welk ras?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 11:41

het kwijlen komt ook voort uit het soort voer wat ze krijgen!

J0sef1entje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 11:42

superrizzo schreef:
Na twee keer gooien mag u de bal zelf gaan halen.

ROFL ROFL ROFL

Gewèldig, ik zie dat ook al helemaal voor me! Ik denk dat mijn volgende hond een Ierse wolfhond wordt!

noudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 11:42

Raja schreef:
Rodesian ridgeback zijn leuke honden
Misschien een Tosa Inu??
Afbeelding

een tosa is niet 1 van de makkelijkste honden hoor.
hebben er zelf ook 1 gehad.

Benna

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 11:44

Wij hebben een paar jaar terug onze rottweiler in moeten laten slapen.. Boos! Ik heb nog nooit zo'n lieve hond gehad en wij hebben al heel wat verschillende honderassen gehad. Nu hebben wij een franse bulldog, maar die kan dus echt niet tippen aan onze rottweiler. Mijn zoontje van toen 4 jaar oud, kon alles met die hond. Ik nam hem altijd los mee, kon met andere honden spelen, was thuis rustig etc.
Wel hebben wij hem toendertijd bij een fokker gekocht die de honden speciaal op goed karakter fokte. Ik denk dat dat wel het belangrijkste is.
De bulldog die we nu hebben is ontzettend druk, en soms ook wel een beetje agressief.

Veel succes met het zoeken naar een geschikt ras. Maar naar wat ik begrijp wat je zoekt is een rottweiler best wel geschikt. Over een rodesian ridgeback kan ik niet oordelen, maar ik vind ze wel ontzettend mooi!

superrizzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 11:44

J0sef1entje schreef:
superrizzo schreef:
Na twee keer gooien mag u de bal zelf gaan halen.

ROFL ROFL ROFL

Gewèldig, ik zie dat ook al helemaal voor me! Ik denk dat mijn volgende hond een Ierse wolfhond wordt!

jaja een kennis heeft er een en ik kan je vertellen het is echt waar het zijn slimme honden ze denkrn ja daaaaaaaaag loop maar lekker zelf hahahha Haha!

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-07 11:44

Dankjewel voor alle tips!
Ik heb weer iets te googelen Haha!

Een kruising is ook welkom hoor! Papieren doen me niks (behalve dan dat het een bepaalde garantie kan geven m.b.t. erfelijke ziektes)

Een vriendin van mij heeft een Rodesian Ridgeback en hij is eigenlijk mijn enige voorbeeld van dit ras. Die hond is behoorlijk lui, niet dominant en een behoorlijke zeur. Maar wel geweldig lief.

Ik ga toch ook nog even bijlezen over de stafford.

Kwam trouwens op internet een kruising tegen tussen een bordeaux dog en een rottweiler. Any thoughts?

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 11:45

uitzonderingen bevestigen de regel he Bloos
idd schooierende honden kwijlen sneller
door de hang lippen kunnen dog achtigen het moeilijker binnen houden dan een met strakke lippen
en soort voer heeft er weinig mee temaken temperatuur wel weer
warm voer maakt ook kwijlers

geef een hond altijd voer in zijn eigen bakje en pas na dat jij gegeten hebt (dominatie kwestie) works like a charm Knipoog

Raja

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 11:46

noudy schreef:
Raja schreef:
Rodesian ridgeback zijn leuke honden
Misschien een Tosa Inu??

Wat ik begreep van die kennis is het een erg makkelijke hond. Toevallig van het weekend ook nog een andere gezien en erg rustig en goedmoedig....

superrizzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 11:47

ja nu je het zegt een bordeauxdog
die heeft mijn oma.

echt heel lief beest trok vroeger altijd mijn slee toen ik 4 of 5 was

zimbabwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 11:48

je hebt gelijk enzi de rodesian zeurt wel..hij piept veel...

brendalevita

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 11:52

Kruisingen rotweiler en bordeaux raadt ik je af,het is maar net hoe het uitvalt natuurlijk.
Alle grote honden kruisingen zou ik niet doen tenzij je de ouders kent.
Cane corso past bij wat je zoekt alleen zijn ze wel waaks maar goed rotweiler en ridgeback ook,eigenlijks elke hond .
Je kan van elke hond bijna maken wat je wilt met de juiste opvoeding natuurlijk .
Veel succes bij je zoektocht!!!

noudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 11:53

Wij hebben zelf een mastino
en een kruising mastinoxbordeauxdog
en een engelse bulldog.
Denk mischien dat dat ook wel iets voor jullie is een
engelse bulldog of old englisch bulldog.
Lekker rustig, niets geen agressie.
Ik ken juist wel weer iemand met een rodesian ridgeback en
die heeft ontzettend veel energie de ene hond is de andere niet
dus dat moet je wel goed in de gaten houden.

peterke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 11:54

Duitse herders zijn leuk =D

ik heb zelf geen hond, maar ik ga wel altijd naar eentje toe.
ze is zo'n schat! en ze is echt dol op andere honden! en ze is absoluut niet aggressief.
maar het verschilt natuurlijk per hond Knipoog

misschien iets voor jullie? Lachen

Ehona

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 11:55

Wij zaten zo'n 8 jaar geleden precies met zo'n zelfde vraag. Een stoere hond, maar lief qua karakter, tevreden met een uurtje beweging per dag, maar ook in voor een flinke wandeling. We twijfelden ook om een Ridgeback te nemen, maar hebben uiteindelijk toch gekozen voor een Weimaraner. En daar ben ik zo blij om. Milo is echt de liefste hond die je je kan voorstellen, ze doet echt geen vlieg kwaad. Ze is groot, behoorlijk druk, maar kan ook uren liggen slapen. Als je buiten gaat wandelen, barst ze van de energie - kenmerkend voor Weimaraners - en kan ze hartstikke leuk met andere honden spelen. Laatst toevallig een andere Weimaraner tegen gekomen, dat is nu haar beste vriendje, ze kan er heel leuk mee spelen en het ziet er ook gewoon echt leuk uit hoe ze met elkaar spelen (poten om elkaar heen slaan, springen, rennen, stiekem zachtjes in elkaars oren bijten). Ook met kinderen is dit een geweldige hond, de onze in ieder geval wel. Hartstikke druk, speelt veel met d'r poten en kaken (wel zacht, bijt nooit), maar als bijvoorbeeld mijn kleine neefje van 2 een brokje geeft, doet ze héél voorzichtig en echt heel zachtjes.

Dus, een Weimaraner is the best Haha!

Flowerpull

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 11:56

Wij hebben een nova scotia duck tolling retriever. Een geweldig lief beest in de omgang, echt een gouden karakter. Die van ons is op maandag en dinsdag altijd best lang alleen, dan laat een vriendin van mn moeder m altijd uit, en dat gaat prima.. Hij is wel langharig, de grootte is gemiddeld. Hij luistert echt heel goed, is lief met andere honden, kan gewoon los.
Voor foto's van mijn hond kan je in mn profiel kijken Lachen

*edit: Hij verliest zijn haren trouwens niet gauw. Hij kan echt uren lekker liggen slapen, maar als je gaat wandelen dan is hij echt helemaal opgewekt, en apporteren vindt hij het leukst (daar staat het ras ook bekend om).
Laatst bijgewerkt door Flowerpull op 22-10-07 11:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-07 11:56

Ik zelf ben helemaal gek van English bulldogs maar mijn vriend vind dat geen serieuze hond hahaha

Natuurlijk is opvoeding een heel belangrijk onderdeel. We zijn dan ook van plan onmiddellijk op puppycursus te gaan en dit minimaal het eerste levensjaar vol te houden. We willen echt graag een goed opgevoede hond.

Door een duitse herder ben ik eens gebeten dus die wil ik niet..

Weimaraner ken ik helemaal niet? * gaat meteen googelen!*

superrizzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 11:57

brendalevita schreef:
Kruisingen rotweiler en bordeaux raadt ik je af,het is maar net hoe het uitvalt natuurlijk.
Alle grote honden kruisingen zou ik niet doen tenzij je de ouders kent.
Cane corso past bij wat je zoekt alleen zijn ze wel waaks maar goed rotweiler en ridgeback ook,eigenlijks elke hond .
Je kan van elke hond bijna maken wat je wilt met de juiste opvoeding natuurlijk .
Veel succes bij je zoektocht!!!

hier ben ik het mee eens vele rassen zijn leuk sommige wat moeilijker en andere weer makkelijker
voor de ene is een stafford onbegonnen werk (door verhalen) voor andere is het een teckel die ze eng vinden.
een ras kun en moet je zelf naar de hand zetten.
het ligt veel aan opvoeding.

dus daar zou ik ook mijn gedachten bij houden dat je een ras zoekt met jouw eisen maar dat elke hond zijn trekjes en karakter heeft.

waar jij mee om moet en wil gaan .

gewoon lekker rondneuzen en kijken naar een ras dat jouw en je vriend aanspreekt

(kijk even op www.doggynet.nl daar staan alle rassen op die er maar zijn inclusief rasbescrijving,fokkers,verenigingen)
Laatst bijgewerkt door superrizzo op 22-10-07 12:00, in het totaal 2 keer bewerkt

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-07 11:58

Ooohhh ja die vind ik mooi! Nooit geweten dat dat ras dus zo heette! Haha!

noudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 11:59

Raja schreef:
noudy schreef:

Wat ik begreep van die kennis is het een erg makkelijke hond. Toevallig van het weekend ook nog een andere gezien en erg rustig en goedmoedig....

gezien ja net wat je zegt maar ik heb hem 6 jaar gehad en helaas had ze een hersentumor en ingeslapen was wel een schat van een hond,voor mensen
ze was een teef maar met andere honden kon ze minder goed, en heel veel energie had ze.

Flowerpull

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 12:01

http://www.tollertales.nl/karakter.htm

Dus wél wat meer beweging nodig, maar dat valt echt mee.. En dat gereserveerd naar anderen is bij ons niet van toepassing. Hij is vrolijk naar iedereen, altijd aan het kwispelen, echt een gewéldige hond! Lovers

Angs1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 12:03

En een welsh springer spaniel?

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 12:07

Citaat:
Wat we zoeken: een grote hond, kortharig of weinig verharend, niet waaks en het liefst een allemansvriend, makkelijk met andere honden en dieren, goed met kinderen en voldoende beweging aan zo'n 2 uur per dag.

De honden die jij opnoemt zijn volgens mij allemaal waakhonden! Ik vind ook dat als je zo'n grote hond wilt je daar de ruimte en zeker ook de tijd voor moet hebben. Dat maak ik niet echt uit jou verhaal op! Begin je met een pup dat moet je er van uit gaan als hij nog zindelijk moet worden dat het gewoon een dagtaak is!
Een Rottweiler is op zich een hond met een vreselijk lief karakter (er zijn natuurlijk uitzonderingen), heb er zelf één, maar ook erg waaks, daar zijn ze namelijk ook op gefokt! Verharen doen ze ook! Ze kan heel goed met andere honden maar laat haar uit voorzorg nooit alleen met kleine kinderen. Ik vind trouwens dat dit voor alle honden geldt.
De andere rassen die jij noemt heb ik geen ervaring mee.

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-07 12:08

Angs16 schreef:
En een welsh springer spaniel?

Echt stom maar die vind vriendlief ook niet stoer genoeg... (stom eigenlijk maar goed)

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-07 12:09

singasong schreef:
Citaat:
Wat we zoeken: een grote hond, kortharig of weinig verharend, niet waaks en het liefst een allemansvriend, makkelijk met andere honden en dieren, goed met kinderen en voldoende beweging aan zo'n 2 uur per dag.

De honden die jij opnoemt zijn volgens mij allemaal waakhonden! Ik vind ook dat als je zo'n grote hond wilt je daar de ruimte en zeker ook de tijd voor moet hebben. Dat maak ik niet echt uit jou verhaal op! Begin je met een pup dat moet je er van uit gaan als hij nog zindelijk moet worden dat het gewoon een dagtaak is!
Een Rottweiler is op zich een hond met een vreselijk lief karakter (er zijn natuurlijk uitzonderingen), heb er zelf één, maar ook erg waaks, daar zijn ze namelijk ook op gefokt! Verharen doen ze ook! Ze kan heel goed met andere honden maar laat haar uit voorzorg nooit alleen met kleine kinderen. Ik vind trouwens dat dit voor alle honden geldt.
De andere rassen die jij noemt heb ik geen ervaring mee.

Als we een pup krijgen zorg ik ook dat ik de eerste tijd vrij ben natuurlijk.
Ik ben me ervan bewust dat ik moeilijke wensen heb, vandaar mijn vraag.

L_ola

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 12:11

Ik denk dat prullebakhondjes ( geen rashonden ) ouder worden dan de goed-gefokte rashonden. Ik zou dus voor een prullebakje gaan. Lachen