Penis-amputatie kater

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

_xManadisx_

Re: Penis-amputatie kater

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 17:11

die van ons heeft dat ook gehad, we hebben er nooit meer last van gehad, maar hij moest wel ander voer en je moet het in de gaten blijven houden Knipoog

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 17:13

Widner schreef:
Ik was bij een vriendin, en toen vond ik haar kat iets raars hebben Bloos Maar die had dat dus ook....

Succes met je kat! Laat je ons nog even weten hoe het gaat?

hoe kan jij aan de kat zien dat die blaasgruis heeft ???

_xManadisx_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 17:15

die van ons plaste bloed op de deermat en ken niet meer lopen(van de pijn Knipoog )

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 17:24

ja, deed die van mij ook, en plaste heel veel en steeds kleine beetjes, maar hoe kan widner aan uiterlijk van kat zien dat die gruis heeft?

CtjeLief

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-07 17:42

Tot nu toe gaat het nog steeds redelijk..
hij eet goed en hij plast regelmatig kleine beetjes en gaat wel op de bak, dus dat is een teken dat het toch echt al minder pijn doet.. (hij krijgt ook pijnstiller, antibiotica en blaasontspanners) Dus ik denk toch dat mijn dierenarts gelijk gaat krijgen.
Het schijnt dat die chirurg idd gem. 2 keer per weerk die operatie uitvoert, maar ja, is ook niet zo gek, hij adviseert niet anders (wist mijn eigen d.a. over hem te vertellen), ik was 5 minuten bij hem met mijn kat en hij begon al met de term 'penis amputatie' terwijl mijn d.a. zoiets had van: laten we eerst maar ns kijken hoe zijn blaas reageert op het dieet, en geen overhaaste beslissingen nemen..
de chirurg legde bij mij het gevoel neer dat ie vandaag alweer opnieuw verstopt zou raken.. dus ja, dan wil je wel opereren, en zo zullen er veel mensen worden overgehaald!
ik ben blij dat ik eerst mijn eigen d.a. nog heb benaderd..
wat betreft Jack: so far so good.. Ach gut (hopelijk verbetert ie op deze manier ook!)

Widner

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 17:43

Hij was net geopereerd, dus zag er nogal 'beroerd' uit.
Ik kan niet aan een kat zien dat hij blaasgruis heeft hoor? Nagelbijten / Gniffelen

CtjeLief

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-07 17:43

Misschien bedoelde widner niet aan het uiterlijk letterlijk te zien dat de kat blaasgruis had, maar dat ze zag dat er iets niet in orde was met de kat, en dat het blaasgruis bleek te zijn

CtjeLief

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-07 17:44

ah.. ze was me voor Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 18:30

Ik hoop dat je kat niet buitenloopt, anders heeft zo'n dieet weinig zin....

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 19:12

Widner schreef:
Hij was net geopereerd, dus zag er nogal 'beroerd' uit.
Ik kan niet aan een kat zien dat hij blaasgruis heeft hoor? Nagelbijten / Gniffelen

ow sorry, verkeerd begrepen, dacht dat je die kat gek vond en die bleek blaasgruis te hebben, maar die had net die amputatie gehad,,, mijn excusus

Mandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 19:14

ik zou het zeker doen, werk in een dierenkliniek en heb hier heel goede ervaringen mee, door de penisamputatie word de plasbuis breder en komen niet meer verstopt te zitten, blaasgruis komt meest voor bij gecastreerde katers

CtjeLief

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-07 20:29

mijn kat komt idd niet buiten.. (komt ook voornamelijk voor bij binnenkatten..)
En nee.. als een amputatie niet noodzakelijk is, doe ik het ook zeker niet.. Eerst maar eens de blaas de kans geven op eigen kracht met dieet goed te functioneren..

Ellebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 21:25

Wij hebben er ook wel veel hoor, toch zeker wel 1 of 2 per 2 weken. Maar bij de 1e keer verstopt wordt er eigenlijk bijna nooit geopereerd, tenzij het niet lukt om te catheteriseren, dan moet je wel wat.
Inderdaad na operatie grotere kans op blaasontsteking, maar zie ik eigenlijk bijna nooit. 1 echt probleemgeval in de praktijk die wel steeds weer blaasontsteking heeft, maar die is ook met dieet bijna niet gruis-vrij te krijgen. Je kat moet dus alsnog levenslang op blaasdieet na die operatie, want het gruis zit er nog steeds en irriteert de blaaswand, en dat vergroot ook weer de kans op blaasontsteking.
Kat in laten slapen omdat de operatie te duur is doen we eigenlijk bijna nooit, treffen of een regeling, of zoeken een ander baasje dat wel voor operatie wil gaan. Is natuurlijk wel een beetje afhankelijk van de conditie van de kat en andere omstandigheden.
Hoop dat je deze info niet meer nodig hebt en het gewoon bij 1x verstopt blijft.

CtjeLief

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-07 21:48

thnx voor je verhaal.. Ja ik vond het uiteindelijk een iets te snel gegeven advies, die operatie. Ik hoop ook inderdaad dat dit dieet in combinatie met de medicijnen voldoende zijn. Blijft dit probleem aanhouden zou ik hem uiteraard laten opereren, want uiteindelijk kunnen de nieren de klap ook niet meer aan. Maar mijn dierenarts zegt in 20 jaar slechts 1 of 2 keer een kat doorverwezen te hebben, en ik geloof hem a la minuut, hij staat hier ontzettend goed aangeschreven, dus daar vertrouw ik maar op! Knipoog En natuurlijk let ik goed op mn kat, dat voorop!

Maar het was best even een pittige beslissing, 2 dierenartsen die lijnrecht tegenover elkaar staan..!

Hopelijk heb ik de goede beslissing genomen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 22:14

dat hoop ik ook voor jullie Lachen
hoed het góed in de gaten mn zus heeft daardoor een kat verloren......
Mijn kater is genezen van blaasgruis, dmv homeopathie, heb je dt al eens overwogen?

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 22:16

wow, heel bizar, iemand die ik ken heeft een katje met (volgens mij) exact dit probleem, vandaag gehoord en nu lees ik dit. Ik had er nog nooit eerder van gehoord Bloos!

Arm beetje Ach gut

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 22:18

LuvdaTossa schreef:
Nee ik doel op iets anders... iets definitiefs...

bedoel je hier nou mee inslapen??
Als jij een dier hebt , hoor je ervoor te zorgen.
en jammerdan als hem wat overkomt, je hoort er gewoon voor te zorgen, en ja dieren kosten geld.

Ik zou eerst kijken hoe groot de kans van slagen zou zijn, 700 euro is veel geld.
er zijn goedkoperen oplossingen, maar sorry direct alles maar stopzetten, nee het spijt me maar dna had je geen dier moeten nemen!

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 22:23

Chiqa schreef:
Ik hoop dat je kat niet buitenloopt, anders heeft zo'n dieet weinig zin....

Wil je dit even uitleggen?
Mijn kat heeft al jaren problemen met zijn blaas (blaasgruis) nu heeft hij speciaal dieet maar hij komt nog steeds buiten. Hij heeft laatste jaren geen last van blaasgruis eigenlijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 22:40

MoonChloe; er is een kans dat er van die koppige buren zijn die voer buiten zetten...
en dan van dat voer waar je dus een risico mee lopen, ik had dat proleem dus...
Toen ik verhuiste hoopte ik dus dus dat het daar niet zou gebeuren....wéér.
Ik bleef af en aanlopen met hem naar de DA...steeds weer vol met gruis Verdrietig

Ben naar die mensen toegelopen en het uitlgelegd dat Simba dat voer niet mocht,
maar kreeg nul op het rekest. Gelukkig is hij dankzij Sitta vd Munnik genezen (Schagerbrug)
anders had hij dus niet meer naar buiten gekunt.
Maar gelukkig zijn niet overal van dat soort koppige mensen Sigaar Maar het risico is dus wel aamwezig.
Ik heb nu ook weer een buuf die buiten voert, maar gelukkig heeft Simba dus geen gruis meer.

CtjeLief

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-07 22:53

Citaat:
Nee ik doel op iets anders... iets definitiefs...

Tja..inslapen is niet eens een optie voor mij.. (in dit geval), dus daar ga ik niet eens op in Knipoog
Het komt ontzettend vaak voor, blaasgruis, en dan met name bij jonge gecastreerde katers en dan vaak katten die binnen leven.
ik heb nog geen homeopathie overwogen, dit probleem is pas sinds afgelopen zaterdag boven tafel gekomen, dus eerst maar eens kijken hoe het dieet verloopt. Ken veel katten in mn omgeving die hetzelfde probleem hebben en die doen het allemaal prima op het dieet.. dus even met goede moed er tegen aan!

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 22:57

Heb zelf ook een blaasgruisjeweetwelkater (3x woordwaarde). Begon met een blaasontsteking die maar moeizaam weer over ging. Tot ik op een dag thuiskwam en meneer laveloos tegen de plantenbak hing. Reageerde niet, dus de ultieme stofzuigertest gedaan maar ook nu kwam er geen reactie. Reden genoeg om direct de DA te bellen dat we eraan kwamen. Hij heeft er 2 dagen moeten blijven en een penisamputatie is wel ter sprake gekomen, maar eerst maar met voer proberen. En dat gaat nu al een jaar of 6 goed.

CtjeLief

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-07 23:08

Das idd bijna mijn verhaal Knipoog zo zie je maar weer...

Citaat:
En dat gaat nu al een jaar of 6 goed.

Hopelijk wordt dat ook mijn verhaal..

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 23:10

TS, beterschap voor je kater, en ik hoop dat je die wel heel erg snijgrage chirurg niet meer tegen hoeft te komen, dus dat het lukt met het andere voer. Lachen

CtjeLief

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-07 23:11

that makes two of us..!
thanks!
(natuurlijk ben ik dr. snijgraag wel heel dankbaar dat ie mn kat zaterdag heeft gered hoor!)