Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Riss schreef:jezus wat een banketstaaf.
oeh ik had zn hond tegen zn poedersuiker hoofd aan gegooid.
Ilzjuh schreef:Nou nou, wat een drama's weer sommige reacties hier. Ik was ook uit m'n vel gesprongen als iemand mijn pup een trap zou geven hoor. Geloof het of niet, er zijn ook andere manieren. Bovendien hoeft een volwassen hond helemaal niet beschermd te worden voor een pup, mits sociaal, waar je wel vanuit mag gaan als deze losloopt.
katiavl schreef:De hond zat aan de lijn, dus snap je even niet
Marjo_x schreef:jeetje wat een lloser!
als het nou nog een gevecht tussen 2 honden werd, maar om zomaar een puppy te gaan schoppen
Ilzjuh schreef:katiavl schreef:De hond zat aan de lijn, dus snap je even niet
De pup was los toch?
Ilzjuh schreef:Honden kunnen het over het algemeen zelf wel aan. Bovendien zal een goed sociale pup niet in gevecht komen met een volwassen hond. Daar zijn ze als het goed is te deemoedig voor. Zijn ze dat niet, dan zijn ze niet goed sociaal, en dan valt er nog wat over te zeggen. Maar een goede hondeneigenaar zou dan zijn pup ook niet loslaten.
katiavl schreef:Maar ik heb het over de volwassen hond, die gevaar vormt niet de pup
nomes schreef:Kijk, het is anders als ik of mijn hond aangevallen wordt, dan bescherm ik mijn hond ook, maar een kwispelend pupje, kom op zeg!!
Kan ook echt niet begrijpen hoe sommigen hier kunnen zeggen dat het wel logisch van die man is. Ok TS had hem aangelijnd moeten hebben, maar hebben we niet allemaal onze hond wel eens los waar het niet mag (mits ie braaf is)?? Is dat een reden om te gaan schoppen? Moet niet gekker worden...
Ilzjuh schreef:katiavl schreef:Maar ik heb het over de volwassen hond, die gevaar vormt niet de pup
Als de hond echt een gevaar zou vormen, dan zou ik de pup wel weg kunnen vegen mijn voet denk ik. Maar hard uithalen? No way.
nomes schreef:Ik vind ook niet dat die man zijn hond niet mag beschermen. Dat zou ik ook doen als het nodig is. (Net zoals je je paard beschermt als dat nodig is tegen honden die achter 'm aan komen, je gaat te paard ook niet zomaar honden slaan, toch?).
Ik kan me gewoon slecht voorstellen dat je denkt met een serieuze bedreiging te maken te hebben als er een ieniemienie hondje op je af komt. En dan nog, er komt vaker een hond op mijn hond afgerend, dan kijk je toch eerst hoe het gaat. Als ie mijn hond echt aanvalt dan zou ik hem ook beschermen, maar nee, ik begin niet meteen te schoppen. Dat vind ik raar. Sorry... Zelfs als je een andere hond tegen je eigen hond wil beschermen vind ik schoppen zwaar overdreven!