Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Apple schreef:In Nederland wordt er maar op 1 plek onderzoek met apen gedaan, in Rijswijk.
Voor zover ik weet is dat de laatste jaren ook erg aan het afnemen. Na een hoop protesten in 2000-2001 is er een vermindering in het aantal apen dat daar zit.
Een deel van de apen zal echter nooit meer buiten een beschermde omgeving kunnen leven aangezien ze bijvoorbeeld met HIV besmet zijn.
http://www.bprc.nl/BPRCNL/L4/needprim.html
picobello schreef:Persoonlijk heb ik geen moeite met hoe de knaagdieren worden gehuisvest, in ruime bakken met voldoende bedding en kooiverrijking, maar de huisvesting van grotere dieren zoals apen en honden vind ik bijzonder triest.
tamorka schreef:picobello schreef:Persoonlijk heb ik geen moeite met hoe de knaagdieren worden gehuisvest, in ruime bakken met voldoende bedding en kooiverrijking, maar de huisvesting van grotere dieren zoals apen en honden vind ik bijzonder triest.
En dat bedoel ik dus. En worden die honden wel eens uitgelaten? En worden die apen wel eens in een grotere ruimte gelaten? Kunnen de dieren zichzelf zijn? Ik ben bang van niet. Kan het dus ook echt niet rechtvaardigen.
Cayenne schreef:Misschien een interessante link voor in dit topic: http://www.informatiedierproeven.nl/
Zelf ben ik er frontaal op tegen, maar goed, voor de menselijke wetenschap kan het soms gewoon niet anders denk ik![]()
Maar de huisvesting zou op sommige punten echt wat beter kunnen. Ik kan me nog een undercover reportage herinneren van een jaar of 2 geleden waarbij mensen een lab binnen gingen en de leefomstandigheden hebben gefilmd.
Nou sorry, daar was niets humaans meer bijZe konden letterlijk hun kont niet keren in die hokjes
KiWiKo schreef:ik heb er aan de ene kant wel moeite mee......... maar hemellief als ik koppijn heb wil ik wel dat asperientje
verootjoo schreef:Ik Het probleem is alleen dat de meeste gerenommeerde cosmeticamerken helemaal niet uit Nederland komen maar uit landen waar het helemaal niet zo goed is geregeld met de proefdieren. En dat vergeten een heleboel mensen