Helaas het einde in zicht voor mijn cavia.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

doom

Re: Helaas het einde in zicht voor mijn cavia.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-07 09:27

Billy schreef:
Tsja, als ik met mijn dier wacht totdat hij uitgedroogd en uitgeput in een hoekje zit, vind ik dat ik te lang gewacht heb en dat hij al onnodig geleden heeft.
Verschil van inzicht dus.

Ik ben geen debiel hoor *lijkt wel zo zucht* zodra het nu nog slechter gaat en hij er zelf geen zin meer in heeft gaat hij weg klaar.

mystery1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-07 12:28

heb je al gekeken naar verschillende manieren van narcose, gasnarcose brengt namelijk minder risico met zich mee en zo zou je misschien toch de tandjes kunnen laten doen en gelijk het abcesje kunnen meenemen? Cavia's laten het niet snel zien dat ze pijn hebben, vaak ben je dus te laat als ze het laten zien. succes

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-07 12:35

Ik zal zeker onthouden dat als je cavia pijn hebt en niet meer geholpen kan worden, dat je er gewoon een punt achter moet zetten. Dan is het beter voor het dier.

Ik hoop in ieder geval dat ie nog wat opknapt. Veel sterkte nog.

Mano88

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-07 12:39

wat mijn vorige caaf erg lekker vond was brintapap, natuurlijk niet teveel, maar ook dit is een dikmakertje... en natuurlijk gewoon oplikbaar voor hem Lachen

doom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-07 12:42

LiNdA1986 schreef:
Ik zal zeker onthouden dat als je cavia pijn hebt en niet meer geholpen kan worden, dat je er gewoon een punt achter moet zetten. Dan is het beter voor het dier.

Ik hoop in ieder geval dat ie nog wat opknapt. Veel sterkte nog.

Opknappen zal hij nu denk ik niet meer doen .
maar zo''n instelling heb ik ook hoor .
wil nu gewoon hem nog even lekker vertroetelen en hem nog dat kleine beetje gunnen wat ik hem nog kan geven ! Knipoog
als dat niet meer gaat en hij is niet meer happy dan is het voorbij gewoon klaar ! Ach gut

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-07 13:02

Ja precies, dat is ook het beste voor ieder Knipoog
Sterkte nog!

Jaimyliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-07 18:41

juist door het eten van harde dingen worden zijn tandjes lekker kort,
dus als je hem meer zachte dingen gaan voeren, omdat hij dus geen harde dingen meer kan eten.
kan hij op een gegeven moment niets meer eten,
tsja, de da kost veel geld,
maar je hebt een dier of je hebt het niet hé..

Ik vind verder wel dat je hem goed behandeld hoor Lachen
kruikje, vast houden, voer tips vragen,
vind ik toch wel echt lief..

maar met een abces kan hij op een gegeven moment echt niet verder meer..

inma

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-07 18:55

Weet precies hoe je je voelt. Ik had een fret die helaas drie weken terug gestorven is. Maar heb hem daarvoor langzaam zien aftakelen. Hij werd mager en kaal, had een knobbel aan zijn staart (waar de DA niets aan wou doen) en je kon gewoon zien dat hij oud was. Maar kwa gedrag was hij nog tiptop in orde en hij at en dronk goed. Tot ik op een avond werd gebeld door mn broertje: hij lag raar in zn hok te kreunen. Hij had krampen. Dus ik gelijk naar huis. En daar lag hij met krampen en in zijn ontlasting die hij al had laten lopen. Ik heb hem op schoot genomen en een kwartiertje later is hij dood gegaan. Als het op dat moment langer had geduurd was ik gelijk naar de DA gegaan om een spuitje te geven want hij had duidelijk pijn.

Maar goed, het moment zelf was gewoon poedersuiker. Maar daarna eigenlijk ook wel een opluchting. Hij was gewoon oud en zo hoefde hij niet nog verder af te takelen. En ik ben ook erg blij dat ik erbij was toen hij doodging en dat ik hem niet dood in zijn hok heb gevonden.

doom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-07 20:37

Jaimyliefje schreef:
juist door het eten van harde dingen worden zijn tandjes lekker kort,
dus als je hem meer zachte dingen gaan voeren, omdat hij dus geen harde dingen meer kan eten.
kan hij op een gegeven moment niets meer eten,
tsja, de da kost veel geld,
maar je hebt een dier of je hebt het niet hé..

Ik vind verder wel dat je hem goed behandeld hoor Lachen
kruikje, vast houden, voer tips vragen,
vind ik toch wel echt lief..

maar met een abces kan hij op een gegeven moment echt niet verder meer..

we hebben ook nog een andere cavia dus het gewone voer knabbelsticks hooi/snoepjes liggen ook gewoon in het hok Knipoog
en wees eerlijk ik denk dat ik wel op 1 hand kan tellen hoeveel cavia's er over de 200 euro hebben gekost dat zijn er namelijk maar heel weinig ( mensen die dit toelaten ) Knipoog

mystery1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 11:18

tja ook mijn caafje had bijna 400 euro dierenartskosten, kan het mezelf echt niet verkopen niks te doen als er nog andere opties zijn.

doom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-07 14:24

mystery1980 schreef:
tja ook mijn caafje had bijna 400 euro dierenartskosten, kan het mezelf echt niet verkopen niks te doen als er nog andere opties zijn.

Die zijn er niet meer hij is gewoon oud . is zo goed als blind en gewoon *bijna* op.
Hij mag niet meer onder narcose van de d.a van wege dat hij het voor 80% niet red.

en de tanden slijpen met een slijptolletje geeft een hoop stress met zich mee vandaar dat ik het niet meer doe Ach gut

doom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-07 20:22

Hoi allemaal Doei!

Aangezien ik van een hoop mensen pbtjes krijg over hoe het gaat met mijn cavia, dacht ik dat het misschien beter was om toch even hier nog een berichtje te plaatsen moderators ik hoop dat dit mag?

Met gatsby gaat alles eigenlijk best goed .
Het abces werd zo groot dat deze is geknald (waarschijnlijk door het krabben met zijn nagels)
Mijn moeder en ik hebben hem helemaal leeg geknepen en door spoelt met een spuitje met water.
dit hebben we zo een week lang gedaan.Daarna is het dicht gegaan en heeft meneer er niet meer last van !! Haha!

Ook is hij een stuk zwaarder geworden ik voer hem nu brood met melk, en een beetje wat de pot schaft bijv hutspot of wat pasta etc etc dit vind hij heerlijk !!
Zijn eigen voer eet hij ook nog !
Dus tja hij doet nog flink zijn best . het wordt echt een oud mannetje af en toe valt hij om dat is zo sneu (dit omdat hij dan te hard op je af komt rennen en zijn voetjes niet goed onder controle kan houden hihi)

groetjes dominique

salsaentango

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-07 22:01

nou gelukkig maar dat hij weer beter is Haha!
en met de pot mee eten.? ach ja het is niet altijd even goed maar zolang hij eet en het lekker vind.? dan lijk mij dat er niets aan de hand is Haha!

mijn caafje van (geest 2 en lichaam 8) heeft ook zulke trekjes haha die komt er ook hard aan en dan valt ie om Haha! lijkt zielig en schattig tegelijk Knipoog

veel plezier nog met je caaf Haha!

doom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-07 22:16

salsaentango schreef:
nou gelukkig maar dat hij weer beter is Haha!
en met de pot mee eten.? ach ja het is niet altijd even goed maar zolang hij eet en het lekker vind.? dan lijk mij dat er niets aan de hand is Haha!

mijn caafje van (geest 2 en lichaam 8) heeft ook zulke trekjes haha die komt er ook hard aan en dan valt ie om Haha! lijkt zielig en schattig tegelijk Knipoog

veel plezier nog met je caaf Haha!

Tja hij eet wat stampotjes mee dat vind hij heerlijk en kale pasta's vermecceli etc wel nog de gezonde dingen geen patat ofzo hihi.
beetje aardappelpuree noem maar op haha! had laatst een gekookte worteltjes door de knoflookpers gedaan omdat hij het anders niet zo goed kan eten haha

inma

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-07 21:27

Hey helemaal geweldig. Dat je nog maar lang plezier mag hebben van je caaf!

doom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-07 21:39

inma schreef:
Hey helemaal geweldig. Dat je nog maar lang plezier mag hebben van je caaf!

Dank je wel !!
hij heb zojuist lekker witlof (gebakken gegeten) ook door de knoflookpers met een beetje appelmoes haha
wat ik allemaal wel niet doe voor dat dier Haha! op school liggen ze helemaal in een deuk!

doom

Re: Helaas het einde in zicht voor mijn cavia. Update overleden!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-07 10:03

heey allemaal,
even een up-date Verdrietig

Ik heb zojuist gisteravond om 11 Gatsby moeten laten inslapen..
Hij deed het heel erg goed gisterochtend dacht ik nog ik bel morge de d.a om zijn tandjes te doen het gaat zo goed en hij wil zo graag dat verdient hij dan maar weer d.a kosten erbij boeiend!

alleen......... hij heeft helaas een koliekje gekregen gisteravond en lag op zijn zij met zijn nekkie achterover en met zijn pootjes spartelend echt zooo zielig!!
Je zag dat dit het einde was maar ja hoelang gaat dat duren.??
we wilde niet dat hij nog een paar uur bezig zou zijn om dood te gaan dat heeft hij niet verdiend.

dan maar de d.a bellen en spoedkosten etc betalen Bloos
Bij de d.a aangekomen kreeg hij een spuitje maar het duurde heel lang voor dat hij echt weg was.
hij lag wel al heel diep te slapen maar telkens kwam er weer een zuchtje of knippering met de ogen.
Uiteindelijk was het dan klaar en we hebben hem mee naar huis genomen.
vandaag wordt hij begraven bij ons in de tuin.

Ik heb er een hoop verdriet van helemaal omdat hij zo ze best deed en echt niet dood wilde gaan en dan nu aan zo'n banketstaaf koliekje om het leven moest komen. terwijl hij al 2 maanden aan het strijden was en hij zo goed opknapte !! Verdrietig

Vanmiddag ga ik naar het dierenasiel om daar en volwassen cavia vrouw te halen.
zijn dochter zit nu namelijk alleen .. en ik kan het niet over mijn hard krijgen om die alleen te laten zitten.
die is al haar hele leven samen met haar vader.

bedankt allemaal en het zou fijn zijn als jullie even reageren dan weet ik dat jullie het gelezen hebben Ach gut

Rashja

Re: Helaas het einde in zicht voor mijn cavia. Update overleden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 10:48

Weet ff niet goed wat ik hier op moet zeggen.
Alleen heel veel sterkte met het verlies van je cavia.
Hoppelijk kun je vanmiddag een nieuw maatje vinden voor je ander cavia.
Het verlies en verdriet zal er ben ik bang niet van over gaan maar wie weet wel de troost.

inma

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 12:10

Nee, dit is nooit leuk. En het valt elke keer weer tegen.
Heel veel succes.

doom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-07 12:21

inma schreef:
Nee, dit is nooit leuk. En het valt elke keer weer tegen.
Heel veel succes.

Tja het idd heel erg vervelend heb er alleen wel vrede mee hoor Knipoog
het was klaar en hij was op .
voel me deze dagen nog wel erg down ... heb gewoon een rotgevoel met het feit dat hij zo hard ze best deed en dan door een koliekje een spuitje moet krijgen bah !!

inma

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 12:28

En het is ook heel stom hoe je een beest kan missen. Dat had ik in ieder geval wel in het begin bij mijn fret. Ik moest er zo aan wennen dat ik niet naar zijn kooi hoefde te lopen om hem eruit te halen. Ik liep er al bijna automatisch naar toe en dacht dan: o nee, dat hoeft niet meer.

doom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-07 12:32

inma schreef:
En het is ook heel stom hoe je een beest kan missen. Dat had ik in ieder geval wel in het begin bij mijn fret. Ik moest er zo aan wennen dat ik niet naar zijn kooi hoefde te lopen om hem eruit te halen. Ik liep er al bijna automatisch naar toe en dacht dan: o nee, dat hoeft niet meer.

ik vind dat niet stom hoor! we zij gewoon echte dierenvrienden !! Haha!

inma

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 13:03

Haha!

Tin

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 16:47

Goh wat een verhaal zeg, ik hoor niet vaak dat mensen veel geld uitgeven aan een cavia.
Ik heb een keer een cavia laten inslapen die niet eens van mij was..mensen vonden het niet nodig het was maar een cavia.. Tja.
Rot dat hij weer opknapte en dan dood moest gaan een aan koliekje..maarja hij heeft zo te horen een goed leven gehad en ook zijn zijn laatste maanden hardstikke goed geweest volgensmij.
Super hoor dat je zo ontzettend veel voor je dieren over hebt.De praktijk is soms helaas erg anders.
Ik heb hier ook twee knaagjes in de tuin liggen,het is balen maarja het hoort wel bij het leven.
Sterkte met je verdriet en veel succes met je andere cavia's!

doom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-07 09:45

Jordy schreef:
Goh wat een verhaal zeg, ik hoor niet vaak dat mensen veel geld uitgeven aan een cavia.
Ik heb een keer een cavia laten inslapen die niet eens van mij was..mensen vonden het niet nodig het was maar een cavia.. Tja.
Rot dat hij weer opknapte en dan dood moest gaan een aan koliekje..maarja hij heeft zo te horen een goed leven gehad en ook zijn zijn laatste maanden hardstikke goed geweest volgensmij.
Super hoor dat je zo ontzettend veel voor je dieren over hebt.De praktijk is soms helaas erg anders.
Ik heb hier ook twee knaagjes in de tuin liggen,het is balen maarja het hoort wel bij het leven.
Sterkte met je verdriet en veel succes met je andere cavia's!

bedankt !! Ach gut