Poes plast op post & deurmat als we niet thuis zijn... :(

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Maud_82

Re: Poes plast op post & deurmat als we niet thuis zijn... :(

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-07 16:48

hihi, het blijft ondanks alle opties een lastig probleempje Haha!

Sylvia, er zit wel wat in je optie van het niet buiten komen. Altijd als ik ze 's ochtends ga voeren laat ik ze eerst even een frisse neus halen buiten en dan is zij als eerste buiten.
Bouwplastic ga ik even regelen, moet toch al naar de bouwmarkt voor een postopvangbakding... Haha!

Nicolletje; ik ga dan wel morgen op vakantie maar hier is nog geen koffer gepakt hoor! Haha! Wij zijn altijd ernstig last minute met dat soort dingen dus in huis is er eigenlijk nog helemaal niks veranderd de afgelopen dagen.
Ze zijn al met z'n tweetjes (het zijn zusjes en kunnen niet met en zonder elkaar), dus vriendje erbij is geen optie.
Pension is ze nog nooit geweest, wel zijn ze bij hun vorige baasje vaak dagenlang alleen geweest (werden ze door een neef verzorgd), dus misschien is het dat inderdaad ook wel.

Mijn schoonzus komt ze in deze vakantie verzorgen, maar die kan ook pas 's avonds komen en dus krijgen de katten al gauw het idee dat er niemand thuiskomt.

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 16:58

Is het niet mogelijk om een last-minute ren te maken? Katten naar buiten zonder dat ze gevaar lopen... Lijkt me in elk geval het overwegen waard voor na jullie vakantie? Lachen

Maud_82

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-07 17:14

Dat is inderdaad wellicht een goede optie. Dan moet ik ze alleen nog zien aan te leren dat ze het gebruik van het kattenluik gaan gebruiken ! Haha!
(ze snappen het allebei niet)

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 17:33

Mijn ouders hebben idd in de vakanties ook een soort ren gemaakt van hout, gaas en schrikdraad.

Elles

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-07 11:34

Hier hetzelfde probleem Knipoog Ik ben dus heel benieuw naar een eventuele oplossing hiervoor.
Waarom ons oudje het doet, is duidelijk geworden. Sinds er een Cat-it staat, drinkt ze veel meer en plast dus ook veel meer. Ze gebruikt kennelijk daarvoor nog maar 1 bak en die is dus binnen 2 dagen aan vervanging toe, in plaats van na een week. Dat hadden wij in eerste instantie niet in de gaten, maar toen zat ze dus al op de deurmat Clown
We maken hem nu dagelijks helemaal schoon, er komen binnenkort ook weer andere korrels in (wat beter absortbeert en door de dagen heen droger blijft).
Maar enveloppen zijn enkele keren per week nog de klos Scheve mond

Maud_82

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-07 09:02

Net teruggekomen van een weekje Kreta.

De oplossing lijkt gevonden ! Haha!

Ik had een zak aan de brievenbus bevestigd zodat alle post daarin terecht zou komen en het werkt!! Ze heeft niet meer op de deurmat geplast, zelfs niet toen we dus niet thuis waren.

We gaan deze week even langs de bouwmarkt om een opvangbak te halen en dan hoop ik dat het opgelost blijft. Lachen

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 11:34

Dat is fijn om te horen! Vooral omdat het eigenlijk gewoon een hele simpele oplossing is (en ook beter voor jouw rug etc, je hoeft niet meer te bukken Knipoog).

Elles

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 20:51

Wauw, hoe simpel kan het af en toe zijn Lachen Fijn dat je iets gevonden hebt, hoop dat het blijvend effect heeft!

Bij ons begon het op de mat... en daarna op de post. Maar ik heb echt een enorme baal incontinentiematjes gehaald, ga ik van de week in stukken knippen en kijken of ze misschien daar liever op piest dan op m'n enveloppen Knipoog