kat is gestoord...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Elinee

Re: kat is gestoord...

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 22:30

haha, die van ons deden dat inderdaad ook wellis.
en als er dan bezoek was, zaten ze echt te kyken van : wat doen hún nou ? *LOL*

natasja1991

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-07 14:27

ze deed het eerst nooit, want ze mocht toen bij mij op de slaapkamer slapen.
Maar sinds ze steeds aan mijn behang zit te krabben, wil ik echt niet meer dat ze bij mij op de slaapkamer slaapt. (ze krabt trouwens ook aan de kastjes in de woonkamer en soms aan de bank en eerst ook nog de stereoboxen)

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 14:39

en je hebt een superdeluxe krabpaal?

natasja1991

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-07 15:16

njaa superdeluxe kun je het niet noemen, maar de krabpaal is groot genoeg dat ze zich helemaal kan strekken (nog groter dan dat) maar daar wil ze niet aan krabben

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 16:07

Wat je kunt proberen is een paar valeriaandruppeltjes op de krabpaal doen. Daar zijn katten werkelijk gek van. Voor mensen stinkt het, maar katten worden er heel blij (beetje high) van. Wellicht dat dat een begin is, als zo'n krabpaal dan naar hun eigen klauwtjes ruikt blijven ze er meestal wel bij.

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 23:31

Onze kittens deden het ook, maar goed die waren nog jong. Maar onze dame van 11 had van die momenten dat ze ineens mee ging doen. Als een gek door het huis rennen met 1 of 2 kittens achter haar aan. Lachen hoor. Ik vind het vrij normaal. Katten hebben soms van die buien dat er veen geraced moet worden.

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 23:37

die van mij gaat 's avonds heel stom zitten miauwen.
best iritant soms Clown
het is een oude kat, hoe oud weet ik niet, is een keer komen aanlopen.

samoth

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 23:42

ik heb 2 jonge poesjes van 4 maanden, die stoeien, rennen en klauteren altijd als ik een avond rustig tv aan het kijken ben. Clown

gordijnen klimmen is bij mij nu gelukkig vanaf Clown

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 23:49

Marigold schreef:
best iritant soms Clown

A jah, of net zolang aan je slaapkamer deur gaan krabben tot je wakker wordt en dr er in laat Huilen van het lachen

Ikima

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 01:11

natasja1991 schreef:
njaa superdeluxe kun je het niet noemen, maar de krabpaal is groot genoeg dat ze zich helemaal kan strekken (nog groter dan dat) maar daar wil ze niet aan krabben

Laatst heb ik een krabplank gekocht en in de gang tegen een smalle tussenmuur gespijkerd.
Deze vinden ze geweldig en krabben eraan als een stelletje fanaten. De krabpaal hebben ze nooit gebruikt. Nu laten ze de "krabbank" met rust.

Elles

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 12:05

Zwartwitje schreef:
en dan maar snel doen alsof ze zich zitten gaan wassen, zo van 'pompidom, ik ben helemaal niet zojuist tegen de deur opgeknald hoor, je vergist je' Schijnheilig

Heel herkenbaar Haha! Mocca (2,5 jaar) vliegt ook regelmatig het hele huis door. Vooral als de achterdeur openstaat, dan is haar looppad 3 meter langer en dan vliegt ze van de zolder naar beneden, racet de kamer door naar buiten, de ren in. Een keer ging dat dus té hard en klapte ze tegen de achterwand van de ren aan. Kabáál! Haha! Zat ze verwilderd om zich heen te kijken en begon zichzelf toen heel 'casual' te wassen. Alsof er niks gebeurd was Haha!

SanneTilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 12:15

De gestoorde kat van mijn ouders gaat als hij de dolle 5 minuten heeft de honden uitdagen achter hem aan te rennen. Die doen dat dan meestal ook, en dan krijg je dus een kat, met 3 honden er achteraan, in een rijtje door het huis, door de tuin, door het huis enz haha. En het eindigt er altijd mee dat ze met z'n 4en bij de koekjespot gaan zitten voor een kattensnoepje/hondenkoekje. De kat vooraan natuurlijk Knipoog.
Geweldig die gekke huisdieren!
Onze kat jaagt op onze hond als hij wild is, maar onze hond vindt dat helemaal niet grappig haha. Soms best zielig, maar stiekem wel heel grappig;)

Harvumi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 12:16

Mijn 16 jaar oude poes doet het ook wel eens, helaas is ze ook dement, dus weet ze niet meer dat ze het gedaan heeft. Clown Onze vorige kat is 21 geworden en ook hij deed het nog een paar dagen voor hij stierf, niets mis mee, en onwijs leuk om naar te kijken. Soms met zijn drieen tegelijk hier in huis, en de honden doen ook nog eens leuk mee. Haha!

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 12:17

Dat wassen na zo'n gebeurtenis heeft een psychische functie. Een kat moet over zo'n gebeurtenis even 'nadenken' en gaat zich instinctief wassen om daarmee tijd te rekken en zich even te hergroeperen. Dat wassen is dus een reflex.

Nicky15

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 12:19

Mijn kat (ook 1 ) is al even gestoord ,alleen nog een tikkie erger hoor.
Wij noemen het de gekke 5 minuten , en onze oudere kat van rond de 13 heeft er ook wellis last van.
Onze kat gaat rondjes rennen , overal op en overheen springen , aan palen krabben ,klieren met zijn 2en, in bomen springen en klouteren en i d i o o t doen Clown Knipoog dan was nog maar de helft Tong uitsteken

Elles

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 12:54

Dat is leuk om te weten, Maanling Lachen Ik had wel zo'n vermoeden, maar het komt altijd zo over alsof ze heel casual gaan doen, omdat ze beseffen dat ze zojuist een blunder begaan hebben en dat willen verdoezelen Haha!

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 15:52

Zo denk ik er ook altijd het liefst over want dan moet ik nog harder lachen Knipoog

Natascha

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 16:28

wij hebben dat hier thuis ook. Wil je het helemaal extreem hebben dan moet je onze mainecoons zien. Omdat die vrij groot zijn lijkt het raceuurtje dubbel zo gek Haha!
De birmanen doen het rustiger. Die racen alleen met grote zwarte ogen over de bank om daarna doodsmoe in slaap te vallen Slapen

natasja1991

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-07 17:06

en na die gekke bui ploffen ze op de bank neer om te slapen alsof er niks gebeurt is

laura1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 19:12

x_Marr schreef:
Marigold schreef:
best iritant soms Clown

A jah, of net zolang aan je slaapkamer deur gaan krabben tot je wakker wordt en dr er in laat Huilen van het lachen

Haha dit doet mijn kater dus ook.
En als hij dan binnen is gaat hij aan het behang krabben tot ik hem of schreeuw dat hij op moet houden of tot ik hem aandacht geef.

Van de week ook.
ik lag bij me ma in bed omdat mijn kamer naar de verf stonk, gaat hij aan mijn kamerdeur krabben Vork terwijl ik gewoon in me ma der kamer lag die ook open was

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 22:12

Onze kat van 17 doet het ook nog met regelmaat Haha!
En over mijn kitten maat te zwijgen, die is af en toe echt bezeten Haha!