We hebben Noorse Boskat-Kittens Opgevangen!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

detour

Re: We hebben Noorse Boskat-Kittens Opgevangen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 14:21

Gossie, wat schattig! ken de nachten die je echt breken als het ware, ze vragen zoveel zorg.. Sterkte!

Dhani

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-07 14:25

ja idd het breekt je wel!!! Knipoog maar we doen het ervoor he!!!!!!

Rozanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 17:43

Ja idd!

Echt super hoor!

Ben benieuwd naar de foto's!

Dhani

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-07 19:10

Het gaat vandaag weer erg goed met de kittens!! ze zijn lekker actief! en rennen een paar keer per dag de kamer rond! ze spelen ook met onze handen!! Haha! dus ze gaan lekker vooruit gelukkig!!! We hopen dat dit zo blijft!!! Knipoog Ze zijn nog wel heel vies!! maar dan kunnen we blijven schoonmaken!!! Haha! maar dat komt nog wel goed als ze strax zelfstandig kunnen gaan eten!

Nieuwe foto`s!!! Haha!

Ik moet er wel bij zeggen dat we het nest wel schoon hadden gemaakt vanmiddag hoor! maar het zijn zulke smeerpoetsen!
dat het nest er niet uit ziet! VOL met KATTEKORRELS Clown

Afbeelding Kijk maar wat een smeerpoetsen we zijn! Haha!

Afbeelding Lekker Slaperig nog!! haha

Afbeelding Eten kunnen we ook!!! Let alleen niet op de muren! Knipoog we hebben al veel vaker katten opgevangen, maar die krapten helaas aan de muren Verdrietig

Afbeelding

Afbeelding En op de kattebak kunnen we ook!!! Clown

Afbeelding Zoals je ziet kunnen we nog veel meer op de kattebak!!! '' Slapen bijvoorbeeld ''

Nou dit was het weer even voor vandaag!! Ik ga morgen kijken voor weer nieuwe betere foto`s waar de alle 6 op staan!! Haha!

_Susan_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 19:15

ooh wat lief en wat goed dat jullie dit doen. Grote klasse.

Heel veel succes met het verder verzorgen van deze mooie kittens.
Even iets heel doms, maar hoe ziet z'n volwassen Noorse boskat eruit Clown

Rozanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 19:30

Aah wat een lieve foto's!!

Rashja

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 19:35

Echt super dat je dit doet.
Ik heb het ook 2 jaar gelden gedaan.
Het is zo dankbaar werk.
Heel veel succes met de kitten hopelijk redden ze het allemaal.

Zijn het trouwens echt noorse boskatten of kruisingen.
Ik heb sinds 3 dagen ook een noorse boskat maar die zit er heel ander uit.
Veel groter staart en poten en veel langer vacht.

Dhani

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-07 19:47

_susan _ Knipoog zo ziet een volwassen boskat er uit!! Haha!

Afbeelding

De vader van deze kittens van trouwens Wit! Clown

Dhani

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-07 19:53

Rashja schreef:
Echt super dat je dit doet.
Ik heb het ook 2 jaar gelden gedaan.
Het is zo dankbaar werk.
Heel veel succes met de kitten hopelijk redden ze het allemaal.

Zijn het trouwens echt noorse boskatten of kruisingen.
Ik heb sinds 3 dagen ook een noorse boskat maar die zit er heel ander uit.
Veel groter staart en poten en veel langer vacht.

Ja idd heel dankbaar werk! Clown
We weten niet of het helemaal boskatjes zijn hoor! kan best zijn dat het kruizingen zijn maar de vader hadden we gezien! dat was een spier witte! ) we hadden een foto! maar een foto van de moeder hadden ze niet! Haha!
Ik kan de foto van de kater helaas niet uploaden! op 1 of andere manier doet hij het gewoon niet Verdrietig

Maar deze kittens zijn kwa ontwikkelingen een heel eind achter! hun vacht begind nu pas te groeien! ik weet niet hoe lang hun vachten worden! dat is nog even afwachten! maar in de boskatten heb je zowiezo ok verschillende soorten vachten! de 1 is langer dan de ander!

Hou oud is jou kitten eigenlijk!!!??? onze kittens zijn namelijk nog maar bijna 4 weekjes! Bloos

Rashja

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 20:15

zaya schreef:
Ja idd heel dankbaar werk! Clown
We weten niet of het helemaal boskatjes zijn hoor! kan best zijn dat het kruizingen zijn maar de vader hadden we gezien! dat was een spier witte! ) we hadden een foto! maar een foto van de moeder hadden ze niet! Haha!
Ik kan de foto van de kater helaas niet uploaden! op 1 of andere manier doet hij het gewoon niet Verdrietig

Maar deze kittens zijn kwa ontwikkelingen een heel eind achter! hun vacht begind nu pas te groeien! ik weet niet hoe lang hun vachten worden! dat is nog even afwachten! maar in de boskatten heb je zowiezo ok verschillende soorten vachten! de 1 is langer dan de ander!

Hou oud is jou kitten eigenlijk!!!??? onze kittens zijn namelijk nog maar bijna 4 weekjes! Bloos

De mijn is nu 4 maandjes oud.
Heb ook foto van hem gezien toen hij nog wat jonger.
Toen zag je al duidelijk dat hij al meer haren bij de oren had de staart viel toen al best op.
Ik heb ook geen idee hoor hoe het met de vacht zit hoor.
Ik vroeg het me gewoon toen ik de foto zag.

Afbeelding
http://www.mijnalbum.nl/Foto-L8KU7RAF.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-6ZXTFDMP.jpg

Hij is nu al zo groot als de ander kat van ons.
Hij heeft alleen veel groter poten en staart

ben wel erg benieuwt wat de kitten gaan doen kwa vacht.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 21:07

Wat een schatjes!

Wat ik alleen niet helemaal snap. Hebben de vorige eigenaren ze gewoon weggegeven? Lijkt mij niet dat ze zomaar een nestje Boskatten weggeven. Daarbij zien ze er niet helemaal als Noorse Boskatten uit. (Mijn moeder heeft een tijdje een cattery gehad, vandaar)

Het zijn wel schatjes, hopelijk halen ze het Lachen

_Susan_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 21:44

zaya schreef:

Afbeelding

Dankje die ziet er wel heel mooi uit.
Wij hebben hier ook een kat rond lopen en die lijkt er wel iets op, ik heb alleen het idee dat deze heel groot zijn of vergis ik me daarin?

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 22:16

He goed dat jullie dit doen! ik weet uit ervaring dat het heel veel werk is, maar o zo dankbaar! Wij vangen nestjes op die worden gevonden en naar het dierenopvangcentrum gaan. We hebben ook wel eens een nestje gehad van 6 zonder moeder en dan om de 2 uur een flesje en druk dat je er mee bent! Maar wat heel leuk is dat je heel veel moet knuffelen! Wij hebben nu drie kittens in huis van ongeveer 6 weken oud. Vorige week gekregen en een paar dagen zo ziek geweest, diarree en overgeven en niet willen eten dat ik vrijdag dacht dat ze de maandag niet zouden halen. Gelukkig zijn ze in het weekend opgeknapt en eten nu weer zelf en hebben geen diarree meer. En houden hun eten binnen. Ook worden ze ondeugend en gaan lekker spelen.
Ik wens jou ook veel succes met het grut! Ik hoop dat ze allemaal gezond blijven en lekker groot worden. Heel veel knuffelplezier en hou ons op de hoogte hoe alles groeit!

Redrumfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 22:22

Geweldig dat jullie dit doen voor die kleine hummels! En leuk dat je ons op de hoogte houdt. Lachen
Ik ga voor ze duimen!

Ps. Als mijn moeder de chemo achter de rug heeft en weer een beetje op de been is willen we er graag een jonge kat bij, en aangezien dit ras ons heel erg aanspreekt zou ik mezelf graag aanbevelen als eventuele nieuwe eigenaar van 1 a 2 kittens als ze eenmaal oud en sterk genoeg zijn om bij hun ''pleegmoeder'' weg te kunnen. Lachen (als ze het gaan halen natuurlijk)

Dhani

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-07 12:16

Cayenne schreef:
Wat een schatjes!

Wat ik alleen niet helemaal snap. Hebben de vorige eigenaren ze gewoon weggegeven? Lijkt mij niet dat ze zomaar een nestje Boskatten weggeven. Daarbij zien ze er niet helemaal als Noorse Boskatten uit. (Mijn moeder heeft een tijdje een cattery gehad, vandaar)

Het zijn wel schatjes, hopelijk halen ze het Lachen

de mensen die de kittens aan ons hebben gegeven hadden perongeluk een nestje gekregen! en ze waren helemaal niet thuis in het voeren van kittens! we hebben een foto van de kater gekregen, maar die kon ik niet uploaden! van de moeder hadden ze geen foto! ( kan best zijn dat ze die gewoon niet wou sturen, en dat ze gewoon uit haar nek aan het L*llen is ) maar die oude eigenaren zeiden ons dat het boskatjes waren!

maar wij zien duidelijk verschil met HTK kittens, Want wij hebben al zo ontzettend vaak al nestjes gehad van HTK katten! Haha!
Deze vacht is veel wolliger dan de normale kittens zeg maar! dus ik geloof wel dat er wel wat boskat in zit, maar net wat je zegt het zouden wel kruizingen zijn hoor! ook omdat we geen foto van de moeder kregen! Clown

Maar het zijn idd schatjes!!! en zoals het er nu naar uit ziet gaan ze het wel halen!! ze zijn zo ontzettend actief en speels! ik hoop dat dit zo blijft! Knipoog

Dhani

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-07 12:17

_Susan_ schreef:
zaya schreef:

Afbeelding

Dankje die ziet er wel heel mooi uit.
Wij hebben hier ook een kat rond lopen en die lijkt er wel iets op, ik heb alleen het idee dat deze heel groot zijn of vergis ik me daarin?

Nooren zijn idd erg groot!! dat klopt!!! we hebben hier al eens een noor gehad en die was echt ontzettend groot! we hebben hier ook nu een kruizing siberische boskat! en die is ook ontzettend groot!!! Clown

Dhani

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-07 12:24

sheela schreef:
He goed dat jullie dit doen! ik weet uit ervaring dat het heel veel werk is, maar o zo dankbaar! Wij vangen nestjes op die worden gevonden en naar het dierenopvangcentrum gaan. We hebben ook wel eens een nestje gehad van 6 zonder moeder en dan om de 2 uur een flesje en druk dat je er mee bent! Maar wat heel leuk is dat je heel veel moet knuffelen! Wij hebben nu drie kittens in huis van ongeveer 6 weken oud. Vorige week gekregen en een paar dagen zo ziek geweest, diarree en overgeven en niet willen eten dat ik vrijdag dacht dat ze de maandag niet zouden halen. Gelukkig zijn ze in het weekend opgeknapt en eten nu weer zelf en hebben geen diarree meer. En houden hun eten binnen. Ook worden ze ondeugend en gaan lekker spelen.
Ik wens jou ook veel succes met het grut! Ik hoop dat ze allemaal gezond blijven en lekker groot worden. Heel veel knuffelplezier en hou ons op de hoogte hoe alles groeit!

Heey!! leuk man! Knipoog zo gaat het bij onze kittens nu ook!!! ze zijn nu een paar keer echt zo ziek geweest! steeds overgeven, niet willen eten, trillen al een rietje! enz enz! en nu zijn ze weer lekker actief, gaan nu zelf eten, zijn ook al geintreseerd in brokjes, drinken nu zelf water ( somigen dan ) rennen de kamer rond! maar ze hebben nog wel veel zorg nodig! Haha! HET HOUD JE VAN DE STRAAT HE!!!!!!! haha Clown

bedankt voor je reactie! Clown en ik houd jullie op de hoogte van de vorderingen!! Clown

Dhani

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-07 12:27

Redrumfox schreef:
Geweldig dat jullie dit doen voor die kleine hummels! En leuk dat je ons op de hoogte houdt. Lachen
Ik ga voor ze duimen!

Ps. Als mijn moeder de chemo achter de rug heeft en weer een beetje op de been is willen we er graag een jonge kat bij, en aangezien dit ras ons heel erg aanspreekt zou ik mezelf graag aanbevelen als eventuele nieuwe eigenaar van 1 a 2 kittens als ze eenmaal oud en sterk genoeg zijn om bij hun ''pleegmoeder'' weg te kunnen. Lachen (als ze het gaan halen natuurlijk)

we houden het in ons achterhoofd!! Haha! wel leuk dat we veel reacties krijgen dat mensen wel geintreseerd zijn!! Haha!

Dhani

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-07 13:38

Met de kittens gaat het nog steeds geweldig!!! Haha! ze eten al helemaal zelf en drinken ook al water!! ook beginnen ze kleine brokjes te eten!! Knipoog we zijn echt helemaal gelukkig!!! ze zijn hardstikke goed te pas allemaal!! ik zou vanmiddag even kijken!! want ik heb een filmpje van het eten en van het door de kamer spelen!!

perdjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 14:45

Aaah wat een schatjes!
Ik heb ooit is een keer zo'n klein frummeltje op moeten vangen, dat was al een hele klus.
Jammer genoeg heeft de kleine niet op de wereld mogen blijven.
Nu kunnen 2 katjes eigenlijk ook opvang gebruiken, maar helaas mag ik er geen meer in huis (aangezien ik de hele dag op school zit) andere doen er geen moeite voor omdat het herfstkatjes zijn en denken dat ze het niet overleven.
Daarom vind ik het echt uper dat je dit er allemaal voor over hebt.
Veel succes nog!
Ik ben echt benieuwd naar nieuwe foto's en verhalen Haha!

Dhani

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-07 17:43

perdjes schreef:
Aaah wat een schatjes!
Ik heb ooit is een keer zo'n klein frummeltje op moeten vangen, dat was al een hele klus.
Jammer genoeg heeft de kleine niet op de wereld mogen blijven.
Nu kunnen 2 katjes eigenlijk ook opvang gebruiken, maar helaas mag ik er geen meer in huis (aangezien ik de hele dag op school zit) andere doen er geen moeite voor omdat het herfstkatjes zijn en denken dat ze het niet overleven.
Daarom vind ik het echt uper dat je dit er allemaal voor over hebt.
Veel succes nog!
Ik ben echt benieuwd naar nieuwe foto's en verhalen Haha!

Ja het is idd een hele klus! maar het blijft wel leuk hoor!!! Clown maar als het even wat minder gaat met ze moet ik toch wel even zweten hoor Haha!
Ja herfst kittens zijn idd moeilijk! maar het is wel te doen, dat blijkt wel weer want die van ons zijn ook herfst kittens Knipoog en wij hebben ook al heel veel trabbels gehad met deze kittens! en ze waren al bijna dood geweest!!
Maar ik moet het afkloppen hoor! maar deze week gaat het echt goed met de kittens!!! terwijl ze van het weekend nog allemaal kotsten Verdrietig
Maar ja ik denk het het morgen wordt dat ik de filmpjes kan plaatsen, want ik moet ze nog op de comp zetten en dan nog uploaden! maar moet zo de kittens ook weer voeren dus heb er vandaag geen tijd meer voor!! ( mijn schoonzus komt zo thuis van het werk en neemt het dan van me over zodat ik dan naar huis kan om te eten! en morgen vroeg hier weer kan zijn! Cool

perdjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 14:13

Ja leuk is het zeker en ook heel dankbaar!
Vooral als je ziet hoe ze opgroeien enz, maar je gaat je er ook weer zo aan hechten (teminste dat heb ik dan Clown )
Ik ben benieuwd naar de filmpjes Haha!

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 14:19

Wat een heerlijke dotjes!
Mijn kruisingkitten Noorse Boskat x nogwat komt volgende week!

Doe ze eerst maar lekker verzorgen hoor, beetje op de been komen en vooral gezond en groot laten worden. Dan pas kijken naar eventuele nieuwe eigenaren, er zullen er genoeg zijn als er raskat in lijkt te zittten Knipoog. Zo jong en kwakkelig als ze nu zijn zo vatbaar zijn ze voor virusjes en bacterietjes van buitenaf (onder andermans schoen al bijvoorbeeld).
Top dat je dit doet!

Dhani

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-07 15:50

dankje Cheveyo!!!! ja dat doen we ook hoor!! ze zijn nu nog zo vatbaar voor vanalles! momenteel gaat het goed met ze! en de haar ontwikkeling begind al een klein beetje te komen!!!! we weten niet of ze echt halflang haar krijgen! maar we zien al wel tekenen van boskat verscheinen! Knipoog

Ik zou even kijken voor foto`s!!

Dhani

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-07 16:00

Hier wat foto`s met de vorderingen van de vacht!!! Haha! ik heb er pijltjes bij gezet zodat jullie het niet over het hoofd zien!!! Clown

Afbeelding Niet zo heel duidelijke foto! maar je kan hier wel de vacht zien die lekker groeit!!

Afbeelding Hier de oren! en achter de oren! Haha!

Afbeelding Hier een hele LIEVE!!!!, maar ook hier de oren!!!!

Afbeelding En deze vond ik wel grappig!! met zn 6jes eten! hier kan je wel goed zien welke kleuren ze hebben!! Haha!

Zo dat waren ze weer even voor nu!!! Ik ga snel de kittens voeren!! ze hebben honger!!! Haha!