Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
superrizzo schreef:Na twee keer gooien mag u de bal zelf gaan halen.
Raja schreef:Rodesian ridgeback zijn leuke honden
Misschien een Tosa Inu??
J0sef1entje schreef:superrizzo schreef:Na twee keer gooien mag u de bal zelf gaan halen.
![]()
![]()
![]()
Gewèldig, ik zie dat ook al helemaal voor me! Ik denk dat mijn volgende hond een Ierse wolfhond wordt!
noudy schreef:Raja schreef:Rodesian ridgeback zijn leuke honden
Misschien een Tosa Inu??
een tosa is niet 1 van de makkelijkste honden hoor.
hebben er zelf ook 1 gehad.
brendalevita schreef:Kruisingen rotweiler en bordeaux raadt ik je af,het is maar net hoe het uitvalt natuurlijk.
Alle grote honden kruisingen zou ik niet doen tenzij je de ouders kent.
Cane corso past bij wat je zoekt alleen zijn ze wel waaks maar goed rotweiler en ridgeback ook,eigenlijks elke hond .
Je kan van elke hond bijna maken wat je wilt met de juiste opvoeding natuurlijk .
Veel succes bij je zoektocht!!!
Raja schreef:noudy schreef:
een tosa is niet 1 van de makkelijkste honden hoor.
hebben er zelf ook 1 gehad.
Wat ik begreep van die kennis is het een erg makkelijke hond. Toevallig van het weekend ook nog een andere gezien en erg rustig en goedmoedig....
Citaat:Wat we zoeken: een grote hond, kortharig of weinig verharend, niet waaks en het liefst een allemansvriend, makkelijk met andere honden en dieren, goed met kinderen en voldoende beweging aan zo'n 2 uur per dag.
Angs16 schreef:En een welsh springer spaniel?
singasong schreef:Citaat:Wat we zoeken: een grote hond, kortharig of weinig verharend, niet waaks en het liefst een allemansvriend, makkelijk met andere honden en dieren, goed met kinderen en voldoende beweging aan zo'n 2 uur per dag.
De honden die jij opnoemt zijn volgens mij allemaal waakhonden! Ik vind ook dat als je zo'n grote hond wilt je daar de ruimte en zeker ook de tijd voor moet hebben. Dat maak ik niet echt uit jou verhaal op! Begin je met een pup dat moet je er van uit gaan als hij nog zindelijk moet worden dat het gewoon een dagtaak is!
Een Rottweiler is op zich een hond met een vreselijk lief karakter (er zijn natuurlijk uitzonderingen), heb er zelf één, maar ook erg waaks, daar zijn ze namelijk ook op gefokt! Verharen doen ze ook! Ze kan heel goed met andere honden maar laat haar uit voorzorg nooit alleen met kleine kinderen. Ik vind trouwens dat dit voor alle honden geldt.
De andere rassen die jij noemt heb ik geen ervaring mee.