kat poept in de tuin bij de buren

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Solvej

Re: kat poept in de tuin bij de buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 17:11

De kat van onze buren flikt dat ook steeds en moet zeggen dat ik me er dood aan erger dat dat beest constant in de garage of zadelkamer plast. Maar we zeuren er verder niet over. Ook de kat van de buren van m'n vriend zit constant bij hem in de tuin, erg irritant om van dat gejank en dat belletje zondag ochtend wakker te worden Scheve mond

Kat binnenhouden of aan een tuigje oid. Denk dat jij voor de oplossing moet zorgen, is immers jou kat.

Pikeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 17:14

En als je nou in je eigen tuin een zandbak maakt?

2misty2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 17:17

Ik vind het ook erg vervelend al die katten die in je tuin poepen!Mijn hond eet het op straks wordt ze er ziek van.Mensen klagen altijd over honden poep maar al die katten dan ???Vind het gewoon smerig.Ook al die zandbakken waar die kinderen in spelen.Mensen die katten houden moeten hier wat aan doen.Zoals sommige al zeiden katten in je eigen tuin en niet die van een ander!

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 17:20

ben ik het mee eens,hoe vervelend ook,het is jouw kat en jouw probleem.
het is smerig als andere katten in je tuin poepen of piesen.

gelukkig valt dat bij ons mee,er zitten weinig andere katten in onze tuin

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 18:01

Toen ik de titel las dacht ik: wees blij dat hij bij de buren poept,en niet bij jou! Clown

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 18:02

Zamora schreef:
als je een schutting hebt, span je het dan er boven langs of hoe doen jullie dat?

boven en onder

JENNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 18:05

Zo'n kat zou ik wel willen.. Even bij de vervelende buurman in de tuin laten kakken .. Vork

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 18:07

Jolliegirl schreef:
Angelstears schreef:

waarom moeten de buren dit doen?
het is hun kat niet

maar wel hun tuin Lachen
Als reigers jou vissen pakken wat doe je dan? ''ach tis mijn reiger toch niet''
en lees mijn bericht iets beter er staat ook bij : Of jij!

Dat is peren met appels vergelijken. Een kat daar kies jij voor, moet jij dus ook voor zorgen. Een reiger is een vrij dier, dus is anders. Zie het al voor me dat als mijn paarden uit de wei ontsnappen en bij de buren gaan lopen, zij het hek maar beter in orde moeten maken. Dat is dan mijn verantwoordelijkheid want ik wou daar die dieren hebben lopen Lachen

Maar ts ik vind het wel goed van je dat je een oplossing zoekt. Wij hebben dus ook last van de katten van de buren maar hun roepen doodleuk dat hun katten dat niet doen. Zo'n stroomdraad lijkt me wel een goed idee.

wendely

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 18:09

Jolliegirl schreef:
de buren moeten gewoon schrikdraad om de tuin doen. of JIJ!
Hebben wij ook, en tevens ook om de vijver.
ben je gelijk van het probleem af Ja

En dan zitten wij met de kosten? Terwijl een kat van een ander niet uit jouw tuin kan blijven. Dacht het niet Wij hebben nu wel schrikdraad om de vijfer aangezien die klotenbeesten al een aantal maal onze koikarpers en steuren uit de vijfer hebben gevist. Als ik ze op het randje zie zitten moeten ze maken dat ze weg komen anders zorg ik er zelf wel voor of ze gaan zwemmen.

Vind het goed van je dat je het probleem zelf ook vervelend vind en er een oplossing voor probeert te bedenken Ja Maar kan de reactie van je buurman me ook wel inleven. Als je zelf niets met die dieren hebt en ze wel constant je tuin eronder poepen wordt je niet vrolijk van Clown

japke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-07 18:34

wel grappig al die vergelijking met de kat bij de vijver die de vijver leeg probeerd te vissen.
ik heb aan de andere kant een vijver en die is weer favoriet bij de katten van tegenover. Knipoog
nu heb ik er overal gaas net overheen en omheen kan hij er lekker niet meer bij en die rot reiger ook niet. Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 21:23

Jee, hier is het heel normaal dat je kat gewoon buiten loopt. Alle katten lopen hier gewoon buiten, zelfs de raskatten. Moet je je tuin ook al afzetten voor katten? Er wordt her en der in elkaars tuinen gepoept, waar ze niet gewenst zijn worden de honden of een emmer water er op af gestuurd en soms zie je iemand rennen om een kat uit de tuin te jagen. Ik moet eerlijk zijn dat ik er wel van op kijk. Hier wordt er nooit over geklaagd. Gepoept wordt er hier alleen in de voortuin, achter ligt bij ons nooit wat en we hebben een grote tuin. Onze eigen katten jagen andere katten uit de tuin, samen met de hond.
Onze ene kat poept in onze eigen voortuin.

Stoeptegel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 22:05

conrad.nl had iets daarvoor.. iets wat een hoge toon uitzend zodat katten daar niet in de buurt komen. Dat apparaat bij je buurman over de schutting gooien en het probleem is opgelost (hopelijk) maar dan zit je dus zelf met de poep van die kat in de eigen tuin Haha!

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 23:54

Bij ons kwam ook regelmatig een kat zijn behoefte doen...
Telkens als je in de buurt kwam, rende hij weg.
Ik ben op een dag met mijn zusjes supersoaker (waterpistool/kanon) op het terras blijven staan en heb hem nat gespoten.
Weekje volgehouden en hij deed het niet meer. Haha!

Nymeria
Helen Langehanenberg fan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-07 00:03

2misty2 schreef:
Ik vind het ook erg vervelend al die katten die in je tuin poepen!Mijn hond eet het op straks wordt ze er ziek van.Mensen klagen altijd over honden poep maar al die katten dan ???Vind het gewoon smerig.Ook al die zandbakken waar die kinderen in spelen.Mensen die katten houden moeten hier wat aan doen.Zoals sommige al zeiden katten in je eigen tuin en niet die van een ander!

Ben ik het helemaal mee eens. Ik laat mijn hond toch ook niet door iedereens tuin banjeren en erin poepen? Maargoed, zo kan ik nog wel even doorgaan over loslopende katten, het loopt in mijn straat ook echt de spuigaten uit. Maar dat is offtopic.

Ik vind dus wel dat je er in je eigen tuin iets aan moet doen. Een zandbak maken lijkt me wel slim, dan poepen ze misschien gewoon in je eigen tuin. Lijkt me ook minder moeite dan al dat schrikdraadgedoe.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-07 01:37

[LZP] > [BB]

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-07 01:41

2misty2 schreef:

Honden worden niet zo heel snel ziek van poep, van heel veel teveel wel Knipoog
Van honden vind ik het toch heel anders, je kan een kat wel zindelijk maken, maar buiten wil dat gewoonweg niet, met een hond wel.

Luilak

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-07 05:06

Elinee schreef:
zoals milly al zegt, 2 keer de tuinslang erop en het is over.
ik vind niet dat je hem binnen moet houden, een kat hoort buiten te lopen, en niet aan een tuigje Knipoog.
en je kunt nou eemaal niet naar je kat fluiten, en hem verzoeken terug te komen.

OMG we leven niet meer in het stenen tijdperk Clown

Het is JOUW kat die problemen veroorzaakt, te gek voor woorden dat de buurman daar moeite voor moet doen of kosten voor moet maken. Ik geef hem groot gelijk, jij moet ervoor zorgen dat je kat geen ongemakken bij wie dan ook veroorzaakt.

2misty2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-07 10:40

x_Marr schreef:
2misty2 schreef:

Honden worden niet zo heel snel ziek van poep, van heel veel teveel wel Knipoog
Van honden vind ik het toch heel anders, je kan een kat wel zindelijk maken, maar buiten wil dat gewoonweg niet, met een hond wel.

Ligt eraan of de kat al ziek is of bv niet ontwormt is.Of juist net ontworming heeft gehad.
Ik ben er voorzichtig mee want ze eet gewoon alle poep op in de tuin en hier ligt een boel van die katten hoor!Een hond kan je zindelijk maken indd...het gebeurt ook vaak zat dat honden op straat poepen of in andersmans tuin hier ben ik ook niet te spreken over.En een ander maar last houden van kattenpoep in de tuin ben ik ook niet te spreken over.Als je je tuin op orde maakt grijp je gewoon in de poep!
Ik vind gewoon dat als er overlast in de beurt is van een kat en iemand heeft er alles aan gedaan om die kat uit de tuin te houden door middel van bv een emmer water en het helpt niet.Vind ik dat die kat gewoon in eigen tuin moet blijven.Jij kiest voor die kat en niet de buurman/buurvrouw!

Pikeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-07 10:42

Luilak schreef:
Elinee schreef:
zoals milly al zegt, 2 keer de tuinslang erop en het is over.
ik vind niet dat je hem binnen moet houden, een kat hoort buiten te lopen, en niet aan een tuigje Knipoog.
en je kunt nou eemaal niet naar je kat fluiten, en hem verzoeken terug te komen.

OMG we leven niet meer in het stenen tijdperk Clown

Wat heeft dat met het stenen tijdperk te maken? Nagelbijten / Gniffelen
Als ik zie hoe lekker mijn kat buiten achter vlindertjes en vliegjes aanrent kan ik die opmerking van Elinee best begrijpen..

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-07 10:57

idd hoort een kat niet alleen binnen,maar hij blijft wel verantwoorlijkheid van de eigenaar,of ie nou terug te fluiten is of niet Tong uitsteken

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-07 14:24

Wij hadden ook last van de katten van de buren, liepen ook bij ons in de tuin. Schutting geplaatst en ze klommen er gewoon over, maar nu beschadigen ze heel de schutting. Sinds we de katten nat gemaakt hebben met een glas water heb ik ze niet meer gezien.

Je kan ook je tuin zo maken dat je kat niet meer wegkan, hebben mijn ouders thuis ook gedaan. Onze kat wil niet eens meer de straat op en ze mag het ook niet anders wordt ze zo platgereden hier met al het verkeer.

tamorka

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-07 18:33

Als je nu hoog gaas spant om de tuin, te hoog om in eenkeer overheen te springen met halverwege en bovenaan een schrikdraadje zodat de kat van het gaas afblijft en er vooral niet over klimt, is dat geen optie? Het kost geld maar je kat valt anderen niet op hun eigen terrein lastig, hij wordt niet overreden en niet blootgesteld aan enge mensen. Las laatst iets walgelijks in de krant, over een kat die mishandeld was, darmen waren zwaar beschadigd. De kat was wel geopereerd maar niet buiten levensgevaar. HEt stikt van de zieke mensen.

Daarnaast kun je andere mensen ook niet met je kat opschepen. Als ze een kat hadden willen hebben in hun tuin, hadden ze er zelf wel een genomen. Maar daar kiezen ze niet voor, en dan krijgen ze er tegen wil en dank toch een.

By the way, ik zoek zelf nog een adres voor 2 jonge gevonden katten. Ik had ze meegenomen toen ze een week of 4-5 waren. HAdden niesziekte. De ogen moeten nog gedruppeld worden maar verder zijn ze gezond. De schildpad zal echter een oogje moeten missen maar de cyper is helemaal goed. We hebben ze het liefst bij elkaar, maar als iemand er eentje bij wil....

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-07 18:36

Mmm, als katten al niet meer mogen poepen waar ze willen, mogen vogels etc. dat straks dan ook niet meer? Clown
En what about egels, eekhoorns, e.a. diren die in tuinen komen? Clown

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-07 18:43

als iedereen zn kat maar overal laat lopen dan krijg je straks wel dat het verboden word (en de gemeente of zelfs heel het land er ook echt boetes of wat dan ook voor gaat uit delen).
als we nou met zn alle zorgen dat onze katten wel lekker naar buiten kunnen maar alleen in je eigen tuin.

die van ons hebben dat geleerd. (hebben dan wel een groot stuk) maar anders zou je je tuin idd kunnen afzetten met schrikdraad ofzo.

(we laten onze paarden toch ook niet bij de buren in de tuin poepen?)
Laatst bijgewerkt door draaakje op 23-09-07 18:43, in het totaal 1 keer bewerkt

tamorka

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-07 18:43

Tinkerloos schreef:
Toen ik de titel las dacht ik: wees blij dat hij bij de buren poept,en niet bij jou! Clown

Grinnik, niet dat ik er voorstander van ben, maar schoot toch even in de lach....

x_Marr schreef:
Mmm, als katten al niet meer mogen poepen waar ze willen, mogen vogels etc. dat straks dan ook niet meer? Clown
En what about egels, eekhoorns, e.a. diren die in tuinen komen? Clown

Dat zijn dieren die deel zijn van de natuur. De mens en zijn dingen staan tegenwoordig mijlenver van de natuur af. Ook de omgeving waar ze in leven. JE mag al van geluk spreken als je egels en eekhoorns in de tuin aan treft..... De meesten hebben hooguit een paar mussen om naar te kijken. MAar afgezien daarvan, deze dieren hebben maar hele kleine poepjes. Het wordt anders als je buurman duiven houdt die jouw was of jouw fruitboom onderscheiten. DAn kun je in je eigen tuin niet meer de dingen doen die je zelf wilt. Een kat is vergelijkbaar. Hun drollen zijn groter en behoorlijk vies. Net zo vies als die van honden en mensen. Stel je eens voor dat je een liefhebber bent van je tuin en je plant her en der nogal eens en herplant etc. Of je hebt een moestuin, of een zandbak waar jouw kinderen in graven en spelen... En je graait in zo'n zachte bruine ..... lekker fris is dat! En dan zijn er nog mensen met vijvers en vissen, mensen met vogels in een voliere... hoe dan ook, hun hobby mag in hun eigen tuin toch niet kapot gaan vanwege iemand anders zijn liefhebberij?

Stel je eens voor dat de buren hun hond bij jou in de tuin laten poepen? Kun je wel zeggen "ja maar dat is een hond", maar het is even vies! Poep is poep! (paardenpoep uitgezonderd, dat is niet vies).