Wat kan ik in mijn aquarium doen???

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

KimL86

Re: Wat kan ik in mijn aquarium doen???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-07 00:31

Nee op de grond lukt ook niet. ik heb dus nogal een klein kamertje en er zitten ook al 2 konijnen met een grote kooi en een ren. Gewoon stom van mij dat ik daar niet eerder aan gedacht heb dat die kast dat niet kan houden. Ik heb al eerder een aqaurium erop gehad, maar die was 30x20 ongeveer dus dat scheelt nogal in gewicht. Maarja niks meer aan te doen ik heb hem nu al gekocht. Maar iets anders vind ik ook wel leuk zoals die grote slak. En die krabbetjes zijn ook leuk.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 00:39

Orchideen zijn ook leuk, en bromelia's. Gewoon zorgen voor een hoge luchtvochtigheid, dan hoeft er niet zoveel water, en hoeven er ook geen vissen in....

Debsey

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 10:46

gooi er sea-monky's in !!

ik vind ze zo geweldig apart en schattig !

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 10:53

Nog nooit van gehoord Nagelbijten / Gniffelen
Wat zijn dat dan voor dingen, ik heb wel gegoogled Clown

Farouche

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 10:55

Leg er wel piepschuim onder of 3 lagen karton, dan is de druk voeral evenhoog, anders scheurt de onderkant soms.

Je kunt heb toch ergens anders zetten of niet?
En ander terugbrengen Pling

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 11:49

Sea Monkeys zijn een soort garnaal, van de familie Artemia.

Als je gaat googlen op Artemia Salina nyos kom je de nodige foto's tegen.

Soprano

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 17:01

Voor gerbils, schildpadden, hamster,... is het veelste klein vind ik Nagelbijten / Gniffelen . Ik zou er inderdaad gewoon wat krabbetjes in zetten ofzo...

Shorks

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 17:04

ik heb precies hetzelfde probleem Nagelbijten / Gniffelen makkelijk he, om eerst ff te kijken of je kast het houdt Schijnheilig ik ben gelukkig bezig om van kamer te verhuizen naar de zolder, dus ik kan nog een nieuwe (stevige) kast zoeken! je kan ook kameleons ofzo erin doen, is ook altijd heel leuk en heb je ook hele kleine van! succes iig!

KimL86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-07 19:16

seamonkey's heb ik ook ooit gehad, vond het zo'n aparte beestjes. Is het voor kameleons niet veel te klein? hoe groot zijn de kleinere soorten dan? Tot nu toe gaat mijn voorkeur uit naar zo'n grote slak of naar krabbetjes. Vind het nadeel bij de slak dat je ze niet met meerdere kunt houden omdat je er dan binnen de kortste tijd een heleboel hebt.

lejo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 19:19

het schijnt zo te zijn dat als je geen verwarmingselement hebt ze niet zo snel zullen voortplanten die slakken (ik ben er ook mee bezig) en anders gewoon de eieren door de wc spoelen. Beetje cru, maar het werkt wel.

Joyckuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 22:18

Knaagbeesten zou ik er niet in doen, is niet zo goed voor de kit...

Slakken, ik heb er 4, ze hebben zich vooralsnog niet vermenigvuldigd! En ik heb ze nu toch al bijna een jaar.

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 19:16

Landheremietkreeften? Zijn echt superleuke huisdiertjes. Voor meer info zie mijn landheremieten forum. 60x30x30 is groot genoeg voor een paar kleine kreeftjes als je het goed inricht. Ik vind deze persoonlijk véél leuker dan krabbetjes, ze hebben echt een persoonlijkheid en veel interessanter gedrag.

Agaatslakken zijn inderdaad ook heel leuk, die heb ik ook alweer een hele tijd.

Salamanders zijn ook gaaf, al kan ik je niet zeggen of je bak daar groot genoeg voor is (ik weet simpelweg helemaal niets van salamanders).

Een groepje Tropiocolotes sp. (T. steudneri of T. tripolitanus zie je het meest) kan ook goed, erg leuke dwerggekkootjes. Er is nog een leuke dwerggekkosoort maar daar kan ik zo even niet opkomen.

Ik zou wel even nadenken met een aquarium hoe je de kap gaat aanpassen (weet niet of die erbij zit?) aan het houden van iets anders dan vissen. Vaak zitten er kappen op die ze makkelijk omhoog kunnen drukken (een slak bijvoorbeeld slijmt zo tegen een klep op en drukt het er zo uit). Ook de ventilatie is een punt waar je op moet letten.

KimL86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-07 19:45

dankjewel voor je reactie. Dwerg gekko's lijken me ook leuk. De heremietkreeften had ik al gezien van jou, maar ik had begrepen dat er daar van bijna niks verkrijgbaar is in nederland. Er zit wel een kap bij mijn aquarium, maar dat zou ik moeten kijken hoe ik die aan kan passen afhankelijk van wat voor dier erin komt te zitten eventueel verzwaren door er iets bovenop te zetten. Maar een agaatslak bijvoorbeeld hebben die een lamp nodig, want de lamp die erin zit is niet beschermd en dat lijkt me niet echt handig als de slak erop zou gaan zitten (dan heb ik een geroosterde slak denk). En werkt een verwarmingselement voor in het aquarium eigelijk ook zonder water? Want er zat alles bij bij het aquarium.

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 19:49

Verwarming van agaatslakken kan met een lamp, maar dan heb je inderdaad wel dat ze erbij kunnen. Ik heb ze zelf in een terrarium waar dus een tl over het glas ligt. Lijkt me inderdaad niet handig dat ze erbij kunnen komen, ook al word een tl niet heel warm.

Weet niet of het altijd op gaat, maar het verwarmingselement voor een aquarium wat hier ligt moet persé onder water anders knapt het.

Heremietjes vallen met een beetje moeite wel aan te komen Knipoog

Mo_I_Rana

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 19:54

Ik heb vroeger schildpadjes gehad die niet zo groot werden hoor, max 10 cm lang... Weet niet hoe ze noemden, maar had ze enkele jaren.

trustHim

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 19:55

ik zou geen camelon erin zetten, de kleine soort is ontzettend kwetsbaar en gaat snel dood

volgens mij kan zo'n verwarming niet zonder water, dan gaat hij kapot

Kaygee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 20:02

Joyckuh schreef:
Knaagbeesten zou ik er niet in doen, is niet zo goed voor de kit...

Slakken, ik heb er 4, ze hebben zich vooralsnog niet vermenigvuldigd! En ik heb ze nu toch al bijna een jaar.

Ik heb al 2 kwakkies van mijn appelslakken in 2 maanden Tong uitsteken En die leggen eieren boven water dus als je geen baby's wil dan kan je de eieren er gewoon afhalen. Appelslakken zijn trouwens niet tweeslachtig dus die kweken minder snel dan de "huis/tuin en keukenslak"

Ik zat te denken aan axolotls, maar dan moet er inderdaad ook weer water in. Eightlegged heeft heremietkreeftjes geloof dat de bak dan niet helemaal vol met water moet maar daar ben ik niet zo wegwijs in.

Voor reptielen is een aquariumbak niet zo geschikt, aangezien die niet echt goed kan ventileren. Wel balen zeg, dat je kastje het niet houd. ben benieuwd wat je erin gaat stoppen! Lachen

Edit: Haha sorry zal eerst eens het hele topic aflezen maar anders vergeet ik wat ik wil zeggen Tong uitsteken

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 20:06

Kaygee schreef:
Eightlegged heeft heremietkreeftjes geloof dat de bak dan niet helemaal vol met water moet maar daar ben ik niet zo wegwijs in.

Alleen 2 waterbakken, verder een dikke laag zand en/of geschikte aarde. Zand is vrij zwaar maar de aarde (coco-peat) is erg licht Ja