[FOTO] Adorable muisjes.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

marielle231

Re: [FOTO] Adorable muisjes.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 18:33

Fristipure schreef:
Ukkiee schreef:
Heb jij dan wel eens aan een muis gevraagd hoe 'ie zich voelde?

jij wel dan ? heb jou muis tegen jou gezegd als je me genoeg dingen geeft om te doen voel ik me ook gelukkig ?

8 doet niet moeilijk, 8 weet waar ze over praat. tzijn mensen die er nix van weten die maar wat praten en die 'moeilijk' doen

Sorry verkeerd gelezen, berichtje is dus nie geldig Bloos
Laatst bijgewerkt door marielle231 op 12-10-07 18:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Toogfilosoof

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 18:34

Wat schattig!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 20:06

Ukkiee schreef:
Heb jij dan wel eens aan een muis gevraagd hoe 'ie zich voelde?

Nu gaan we het hier niet hebben over hoe ik mijn muis beter moet behandelen, want ik ben er van overtuigd dat je muizen ook alleen kunt houden. Mijn muis is actief en speels genoeg om niet ongelukkig te zijn. Bovendien is een muis er bij nemen voor mij geen optie, dus de enige manier die er dan is om dit beestje een 'beter leven' te geven, is weg doen, en ik wil niet weten waar 'ie dan beland.

Nou sorry maar eenmuis alleen is weldegelijk zielig. Het zijn groepsdieren en sociaal contact is erg belangrijk voor ze.

Een muis alleen houden is echt totaal verkeerd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 20:12

marielleaartsen schreef:
babymuisjes zijn altijd schattig,

Maar mag ik vragen waar dat huisje met jongen opstaat? het lijkt me wel een 1 of ander rooster,
lopen de muisjes daar ook op? of is dit de deksel van de bak waar de muizen inzitten of zoiets.
Verder wil ik even zeggen dat ik geen champagne op de foto zie, wel een zwarte met lichte tan, een witte en een oranje muisje, Champagne is een stukkie lichter dan het oranje muisje Knipoog

Nee, dat is idd het schuifdeksel van de glazen kooi waar ze in zitten Lachen.
Maar had ze er even uitgehaald zodat ik een foto kon maken.

MevrouwtJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 20:14

Wat een schatjes Lovers

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 20:14

Bedankt Haha!.

Rozanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 20:15

Wat is dat?

Afbeelding

tessyke

prachtige kleintjes heb je daar Lovers

Rozanne: een oor Clown

Pistasche

Aaah zo lief Lovers
Ook erg mooie foto's!

Rozanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 20:16

tessyke schreef:
prachtige kleintjes heb je daar Lovers

Rozanne: een oor Clown

Wahha Clown

Wat groot Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 20:18

Hahaha, dat is idd een oor *LOL*.
Bedankt Lovers, Ik neem er zelf ook een paar mee naar huis.
iig 2 vrouwtjes, deze zijn van mij, maar ze zitten op school Lachen

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-07 11:22

Ik moet eightlegged ook gelijk geven hoor,

Ik denk dat ik na een jaar intensief muizen houden ik me aardig een muizen kenner mag noemen en muizen alleen zijn gewoon dood ongelukkig, daarbij hoef je dat een muis echt niet te vragen, puur aan gedrag, houding en activiteit van zo'n beestje is genoeg te zien. Hoeveel verhalen zijn er niet van mensen die een muisje alleen hielden, de kooi hartstikke leuk inrichtte, maar het beestje gewoon zijn huisje niet uitkwam. Daarna zette ze er een muisje bij en het muisje bloeide helemaal op.

Het zijn zwaar sociale dieren die je echt niet alleen moet houden... en daar is Eightlegged echt geen zeur in, maar ze heeft gewoon hartstikke gelijk!

en btw, zou niet weten waarom een muisje erbij geen optie is, tenzij jij je muisje zo inieminie houd dat een diertje er niet bij past. Op een oppervlakte van zo'n 50 bij 30 kun je al makkelijk twee muisjes houden hoor en heel veel kleiner vind ik zelfs voor 1 muisje sneu, dan heb je niet eens genoeg ruimte om zo'n kooitje leuk in te richten zodat die zich in zijn uppie zogenaamd (wat die toch wel doet) niet verveeld.

om het toch even enigszins ontopic te houden, super schattige kleintjes Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-07 13:18

Goede info shiloh Knipoog.
Ze zijn idd echt heel schattig Lachen

Ehona

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-07 14:28

Jezus, dit ging toch verder over PB of niet? Wat een stelletje zeikerds kunnen jullie zijn, sorry hoor.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-07 14:33

Ukkiee schreef:
Jezus, dit ging toch verder over PB of niet? Wat een stelletje zeikerds kunnen jullie zijn, sorry hoor.

Nee, jouw bericht voegt wat toe aan het topic. Slapen

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-07 15:19

hoe gaat het met de kleintjes SmeeJ?

Ukkieej, jezus heeft er helemaal niks mee te maken hoor Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-07 15:23

Goed!
Ze groeien hard, en drinken genoeg Haha!.

luna1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 17:06

ze ijzn leuk
ik heb op dit moment 3 nesten liggen.
ik had er echt een hoop 1 nest van 12 1 van 14 en nu 1 van 17 jongen.
en ja dez emoeder s zitten bij mij wel alleen das om ze goed te controleren voor de rest gaan ze als ze gespeend zijn van de jongen weer terug bij of hun man of de andere groep vrouwen....

gr gemma

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 23:33

gelijk bij de man is geen goed idee Luna. Het zogen van een nest muizen is erg zwaar, zeker als het er zoveel zijn. (over het algemeen is meer dan 10 erug zwaar, omdat een muis maar 10 tepels heeft) ... naar mijn mening heeft een vrouwtjes muis minstens 2 maanden rust nodig voor ze weer opnieuw bij een man kan.

tessyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 09:20

Shiloh schreef:
gelijk bij de man is geen goed idee Luna. Het zogen van een nest muizen is erg zwaar, zeker als het er zoveel zijn. (over het algemeen is meer dan 10 erug zwaar, omdat een muis maar 10 tepels heeft) ... naar mijn mening heeft een vrouwtjes muis minstens 2 maanden rust nodig voor ze weer opnieuw bij een man kan.

2 maanden is nu een tikkeltje overdreven Lachen
als mijn muisjes bevallen voeden ze 4 weken lang de kleintjes op, dan krijgen ze een maand rust en dan worden ze weer gedekt zodat ze na ongeveer 3 tot 4 weken later weer bevallen.

en om de 2 nesten of 3 nesten las ik een pauze in van 2 of 3 maanden

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 13:34

mjah, het ligt er natuurlijk maar weer net aan waarvoor je fokt... mijn muizen krijgen bijna nooit een tweede nest, dus twee maanden wachten is voor mij geen probleem.

Verder vind ik eigenlijk ook dat je een muisje die een jaar is niet meer moet gebruiken, dus als je pas met 4 maanden begint (dan is zo'n beestje pas echt volgroeid) heb je naar mijn standaarden niet eens tijd voor meer dan 3 nesten.

Maar goed, zoals ik al zei, mijn mening is twee maanden rust, een maand kan ik me ook nog wel in vinden (nadat de kids ervanaf zijn) gelijk weer aan de man vind ik gewoon niet kunnen. daarvoor is het opvoeden van jonge muisjes gewoon echt te zwaar.

luna1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 17:11

Shiloh schreef:

goed lezen......
er staat niet dat ze meteen weer terug gaan naar hun man ik heb een groep vrouwen waarvan ik steeds een anderebij een man zet en zo hbben ze dus niet steeds nesten.

_karin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 17:15

Wat een lieverds! Lovers

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 17:17

luna1 schreef:
Shiloh schreef:

goed lezen......
er staat niet dat ze meteen weer terug gaan naar hun man ik heb een groep vrouwen waarvan ik steeds een anderebij een man zet en zo hbben ze dus niet steeds nesten.

ik val je verder niet aan of zo, probeer alleen te helpen en zeg dat muizen rust nodig heeft na een nest en dat gelijk terug bij een man niet slim is. Je schreef namelijk wel degelijk dat de muis na het spenen of terug gaat naar de man, of naar de vrouwengroep, betekend dus dat je gelijk terug bij de man niet uitsluit...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 17:22

_karin_ schreef:
Wat een lieverds! Lovers

Bedankt Lachen