Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
[***] schreef:Bedankt
Echt groot is geen optie (wonen in een flat), qua grootte zou het maximaal Beagle-grootte mogen zijn (en dat zal al moeilijk zijn want mijn mamma wil echt maar een klein hondje).
Waarom is een pincher minder geschikt volgens jou?
(ken het ras niet meteen qua karakter enzo dus ben wel nieuwsgierig).
Zal zeker eens een kijkje op de site nemen
Manna schreef:Waarom er nou oliebol-su staat?:S
jessy1981 schreef:een cavalier king charles spaniel ik heb onze pup gisteren op gehaald en het is echt een heel lief en mooi ras vind ik.
Marian_ schreef:de doberman pincher is een levendig en spontaan hondje (zoals door vele ook worden gezegt een ''keffer'') dit hoeft niet bij alle te zijn maar de meeste hebben wel een neiging naar keffen.
met de omgang van andere honden zijn ze nogal dominant.. ze hebben veel beweging nodig en minstens een huis met een tuin(dit is niet banketstaaf bedoeld ofzo he)
ik zou zeker een kijkje op de site nemen![]()
er staan op dit moment leuke hondjes
verder nog veel suc6 in het vinden van een nieuw hondje
detour schreef:Toch vind ik dat als je de hond neit voldoende beweging kunt geven (elke hond heeft veel beweging nodig) dat je je zou kunnen afvragen of jullie niet beter af zijn met en knuffelhondje.
Marian_ schreef:[***] schreef:Bedankt
Echt groot is geen optie (wonen in een flat), qua grootte zou het maximaal Beagle-grootte mogen zijn (en dat zal al moeilijk zijn want mijn mamma wil echt maar een klein hondje).
Waarom is een pincher minder geschikt volgens jou?
(ken het ras niet meteen qua karakter enzo dus ben wel nieuwsgierig).
Zal zeker eens een kijkje op de site nemen
de doberman pincher is een levendig en spontaan hondje (zoals door vele ook worden gezegt een ''keffer'') dit hoeft niet bij alle te zijn maar de meeste hebben wel een neiging naar keffen.
met de omgang van andere honden zijn ze nogal dominant.. ze hebben veel beweging nodig en minstens een huis met een tuin(dit is niet banketstaaf bedoeld ofzo he)
_Sigrid_ schreef:jessy1981 schreef:een cavalier king charles spaniel ik heb onze pup gisteren op gehaald en het is echt een heel lief en mooi ras vind ik.
Cavelier King Charles spaniel in ieder geval niet kopen!!!
Deze beesten zijn zó erg doorgefokt. Er was zelfs een uitzending over bij Netwerk. Een vriendin van mij heeft er één en die zit al vanaf zijn 6e aan de hartpillen. Inmiddels is hij 10 jaar oud en heeft diverse kwalen. Hij heeft onder andere een abces bij zijn prostaat, is herniagevoelig en is incontinent. Daardoor loop hij nu dus met een luier.
Veel van deze honden zijn zo erg doorgefokt dat hun hersenen te groot zijn geworden voor de schedel. Zie hier de uitleg: Chiari-like malformatie is een aandoening die gekarakteriseerd wordt door het niet in verhouding zijn van het volume van de fossa caudalis (schedel) en zijn inhoud (het cerebellum en de hersenstam).
Ze lijden hierdoor veel pijn. Niet alle CKS hebben het, maar het komt wel voor.
Als ik jou was zou ik lekker naar het asiel gaan en daar gewoon een lief hondje vandaan halen. Dat verdienen die beesten gewoon. Rashonden zijn vrijwel altijd zwakker dan vuilnisbakkies.
hvjmerlin schreef:
black & tan jack russel ..
_Sigrid_ schreef:jessy1981 schreef:een cavalier king charles spaniel ik heb onze pup gisteren op gehaald en het is echt een heel lief en mooi ras vind ik.
Cavelier King Charles spaniel in ieder geval niet kopen!!!
Deze beesten zijn zó erg doorgefokt. Er was zelfs een uitzending over bij Netwerk. Een vriendin van mij heeft er één en die zit al vanaf zijn 6e aan de hartpillen. Inmiddels is hij 10 jaar oud en heeft diverse kwalen. Hij heeft onder andere een abces bij zijn prostaat, is herniagevoelig en is incontinent. Daardoor loop hij nu dus met een luier.
Veel van deze honden zijn zo erg doorgefokt dat hun hersenen te groot zijn geworden voor de schedel. Zie hier de uitleg: Chiari-like malformatie is een aandoening die gekarakteriseerd wordt door het niet in verhouding zijn van het volume van de fossa caudalis (schedel) en zijn inhoud (het cerebellum en de hersenstam).
Ze lijden hierdoor veel pijn. Niet alle CKS hebben het, maar het komt wel voor.
Als ik jou was zou ik lekker naar het asiel gaan en daar gewoon een lief hondje vandaan halen. Dat verdienen die beesten gewoon. Rashonden zijn vrijwel altijd zwakker dan vuilnisbakkies.
baroen schreef:hvjmerlin schreef:
een bastaard, een B&T jack russell bestaat niet....
baroen schreef:hvjmerlin schreef:
een bastaard, een B&T jack russell bestaat niet....
baroen schreef:Marian_ schreef:de doberman pincher is een levendig en spontaan hondje (zoals door vele ook worden gezegt een ''keffer'') dit hoeft niet bij alle te zijn maar de meeste hebben wel een neiging naar keffen.
jeah sureeen dobermann pincher is iets anders als een dwerg pincher hoor
![]()
voor de TS: ik zou idd eerst wat sites ( rasverenigingen bv) gaan bekijken, een lijstje maken met welke hondjes jullie eventueel aanstaan, ervaringen vragen en als, als je dan uiteindelijk een pup gaat kopen, zorg dan aub dat je dat bij een goede fokker doet, geen puppyfabriek, geen fun nestje.. gewoon uit goede ouderdieren, met stamboom, getest enz.
succes
Citaat:een bastaard, een B&T jack russell bestaat niet....
Citaat:een B&T jack russell bestaat wel![]()
toevallig dat onze overburen die 1 hebben
baroen schreef:Citaat:een bastaard, een B&T jack russell bestaat niet....Citaat:een B&T jack russell bestaat wel![]()
toevallig dat onze overburen die 1 hebben
zucht... nee die bestaan niet... er bestaan hondjes in de kleur B&T, die soms wat lijken op een JR, maar het zijn geen JR's , jullie over buren hebben dus gewoon een bastaardje
ik zit al vele jaren in het JR ras, dus je hoeft mij niet vertellen wat wel en niet bestaat
Citaat:een black en tan jack russel bestaat wel maar is in nederland niet erkend als jack russel
omdat hij ooit is gekruist om die kleur te krijgen met waarschijnlijk een teckel want hij heeft ook een iets wat langere rug ,dan een erkende jack russel..
Volgens mij zijn ze in engeland durf niet zeker te zeggen wel erkent als black en tan
hvjmerlin schreef:Je heb ook gelijk hoor weet ik ook helemaal
wist ik van te voren ook toen ik het hondje kocht maar vond um zo leuk![]()
en maakt mij niet uit of het een bastaard is of een rashondje.
maar ze staan vaak op internet als een black en tan jack russel terwijl het eigelijk een bastaard is en mensen gewoon denken dat ze dan een raszuivere jack russel kopen dat is best sneu
[***] schreef:Een franse bulldog.. nog niet aan gedacht ... vind het eigenlijk helemaal geen schone honden, maar ergens hebben ze toch wel iets