Poes te opdringerig?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

laura1987

Re: Poes te opdringerig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 16:10

whhahaha.
Fluister dan zachtjes in haar oor dat als ze hem stalkt ze een leuk vriendje of vriendinnetje krijgt Knipoog

laura1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 22:17

En hoe ging het gesprek?

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-07 09:25

Wij hebben nu ook een kitten van bijna 5 maanden die érg veel aandacht vraagt/ eist.. Heerlijk.. We hebben ook bewust gekozen voor dit ras (Sphynx) omdat ze o.a. zo ontzettend aanwezig zijn..

Tijdens het eten gaat hij, met zijn HTK vriendinnetje en de hond even op de gang, anders eet hij je bord wel leeg. Hij zit dan echt voor de deur te wachten tot hij er weer bij mag. Zodra de deur opengaat hoor je hem juichen Haha!

En 's avonds komt hij heerlijk warm bij me liggen. Liefst in m'n nek of onder m'n trui Bloos

Zit jouw kitten veel alleen? Kan me voorstellen dat ze dan in die paar uurtjes die ze heeft, alle aandacht wil hebben. Een vriendje of vriendinnetje lijkt me wel dé oplossing. Hiermee kan je kitten spelen en ze kunnen elkaar gezelschap houden. Juist in deze speelse tijd is een stelletje veel leuker.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-07 09:28

Ze is er ook pas een paar dagen Lachen.

Ongewenst gedrag bestraffen en verder gewoon mee omgaan. Telkens in mandje zetten zal echt niet helpen.

Amigos_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-07 09:41

Chubby schreef:
Wij hebben nu ook een kitten van bijna 5 maanden die érg veel aandacht vraagt/ eist.. Heerlijk.. We hebben ook bewust gekozen voor dit ras (Sphynx) omdat ze o.a. zo ontzettend aanwezig zijn..

Tijdens het eten gaat hij, met zijn HTK vriendinnetje en de hond even op de gang, anders eet hij je bord wel leeg. Hij zit dan echt voor de deur te wachten tot hij er weer bij mag. Zodra de deur opengaat hoor je hem juichen Haha!

En 's avonds komt hij heerlijk warm bij me liggen. Liefst in m'n nek of onder m'n trui Bloos

Zit jouw kitten veel alleen? Kan me voorstellen dat ze dan in die paar uurtjes die ze heeft, alle aandacht wil hebben. Een vriendje of vriendinnetje lijkt me wel dé oplossing. Hiermee kan je kitten spelen en ze kunnen elkaar gezelschap houden. Juist in deze speelse tijd is een stelletje veel leuker.

Ze zit juist NIET alleen door omstandigheden ben ik de hele dag thuis.

Amigos_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-07 09:44

laura1987 schreef:
En hoe ging het gesprek?

Precies zoals ik al had verwacht. Hij voelde m al aankomen want hij zei meteen vergeet het maar haha (ik wil het liefst een hele dierentuin, dus ja). We hebben het er wel goed over gehad, hij is heel de dag weg en bij hem doet ze het niet. Mocht het echt niet beter worden mag er wel een 2e bij.

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-07 09:51

Dus kitten loopt de hele dag achter je aan... Pfoeh... Doorzettertje Haha!

Ik zou dan zorgen voor wat speeltjes en af en toe in een andere ruimte opsluiten zodat je aan jezelf toekomt en die kleine leert zichzelf te vermaken..

driebergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-07 10:01

Ik zou het gedrag negeren als je er geen tijd/zin in hebt. Zorg wel dat je ook een paar momenten hebt dat je de kat bewust WEL aandacht geeft.

een tweede kat kan, ik ben zelf geen voorstander. bij mij is er toevallig 1 aan komen lopen, waardoor ik er 2 heb, maar ik vond 1 ook leuk!!

Amigos_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-07 10:11

Chubby schreef:
Dus kitten loopt de hele dag achter je aan... Pfoeh... Doorzettertje Haha!

Ik zou dan zorgen voor wat speeltjes en af en toe in een andere ruimte opsluiten zodat je aan jezelf toekomt en die kleine leert zichzelf te vermaken..

Duivel Het enige moment van de dag dat ze niet naar mij omkijkt is als mevrouw bezig is het douchegordijn te slopen

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-07 11:46

Ik ben sowieso geen voorstander van een kat (zeker bij een jong dier) alleen te houden. Nu ben je veel thuis, maar zal dat ook zo blijven? Dan zou ik er zeker eentje bijnemen, maar ik denk dat het nu ook al een hoop zou schelen wat betreft het overmatig aandacht vragen. het klinkt een beetje obsessief.

Ik heb abessijnen en dat is ook zo'n ras dat veel aandacht vraagt. Een van de dames komt bij elk rondje dat ze door huis doet zich even aanmelden voor aandacht. Daar wordt je op een gegeven ook wel eens heel moe van.
Ik duw haar steeds rustig weg . De aanhouder wint en uiteindelijk na een poging of 10 stopt ze er mee. Straffen heeft geen zin, zeker niet voor leuk gedrag dat alleen iets te ver is doorgeslagen.

SANEX

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-07 12:31

Een 2e kat erbij is leuker voor je katje, maar geen gegarandeerde oplossing.
Ik heb 2 katten, 1 mega-slijmerige aanhankelijke exkater van 3 jaar en een poesje van 3 maanden. Eigenlijk zijn ze allebei erg aanhankelijk maar de kater slaat alles. Die gaat continu overal liggen waar ik bezig ben, als ik een krant of tijdschrift lees gaat hij er bovenop liggen, als ik tv kijk gaat hij bovenop de afstandsbediening liggen of voor het tv-scherm.
Als ik in de keuken bezig ben volgt hij me elke stap of springt continu op het aanrecht. Als ik achter de computer zit gaat hij op het toetsenbord liggen of het snoertje van de muis pakken, en als ik schrijven wil pakt hij mn pen in zn bek, als ik bel speelt hij met het telefoonsnoer... Werkelijk óveral stoort hij me bij. Ik ben al regelmatig over hem gestruikeld of sta bovenop zn staart omdat meneer weer eens zowat aan mn voeten vastgekleefd zit.
Zn vriendinnetje speelt hij wel mee, maar zodra ik iets intressants ga doen is het poesje uit zn gedachten en is het alleen maar aandacht voor mij. Of mn vriend, want als die thuiskomt is hij de pineut Haha! ( Yes, rust voor mij )
Toen meneer nog thuis woonde bij mn moeder had hij 4 andere speelkameraadjes, maar zodra de 2beners thuiswaren dan was het feest.

Jonge poesje heeft dit veel minder, ze vraagt wel aandacht, maar als ik haar negeer dan zoekt ze zelf wel weer iets om mee te spelen.

Ik denk dat het gewoon in het karakter zit, dat verschilt per kat. Je kan haar wel duidelijk maken dat je er op bepaalde momenten niet van gediend bent, zet haar weg en zeg duidelijk NEE. (geef desnoods harde klap in je handen waarmee je benadrukt dat je het meent )
Probeer haar gewoon te negeren, of leid haar af door een speeltje de kamer in te gooien maar ga zelf op dat moment niet mét haa methet speelte spelen, ze moet zich even zelf vermaken.
Als ik de katten echt even zat ben of ik moet toch écht even door met waar ik mee bezig was, dan krijgen ze van mij wel eens een Time-out in de schuur. Daar staat hun mandje en kattenbak, speelgoed, vermaak je maar even met zn tweetjes...
Kunnen ze het niet mee eens zijn, maar dat intresseert me bar weinig.

laura1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-07 12:40

Amigos_ schreef:
laura1987 schreef:
En hoe ging het gesprek?

Precies zoals ik al had verwacht. Hij voelde m al aankomen want hij zei meteen vergeet het maar haha (ik wil het liefst een hele dierentuin, dus ja). We hebben het er wel goed over gehad, hij is heel de dag weg en bij hem doet ze het niet. Mocht het echt niet beter worden mag er wel een 2e bij.

Ok, dan kan je dat dus ook al uitsluiten als oplossing. ( al betekend het niet dat het altijd werkt een 2de kat erbij want ik heb je ook al verteld dat ik hier 3 katten heb waarvan 2 opdringerig).
Hoe reageert ze trouwens op het straffen van ongewenst gedrag?

Amigos_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-07 15:33

laura1987 schreef:
Ok, dan kan je dat dus ook al uitsluiten als oplossing. ( al betekend het niet dat het altijd werkt een 2de kat erbij want ik heb je ook al verteld dat ik hier 3 katten heb waarvan 2 opdringerig).
Hoe reageert ze trouwens op het straffen van ongewenst gedrag?

Las ik haar wegzet omdat ik gewoon even geen aandacht aan haar kan besteden krijg ik steevast een beet (waar ze me dan ook kan pakken) en dan komt ze ook gewoon weer terug. Gisteren wilde ik de was even ophangen en ze ik kon dus niet normaal van de wasmachine naar het droogrek lopen want viel letterlijk over dr heen heb haar toen opgepakt en in de kamer gezet (inclusief speeltjes en alles) Nou mevrouw ging miauwen (hihi de buren d8 waarschijnlijk dat ik dr aan het vermoorden was).

Toen ik klaar was met de was, heb ik de deur weer opengedaan nou het leek alsof ze me jaren niet had gezien!

O,ja iedereen bedankt voor de berichtjes! En ondanks dat ze me knettergek kan maken ben ik wel super dol op dr hoor Haha!

laura1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-07 17:26

Haha het klinkt echt zo grappig he, maar ik zou er ook super moe van worden na een tijdje.

Wat doe je trouwens als ze je bijt? Want ik vind niet dat dat gedrag is wat je ongestraft kan toestaan.