Kat plast in de gang! Wat moet ik doen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

_Kimo_

Re: Kat plast in de gang! Wat moet ik doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-07 11:36

uhm.. nou ja, beide katten hebben een nestje gehad, zaten 2 weken tussen. En we hebben 1 jonkie van die kat die in de gang plast gehouden.
Maar ze kunnen het goed met elkaar vinden, kroelen lekker samen enzo (de kleine is inmiddels al 17 weken ofzo Tong uitsteken )
en nou jah, de vakantie is voorbij.
Dus we zijn minder vaak thuis overdag. Misschien heeft het daar mee te maken?

Elles

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-07 20:13

Even een na-brander: bij ons is het opgelost Lachen

We hebben een bak bovenop op de plek gezet waar Millie begon te plassen. Niet echt handig, want het was strak achter de deur Haha! De bak staat inmiddels nu strak naast de bak die er al stond en ze gebruikt hem gewoon. Bleek dat ze om de een of andere reden de bak beneden niet meer wilde delen met de andere kat. De bak die nog steeds boven staat, blijft de laatste twee weken vrijwel ongebruikt. Het gekke is alleen, dat de andere kat die nieuwe bak ook het liefst gebruikt. Ze gebruiken die dus nu samen Verward Anyway, ze hebben nu wat te kiezen en schijnbaar is dat voldoende Haha! Misschien heb jij hier ook wat aan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-07 23:31

Nou als ze hier naast de bak pissen en ik betrap ze dan haal ik ze er
ook met de neus door, en daaran is het ook meestal definitief over, ze doen het nooit meer.
Dierenmishandeling, wat een flauwekul, ik vind het veel zieliger als ik DA af en aan moet reizen met
een gestreste kat in een mandje om hem helemaal binnen en buiten et keren om et kijken af ze wat mankeren.
Het is hier gewoon stoutigheid, en soms angst voor nieuwe spullen.
Allemaal flauwekul en als ze echt ziek zijn zoek ik heus wel een DA op en
geef ik ze niet op hun donder, ik heb een nierkatje gehad die het ook
regelmatig ergens anders deed.
Zij kon er niets aan doen.

Elles

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-07 20:02

Chiqa schreef:
ik heb een nierkatje gehad die het ook
regelmatig ergens anders deed.
Zij kon er niets aan doen.

Juist, en zoeen heb ik dus ook Knipoog
En mij hebben ze altijd verteld dat een kat SUPERzindelijk is en dus altijd met een reden z'n plasje ergens anders doet. En niet omdat ie toevallig zin heeft om op je post of je nieuwe bank te zeiken. Of om je kwaad te maken.
Het is alleen aan ons, om uit te vinden waar het gedrag vandaan komt, en dat valt vaak niet mee.
Over het (later) straffen van dieren die dan niet meer weten waar het over gaat, ga ik niet in discussie, daar gaan we het nooit over eens worden.

_WenDy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 17:10

ALTIJD medische oorzaken uitsluiten!
Dus gewoon ff met de urine naar de DA!!
Als een kat het nog nooit gedaan heeft en hij gaat het plotseling doen, is er meestal lichamelijk wat mis...

Als het niets lichamelijks is kun je m altijd nog op de donder geven. Vork

_Kimo_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-07 17:31

nee het is niets lichamelijks :p
ze heeft het al eens eerder gedaan een periode :p
maar het zou ook kunnen dat het het jonge katje is, want dat is een katertje, en die schijnen ook in huis te plassen.
We gingen er eerst van uit dat het de oudste was omdat ze het wel vaker had gedaan dus :p
Maar het zou ook de kleine kunne zijn..
helaas doen degene het als we niet kijken Tong uitsteken
de peper werkte goed, in het begin..
Later plaste ze (of hij) gewoon op een plekje waar niets lag :S
Dus we hebben nu maar een zak aan de brievebus gehangen Tong uitsteken
Blijft de post iig droog!

_WenDy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 17:48

Poezen en Katers kunnen in huis plassen hoor...Geen verschil.
Maar het is inderdaad wel handig dat je weet welke kat het is..haha. Maar hoe weet je dat het niets lichamelijks is?

En advies ; altijd 1 kattebak per kat en 1 X-tra!dus 2 katten beteken 3 kattenbakken enz...

Ik ben met een poes aan het klooien geweest, heel lang, Da acht uiteindelijk dat het bij de poes tussen de oren zat...zat inderdaad ook aan de medicatie voor depressieve honden....
Maar na een echo bleek er allemaal rotzooi in de blaas te ziten , wat zelfs met een urine onderzoek niet naar voren kwam...

Een poes of kater heeft altijd een hele goede reden om naast de bak te plassen! en niet omdat ze het een makkelijk plekje vinden!

Mijn jonge kater van nog geen jaar deed altijd in de tuin plassen; niets aan de hand zou je zeggen, maar een kat doet het nooit zonder reden....
BLAASGRUIS..

en dan wil natuurlijk niet zeggen dat iedere kat die niet op de bak plast blaasgruis heeft, ik wil alleen ermee zeggen dat het altijd verstandig is om medische oorzaken uit te sluiten.ok al denk je er is niets aan de hand.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 19:27

mijn kat plast ook erg vaak in de gang en die is werkelijk helemaal doorgelicht,het heeft zeker geen lichamelijke reden.

twister42

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 14:09

ik blijf hem wel leuk vinden hoor, ik haal hem gewoon met zijn neus er door, snap niet dat ze dat vroeger niet met kinderen hebben gedaan, hadden we nu niet zo'n grote berg afval gehad met al die luiers. en ach kinderen weten na flink er door gehaald te zijn toch ook wel dat het niet mag. verder geen discussie over wat eerlijk is en niet hoor, het viel me eigenlijk alleen maar zo een beetje op