Dit is me toch een partij vaag....

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Echwel

Re: Dit is me toch een partij vaag....

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-07 15:08

james100 schreef:
Gelijk heb je... maar jij zit waarschijnlijk de hele dag thuis op de bank.. En ik werk en aangezien ik honden toch echt wel gezelschaps dieren vind, vind ik niet dat je een hond erbij moet nemen en ze lekker de hele dag thuis te laten.. maar jij kent mij blijkbaar, inclusief je hele eigen verzonnen verhaal.. Want je leest dus blijkbaar niet goed.

En bedankt he......

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-07 18:39

Ze bieden twee honden aan en jij eentje. Wat is het verschil?
Wil je zeker weten dat je hond goed terecht komt moet je hem aan iemand geven die je kent of hem zelf houden.

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-07 18:40

Punt 1, advertenties bespreken op bokt mag niet.
Punt 2, wat er met die honden gedaan wordt? Gratis opgehaald, dan een zielig verhaaltje erbij fabriceren, op Marktplaats zetten en met (veel) winst verkopen.

Je zegt overigens dat je Basset bij een fokker vandaan komt. Als het een goede fokker is zal hij/zij je helpen bij het zoeken van een nieuw goed thuis voor je hond. En anders kun je het ook via de rasvereniging proberen. Op die manier heb je meer kans dat er goede mensen op af komen, dan dit soort handelaren.

ikisik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-07 09:50

@ Assie;
punt 1; wist is niet..
punt 2; Dank, dat was wat ik zelf ook al in gedachten had. Maar het lijkt mij nou niet echt een wintgevende situatie.. anders zouden de asielen toch niet vol zitten??

Ik heb geen idee of dit een goed of / slechte fokker is... het is iig een fokker van Bassethounds. Ik ben zelf niet mee gewest hem kopen, dat heeft mijn vechtgenoot voor me gedaan..Ik zal eens in de garage in een verhuisdoos kijken naar zijn papier. Daar staat de fokker op benoemd.

@Imaudy; ik heb mijn hond niet op marktplaats aangeboden, ik ben gaan reageren op hun advertentie. Ja ik wil zeker weten dat mijn hond goed terecht komt, daarom is ie ook niet met die bewuste mensen mee gegaan he.

@Echwel; graag gedaan.

@Cayenne, Basjes kunnen moeilijk tot niet alleen, dat is een gegeven feit. Het staat overal beschreven dat het MEUTE honden zijn en moeilijk tot niet alleen kunnen. Ik kan dit beamen.. we laten ze soms appart uit, en uiteraard gaan ze wel eens om de beurt naar de DA en James gaat sowieso 1x per maand naar de trimsalon toe. James jankt alles bijelkaar en het is oorverdovend wat een geluid ze produceren, dit is overigens ook een raskenmerk.. Kortom, jouw tante heeft vette mazel met haar BAS..

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 19:46

Zelf heb ik 12 jaar een Bassethound gehad en die is het grootste deel van haar leven de enige hond in huis geweest. Heb nog nooit een hond gehad die zo makkelijk was met alleen laten....
Verder heb ik vele mensen gekend met Bassethounds die ook super makkelijk alleen kunnen zijn en dit zullen de fokkers die via de rasvereniging fokken ook beamen.
Dit is zeer beslist geen raskenmerk, als je van pup af aan getraind had hem alleen te laten zonder de andere hond was er misschien helemaal niets aan de hand geweest.

Snap dus niet waar je vandaan haalt dat ze niet alleen zouden kunnen zijn omdat het een meutehond is. Dat het een meutehond is merk je alleen met de jachtdrift, alleen in het bos zullen ze zelden gaan jagen, maar heb je er 2 dan is de kans groot dat je ze voorlopig niet terug ziet.

Zou bijna zeggen breng die hond maar hier, want ik heb diep medelijden met het dier.
Bij welke fokker komt deze Bassethound vandaan?

Miriam

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 21:49

Aangezien het inderdaad niet de bedoeling is om op Bokt advertenties te bespreken hier een slotje.