Mijn kat is niet gelukkig...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

griebels

Re: Mijn kat is niet gelukkig...

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 19:46

Een kat is een einzelganger, sommige katten accepteren elkaar andere weer niet.
Ik heb ook ooit een keuze gemaakt om mijn kat (die perse naar buiten wilde en ik aan een drukke straat woonde) naar een boerderij te doen. Deed mij veel pijn, maar de kat was dolgelukkig...
Ik hoop voor je dat er voor jou een andere manier is Ja

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 20:08

udine5 : zou je een beetje op je quotes kunnen letten? Nu is het net alsof ik dingen zeg die ik helemaal niet zeg.

Laetitia: super dat je zoveel voor je beestje over hebt.

udine5

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-07 19:07

Katja schreef:
udine5 : zou je een beetje op je quotes kunnen letten? Nu is het net alsof ik dingen zeg die ik helemaal niet zeg.

Laetitia: super dat je zoveel voor je beestje over hebt.

Dat probeer ik ook maar het lukt me niet zo goed. Snap er niks van Verward

pluche_pluus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-07 20:47

vervelende kwestie!
ikzelf heb ook geen idee wat hier aan te doen... wel erg vervelend dat hij af en toe zo loopt te stresse.

over opmerking over het gedrag te negeren,
bij mijn kat werkt dat ook niet, als hij eenmaal naar buiten wil word alles op alles gezet om buiten te gaan als hij niet zijn zin krijgt gaat hij spullen slopen (op kasten en tafels springen,bloempotten omgooien met zijn lompigheid rennen)
overdag mag hij dan altijd naar buiten maar s'avonds niet dus weet hij dat ook en gaat hij dan naar boven of beneden slapen Vork

misschien helpt het als je hem stiekem iedere nacht naar buiten toe gooit en weer s'ochtends binnenhaal? dat je er als het ware een regelmaat in brengt dat het beestje even z'n ei kwijt kan.

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-07 12:04

Bedankt voor de reacties! Tot nu toe gaat het veel beter, hij is zo happy met zijn holletje en elke avond geef ik hem even een potpouri zakje met catnip om hem even lekker blij te maken. Verder zorg ik ervoor dat hij minstens een half uur bij me mag knuffelen. Tot nu toe gaat het prima, hij heeft vanacht heel even gezeurd maar hield al snel weer op...!

Flew

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-07 12:10

Fijn dat het beter gaat!

Misschien is een kattentuigje iets? Dat je elke dag even met hem wandelt zodat hij wel een frisse neus kan halen?

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-07 12:17

Sneu dat Gigi zich niet altijd gelukkig voelt. Super dat je toch van alles probeert en niet direct aan herplaatsen denkt.
Je zit te denken aan Bach bloesems, maar maar misschien dat Feliway iets is? Even een linkje http://www.feliway.nl/feliway_nl.nsf/Page?OpenForm
Schijnt erg goed te helpen om de rust bij een kat terug te krijgen.

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-07 16:01

wat een prachtige kat heb je trouwens!
Ik zou nooit een kat weg kunnen doen! echt niet (ik heb er 4), dus gewoon net zo lang zoeken tot je het probleem hebt gevonden Lachen En idd, veel nieuwe leuke dingen zoeken, heel goed idee dat leuke hollentje! Haha!

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-07 18:24

Blij dat het beter gaat. Onze kat is na haar verhuizing ook een poos erg ongelukkig geweest, gelukkig kan hij wel naar buiten. En nu lijkt hij iets op te knappen.
Wanneer dit ook niet gaat werken, zou ikzelf toch ook gaan denken aan een verhuizing voor je kat. Bijv. naar je ouders die vrij wonen?

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-07 19:51

@nimmedor. Thanks! Zijn ogen zijn supergaaf!

Afbeelding

Hij ligt nu weer in zijn holletje....Ik kijk het nog in ieder geval 2 maanden aan.
@Branka: superbedankt voor de goede tip! Ik ga dit zeker overwegen!

udine5

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-07 20:19

Wauw, wat een mooi beest met supermooie ogen!

udine5

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 14:53

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-07 17:52

Mmm jammer kan het niet bekijken! Wat is het?? Visjes? muisjes??

Ik heb vandaag een huisdierentherapeut gemaild, een holistische arts. Wie weet dat zij ook kan helpen!

SONY

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 17:56

Heeft die geen pijn ofzo? En ja een kat hoort buiten te zijn en niet in een appartement met alleen een balkon. Ik denk dat die gewoon graag naar buiten wil en zich verveelt ofzo.

Zou inderdaad overwegen om hem naar een boerderij te doen ofzo. Nou hebben de meeste boerderijen als katten zat en er dus weinig behoefte aan maar goed.

Om nou een therapie te gaan doen gaat wel ver vind ik terwijl waarschijnelijk het probleem gewoon is dat die lekker na buiten wil zoals een kat dat hoort te kunnen doen. En een kat is een solitair dier, dus ik weet niet hoe groot je appartement is maar katten zijn vaak terretoriaal en als het niet klikt met die andere klikt het niet..

En om te gaan verhuizen om een kat?! Lig op de grond te rollen van het lachen. Echt waar dat is het meest rare wat ik ooit gehoord heb. ROFL Sorry hoor, maar waarschijnelijk is het probleem gewoon dat die naar buiten wil inplaats van in een appartement met een heleboel slaapplekkjes. Niet iedere kat eet en slaapt het liefts de hele dag.

Nou ja sucses er maar mee..

udine5

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-07 16:13

laetitia schreef:
Mmm jammer kan het niet bekijken! Wat is het?? Visjes? muisjes??

Ik heb vandaag een huisdierentherapeut gemaild, een holistische arts. Wie weet dat zij ook kan helpen!

Een dvd met beelden die katten leuk vinden.
Moet je maar eens op marktplaats kijken.

tamorka

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-07 22:59

SONY schreef:
Heeft die geen pijn ofzo? En ja een kat hoort buiten te zijn en niet in een appartement met alleen een balkon. Ik denk dat die gewoon graag naar buiten wil en zich verveelt ofzo.

Is maar net wat ze gewend zijn! Ik ken heel veel mensen die hun kat binnen houden en die beesten zijn hardstikke tevreden.

trustHim

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-07 23:09

ik heb 4 katten, ze komen niet buiten omdat het hier nogal druk is. Ook al veel katten in de buurt en wil de buurt niet opschepen met mijn donderstenen. Ze zijn stuk voor stuk gewoon happy. heb laatst homeopatie gedaan voor 2 die blaasgruis gehad hebben, heb mazzeltje hier van bokt laten komen echt super!!!

Goed dat je zo veel probeert en een super mooie kat!

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-07 19:40

Zolang ik het anders op kan lossen dan hem te herplaatsen (wat vrij drastisch is in mijn ogen, heb hem toch al 9 jaar en ik denk dat het enorm veel stress met zich meebrengt. Buiten dat is hij erg aan me gehecht en hebben we een vrij sterke band), zoek ik het in andere oplossingen.

@trusthim: Wat kan Mazzeltje met katten??

trustHim

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-07 19:47

ze kan kijken wat ie evt mankeert, anders moet je haar pm sturen wat ze evt kan doen voor je, ze is homeopate , mijn katten zitten een stuk fijner in hun vel sinds ze geweest is. ik zal ff kijken wat haar website is staat denk wel wat info

trustHim

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-07 19:49

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-07 19:59

Dit soort gedrag zie je zeer vaak bij gefrustreerde katten en is dus niet abnormaal.
Bach bloesem wordt ook gebruikt bij katten met zeer goed resultaat. Verder bestaat er ook nog een verdamper die heet Feliway.
Dit is de website http://www.feliway.nl

vaak helpt het wel en mocht eht niet helepen en je hebt alles geprobeert dan zou je idnerdaad nog kunnen overwegen om een ander huisje voor hem te zoeken. Boerderij zou ik niet voor kiezen aangezien hij van aandacht houdt. Misschien gewoon bij mensen die veel thuis zijn en in een rustige wijk waar hij wel vrij buiten kan lopen. (ben ik overigens geen voorstander van, maar je moet toch wat als je dier ongelukkig is).
Het is trouwens een prachtig beestje vooral die 2 verschillende kleuren ogen. Zie je ook altijd bij die turkse katten, prachtig.

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-07 20:00

O ja je kunt de vraag ook stellen op een van de kattenfora.
www.kattenpraat.nl is de grootste en meest actieve (en toevallig van mij Haha! )

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-07 20:07

@crazycat: ik heb inderdaad de site van feliway bekeken en wil het graag proberen. Is het alleen via de da te verkrijgen of ook in een dierenwinkel?

@trusthim: bedankt voor de site, ik ga haar eens mailen!

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-07 20:16

heb haar gemaild! Ze woont vlakbij mij!

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-07 20:17

laetitia schreef:
@crazycat: ik heb inderdaad de site van feliway bekeken en wil het graag proberen. Is het alleen via de da te verkrijgen of ook in een dierenwinkel?

@trusthim: bedankt voor de site, ik ga haar eens mailen!

Ik heb hem in de dierenwinkel gekocht 2 jaar geleden.