Katten mensen HELP!!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

merlot

Re: Katten mensen HELP!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 04:53

Mist schreef:
Eerst het medische uitsluiten ! katten die ineens onzindelijk worden kunnnen last hebben van blaasontsteking, blaasgruis of nieren !

Mee eens, als onze kat ineens naast zijn bak ging, moest hij weer "doorgespoeld" worden (hij had het aan zijn nieren)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 16:54

Bij mij gaat het om een kitten, medisch helemaal in orde.
Maarja, zoals ik al schreef, poepen op de bak ( = schoon, heb catsan-korrels en leeg hem dagelijks) en pissen op de mat, die ervoor ligt.

Ga idd maar weer aan de gang met aluminium-folie en peper. T'is alleen een beetje onhandig omdat het de voordeurmat is...

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-07 04:35

Medisch helemaal in orde ? kittens kunnen ook blaasontsteking, blaasgruis of nieraandoeningen hebben. Zonder urine onderzoek en/of bloedtest is dit niet te achterhalen. Dit hoort niet bij de standaard gezondheidstest die een DA doet. Hooguit voelen ze of de nieren te klein, te groot, of bobbelig zijn.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-07 07:44

Mijn ervaring is dat mijn katten blaasontsteking hebben als ze zomaar ineens ergens gaan plassen (hoeken, boekenkast, gootsteen). Ik zou even pilletjes halen en dan is het probleem waarschijnlijk zo opgelost.

Verder geen ervaring met onzindelijke katten die niks medisch hebben....dus daar heb ik geen advies voor. Als ze 1x op een mat gepist/gescheten hebben dan zou ik die meteen weggooien, de geur blijft erin waardoor ze daar zal blijven plassen.

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-07 10:28

Hier een geholpen poes die af en toe de kolder krijgt (eens in de zoveel weken) en dan buiten de bak plast en/ of poept. Dit doet ze dan op het ligbed van de hond, waar ook de andere kat graag slaapt.

Ligbed wordt regelmatig gewassen, bak wordt 2 tot 3 keer per dag schoongemaakt (je voelt je af en toe echt idioot) en medisch is ze in orde. Ik kan mentaal ook niets vinden waarom ze dit nu nodig vindt...

Peach

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-07 12:10

Ah bah, kattenpis stinkt zo erg. Ik heb niet echt tips, maar omdat het misschien een oudere kat is kan hij/zij een beetje in de war zijn . Mijn kat van 14 heeft laatst echt alles ondergezeken. M'n dekbed en mijn nieuwe bank. En die geur zit er nu ook lekker in. Heerlijk genieten van die lucht. Boos! Tja risico van huisdieren, hè Tong uitsteken

Zucchero

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 22:48

Tot nu toe werkt het kattenbak schoonhouden (iedere dag scheppen en 1 keer per week helemaal verversen) erg goed!!!
Ik houd vol!!