Man schopt onze pup!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Riss

Re: Man schopt onze pup!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 22:13

jezus wat een banketstaaf.
oeh ik had zn hond tegen zn poedersuiker hoofd aan gegooid.

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 22:19

Nou heb ik mijn duitse en mechelse herder toch behoorlijk in de hand, maar als er een loopse teef langs komt op de uitlaat plaats....dat is toch wel een beetje vragen om narigheid lijkt mij.
Ga als ze loops zijn even buiten de "normale" tijd en niet in een gebied waar je veel andere honden tegenkomt. Of zie ik dit nu verkeerd.

Riss

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 22:30

En wat heeft dat hier mee te maken?

Desperado_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 22:32

mijn hond bijt ook iedere hond (en trouwens ook vreemde) die in zijn buurt komt.
En ookal kwispelen allebij de honden als ze gaan spelen kan een hond aardig uithalen.
Ik geef die man geen gelijk dat hij jou hond een oplawaai heeft gegeven maar als ik die man was (en ik zou zijn situatie weten) misschien ook jou hondje even opzij hebben geduuwd.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 22:38

Wie weet heeft hij inderdaad een hond die uithaalt, dan zou ik liever een schop geven, dan een gewonde pup

Desperado_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 22:40

Riss schreef:
jezus wat een banketstaaf.
oeh ik had zn hond tegen zn poedersuiker hoofd aan gegooid.

beetje dimmen hee.
je weet niet waarom die man de TS haar hondje heeft weg geduuwd

Precious20

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 22:42

Ik zou ook kwaad zijn als iemand mijn hond een trap zou verkopen maar ik denk dat ik in die man zijn plaats net hetzelfde had gedaan. En anders was mijn Jack er wel tussen gevlogen Bloos Haha!

Aradis

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 22:44

jeetje wat een lloser!
als het nou nog een gevecht tussen 2 honden werd, maar om zomaar een puppy te gaan schoppen

Ilzjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 22:45

Nou nou, wat een drama's weer sommige reacties hier. Ik was ook uit m'n vel gesprongen als iemand mijn pup een trap zou geven hoor. Geloof het of niet, er zijn ook andere manieren. Bovendien hoeft een volwassen hond helemaal niet beschermd te worden voor een pup, mits sociaal, waar je wel vanuit mag gaan als deze losloopt.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 22:47

Ilzjuh schreef:
Nou nou, wat een drama's weer sommige reacties hier. Ik was ook uit m'n vel gesprongen als iemand mijn pup een trap zou geven hoor. Geloof het of niet, er zijn ook andere manieren. Bovendien hoeft een volwassen hond helemaal niet beschermd te worden voor een pup, mits sociaal, waar je wel vanuit mag gaan als deze losloopt.

De hond zat aan de lijn, dus snap je even niet Lachen

Ilzjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 22:48

katiavl schreef:

De pup was los toch?

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 22:52

Marjo_x schreef:
jeetje wat een lloser!
als het nou nog een gevecht tussen 2 honden werd, maar om zomaar een puppy te gaan schoppen

Een puppy is toch ook een hond? Dus als een pup in gevecht raakt met een volwassen hond zijn er toch 2 honden aan het vechten? Blond

Ik ben nog steeds van mening dat deze pup aangelijnd had moeten zijn en ik denk dat de eigenaar van de jack van schrik deze reactie gaf. Of hij fris was o.i.d. heeft daar niks mee te maken.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 22:53

Ilzjuh schreef:
katiavl schreef:

De pup was los toch?

De man nam zijn voorzorgen toch met zijn hond aan te lijnen, als het zo is zou ik ook schoppen.
Wie weet wat de voorgeschiedenis is, als iedereen zijn hond aan de lijn houd wat verplicht is kan zo een hond die niet sociaal is ook buiten. Liever een schop dan een hap

Ilzjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 22:56

Honden kunnen het over het algemeen zelf wel aan. Bovendien zal een goed sociale pup niet in gevecht komen met een volwassen hond. Daar zijn ze als het goed is te deemoedig voor. Zijn ze dat niet, dan zijn ze niet goed sociaal, en dan valt er nog wat over te zeggen. Maar een goede hondeneigenaar zou dan zijn pup ook niet loslaten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 22:58

Uhm, aangifte doen zou ik zeggen...
Dit is regelrechte, onnodige dierenmishandeling in de meest letterlijke zin van het woord.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 23:01

Ilzjuh schreef:
Honden kunnen het over het algemeen zelf wel aan. Bovendien zal een goed sociale pup niet in gevecht komen met een volwassen hond. Daar zijn ze als het goed is te deemoedig voor. Zijn ze dat niet, dan zijn ze niet goed sociaal, en dan valt er nog wat over te zeggen. Maar een goede hondeneigenaar zou dan zijn pup ook niet loslaten.

Maar ik heb het over de volwassen hond, die gevaar vormt niet de pup Haha!

nomes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 23:02

Nou, ik begrijp heel goed dat je ontzettend boos was! Zou ik ook zijn en hij had van mij ook een schop terug kunnen krijgen. Of je nou wel of niet fout bent geweest, niemand behoudt zich het recht om jouw pup te gaan schoppen. Zou fraai worden.

Kijk, het is anders als ik of mijn hond aangevallen wordt, dan bescherm ik mijn hond ook, maar een kwispelend pupje, kom op zeg!!

Kan ook echt niet begrijpen hoe sommigen hier kunnen zeggen dat het wel logisch van die man is. Ok TS had hem aangelijnd moeten hebben, maar hebben we niet allemaal onze hond wel eens los waar het niet mag (mits ie braaf is)?? Is dat een reden om te gaan schoppen? Moet niet gekker worden...

Ilzjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 23:03

katiavl schreef:

Als de hond echt een gevaar zou vormen, dan zou ik de pup wel weg kunnen vegen mijn voet denk ik. Maar hard uithalen? No way.

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 23:10

nomes schreef:
Kijk, het is anders als ik of mijn hond aangevallen wordt, dan bescherm ik mijn hond ook, maar een kwispelend pupje, kom op zeg!!

Kan ook echt niet begrijpen hoe sommigen hier kunnen zeggen dat het wel logisch van die man is. Ok TS had hem aangelijnd moeten hebben, maar hebben we niet allemaal onze hond wel eens los waar het niet mag (mits ie braaf is)?? Is dat een reden om te gaan schoppen? Moet niet gekker worden...

In het openingsbericht staat dat de man+hond achter een struik vandaan kwamen. Als je op zo'n moment schrikt zie je niet of het een pup of een bloeddorstige killer is. Je maakt een keus en die was in het geval van deze meneer niet zo handig, maar wel begrijpelijk.

Ik zag ook iemand die opperde om aangifte te doen: dan krijgt TS ook nog een boete omdat haar hond niet was aangelijnd.

Verder vind ik het een beetje raar dat deze man zijn hond niet mag beschermen (de manier waarop is niet de beste), maar als er een loslopende hond achter een paard aangaat mag deze wel met de zweep bewerkt worden? Of ben ik de enige die dit hypocriet vind?

Honden horen aangelijnd te zijn. Dan was dit niet gebeurd.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 23:14

Ilzjuh schreef:
katiavl schreef:

Als de hond echt een gevaar zou vormen, dan zou ik de pup wel weg kunnen vegen mijn voet denk ik. Maar hard uithalen? No way.

Dat klopt, maar was er niet bij, dus kan ook niet zeggen hoe hard of hoe zacht het was. Daarom laat ik dat tussen midden, enige wat ik kan, is een mischien aangeven.

tessyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 23:17

een hond die niet aangelijnd is en op mijn honden komt afgestormd schop ik ook weg hoor
pup of geen pup...

niet alle honden zijn even lief voor elkaar, mijn 2 honden zijn nu eenmaal vechtersbazen die doorgaan tot ze winnen en tot er veel bloed is verspild

als je je hond traint op loslopen moet je dit op een plek doen waar je alles goed in de gaten kan houden

nomes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 23:21

Ik vind ook niet dat die man zijn hond niet mag beschermen. Dat zou ik ook doen als het nodig is. (Net zoals je je paard beschermt als dat nodig is tegen honden die achter 'm aan komen, je gaat te paard ook niet zomaar honden slaan, toch?).

Ik kan me gewoon slecht voorstellen dat je denkt met een serieuze bedreiging te maken te hebben als er een ieniemienie hondje op je af komt. En dan nog, er komt vaker een hond op mijn hond afgerend, dan kijk je toch eerst hoe het gaat. Als ie mijn hond echt aanvalt dan zou ik hem ook beschermen, maar nee, ik begin niet meteen te schoppen. Dat vind ik raar. Sorry... Zelfs als je een andere hond tegen je eigen hond wil beschermen vind ik schoppen zwaar overdreven!

nicci88

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 23:22

ja idd. wij hadden onze hond fijn aangelijnd op een wedstrijd, komt er een loslopend klein iets aan. heel vrolijk leek het. ze waren wat aan het snuffelen en in eens bijt die k#thond die van mij.

zo uit het niets. laterna kwam die hond weer onze kant op.
ik zeg tegen men vriend: als ie bij baily komt schop ik hem echt een aantal meters verder hoor!

ik was me toch pissig!!! Boos!

nicci88

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 23:23

nomes schreef:
Ik vind ook niet dat die man zijn hond niet mag beschermen. Dat zou ik ook doen als het nodig is. (Net zoals je je paard beschermt als dat nodig is tegen honden die achter 'm aan komen, je gaat te paard ook niet zomaar honden slaan, toch?).

Ik kan me gewoon slecht voorstellen dat je denkt met een serieuze bedreiging te maken te hebben als er een ieniemienie hondje op je af komt. En dan nog, er komt vaker een hond op mijn hond afgerend, dan kijk je toch eerst hoe het gaat. Als ie mijn hond echt aanvalt dan zou ik hem ook beschermen, maar nee, ik begin niet meteen te schoppen. Dat vind ik raar. Sorry... Zelfs als je een andere hond tegen je eigen hond wil beschermen vind ik schoppen zwaar overdreven!

ik vind het niet zwaar overdreven hoor. weet je wat zo'n klein hondje voor schade toe kan brengen!

tessyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 23:24

od hij probeerde die pup te beschermen met die schop in plaats van dat jij met je pup naar de DA kon om hem helemaal te laten aaneennaaien...