Daihla krijg binnenkort puppy's!!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

geluksvogel

Re: Daihla krijg binnenkort puppy's!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-07 21:14

Die laatste zin was een grapje van als je de rollen opdraait, kom op zeg! en dat toch liep ze niet weg bedoelde ik mee dat ze dat nooit eerder deed. MAAR zo zie je maar weer dat alles altijd anders geintepreteerd wordt op internet en ik daarom hier ook niet over doorga omdat alles toch anders aankomt. En het is een manier van denken en doen. Laten we het erop houden dat jij een andere manier van denken hebt als ik en ik heb verder geen zin om hierop in te gaan. We willen allemaal gelijk krijgen. Laat maar lekker zitten!

nikkigioa Hahaha waars. raken we ze allemaal wel kwijt maar zal het onthouden Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-07 21:15

ik probeer je alleen duidelijk te maken, dat dit niet alles voor je hond is.. maar goed, als jullie er blij mee zijn is dat jullie keuze, mijn keuze zou het op die leeftijd iig niet zijn ( al zou het hier niet gebeuren)

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-07 21:28

nou ik geloof dat je dat nu wel duidelijk genoeg hebt gemaakt...

fouten maken is menselijk, en ze hebben er van geleerd, want ze ondergaat na de pups een ovh...

meid ik wens je alle plezier en geluk toe met je hond en puppies, wel foto's laten zien hoor als ze geboren zijn!!!

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-07 21:36

nikkigioa schreef:
6 jaar is zeker niet te oud om puppy's te krijgen trouwens! Niet bij een hond zoals de jouwe. !

Mag ik vragen waar je dit op baseert?

En geluksvogel, bedankt voor je antwoord. Beetje jammer van die DA dat hij dat niet heeft genoemd en ook jammer dat hij niets heeft gezegd/gevraagd over de leeftijd.
Ook een beetje jammer dat je je zo aangevallen voelt. Mensen die hier reageren hebben het beste voor met je hond. Ik hoop oprecht dat we niet over een x aantal weken te horen krijgen dat je hond is overleden tijdens de bevalling, want dat risico is nu eenmaal groter bij een oudere hond (en ja, 7 ís oud in deze context. Mijn hond van 11 zou ook oud zijn in deze context, terwijl hij nog zo jong in zijn kop is als een pup en ik heel geirriteerd word als mensen weer eens zeggen 'zo, die is oud he' Knipoog ).
Ik hoop ook dat er geen verborgen gebreken als ED/HD/patella luxatie en blindheid naar boven komen in de puppy's. Misschien is het verstandig om vader en moederhond daar alsnog op te laten testen, zodat je weet wat je kunt verwachten.

Jaimyliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-07 21:37

Ik wens je echt heel veel succes en plezier , met de pups, en mamalief Knipoog

vind het echt leuk voor je dat ze gedekt is,
het is misschien wat oud ja, maar er zijn genoeg fokhonden die ook tot hun laatste jaar door gaan met dekken, en dat krijgt dan ieder jaar wat (ja, helaas is het vaak zo.. ik weet wel een voorbeeldje...)
ik zeg niet dat dat goed is,
maar ik wil eigenlijk maar zeggen, risico's zijn er altijd. als het een frisse hond van 3 was, ook.

Ik vind de reacties een beetje bot,
Laat haar blij zijn, het is HAAR hond, ZIJ moet weten wat ze ermee doet, toch?
al helemaal als het per ongeluk is, vind ik dat het niet zo bot hoeft..

Over dat ze zich niet zo aangevallen hoeft te voelen: ik begrijp het best,
als je hartstikke blij bent met een nestje in het vooruitzicht, en iedereen vind het juist slecht,
is dat niet echt prettig om te horen..
wie valt er dan niet in de verdediging?
Laatst bijgewerkt door Jaimyliefje op 14-10-07 21:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-07 21:38

@ jaimyliefje, ja, maar die honden krijgen niet op hun 7e het eerste nest, daar beginnen ze eerder mee Knipoog

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-07 21:41

En ik vind de reacties ook niet bot.
Bot was geweest, "Jezus, achterlijk mens! Je kunt je hond toch wel binnen houden. En je had d'r moeten laten leegspuiten. Beetje blij zijn over puppy's terwijl je hond dood kan gaan en de kans heel groot is. Ik hoop dat het verkeerd afloopt, dan leer je tenminste wat."
Maar die reacties staan er niet. En ik ben het ook niet eens met zulk soort reacties. Ik zie alleen mensen die bezorgd zijn over de hond.

Jaimyliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-07 21:43

dees_daan schreef:
@ jaimyliefje, ja, maar die honden krijgen niet op hun 7e het eerste nest, daar beginnen ze eerder mee Knipoog

ja, da's waar,
maargoed, ik begrijp wel dat ze er een beetje verdrietig om wordt. Je kunt niet altijd aan alles denken,
fouten kunnen maken, laten we maar hopen dat alles goed gaat dan toch?

Jaimyliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-07 21:45

assie schreef:
En ik vind de reacties ook niet bot.
Bot was geweest, "Jezus, achterlijk mens! Je kunt je hond toch wel binnen houden. En je had d'r moeten laten leegspuiten. Beetje blij zijn over puppy's terwijl je hond dood kan gaan en de kans heel groot is. Ik hoop dat het verkeerd afloopt, dan leer je tenminste wat."
Maar die reacties staan er niet. En ik ben het ook niet eens met zulk soort reacties. Ik zie alleen mensen die bezorgd zijn over de hond.

nja, bot is ook wel een verkeerd woord..
maargoed, je begrijpt mijn punt wel denk ik?

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-07 22:00

Uh... Je punt is dat wij allemaal oeh en aah wat lief moeten zeggen?
Sorry... ik heb d'r plezier met d'r pups gewenst, maar ook mijn bedenkingen geplaatst. Je hebt er niets aan om alleen oeh en aah reacties te krijgen. Behalve dat je ego er groot van wordt Tong uitsteken

Jaimyliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-07 22:01

nou, fout interpreteren is ook een kunst hè xD
nee, het punt is dat iedereen fouten kan maken.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-07 22:09

Misschien beter om even ontopic te blijven en tips te geven als je die hebt...

Biepmiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 07:59

Over de leeftijd, ik heb gezegd dat het oud voor een eerste nestje....dat is nogal een verschil. Officieel 'mag' je volgens het Basisfokregl. van de Raad van beheer op kynologischgebied tot 8 jaar fokken.
Het skelet heeft op deze leeftijd niet meer de souplese van een jongere hond en zal moeilijker de pups door het bekken laten.
Ook de conditie van de moederhond moet je met name zeker ook NA de bevalling goed inde gaten houden!

Overigens gaan hier loopse honden niet los!

loveyoutoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 08:30

Ik ga geen excuses aanbieden voor mijn eerdere reactie.
Als je alleen reacties als: 'oeh, wat lief!' verwacht, moet je niet zo'n topic op bokt plaatsen. Er zijn hier op bokt namelijk veel mensen die weten wat voor risico's het met zich mee brengt om met een oude hond te fokken (ik vind 7 jaar niet oud voor een hond, maar wel oud voor een hond die haar eerste nestje krijgt). Zij kennen de gevaren, en weten dat het ook heel goed fout kan gaan. Er zitten hier mensen die vrijwilliger zijn in een dierenasiel (waaronder ikzelf) en elke keer weer zien dat er afstand wordt gedaan van hondjes, omdat ze er 'ineens' alergisch voor worden. En nu zeg ik ook niet dat jullie dat zouden doen, maar misschien wel de mensen bij wie jullie hondjes terecht komen. Want feit is dat de asielen overvol zitten en die honden en katten komen daar echt niet vanzelf in terecht Knipoog.

geluksvogel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-07 21:13

Update:
Het word nu wel spannend, het kan morgen maar ook overmorgen gebeuren Haha! Ze is echt heel dik nu en ze doet ook niet veel meer. Vandaag nog wel even lekker buiten gezeten met haar, neusje in de wind, oogjes dicht Haha!

Afbeelding

Afbeelding

nikkigioa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 22:44

Spannend hoor! Hou haar maar goed in de gaten.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 22:53

Leuke foto's hoor! Spannend he! Ik houd het topic in de gaten! Ja

Nakisha

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 11:32

Alles is al wel gezegd. Tuurlijk is dit niet slim geweest, maar het is nu al gebeurd. De roedelkennis was ook niet 100%, maar dat weet ze dan nu.

Ik verwacht niet dat deze hond, die duidelijk in goede conditie is wat de dierenarts betreft, zoveel problemen zal hebben. Zeven jaar is niet jong meer, maar ook niet stokoud. De vader van de pups was een kleinere hond, dus de kans dat het in orde komt schat ik heel groot.

Ik ben heel benieuwd te horen hoe dit af gaat lopen. Lachen Hopelijk rollen er een paar schitterende pups uit en zal moeder geen problemen hebben. Ik vind de keuze haar alsnog te laten steriliseren wel verstandig, alleen brengt dat wel meer risico's mee naarmate een teef ouder word; Ik had zelf gekozen om haar véél jonger al te laten steriliseren, maar ook dat is nu al gebeurd.

Succes met alles, houd het nummer van de DA bij de hand nu ze bijna zover is.
Spannend!

PSJe - ik neem wel aan dat de DA haar goed heeft onderzocht en dat er geen sprake kan zijn van schijnzwangerschap?

bokjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 11:54

Veel geluk met je hond en succes met de bevalling. Ik denk dat er mooie pups uitgroeien en zie er voor de rest ook niet zoveel problemen in, natuurlijk is het atijd verstandiger van niet, maar ja het blijft wel hartstikke leuk!

geluksvogel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-07 13:22

Vanmorgen toen ik naar beneden kwam, lag ze lekker te slapen in haar hok die we speciaal voor de bevalling hebben gebouwd. We hebben besloten deze vandaag te slopen en een nog grotere te bouwen. We hebben een prachtige plek/hoek in de kamer die we tot groot puppyhok gaan verbouwen. We moeten nog randjes maken, zogenaamde drukrandjes ofzoiets want anders kan het zijn dat de moeder haar puppy´s tegen de rand dooddrukt. Van alle kanten krijgen we van mensen oude handdoeken, kranten enz. Echt heel aardig! We zijn ons helemaal aan het verdiepen in allerlei tijdschriften en op internet.

Schijnzwanger is het zeker niet. We hebben de puppy´s echt gevoelt, elke dag leg ik mijn hand op haar buik op verschillende plaatsen en dan voel je van alles onder je bewegen. Soms een klein schopje achtig, zo lief! Lovers

Ik zal vandaag nog eens wat mooie foto´s maken van Daihla. Altijd leuk om ook achteraf weer eens te bekijken! Lachen

geluksvogel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-07 17:54

Nog even wat foto's van daarnet 5 min geleden Haha! Het hok is klaar, alleen de randjes moeten er nog in Lachen

Afbeelding

Afbeelding

Odin

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 20:36

geluksvogel schreef:
Schijnzwanger is het zeker niet. We hebben de puppy´s echt gevoelt, elke dag leg ik mijn hand op haar buik op verschillende plaatsen en dan voel je van alles onder je bewegen. Soms een klein schopje achtig, zo lief! Lovers

Vanaf wanneer kon je de pups voelen? (dus hoelang was ze drachtig toen je het voor het eerst voelde)
Mijn Laekense Herderteefje is ook drachtig (gepland, ik heb alles volgens de eisen van de rasvereniging gedaan, dus met HD- en ED-onderzoek, onderzoek op erfelijke oogafwijkingen en zo) en zit nu op ruim 7 weken dracht. Tot nu toe heb ik bij haar nog geen leven gevoeld, ben benieuwd wanneer jij voor het eerst wat voelde bewegen bij jouw hondje.

7 Jaar is voor een eerste nest echt aan de oude kant hoor, ik hoop dus dat alles goed zal gaan bij de bevalling. Als je twijfelt over iets, bel dan gelijk de dierenarts. Beter een keer teveel gebeld, dan straks misschien je teefje verspelen.
Hoewel ik het met het laten komen van dit nestje niet eens ben, hoop ik dat alles gewoon goed gaat aflopen. Er is nu toch niets meer te veranderen aan het feit dat je teefje hoogdrachtig is.

laura1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 20:41

ik hoopdat ze snel komen geluksvogel Knipoog
plaats je wel puppy foto's?

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 20:47

Odin schreef:
geluksvogel schreef:

Vanaf wanneer kon je de pups voelen? (dus hoelang was ze drachtig toen je het voor het eerst voelde)
Mijn Laekense Herderteefje is ook drachtig (gepland, ik heb alles volgens de eisen van de rasvereniging gedaan, dus met HD- en ED-onderzoek, onderzoek op erfelijke oogafwijkingen en zo) en zit nu op ruim 7 weken dracht. Tot nu toe heb ik bij haar nog geen leven gevoeld, ben benieuwd wanneer jij voor het eerst wat voelde bewegen bij jouw hondje.

7 Jaar is voor een eerste nest echt aan de oude kant hoor, ik hoop dus dat alles goed zal gaan bij de bevalling. Als je twijfelt over iets, bel dan gelijk de dierenarts. Beter een keer teveel gebeld, dan straks misschien je teefje verspelen.
Hoewel ik het met het laten komen van dit nestje niet eens ben, hoop ik dat alles gewoon goed gaat aflopen. Er is nu toch niets meer te veranderen aan het feit dat je teefje hoogdrachtig is.

Bij de drachtige teven die ik heb gezien kon je ze echt zien bewegen met 7 weken dracht.

Lisett_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 21:13

Spannend!! Wat een leuke verassing voor jou en je zus Haha! Voor je ouders misschien wat minder Knipoog Ik ben benieuwd wat er uit komt rollen!