Kittens via marktplaats weggeven verstandig?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Megamutsj

Re: Kittens via marktplaats weggeven verstandig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 16:35

Gééf ze NIET gratis weg! Veel gebruiken ze namelijk als voer voor slangen oid!
Vraag er altijd een klein bedrag voor is véél verstandiger!

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 16:37

nee je moet de kittens nooit gratis weggeven
deze worden dan vaak opgevoerd aan de slangen.

maar dat is hier al eens gezegt.

Megan_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 17:26

Nooit gratis weggeven, dan staan ze er soms een week later weer op maar dan voor 50euro ofzo!

Je kittens worden dan gewoon verhandeld!

Ik zou er in elk geval een prijs voor vragen en proberen mensen in de buurt te zoeken die ze willen. Dan kun je altijd nog eens langs en ik zou ook zeker die mensen eerst ontmoeten voor je beslist.

SummerRemedy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-07 17:46

Nou, gister zijn er mensen wezen kijken, leken me aardige mensen Ja
Een vrouw met twee dochters, ze hebben thuis nog twee fretten en ze hadden een kat die was pas overleden, dus vandaar dat ze weer een nieuwe zochten.
En ze willen het katje ook ruim de tijd bij de moeder geven, ook om eerst eraan te wennen dat hun andere kat overleden is.
We houden contact en ze komen nog een paar keer kijken, dus volgens mij wel betrouwbaar Haha!

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 22:50

Toen wij jaren geleden een nestje hadden,hebben wij ze ook op internet gezet,maar wel met een vraagprijs,
was toen nog guldens, we vroegen ongeveer 75 gulden,
Toen er mensen kwamen kijken,en er meteen 3 namen omdat ze er zo gek van waren hebben we ze gratis mee gegeven,
we hebben er dus enkel een prijs op gezet om serieuze mensen te trekken!

Dus mijn tip, zet ze te koop,je kan ze eenmaal altijd nog weggeven!

_sjors_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 23:25

Het lijkt me inderdaad verstandig om er wel geld voor te vragen, dan heb je meer kans op serieuze reacties. Ik heb mijn kitten bij een dierenwinkel gekocht en daar moest ik er 70 euro voor betalen. Wel veel geld, maar voor mij wel de zekerheid dat ie ingeent, ontwormd en vlooivrij was. Ik zou gewoon het bedrag wat je aan kosten hebt gemaakt voor inenting, ontworming e.d. vragen.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-07 00:16

_sjors_ schreef:
Het lijkt me inderdaad verstandig om er wel geld voor te vragen, dan heb je meer kans op serieuze reacties. Ik heb mijn kitten bij een dierenwinkel gekocht en daar moest ik er 70 euro voor betalen. Wel veel geld, maar voor mij wel de zekerheid dat ie ingeent, ontwormd en vlooivrij was. Ik zou gewoon het bedrag wat je aan kosten hebt gemaakt voor inenting, ontworming e.d. vragen.

Die zekerheid kan je bij een particulier ook hebben.
Ik bedoel wij gaan altijd voor dat ze naar een nieuwe eigenaar gaan even langs de DA.
Dan kijkt ie alle kittens even na en ent ze.
Wormen en ontvlooien doen we zelf.
Maar de da zet al zijn constateringen in het entingsboekje!

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-07 00:47

[LZP] > [BB]

Miemserik

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-07 00:58

Ik heb mijn poes gratis opgehaald via marktplaats

flyfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-07 20:16

Ik heb 4 jaar geleden ook een kater opgehaald via marktplaats. Een mooie muisgrijze. Het waren heel aardige mensen en ze waren de kittens zo kwijt. Ik heb onze Tom al besproken toen hij net een week oud was. We wilden perse een grijze. Wat iemand hiervoor ook al zei, je kunt natuurlijk geld vragen voor zo'n diertje om te zorgen dat je serieuze mensen krijgt en dan bij het ophalen zeggen dat ze gratis zijn. Wij zorgen er altijd voor dat ze op tijd worden geholpen voordat er ongelukjes gebeuren. Ik zal zelf nooit betalen voor een kat. Het is immers de fout of laksheid van de eigenaar. Een operatie is zo gebeurd.

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-07 20:24

Ik heb toevallig vandaag kittens op markplaats gezet en heb er gewoon nader overeen te komen bij gezet. Op deze manier moeten mensen toch eerst in contact komen met mij en ze komen ze ophalen dus ik zie dan op dat moment wel of het goed zit of niet. Ik hoef er geen geld voor maar wil dat ze een goed huis krijgen. Een van de mensen die een katje kwam halen heeft 2 blikjes voer meegenomen dus was voor mij een goed teken en de andere kwamen met het hele gezin en was ook goed. Dus heb deze mensen de kittens voor niks meegegeven Knipoog

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-07 20:26

Kittens worden wel eens aan slangen gevoerd, overigens wel als ze al dood zijn. Anders loopt de slang het risico door het kitten verwond te worden.

Overigens worden kittens alleen door ietwat ondeskundige slangenhouders gevoerd, een slang doet het namelijk doorgaans beter op iets als een cavia (herbivoor), dan op carnivoren Knipoog

Maar dat wilde je niet weten; je wilde weten of je er geld voor moest vragen? Ik zou de onkosten optellen en die vragen en dan dat geld gebruiken voor óf het castreren van de poes, óf doneren aan het asiel.

Urko

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-07 20:31

Ik zou er zelf altijd een kleine bijdragen voor vragen, je hebt er immers 8 weken tijd en geld ingestopt...

Het maakt mij niet uit wat ze met mijn jonge konijnen of cavias doen. Als ze ze voor slangenvoer willen doen ze dat toch? Slangen moeten ook eten... Klinkt hard... is het helemaal niet. Kittens worden daar overigs heel weinig voor gebruikt, die kunnen de slang verwonden Knipoog Beetje verstandige slangehouder doet he tniet Knipoog

Maar goed, veel succes met de verkoop van je kittens!!

Suomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-07 21:50

Ik heb ook al voor twee nestjes via MP een goed tehuis gevonden. Ja
Een keer zijn er zelfs mensen speciaal uit Flevoland gekomen voor een kitten (ik woon in Zuid-Limburg)!! En met die mensen heb ik nog steeds af en toe contact en krijg ik foto's van de kitten (inmiddels een volwassen kat Knipoog ) toegemaild. Erg leuk. Lachen

Zet anders in je advertentie dat de kittens eventueel bij een goed tehuis gratis kunnen worden afgehaald. Dan denken de meeste mensen dat ze moeten betalen en kun je zelf beslissen of je het katje gratis wegdoet indien je een goed gevoel bij die mensen hebt. Lachen

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-07 22:01

Gewoon dierenarts bellen en vragen wat een sterilisatie van je poes kost. Dat bedrag delen door het aantal kittens.

Ben je van 2 problemen af...je kittens worden gekocht door geïntresseerde mensen en jouw poes hoeft ook geen ongewenste kittens meer te werpen. Haha!

Kyrseltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-07 22:06

Onze kittens zetten we altijd voor 10 euro op internet. En als de mensen dan bij ons thuis waren geweest om te kijken, zag je gelijk wel wat voor 'n types het waren. Alle mensen die bij ons zijn geweest voor de kittens waren allemaal normale aardige mensen die dus ook een kitten hebben gekocht. Je ziet als je een mailtje krijgt ook wel of het mensen zijn die echt interesse hebben of niet.

Yorghos

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-07 20:42

Ik denk dat je vaak al een hoop te weten komt wanneer mensen komen kijken naar een kitten.
Ik heb ook weleens een nestje op marktplaats gezet, als ze een week of 4 oud waren. Mensen komen dan kijken en kennismaken en dan kun je van 2 kanten bepalen of je er een goed gevoel bij hebt. Zeg ook gerust nee als iemand je niet aanstaat.
Bij raskatten is dat heel gewoon, dus waarom niet bij htk-nestjes?