Fluister dan zachtjes in haar oor dat als ze hem stalkt ze een leuk vriendje of vriendinnetje krijgt

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Chubby schreef:Wij hebben nu ook een kitten van bijna 5 maanden die érg veel aandacht vraagt/ eist.. Heerlijk.. We hebben ook bewust gekozen voor dit ras (Sphynx) omdat ze o.a. zo ontzettend aanwezig zijn..
Tijdens het eten gaat hij, met zijn HTK vriendinnetje en de hond even op de gang, anders eet hij je bord wel leeg. Hij zit dan echt voor de deur te wachten tot hij er weer bij mag. Zodra de deur opengaat hoor je hem juichen![]()
En 's avonds komt hij heerlijk warm bij me liggen. Liefst in m'n nek of onder m'n trui![]()
Zit jouw kitten veel alleen? Kan me voorstellen dat ze dan in die paar uurtjes die ze heeft, alle aandacht wil hebben. Een vriendje of vriendinnetje lijkt me wel dé oplossing. Hiermee kan je kitten spelen en ze kunnen elkaar gezelschap houden. Juist in deze speelse tijd is een stelletje veel leuker.
laura1987 schreef:En hoe ging het gesprek?
Chubby schreef:Dus kitten loopt de hele dag achter je aan... Pfoeh... Doorzettertje![]()
Ik zou dan zorgen voor wat speeltjes en af en toe in een andere ruimte opsluiten zodat je aan jezelf toekomt en die kleine leert zichzelf te vermaken..
Amigos_ schreef:laura1987 schreef:En hoe ging het gesprek?
Precies zoals ik al had verwacht. Hij voelde m al aankomen want hij zei meteen vergeet het maar haha (ik wil het liefst een hele dierentuin, dus ja). We hebben het er wel goed over gehad, hij is heel de dag weg en bij hem doet ze het niet. Mocht het echt niet beter worden mag er wel een 2e bij.
laura1987 schreef:Ok, dan kan je dat dus ook al uitsluiten als oplossing. ( al betekend het niet dat het altijd werkt een 2de kat erbij want ik heb je ook al verteld dat ik hier 3 katten heb waarvan 2 opdringerig).
Hoe reageert ze trouwens op het straffen van ongewenst gedrag?