Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
assie schreef:Wat quotes uit de link die eronder staat.Citaat:Leverschade en leverziekten, inclusief leververgroting bij muizen die langere tijd op zaagsel worden gehouden [...] Deze waarden werden weer normaal na huisvesting van de konijnen op een ¨niet-zaagselbodem¨ in de vorm van kattengrit (TeSelle).
ponylovertje schreef:Mijn ervaringen met zaagsel zijn ook niet positief. ten eerste stoft het veel te veel. Zeker kleine dieren zou ik hier echt niet op zetten. Voor hamsters vind ik beukensnippers als bodembedekking echt stukken beter!
Citaat:Plospan ed vind ik wel fijn werken, neemt goed vocht op (al is het wel af en toe ook flink stoffig!!) maar lijkt me gewoon niet lekker zitten voor je dier als ie er de hele dag op zit.
Wuis schreef:Ik niet. En mijn hamsters ook niet. Hoeveel beukensnippers ik namelijk oog geef, ze kunnen er niet lekker in graven (gangen en holen).
Ik heb diverse keren beukensnippers gebruikt en kon merken dat ze het niet prettig vonden.
annepanne schreef:Als muizen veranderen in konijnen is het inderdaad wel pittig spul!!
annepanne schreef:Alleen een puntje van kritiek, zit je konijn alleen?? Eenzaamheid verkort de levensduur van je konijn ook!
Cowgirl schreef:Citaat:Plospan ed vind ik wel fijn werken, neemt goed vocht op (al is het wel af en toe ook flink stoffig!!) maar lijkt me gewoon niet lekker zitten voor je dier als ie er de hele dag op zit.
Buiten het zaagsel om was Plospan bij ranzijn het fijnste en zachtste spul waar er is.
Ik vind het heel zacht...rapsodie of aubiose is veel groffer.
assie schreef:annepanne schreef:Alleen een puntje van kritiek, zit je konijn alleen?? Eenzaamheid verkort de levensduur van je konijn ook!
Mijn konijn is mannelijk en gecastreerd. Tot mijn spijt zit hij alleen. Ik heb hem meerdere keren geprobeerd te koppelen, op onbekend terrein, bekend terrein. Ook met verschillende dameskonijnen, onderdanige dames, dominante dames en middelmatige dames. Voor korte periodes (enkele uren) waarbij de plukken haar in het rond vlogen, voor langere periodes (4 weken), waar beide konijnen mager en ongelukkig werden en nog steeds naar elkaar gromden.
Dit over een periode van 2 jaar. Toen heb ik het opgegeven. Max zit blijkbaar liever alleen.