Honden die achter paarden aan gaan, grr..

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

salsaentango

Re: Honden die achter paarden aan gaan, grr..

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-07 20:58

lepeltje21: helemaal met je eens Knipoog het is mooi als je hond los kan maar wel zolang niemand er last van heeft Lachen alleen zou zelf niet de zweep er over doen. en tegen slaan van dieren, als de tik van de zweep maar zachtjes is (corigerende tik Tong uitsteken ) dan is het oke Lachen Tong uitsteken

Sharon_Jims

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-07 21:01

Ik heb al een aantal keer gehad dat er een hond achter ons aankomt. Als ik het op tijd door heb zet ik Jims stil zodat de eigenaren van de hind het beestje kunnen terug roepen. Kom ik er te laat achter en de hond komt achter me aan draai ik m om naar de hond toe zodat deze schrikt.
Helaas is het ook gebeurt en gelukkig goed afgelopen dat Jims er in blinde paniek van door is gegaan met zijn verzorgster...
Gelukkig heb ik die hond niet te pakken gehad...
Maar goed meestal gebeurd dat niet en zijn de hondeneigenaren zo vriendelijk om hun honden bij te houden, komen ze toch dan blijf stilstaan!

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-07 21:06

de honden van mijn schoonfamilie hebben 2 x geprobeerd te happen naar een wielrenner. dat hebben ze nooit meer gedaan. die worden meteen terug getrokken en hard aangepakt. die zien zoiemand als een spelend dier waar ze mee kunnen rennen. maar ze mogen niet happen. en als ze het doen dan krijgen ze er flink van langs ( niet met slaan of schoppen maar een flinke ruk aan de riem) het zijn ook speelse honden van een jaar of 2, maar bijten of happen mogen ze niet

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-07 21:14

Jolandaa_ schreef:
het zijn ook speelse honden van een jaar of 2, maar bijten of happen mogen ze niet

opvoeden van een hond is gewoon hartstikke belangrijk! bijten of happen heeft die van ons nog nooit gedaan gelukkig...

Supertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-07 21:33

Rianneke schreef:
hoe weet je nou wat onze hond doet? Clown onze hond snapt heel veel van paardengedrag volgens mij
zo blijft hij op afstand en komt alleen aan de voorkant en zoekt contact... als een paard zijn oren naar achter legt loopt ie al weg! alleen als een paard ook contact zoekt gaat ie verder en loopt mee...

maar ik vind het wel heel knap dat je al zoveel over mijn hond weet Clown

Omdat wat ik beschrijf gewoon hondengedrag is. Een hond die ergens mee wil spelen wat vervolgens wegrent heeft toch echt de neiging om daar blij achteraan te rennen. En dat een hond naar de voorkant loopt en contact zoekt is ook behoorlijk logisch, dat doen honden onder elkaar ook.
De hond die door mijn paard gegrepen werd was een hond die toen al 10 jaar oud was en zijn leven lang tussen de paarden liep. Hij liep voor hem langs en mijn paard greep hem in een fractie van een seconde, voor de hond was er echt geen aanleiding dat mijn paard dat zou doen.

laliz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-07 22:35

Citaat:
Het lijkt tegenwoordig wel mode te zijn om je hond los te laten lopen op plekken waar het niet mag

Het is tegenwoordig 'mode' omdat je bijna nergens meer je hond los mag hebben lopen. En áls er losloopgebieden zijn, zijn de 2 bij 2 meter langs een drukke autoweg.

theire

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-07 22:44

Als een hond achter mijn paard aankomt, zet ik mijn paard stil en draai hem met zijn hoofd naar de hond toe.
Meestal wordt de hond dan al rustiger en ik heb nog nooit meegemaakt dat zijn baasje de hond dan niet bij zich haalde.
Zodat ik daarna rustig weg kon rijden.

tamorka

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 11:11

Supertje schreef:
Bovendien, jij kan wel beweren dat jouw hond weet wat hij doet, maar wat nou als hij een paard treft wat doodsbang is voor honden? Geloof mij maar dat juist als jouw hond wil spelen en het paard gaat aan de kletter dat jouw hond er achteraan gaat met alle gevolgen van dien. Een hond begrijpt namelijk geen hout van paardengedrag.

Zo heb je paarden die doodsbang zijn voor tractoren, auto's, fietsers, van alles. Maar het zijn WEL dingen die in het alledaagse leven horen. Je zult je paard er dus toch echt op moeten trainen.
Supertje schreef:
De stomste opmerking die ik ooit gehoord heb is trouwens van de eigenaren van 2 enorme doggen die ineens de bosjes uit kwamen stormen al blaffend, mijn paard schrok maar deed verder niks, het paard van mijn mederuiter hing zowat bovenin een boom en probeerde uit alle macht weg te komen. En wat hoor je? `Geen zorgen hoor, ze zijn paarden gewend` Koe En bedankt.....

Die lui hebben dus geen verstand van paarden! Mijn broek zakt er van af! OF het nu honden zijn die de bosjes uit schieten, kinderen, katten, konijnen of fazanten, van zulke dingen schrikken veruit de meeste paarden. DAt is inherent aan hun aard. Die eigenaars moeten zoiets voorkomen. Stom volk!

Jolandaa_ schreef:
bij ons verderop hebben ze 2 honden. 1 groenedaler en 1 schapenherder. die groenedaler heeft al ooit een trap gehad van het paard. loopt gewoon buiten zijn terein te bijten en eigenaars doen niks. de andere schapenherder die loopt voor hun hek en mag op straat. ik wist dat die eerst niks deed. maar laats kom ik langs met het paard gewandeld ( heb àltijd een zweep bij om die reden) en die hond haalt ineens bijten uit naar mijn been. sorry hoor maar die hond heeft een flinke lel gehad. en de eigenaar was boos op mij omdat ik de hond sloeg. ja hallo? waar zijn we mee bezig, hou ten 1e die hond op eigen terrein en zorg ten 2e dat ie niet zomaar mensen aanvalt.
die hond zal zo snel niet meer bijten hoop ik voor hem want ik hou de zweep vast. voor hetzelfde geld liep er een kind van 4 en die word flink toegetakeld. de eigenaars doen niks. de groenedaler heeft al 4x gebeten naar iemand. nog 1x en de politie word erbij gehaald. een waakhond oke. dat vind ik kunnen. dat ie bijt niet. voor vreemden die 's nachts komen snap ik ook wel. maar niet buiten zijn terrein ( dwz grasveld aan de overkant van de weg) dat gaat mij te ver.

Melding maken bij de politie! Die hond heeft inderdaad niet het terrein af te komen, en ook niet aan te blaffen en al HELEMAAL niet te bijten! Als je het meld, en er gebeurt ooit eens wat, dan staat het in de computer met datum en al. En dan kun je daar op terugvallen. Die eigenaar had ook een klap met de zweep moeten hebben wegens wangedrag.

Donja

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 11:58

Mijn honden zijn goed getraind en als we onderweg een paard tegenkomen is er ook niets aan de hand. Ik roep mijn honden op tijd bij me, ruiter gaat over in stap en alles rustig.

Echter gebeurt het ook dat een ruiter komt aangaloperen, vlak voor me in draf gaat en langs me een draaft (soms blijven ze galopern) Dan heb ik soms een probleem om mijn honden (vooral mijn herder, die speelt in de wei met mijn eigen paarden, blijven ze stapen of stilstaan, niets aan de hand, draf of galop is spelen!!). Ruiters horen wandelaars e.d. in stap te passeren, zoals iedereen geleerd heeft (of iig zou moeten..Clown ) Zolang dat gebeurt gaat het goed... De ruiter heeft zijn paard beter onder controle, de hondeneigenaar de hond, iedereen blij Haha!

tamorka

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 12:01

Je hebt onder beiden partijen onmensen die zich niet weten te gedragen. Zowel onder hondenmensen als paardenmensen.

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 12:05

Supertje schreef:
Hij liep voor hem langs en mijn paard greep hem in een fractie van een seconde, voor de hond was er echt geen aanleiding dat mijn paard dat zou doen.

onze hond loopt zowiezo niet vlak voor een paard langs dus dat overkomt hem iig niet Knipoog 3 meter afstand en als ik er naast sta durft ie pas dichterbij te komen... bij bekende paarden is ie wat makkelijker maar nog altijd op zijn hoede want tsjah mijn paarden zijn ook niet altijd even lief Haha!

tamorka schreef:
Zo heb je paarden die doodsbang zijn voor tractoren, auto's, fietsers, van alles. Maar het zijn WEL dingen die in het alledaagse leven horen. Je zult je paard er dus toch echt op moeten trainen.

nou dat vind ik dus ook!!! ik vind dat als je op straat gaat je paard goed mak moet zijn... tuurlijk kan een paard een keer schrikken, maar als je paard doodsbang voor honden of wat dan ook moet je echt geen plekken opzoeken waar je honden tegenkomt naar mijn idee (bijvoorbeeld op straat of in het bos)
maar goed wie ben ik... ik rij bijna nooit buiten omdat die van mij niet bomproof zijn Clown op een hele rustige zondag ochtend wil ik nog wel gaan en dan altijd met een goed mak paard erbij...
Donja schreef:
Ruiters horen wandelaars e.d. in stap te passeren, zoals iedereen geleerd heeft

het zou moeten maar het gebeurt vaak niet... vind dat levensgvaarlijk want wat als er een kindje loopt of een volwassene die ze over het hoofd ziet?

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 14:24

TS: Ohh ja heel vervelend inderdaad. Wij laten onze hond niet los behalve op afgesloten gebieden waa reht toegestaan is inderdaad simpelweg omdat hij (nog) niet goed genoeg luisterd.

Als wij honden tegen komen die los lopen als ik met de paarden naar buiten ben en de eigenaar komt niet of de hond blijft maar blaffen of doen, kan de hond van mij ook een tik met het halstertouw of zweep krijgen