Vis veranderd opeens van kleur..:S

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

silver

Re: Vis veranderd opeens van kleur..:S

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-07 18:40

Nou het is geen kom, maar een klein aquarium van zo'n 40 á 50 cm breed. M'n vis is ook redelijk groot dus die ruimte heeft hij wel nodig.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-07 20:23

Tja ouderdom, stress of gebrek aan zonlicht...
Wat zal het zijn...

ChristaMoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-07 21:34

gebrek aan zonlicht lijkt me sterk, onze vijver ligt pal in de zon, en de oudjes zijn wit, de jongeren (overig zijn die oudjes ook de ouders) zijn gewoon mooi oranje

arian_wolf

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-07 22:22

Nog nooit van gehoord hoor Mischien ben je wel kleurenblind Clown

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-07 22:24

ChristaMoor schreef:
gebrek aan zonlicht lijkt me sterk, onze vijver ligt pal in de zon, en de oudjes zijn wit, de jongeren (overig zijn die oudjes ook de ouders) zijn gewoon mooi oranje

Er zijn meerdere oorzaken hoor. Lachen

Maar je kunt het ze moeilijk vragen waar ze last van hebben. Haha!

Rashja

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-07 22:29

Goud vissen worden meestal zwart geboren en worden op later leeftijd orange van kleur.
Hoe meer de vis in de zon kom hoe eerder orange hij word.
Wanneer een goud vis ouder word mord hij steeds witter.
Niet altijd maar in de meeste gevallen is het wel zo.
Of dat ook met de zon heeft te maken weet ik niet.
Ik heb al denk me leven lang al goud vissen gehad eigelijk bij allemaal die we van hun geborte af hebben zijn zwart geboren en werden op later leeftijd wit.
En gingen daarna dood.

silver

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-07 23:08

hmm.. nou als dit zou betekenen dat zijn einde nadert, dan ben ik daar niet blij mee... Sommige mensen zeggen "ach, het is maar een vis", maarja die vis heb ik al wel ruim 9 jaar, en ja je kan je ook gaan hechten aan een vis! Maarja, ik heb hier veel dingen gehoord en het loopt nogal uiteen, dus ik ga er maar vanuit dat het gewoon een oorzaak is die vaker voorkomt en dat ie nog even meegaat! Knipoog

Wendel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-07 23:11

hoop eigenlijk ook niet dat het komt van ouderdom. Heb voor 4 weken terug 2 vissen gekocht. En natuurlijk een ruime bak. Een zwart oranje en een helemaal witte. Vindt dat zo bijzonder die witte dus vandaar. Maar als ik het lees heb ik er niet lang meer plezier aan

Demone

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-07 23:21

Omdat een vis wit is betekend echt niet dat hij oud is!
Ik heb zelf 3 gouvissen en 2 sluierstaartjes in een meterbak en die veranderen ook van kleur, heb een deel nu 3 jaar en zijn allemaal niet meer de kleur die ze bij aankoop hadden, en ze leven nog steeds en zijn goed gezond Lachen
Mijn oranje vis bleef oranje, mijn paarsachtige vis werd wit, mijn witte vis is nu nog bezig met oranje worden en een bruine vis werd zilverachtig maar mijn collega heeft hem per ongeluk vermoord (heb het hem nog steeds niet vergeven, zilverkleurige sluierstaarten heb ik nog nooit gezien).

[edit] En een andere witte sluierstaart leeft nu al 4 jaar als een witte en is nog steeds erg happy hoor Lachen

x_Mliss

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-07 00:06

Is de kom niet om gevallen of is hij niet dood gegaan dat iemand aan andere heeft gekocht?
Nee grapje Haha!
Ik weet het niet wel vreemd hihi.

x_Mliss

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-07 00:09

Demone schreef:
en een bruine vis werd zilverachtig maar mijn collega heeft hem per ongeluk vermoord (heb het hem nog steeds niet vergeven, zilverkleurige sluierstaarten heb ik nog nooit gezien).

Nagelbijten / Gniffelen

silver

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-07 00:11

Hihi! Nee het is em toch echt hoor! Tong uitsteken

Die vis heeft al zoveel meegemaakt. Heb em als enige weten te redden van witte stip, daarna heeft ie eens een paar uur klem gezeten in zo'n soort van grot ding wat je in het aquarium kunt zetten. Daar kon ie doorheen zwemmen maar opeens was ik em kwijt. Bleek dat ie daar al een paar uur klem zat. Z'n staart was doormidden gescheurd een z'n schubben waren beschadigd. Maar wonder boven wonder groeide zijn staart weer aan elkaar en kwam ie er weer bovenop! die vis heeft gewoon zoiets krachtigs over zich! Vind het een bijzonder beestje! Lachen

Dus hij kan moeilijk verwisseld worden! Tong uitsteken Knipoog

Temeraire

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-07 00:19

Wat leuk, goudvissen kunnen dus echte toverballen zijn Lachen ik hoop dat je je visje nog lang mag hebben! Het lijkt me niet dat nu zijn einde nadert omdat hij verkleurt is, zo te lezen gebeurd dat dus vaker! Gelukkig maar!

udine5

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-07 00:25

dat heeft mijn zus ook gehad. had die goudvis al heel lang (ook een jaartje of 10) en hij is altijd oranje geweest en toen werd hij ook opeens steeds witter. Hij ging vlak daarna wel dood. dus ik wil je niet bang maken ofzo maar je het was wel zo. Huilen
Ik heb overigens een witte sluierstaart gewoon wit gekocht en die heb ik ook al een jaartje ofzo en die doe het prima. Haha!

xje_kim

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-07 09:47

silver schreef:
xje_kim schreef:
vissenkenner meld zich! Tong uitsteken nouja, mijn moeder is hier de vissenkenner die zegt: het kan zijn dat hij iets tekort komt (en of andere stof) zit hij in een vijver of in een kom ?

Hij zit in een aquarium. Hij eet altijd van die Korrels. Daar hoort alles in te zitten en is speciaal voor goudvissen. Maar als het zo is dat hij een stof mist, dan ga ik daar eens even achteraan. Zal van de week wel even langs gaan bij de Auquarium shop bij ons in het dorp. Misschien hebben zij speciaal voer hiervoor! Lachen

doe jij dat ff Tong uitsteken laat je wel weten of er een iets daarvoor is?