Welk (klein) hondenras is geschikt voor ons?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Manna

Re: Welk (klein) hondenras is geschikt voor ons?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-07 18:35

Waarom er nou oliebol-su staat?:S

Illusion

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-07 18:38

[***] schreef:
Bedankt Lachen
Echt groot is geen optie (wonen in een flat), qua grootte zou het maximaal Beagle-grootte mogen zijn (en dat zal al moeilijk zijn want mijn mamma wil echt maar een klein hondje Clown).

Waarom is een pincher minder geschikt volgens jou?
(ken het ras niet meteen qua karakter enzo dus ben wel nieuwsgierig Lachen ).

Zal zeker eens een kijkje op de site nemen Lachen

de doberman pincher is een levendig en spontaan hondje (zoals door vele ook worden gezegt een ''keffer'') dit hoeft niet bij alle te zijn maar de meeste hebben wel een neiging naar keffen.
met de omgang van andere honden zijn ze nogal dominant.. ze hebben veel beweging nodig en minstens een huis met een tuin Knipoog (dit is niet banketstaaf bedoeld ofzo he)
ik zou zeker een kijkje op de site nemen Pling
er staan op dit moment leuke hondjes
verder nog veel suc6 in het vinden van een nieuw hondje

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-07 18:38

Manna schreef:
Waarom er nou oliebol-su staat?:S

Scheldwoordenfilter lijkt mij Clown
Maar ik snap wat je bedoelt Ja

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-07 18:39

jessy1981 schreef:
een cavalier king charles spaniel ik heb onze pup gisteren op gehaald en het is echt een heel lief en mooi ras vind ik.

Dat is inderdaad een geweldig ras!

Toch vind ik dat als je de hond neit voldoende beweging kunt geven (elke hond heeft veel beweging nodig) dat je je zou kunnen afvragen of jullie niet beter af zijn met en knuffelhondje.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-07 18:41

Marian_ schreef:
de doberman pincher is een levendig en spontaan hondje (zoals door vele ook worden gezegt een ''keffer'') dit hoeft niet bij alle te zijn maar de meeste hebben wel een neiging naar keffen.
met de omgang van andere honden zijn ze nogal dominant.. ze hebben veel beweging nodig en minstens een huis met een tuin Knipoog (dit is niet banketstaaf bedoeld ofzo he)

Is geen probleem hoor Lachen
Als een ras echt niet kan in een flat (ookal is het een klein ras) dan is dat zo ... Alhoewel dat met Beagles ook zo is (maar dat wisten we niet ten tijde van koop, is ook een heel verhaal) en die van ons heeft het toch goed naar haar zin gehad Clown

Maar toch liefst een ras wat gewoon geschikt is voor een flat Knipoog
Dus bedankt voor je reactie Lachen

Zal zeker eens kijken, maar het gaat nog niet voor nu zijn ... mamma begint net wat erover te denken (pappa wil nog helemaal geen hond) dus het zal nog wel tijd vragen. Wilde gewoon al eens rondneuzen wat eventueel in de toekomst geschikt zou kunnen zijn Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-07 18:41

detour schreef:
Toch vind ik dat als je de hond neit voldoende beweging kunt geven (elke hond heeft veel beweging nodig) dat je je zou kunnen afvragen of jullie niet beter af zijn met en knuffelhondje.

Hoe bedoel je dat?

baroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-07 18:42

Marian_ schreef:
[***] schreef:
Bedankt Lachen
Echt groot is geen optie (wonen in een flat), qua grootte zou het maximaal Beagle-grootte mogen zijn (en dat zal al moeilijk zijn want mijn mamma wil echt maar een klein hondje Clown).

Waarom is een pincher minder geschikt volgens jou?
(ken het ras niet meteen qua karakter enzo dus ben wel nieuwsgierig Lachen ).

Zal zeker eens een kijkje op de site nemen Lachen

jeah sure Haha! een dobermann pincher is iets anders als een dwerg pincher hoor Haha!

voor de TS: ik zou idd eerst wat sites ( rasverenigingen bv) gaan bekijken, een lijstje maken met welke hondjes jullie eventueel aanstaan, ervaringen vragen en als, als je dan uiteindelijk een pup gaat kopen, zorg dan aub dat je dat bij een goede fokker doet, geen puppyfabriek, geen fun nestje.. gewoon uit goede ouderdieren, met stamboom, getest enz.

succes

o0onadiao0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-07 18:42

_Sigrid_ schreef:
jessy1981 schreef:
een cavalier king charles spaniel ik heb onze pup gisteren op gehaald en het is echt een heel lief en mooi ras vind ik.

Cavelier King Charles spaniel in ieder geval niet kopen!!!

Deze beesten zijn zó erg doorgefokt. Er was zelfs een uitzending over bij Netwerk. Een vriendin van mij heeft er één en die zit al vanaf zijn 6e aan de hartpillen. Inmiddels is hij 10 jaar oud en heeft diverse kwalen. Hij heeft onder andere een abces bij zijn prostaat, is herniagevoelig en is incontinent. Daardoor loop hij nu dus met een luier.

Veel van deze honden zijn zo erg doorgefokt dat hun hersenen te groot zijn geworden voor de schedel. Zie hier de uitleg: Chiari-like malformatie is een aandoening die gekarakteriseerd wordt door het niet in verhouding zijn van het volume van de fossa caudalis (schedel) en zijn inhoud (het cerebellum en de hersenstam).
Ze lijden hierdoor veel pijn. Niet alle CKS hebben het, maar het komt wel voor.

Als ik jou was zou ik lekker naar het asiel gaan en daar gewoon een lief hondje vandaan halen. Dat verdienen die beesten gewoon. Rashonden zijn vrijwel altijd zwakker dan vuilnisbakkies.

Dat is wel een beetje kort gezegd vind je niet?
mijn tante heeft ook een kennel met CKS en ze fokt er heel zorgvuldig mee..dus niet meteen zeggen die niet komen deze zijn zooooo doorgefokt.. ligt er maar net aan waar je ze vandaan haalt!
dus niet zo kort door de bocht doen alsjeblieft Lachen

hvjmerlin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-07 18:44

Afbeelding
black & tan jack russel ..

baroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-07 18:44

hvjmerlin schreef:
Afbeelding

een bastaard, een B&T jack russell bestaat niet....

Fiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-07 18:45

_Sigrid_ schreef:
jessy1981 schreef:

Cavelier King Charles spaniel in ieder geval niet kopen!!!

Deze beesten zijn zó erg doorgefokt. Er was zelfs een uitzending over bij Netwerk. Een vriendin van mij heeft er één en die zit al vanaf zijn 6e aan de hartpillen. Inmiddels is hij 10 jaar oud en heeft diverse kwalen. Hij heeft onder andere een abces bij zijn prostaat, is herniagevoelig en is incontinent. Daardoor loop hij nu dus met een luier.

Veel van deze honden zijn zo erg doorgefokt dat hun hersenen te groot zijn geworden voor de schedel. Zie hier de uitleg: Chiari-like malformatie is een aandoening die gekarakteriseerd wordt door het niet in verhouding zijn van het volume van de fossa caudalis (schedel) en zijn inhoud (het cerebellum en de hersenstam).
Ze lijden hierdoor veel pijn. Niet alle CKS hebben het, maar het komt wel voor.

Als ik jou was zou ik lekker naar het asiel gaan en daar gewoon een lief hondje vandaan halen. Dat verdienen die beesten gewoon. Rashonden zijn vrijwel altijd zwakker dan vuilnisbakkies.

mijn bomma is fokker van het ras, al haar honden worden 15 jaar..
nu ja, ik moet eigelijk zwijgen.
Heb gisteren net zelf mijn cavalier op 7jarige leeftijd moeten afgeven en ja, aan een hartkwaal..
maar, deze ziektes komen niet alleen bij de cavalier voor. ik ken 2 mensen met een chihuahua en een doberman en ook deze honden hebben net hetzelfde.
zo'n ziektes heb je bij elke hond, en ik ga zeker niet ontkennen dat het bij de cavalier meer voorkomt dan bij een ander ras.

Maar het zijn qua karakter, superhonden! Ze zijn echt altijd blij! Ook toen mijn hondje al zwaar ziek was bleef hij altijd kwispelen! Ze zijn ook goed als sporthond, maar ze vinden het perfect om ook gewoon thuis op de bank te hangen.

Ik vind het nog altijd, 1 van de mooiste rassen qua karakter & uiterlijk

Illusion

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-07 18:46

baroen schreef:
hvjmerlin schreef:
Afbeelding

een B&T jack russell bestaat volgens mij wel Knipoog
of ze in nederland ook al meetellen als de jack russel weet ik niet zeker Knipoog
mijn overburen hebben er 1.. teminste dat is wat wat ze hebben verteld
maar sorry als het niet klopt Knipoog
Laatst bijgewerkt door Illusion op 05-10-07 18:50, in het totaal 2 keer bewerkt

hvjmerlin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-07 18:47

baroen schreef:
hvjmerlin schreef:

een black en tan jack russel bestaat wel maar is in nederland niet erkend als jack russel
omdat hij ooit is gekruist om die kleur te krijgen met waarschijnlijk een teckel want hij heeft ook een iets wat langere rug ,dan een erkende jack russel..
Volgens mij zijn ze in engeland durf niet zeker te zeggen wel erkent als black en tan
Laatst bijgewerkt door hvjmerlin op 05-10-07 18:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-07 18:49

baroen schreef:
Marian_ schreef:

jeah sure Haha! een dobermann pincher is iets anders als een dwerg pincher hoor Haha!

voor de TS: ik zou idd eerst wat sites ( rasverenigingen bv) gaan bekijken, een lijstje maken met welke hondjes jullie eventueel aanstaan, ervaringen vragen en als, als je dan uiteindelijk een pup gaat kopen, zorg dan aub dat je dat bij een goede fokker doet, geen puppyfabriek, geen fun nestje.. gewoon uit goede ouderdieren, met stamboom, getest enz.

succes

Niet? Ik dacht dat ook Clown
Dat ze gewoon hetzelfde waren maar dan met dobberman-kleuren zeg maar.
Waar zit het verschil dan?

Ja Moet eens uitgebreid gaan rondsnuffelen, maar het leek me ook handig om mensen te laten reageren op mijn "eisen", zodat ik toch een beetje een idee had qua richting zeg maar Lachen

baroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-07 18:49

Citaat:

Citaat:
een B&T jack russell bestaat wel Knipoog
toevallig dat onze overburen die 1 hebben

zucht... nee die bestaan niet... er bestaan hondjes in de kleur B&T, die soms wat lijken op een JR, maar het zijn geen JR's , jullie over buren hebben dus gewoon een bastaardje

ik zit al vele jaren in het JR ras, dus je hoeft mij niet vertellen wat wel en niet bestaat Knipoog

Illusion

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-07 18:51

baroen schreef:
Citaat:

Citaat:
een B&T jack russell bestaat wel Knipoog
toevallig dat onze overburen die 1 hebben

zucht... nee die bestaan niet... er bestaan hondjes in de kleur B&T, die soms wat lijken op een JR, maar het zijn geen JR's , jullie over buren hebben dus gewoon een bastaardje

ik zit al vele jaren in het JR ras, dus je hoeft mij niet vertellen wat wel en niet bestaat Knipoog

sorry.. onze overburen hebben een nieuw hondje.. laatst was ik daar en ze zeiden dat het een Jack russel was.
en aangezien het nogal hondenkenners zijn Knipoog

baroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-07 18:52

Citaat:
een black en tan jack russel bestaat wel maar is in nederland niet erkend als jack russel
omdat hij ooit is gekruist om die kleur te krijgen met waarschijnlijk een teckel want hij heeft ook een iets wat langere rug ,dan een erkende jack russel..
Volgens mij zijn ze in engeland durf niet zeker te zeggen wel erkent als black en tan

nee die zijn nergens erkend, er zijn wel B&T terriers, dat is iets anders, vaak puur gefokt voor de jacht in engeland . vaak zijn dat kruisingen met jachtterriers, wat hier in nederland loopt? gewoon ordinaire kruisingen met idd techel, soms pincher, soms ook wel jacht terrier, maar die hebben totaal niks te maken met de bewust gefokte B&T hondjes, een JR is een erkend ras, heeft een rasstandaard, je kunt niet ineens een hondje met een totaal andere en foute kleur ook dat ras noemen, je noemt een witte hond die wat weg heeft van een labrador ook geen labrador Knipoog

pluklief

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-07 18:54

een oliebol (??) misschien leuk

ik zou iniedergeval niet gaan voor een JR die zijn meestal nogal eigenweis ook een cairn terrier zou ik niet nemen ook die willen nogal hun eigen zin doordrijven.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-07 18:55

Wat dacht je van een Franse Bulldog?

Niet groot, stoer, en hebben niet zo heel veel beweging nodig. Daarbij komt ook dat ze heel erg lief zijn!

Afbeelding

hvjmerlin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-07 18:55

Je heb ook gelijk hoor weet ik ook helemaal Tong uitsteken
wist ik van te voren ook toen ik het hondje kocht maar vond um zo leuk Bloos
en maakt mij niet uit of het een bastaard is of een rashondje.

maar ze staan vaak op internet als een black en tan jack russel terwijl het eigelijk een bastaard is en mensen gewoon denken dat ze dan een raszuivere jack russel kopen dat is best sneu

baroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-07 18:59

hvjmerlin schreef:
Je heb ook gelijk hoor weet ik ook helemaal Tong uitsteken
wist ik van te voren ook toen ik het hondje kocht maar vond um zo leuk Bloos
en maakt mij niet uit of het een bastaard is of een rashondje.

maar ze staan vaak op internet als een black en tan jack russel terwijl het eigelijk een bastaard is en mensen gewoon denken dat ze dan een raszuivere jack russel kopen dat is best sneu

precies, ik zeg ook niet dat ze niet leuk zijn , ik ben alleen wel tegen voor de fun ( kruisingen) fokken, maar goed, dat maakt niet of een hondje leuk of lief is, ze zien er ook leuk uit, alleen laat die mensen eens zelf een originele naam verzinnen waaronder ze ze willen slijten, meeliften op een rasnaam en mensen op een verkeerd spoor zetten vind ik niet zo fijn Haha!

maar goed, sorry TS, we gaan ietwat off topic

een jack is trouwens ook een fijne kleine hond hoor, ja het zijn terriers en ja daar kan wat eigenwijsheid en zelfstandigheid bij komen kijken, maar monsters zijn het niet, ik heb er zelf momenteel 6 lopen..en ik ken er vele, ook veel die heerlijk als goed luisterende enthousiaste gezinshond ergens leeft, dat hoeft totaal geen probleem te geven Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-07 19:00

Def

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-07 19:09

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-07 19:11

[***] schreef:
Een franse bulldog.. nog niet aan gedacht ... vind het eigenlijk helemaal geen schone honden, maar ergens hebben ze toch wel iets Clown

knap zijn ze niet nee, maar wel heel leuk en superenthousiast!
Enige nadeel is dat ze nogal 'snurken'.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-07 19:13

Dat deed die van ons ook dus dat zijn we gewend Clown
(zelfs zo erg dat ik de eerste nacht dat ze er niet meer was niet geslapen heb omdat ik haar niet meer hoorde...)