hond lijkt steeds overal jeuk te hebben

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Yvanka_

Re: hond lijkt steeds overal jeuk te hebben

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-07 00:48

Als eigenaar met een hond die allergisch is voor rundereiwitten moet je gewoon heel consequent zijn Knipoog
Hij krijgt ten alle tijden gewoon het voer wat hij wel mag, belonings brokjes zijn ook rundereiwit vrij..
Geen gezeur met diarree enz..
Ik wil het hem niet aandoen van voer te veranderen, hij bijt zich helemaal kapot van de jeuk..

Dhani

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-07 15:17

ja dat is wel zo! maar eet je hond is op straat iets op! dan is het gelijk weer mis!!!! ( tenminste het kan )

OOk met die antibiotica, ik heb van HEEL veel mensen gehoord dat als je er mee stopt het na een tijdje weer terug komt!
als je een hond hebt die niet zo goed eet en je gooit poeder over zijn voer, heb ikd e ervaring dat hij het niet op eet, dat is bij katten net zo!!

maar ja het vald altijd te proberen! wie niet waagt wie niet wint!!! Haha!

kathris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-07 17:03

op het moment gaat het weer beter, ze is minder aan t krabben en likken... maar t is wel echt zo dat als je een dag niet geborsteld hebt het weer erger wordt..

zijn nu ook bezig met minder dingetjes voeren die wij ook eten, zoals een hapje brood of een stukje van speculaas om te kijken of dat ook helpt..

mocht ze volgende week toch nog steeds krabben en likken dan gaan we nog wel een keer naar de dierenarts.. maar er moest nu minimaal 2 weken tussen zitten vanwege de jaarlijkse enting..

kath

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 19:50

Ik zou ander voer proberen (bijvoorbeeld seniorbrok). Onze hond had dit probleem ook, en dat bleek aan het voer te liggen. Dit voer kreeg ze al jaren, maar door leeftijd (11) sloeg het nu toch niet goed aan... Je kan het altijd proberen.
Sinds wij andere brokken geven is de jeuk weg.

Limoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 22:09

Ik ben vanavond met mijn hond nar de DA geweest.
De dierenarts zei; Je kunt wel een onderzoek laten doen, maar dan ben je ongeveer 300 euro kwijt en meestal komt het er toch uit dat het een vlooienallergie of een voerallergie is. Dus dat is niet zo nodig. Ik zou eerst maar proberen of dat het is en als dat het niet is kun je altijd nog zo'n onderzoek laten doen.

Dus mijn hond is nu een paar dagen op prednison en heeft hypoallergeenvoer ofzo? (speciaal voer van de DA, prijzig) en we moeten hem nog een keer met Advantage (vlooienspul) behandelen. Hij mag dan ook níks anders hebben dan dat voer. Echt geen een koekje.

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 22:11

Dat probeerden ze ons ook aan te smeren. prednison werkte niet, en we hebben zelf goedkoper voer gekocht en dat gaat prima. maar elk geval is anders natuurlijk.
hoop dat dit voor jullie wel goed werkt!

Limoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-07 18:18

ik hoop het ook. Nouja een geodkopere versie zou natuurlijk beter zijn. Maar zo'n jeuk is echt zielig

jen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-07 19:17

hebben jullie misschien nieuw schoonmaakmiddel voor de vloer of iets dergelijks. Zn deken gewassen met ander waspoeder? Verder zijn er al andere dingen genoemd in dit topic waar het ook aan kan liggen. Ik hoop voor de hond dat hij er snel minder last van heeft, iig succes ermee

kathris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-07 13:40

hoi allemaal,

bedankt weer voor alle reacties, het krabben en bijten begint wel minder te worden, dus dat consequent en veel borstelen en kammen werkt wel (je krijgt er alleen zulke spierpijn in je armen en handen van)

qua voer: ze krijgt al een paar jaar senior-voer, omdat ze t normale adult-voer gewoon niet meer op kreeg: te harde brokjes oid.
waspoeder is al sinds dat we de hond hebben hetzelfde (m'n moeder heeft het niet zo op verandering Knipoog) dus t enige wat we nu nog kunnen proberen is juist een keer met ander wasmiddel of wasverzachter wassen

tot nu toe werkt het regelmatig kammen en niet meer te veel andere tussendoortjes naast voer en eigen koekjes al goed, dus we hopen dat het zo blijft
en anders is de DA op een kleine 20 minuten lopen en zijn we daar ook zo Lachen

bedankt allemaal Lachen
kath