Help! wat zijn dit voor beestjes op mijn kittens?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Lynn_Nikita

Re: Help! wat zijn dit voor beestjes op mijn kittens?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-07 20:41

juist niet erna zuigen!
ervoor goed zuigen, insprayen en dat dag zo laten
wel goed ventileren ( staat op mijn fles, net even bijgepakt en in t kort samengevat)

Danielle_1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-07 20:43

Hoe heet dat spul en ik kan ik het gewoon bij pets place halen?

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-07 20:44

Lynn_Nikita schreef:
juist niet erna zuigen!
ervoor goed zuigen, insprayen en dat dag zo laten
wel goed ventileren ( staat op mijn fles, net even bijgepakt en in t kort samengevat)

Hihi dat bedoelde ik ook Haha!

Was vergeten erbij te zeggen: eerst goed laten inwerken en na een dag goed zuigen.

spul kun je gewoon bij pets place krijgen Lachen

Heet gewoon omgevingspray tegen vlooien Clown

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-07 20:45

ja, je hebt verschillende merken, heb de mijne gekocht bij boerenbond maar denk dat elke dierenwinkel dit heeft
zal ook wel verschillende merken hebben, ook staat er wel duidelijk op hoe je de ruimte moet behandelen
ik was diezelfde dag mn hond en kitten met vlooienshampo en dag erna een pipetje in de nek

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-07 20:50

Die vlooien kunnen verrekte lastig zijn voor jezelf Nagelbijten / Gniffelen Ik vond ze zelfs in mijn bed! (terwijl de katten niet op mijn kamer komen. dus ik nam de vlooien gezellig mee op mijn benen Clown). Ze vonden mij iets te lekker...

Danielle_1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-07 20:51

Bedankt allemaal,ik weet nu dat ik goed gehandeld heb.
Alleen morgen nog ff die omgevingsspray halen en het moet helemaal goed komen.

Wat ik me nu alleen nog afvraag,is het dom om ze vannacht mee te nemen naar bed?

Ow ja,voor de duidelijkheid nog even,anders is mijn steriele reputatie naar de knoppen Clown
Ik heb deze kittens pas 1 dag.
Mijn andere dieren,die ik al jaren heb,hebben nog nooit vlooien gehad door goede zorg en tijdig ontvlooien.
Ik schaam me echt dood dat de kittens ze hebben,maar in feite kan ik hier niets aan doen.
Ondertussen ben ik wel kwaad op die vrouw waar ik ze gisteren gehaald heb.
Zij vertelde dat ze ze ontwormt en ontvlooid had.
Ontwormen heb ik straks ook even voor de zekerheid gedaan.....

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-07 20:52

Niet in je bed nemen!!!!!
Die vlooien vinden jou namelijk ook erg lekker en je hebt je hele bed erna onder de vlooien Clown

Chichiba

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-07 21:10

Ik kocht eens een kitten bij een fokker en kwam thuis met een vlooienbaal...Advies van de DA was toen...
kammen...kammen...en nog eens kammen...met een vlooienkam wel te verstaan...We hebben geen middeltjes voor het kitten zelf gebruikt...(dat vond de DA toen niet verantwoord) Na 4 dagen goed kammen waren we ervan af...Misschien is het handig om een vlooienkammetje te nemen en ze eens goed te kammen...nu ze toch ontvlooit zijn...Zet ze op een wit lakentje en 'gooi' de vlooien in een bekertje water...

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-07 21:14

(goed zorgen dat dat spul op de huid komt, anders komt het namelijk niet in het bloed en dan heb je er nog niets aan)
en inderdaad veel kammen suc6!

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-07 21:15

Wel wat zeepsop in het water doen, dat verlaagt de oppervlakte spanning dus kunnen ze er niet meer uit komen.

Vlooien in huis zegt niet zoveel over hygiene. Als je katten buiten komen (of je hond) dan kunnen ze al vlooien oplopen. Vlooieneitjes kunnen heel lang gewoon blijven liggen en later pas uitkomen.

Thokkadisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-07 21:25

Vlooien gaan vaak samen met wormen, dus ook even goed ontwormen. Kammen is ook goed om te eitjes eruit te kammen, niet binnenshuis kammen anders heb je heb je als de eitjes uitkomen weer vlooien. Kam even in gloeiend heet water dompelen af en toe (wel even laten koelen voor je weer verder gaat met kammen Clown ) om de eitjes die in de kam zitten en de vlooien meteen te vermoorden.

Bjarni

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-07 11:59

Heel herkenbaar verhaal!
Ook ooit een kitten in huis gehaald wat volgens vorige eigenaar ontwormd en ontvlooid was. De vlooienplaag die wij erna kregen lag volgens hem aan onze de katten die we al hadden Lachen Was wel heeeeel toevallig natuurlijk
Nou ja, kitten ontvlooid met spul van de dierenarts, huis met omgevingsspray (vloerbedekking is dan echt een ramp) en alle kleren en beddegoed in de was aangezien de katten ook op de slaapkamers kwamen en we open kledingkasten hadden.... Verschrikkelijk wat een ramp was dat zeg, veel succes met het vlovrij krijgen!

Meavey

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-07 13:38

Kammen helpt echt helemaal niks noppes nada geloof me, je kan je de vlooien soms zo zien zitten en daar kan je gewoon doorheen, (ben hondentrimster).
ALLE Dieren in huis goed behandelen idd zorg dat je het spul juist gebruikt, en idd OVERAL waar de dieren komen, je huis behandelen ook je auto, reismand, alles.
Losse kleden, hoezen, en beddegoed wassen in de wasmachine.
Idd de eitjes/poppen kunnen pas na 2 jaar uitkomen als je pech hebt dus als je het niet goed doet blijft het probleem terugkomen.

balance
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-07 23:50

Bij hele ernstige besmettingen is het ook mogelijk om een speciale kaars te halen bij de dierenarts. Ik hoorde dat toen er eens een hardnekkige schimmel uitbraak is geweest in mijn vorige woonplaats. Alle dieren en mensen moeten dan het huis uit want je kanarie gaat er anders ook aan dood.

Danielle_1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-07 16:00

Inmiddels ben ik 5 wasjes verder en heb nog koppijn van die omgevingsspray,die ik gisteren heb gebruikt.
Maar het hele spul is vlovrij Go jij! Go jij!

Eigenlijk heb ik alleen extreem goed ervoor en erna gezogen.(het sprayen dus)
Alle 4 de katten had ik zondag al grondig ontvlooit,wat afdoende bleek.
Mijn hond heb ik wel met vlooienshampoo gewassen voor de zekerheid.

Het enige wat ik zo nu en dan aantref is een dooie vlo Clown

Heb zelf trouwens nergens last van gehad,geen enkele beet Haha!

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 18:41

Mijn kat heeft ook wel eens vlooien (terwijl ik echt goed ontvlo). Vaak heeft hij er dan maar 1 of 2, maar die vinden mij ook erg lekker en dan zitten ze idd in mijn bed (en mijn kat komt niet boven). Hop, meteen alles in de was, kat ontvlooien, stofzuigen en omgevingsspray spuiten. En goed bijhouden, maar dan vind ik er soms nog wel een. Nadeel van een buitenkat denk ik Knipoog .