Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Jolandaa_ schreef:het zijn ook speelse honden van een jaar of 2, maar bijten of happen mogen ze niet
Rianneke schreef:hoe weet je nou wat onze hond doet?onze hond snapt heel veel van paardengedrag volgens mij
zo blijft hij op afstand en komt alleen aan de voorkant en zoekt contact... als een paard zijn oren naar achter legt loopt ie al weg! alleen als een paard ook contact zoekt gaat ie verder en loopt mee...
maar ik vind het wel heel knap dat je al zoveel over mijn hond weet
Citaat:Het lijkt tegenwoordig wel mode te zijn om je hond los te laten lopen op plekken waar het niet mag
Supertje schreef:Bovendien, jij kan wel beweren dat jouw hond weet wat hij doet, maar wat nou als hij een paard treft wat doodsbang is voor honden? Geloof mij maar dat juist als jouw hond wil spelen en het paard gaat aan de kletter dat jouw hond er achteraan gaat met alle gevolgen van dien. Een hond begrijpt namelijk geen hout van paardengedrag.
Supertje schreef:De stomste opmerking die ik ooit gehoord heb is trouwens van de eigenaren van 2 enorme doggen die ineens de bosjes uit kwamen stormen al blaffend, mijn paard schrok maar deed verder niks, het paard van mijn mederuiter hing zowat bovenin een boom en probeerde uit alle macht weg te komen. En wat hoor je? `Geen zorgen hoor, ze zijn paarden gewend`En bedankt.....
Jolandaa_ schreef:bij ons verderop hebben ze 2 honden. 1 groenedaler en 1 schapenherder. die groenedaler heeft al ooit een trap gehad van het paard. loopt gewoon buiten zijn terein te bijten en eigenaars doen niks. de andere schapenherder die loopt voor hun hek en mag op straat. ik wist dat die eerst niks deed. maar laats kom ik langs met het paard gewandeld ( heb àltijd een zweep bij om die reden) en die hond haalt ineens bijten uit naar mijn been. sorry hoor maar die hond heeft een flinke lel gehad. en de eigenaar was boos op mij omdat ik de hond sloeg. ja hallo? waar zijn we mee bezig, hou ten 1e die hond op eigen terrein en zorg ten 2e dat ie niet zomaar mensen aanvalt.
die hond zal zo snel niet meer bijten hoop ik voor hem want ik hou de zweep vast. voor hetzelfde geld liep er een kind van 4 en die word flink toegetakeld. de eigenaars doen niks. de groenedaler heeft al 4x gebeten naar iemand. nog 1x en de politie word erbij gehaald. een waakhond oke. dat vind ik kunnen. dat ie bijt niet. voor vreemden die 's nachts komen snap ik ook wel. maar niet buiten zijn terrein ( dwz grasveld aan de overkant van de weg) dat gaat mij te ver.
Supertje schreef:Hij liep voor hem langs en mijn paard greep hem in een fractie van een seconde, voor de hond was er echt geen aanleiding dat mijn paard dat zou doen.
tamorka schreef:Zo heb je paarden die doodsbang zijn voor tractoren, auto's, fietsers, van alles. Maar het zijn WEL dingen die in het alledaagse leven horen. Je zult je paard er dus toch echt op moeten trainen.
Donja schreef:Ruiters horen wandelaars e.d. in stap te passeren, zoals iedereen geleerd heeft